♥ Marraskuiset 2014 ♥
Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.
Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)
Kommentit (292)
Täällä yksi uusi ilmoittautuu porukkaan! :) Plussasin 28.2. kp 35, yk 9. Ei voinut todeksi uskoa, kun oli niin monta kertaa jo ehtinyt pettyä! Työpäivän päätteeksi oli pakko tehdä toinen testi ja selkeää plussaa näytti edelleen. Nyt siis meneillään rv 8+2 (?) ja la laskurin mukaan 2.11.
Eka viikko plussaamisen jälkeen meni alkuhuumassa eikä oikeastaan muita oireita ollut kuin kipeät rinnat. Heti kun rv 7 alkoi, alkoi aivan jäätävä pahoinvointi ja oksentaminen... Töistäkin olen välillä joutunut olemaan pois, kun oksennan aamusta iltaan ja on niin voimaton olo kun mikään ei pysy sisällä :( Pari päivää viime viikolla oli parempi olo ja sehän vasta hämmentävää oli! Ehdin jo pelästyä, että onko tämäkään nyt normaalia kun yhtäkkiä pahoinvointi lakkaa... Mutta sepä tuli takaisin parin päivän päästä.
Muita oireita on ollut palelu, järjetön väsymys ja nippailut mahassa. Ja mielialat heittää: saattaa alkaa itkettää ihan ilman syytä ja välillä tekis mieli paiskoa tavaroita jonkun ihan turhanpäiväisen harmistuksen takia.
Tämä on minun ja mieheni eka raskaus. Lapsi on kovin toivottu, joten voi miten toivonkaan, että kaikki menee hyvin! Eka neuvola on torstaina ja eka ultra vasta 22.4. Huoh, sinne on niin pitkä aika...
Laitoin Dorille mailia 16.3 siitä fb-ryhmästä, onkohan viesti tullut perille? :)
Huono olo vain jatkuu, joten en jaksa koneella paljoa roikkua. Tänään oli eka neuvola ja viikkoja neuvolan mukaan 8+2 ja LA olisi 1.11.2014. Oli tosi mukava täti ja käynnistä jäi positiivinen kuva. :) Kauheasti tuli lippusia ja lappusia ja kaikkea täyteltiin, vaikka oltiin täytetty paljon jo valmiiksi. Labraan sain jo ajan, samoin seuraavaan neuvolaan ja ekaan lääkärintarkastukseen, ultraan laittoi lähetteen ja päätettiin osallistua siihen sikiöseulontaan. Mutta nyt takas lepäämään, alkaa olo huononemaan.
Liityn mukaan :) Eilen tein positiivisen testin, laskettu aika sijoittuisi jonnekin 21.11 tienoille. Viime kuussa puhuttiin miehen kanssa, että mitä jos antaisi vauvan tulla, jos on tullakseen ja pamahdin sitten näinkin nopeasti paksuksi :)
Esikoinen on tällä hetkellä vajaa 9kk, eli alle 1,5v ikäerolla olisi pikkuiset, jos kaikki menee hyvin.
Oireita ei ole vielä mitään, mutta ei niitä ollut kauheasti ensimmäisessäkään raskaudessa. Rinnat aristi ja paleli, toivottavasti selviän noin vähällä tälläkin kertaa. Varsinkin, kun mukana pyörii nyt tuo ihana pikku täystuho :)
Tänään ajattelin soitella neuvolaan.
Moikka vaan kaikille!
Paljon on on tullut uusia, tervetuloa!
Väsymys ja pahoinvointi. Ne on täällä teemana. Samoin kiukut ja itkun puuskat. Raskasta itselle ja vielä raskaampaa varmaan muille niistä osalliseksi päässeille. :D mä mietin, et haen saikkua tän väsymyksen takia. Unet jää n. 5h/yö kun herään aamuyöstä pahoinvointiin ja sitten pitää nousta syömään enkä saa sitten enää unta. Päiväunista saa vain haaveilla, kun joka v*tun ilta pitää olla töissä. Oon ihan rikki jo.. :'(
Ens viikolla neuvola. Pitää sinne asti varmaan jaksaa. Jaksamista teillekin kanssa sisaret! <3
Missmama&Kunkku 7+4
Moi,
joo, uusia on kivasti tullu taas, tervetuloa kaikille! :)
Ite oon pitänyt vähän hiljaiseloa tän palstailun suhteen, ku on ollu niin paha olo ja väsy, ettei oo jaksanu muuta ku yrittää selviytyä näistä päivistä... En oikeesti ollut muistanu aiemmista kerroista, kuinka kokonaisvaltaista tää pahoinvointi on. Muistin kyllä, ettei se herkkua oo, mutta en tosissaan myöskään muistanu et se ois ollu näin rankkaa... Ja toi yöpahoinvointi on kans kyl ihan pebasta, niinku Missmamaki just tossa totes. Ite herään, ku ramppaan vessassa yöllä ja sit jos ei ihan heti saa unta, ni on niin huono olo, ettei uni tuu pariin tuntiin. Toinen asia, mikä mua ärsyttää on tää jatkuva syöminen. Ku ainoo tapa sietää tota pahaa oloa ees jotenki, on syödä ja en oo tottunu aiemmin koko ajan jotain puputtaa, ni olo on ihan turvonnut ja surkee tosta syömisestäki. Ku oikeesti ei ees tekis mieli syödä koko ajan, mut on pakko, jos yrittää ees tehä jotain normaalejaki juttuja.
No joo, siinä oli päivän valitukset. Onneksi tänään on ollut mukaviakin juttuja, joista paras oli varhaisultrassa käynti :) Kaikki oli hyvin, sikiö vastasi viikkoja, oli oikeessa paikassa ja sydän löi :) Tuntuu, että tän tiedon avulla jaksaa tätä pahoinvointiakin kestää paremmin, ku tietää, että kaikki on tässä vaiheessa hyvin.
Jaksamisia kaikille,
Chocolate 7+4
Hei kaikki, täällä vielä yksi uusi!
Lauantaina testasin varhaisella testillä roskis-plussaan, oli plussa tuli vasta annetun ajan jälkeen.. tänään sitten tavallisella predictorilla ja tumma vahva plussa tuli samantien kun tikkuun pisssasin, JIHUU!!!
Takana on 1,5 vuotta yritystä, ikää jo huimat 38.. yksi km puoli vuotta sitten viikolla 8.. luomuna lähti tämä käyntiin nyt.
Lapsia on ennestään meillä kummallakin, tämä on eka yhteinen. Nuorin kotona nyt 11v.
Ihana olo, plussa oli vielä niiin vahva ettei mitään rajaa :)
En voi käsittää mikä onni onkaan, jos/kun ensi jouluna sylissä on pieni nyytti!
t.Saali rv4+3
Moi kaikille!
Täällä ei mitään uutta auringon alla, onneksi aurinko paistaa niin ei väsytä ehkä ihan niin paljoa kuin vesisateella voisi... Muuten on olo ihan jees, palelee kyllä koko ajan, hyvin pientä pahoinvointia välillä ja tunteet pinnassa/heittelee. Jotenkin on niin vähän oireita, etten välillä meinaa uskoa olevani raskaana ollenkaan :( No ei mulla viimeksikään niitä hirveesti ollut. Varasin varhaisultra ensi viikon keskiviikoksi (7+2), toivotaan että olis kaikki hyvin ja voisi sitten kunnolla antautua tähän odotukseen :)
Koittakaahan pahoinvoivat kestää!! Ja tervetuloa kaikille uusille odottajille :)
Anis ja "pallero" 6+2
huomenta!
eka neuvola aika varattu ja saatiin parin viikon päähän :)
täällä elellään ihmeen oireetonta elämää. välillä tuntuu että onkohan tuolla joku masuasukki kun hiljaiseloa pitää :D oireena ainoastaan iltaisin kova väsymys ja vatsan juiliminen sekä palelu. välillä päivän aikana saattaa tulla pieniä pahaolo-aaltoja mutta ei muuta.
aurinko tuo tännekin energiaa <3
anneee ja beibe 5+5
Kävin sitten tänään gynellä ultrauttamassa itseni. Eipä siellä mitään kunnollista sitten ollutkaan, mitä vähän aavistelinkin, vaikka tällä viikolla on alkanut pahoinvointikin kiusaamaan ja tänään otin jo toiset suuremmat rintsikat käyttöön :(
Ens keskiviikkona kättärille ja torstaiaamuna lääkkeellinen raskaudenkeskeytys joko kotona tai sairaalassa riippuen saako mies sen päivän vapaaksi tai pystyykö tekemään etänä.
Toivotaan nyt että minä olen tän porukan prosentuaalinen keskenmeno ja muut pärjäis loppuun asti :) Tsemppiä kaikille odotukseen!
Oksetusta täälläkin ja samaa manaan minäkin: en mä hitto vieköön muistanu et se näin kamalaa on :D En jaksa täs koneella istua juuri ollenkaan, eli mun palstailu rajottuu kyllä 99% facen puolelle, jota on ah niin ihanan helppo käyttää puhelimella sohvalla maaten :D
Jos täältä joku vielä haluaa tuonne facebook-ryhmään liittyä, niin mulle infoa asiasta mailiin: doridonnuska@gmail.com niin laitan kutsun paluupostissa tulemaan :)
Huomenna mä käyn ultrassa kurkkimassa mikä mua oikeen oksettaa näin kovin, tuun sitten varmaan tännekin uutisia kertomaan :) Oli ne sitten hyviä tai huonoja :)
Dori ja Onni, joka onkin nykyisin Juuso 7+6 :D
Voi ei Pomplemousse, olen niin pahoillani! :( Jaksamisia!
Täälläkään ei mitään uutta, flunssa vaan jatkuu ja jatkuu ja jatkuu..harmittaa vähän, kun on niin ihana ilma ja olisi kiva oleilla ulkona, käydä lenkillä. Onko teillä muilla ollut alkuraskauden aikana (nyt tai aiemmin) flunssaa? Lueskelin netistä (=keskustelupalstoilta) että se ei taida olla mitenkään epätavallista potea flunssaa alussa. Lääkärikin tänään sanoi, että raskauden aikana flunssat voivat hyvinkin pitkittyä. Nice.
Tänään oli pakko myös tilata isompia rintsikoita, kun näistä nykyisistä on alkanu vaan pursuilla..hyvin epätavallinen tilanne tällainen, ainakin mulla ;)
Niin ja se neuvolakin oli alkuviikosta, ei se mielestäni mitenkään erityinen käynti ollut ja jotenkin vähän pintapuolinen. Päällimmäisenä jäi mieleen pitkä lista ruokaohjeista. Alkoi ihan ahdistaa, kun mielestäni syön ihan terveellisesti/monipuolisesti ja niitä lukiessa tuli tunne, että en sittenkään.
Nyt jäädään taas odottelemaan, seulontoja ja ultraa, joka on vasta n. kuukauden päästä! Voisko se vaan olla jo vaikka ens viikolla :)
Miss Marble 8+3
Pomplemousse, tosi ikävä kuulla! :( Harmi, että kävi noin. Eikä se varmaan hirveästi helpota, vaikka olit asiaa aavistellutkin. Kovasti voimia ja tsemppiä jatkoon!
karolia
Ei tässä mitään, jotenkin aavistelin tätä. Mies pääsee ensi torstaiksi mun kanssa kotiin, joten ei tarvii jäädä sairaalaan. Kättäriltä soittanut henkilökin oli mukava ja jaksoi vähän keskustellakin, gyne kun ei kauheasti jaksanut jutella tänään päivällä. Olisi ollu kiva tietää esim. miksi kuitenkin päätti tutkia mun rinnat vaikka ensin sanoi ettei tutkita ja miksi piti korostaa sitä ettei "ainakaan hän näe siellä kohdussa mitään" Ihan kuin olisin väittänyt muuta tai edes tajunnut miltä ultrakuvan pitäisi näyttää.
Rintsikkavinkkinä vielä kaikille rintojen kasvun kanssa kamppaileville: Lindexillä on nyt tarjouksessa rintsikoita 9,95€. Käytän normaalisti 70D tai DD kokoa tavallisista toppaamattomista t-paitarintsikoista. Nyt olen jo hakenut täydennystä kahdesti (ensin 75D ja sitten 75DD), kokoja löytyi ainakin 85D:n asti. Sileät rintsikat eivät ärsytä nännejä jos ovat kipeät eikä kukkaro kevene liikaa :)
Pahoittelut Pomplemousselle ja voimia ens torstaille.Tuntuu pahalta puolestasi!
chocolate
Heippa kaikille! Täällä ois kanssa uusi tulokas! Tämän viikkoo oon seuraillu teidän kirjotteluja ja nyt sitten liityin seuraan. :) DORI:lle laitoin jo eilen s-postiin viestiä halukkuudestani liittyä FB.ryhmään, mutten ole kuullut kutsua vielä. :)
Eli pientä infoa, iältäni olen 22v, mies 38v ja ensimäinen lapsi tulossa. Olin aivan varma että raskaaksi tulemiseen menisi kauemmin, kun on pitkä kierto (parhaimmillaan 38pv) ja kuukautiset muutenkin epäsäännölliset. Kuitenkin plussaa tuli jo ensimmäisen kierron jälkeen! Oireet alkoi olla sellaiset kun kuukautiset olisivat alkamassa, rintojen arkuutta ja vatsan nipistelyä, joten arvelin että teenpähän sen negatiivisen testin, että alkaavat... Mutta vahva plussa sieltä tulikin ! Viikkoja nyt ilmeisemmin 5+5 ja LA 24.11. :) jännittää pelottaa innostuttaa ja tekee vaikka mitä.. :)
Heippa! Täälllä kirjoittelis uutena 20v. likka! Eli viime ke tein haamun apteekin omalla ja sitten heti to tein digitalin, joka antoikin 2-3vkoa!! =) LA ois 27.11.. Nyt viikon verran saanut sulatella asiaa ja varovaisesti iloita. Kyseessä onkin meidän esikoinen.
Neuvolaankin soittelin jo maanantaina, aikaa sain VASTA 24.4. joten tuskaillaan sinne asti. Ultrasta ei ole vielä tietoakaan.. Onko teille muille miten sovittu jo noita ultrauksia?
päivänsäde 5+2
Väliaikatietoja ja voimia Pomplemousselle<3
Mie kävin eilen ekassa neuvolassa ja paljon tuli asiaa niin äidille kuin isällekkin. Lappuja täytettäväksi seuraavaa kertaa varten ja neuvolakorttia ja uusia aikoja yms. Lopuksi halusin, että yritetään saada sydänäänet kuulumaan, neuvolatäti varoitteli, että ne eivät vielä välttämättä kuulu, ettei tarvitse mieltä sen vuoksi pahoittaa...Nooh, aikansa etsittyään alkoi nopea syke kuulumaan, silloin kostui silmäkulmat, niin äidillä kuin isälläkin<3 Se on siellä, viimeksi ei päästy edes neuvolaan saakka. Ens viikolla labroihin ja 23.pv ultraan, jossa varmistuu, onko niitä yksi vai kaksi siellä köllimässä<3 Mun äiti sanoi, että meillä on suvussa kaksosia, minä kun luulin, ettei ole.. Silläkin jo voi mun uni olla enteilevä:D
Pahoinvointi ja väsymys vielä vaivaa, rinnat turpoo minkä kerkee ja vatsanseutu myös.. Ruokailutottumukset ei juurikaan ole normaalista muuttuneet ja paino on kuitenkin jo muutaman kilon noussut, mikä ei normitilanteessa olisi mahdollista.. Töissä inhottaa olla, kun työ ei ole mitään "siistiä sisätyötä".. Sisätyötä kyllä, mutta varustettuna, jos jonkinmoisilla eritteillä yms..
Mun vanhemmille ollaan sanottu asiasta, töissä oon sanonut myös.. Kaikki muut on autuaan tietämättömiä asiasta.. Viimekerrasta sen oppineena, olemme malttaneet suumme:)
Voimia kaikille ja koittakaa nauttia auringosta!
-Laumiar rv9
Hei!
täällä yksi marraskuuta kaihoten odottava ensisynnyttäjäkokelas kaipailee vertaistukea. LA 18.11., paikka TYKS ja ikää pian 35v. Takana on viime vuodelta 2 keskeytynyttä keskenmenoa, joten jännitystä on ilmassa (myönnetään:paniikkia pukkaa!) ja fiilikset vaihtelee seesteisestä romahduksiin. Ensimmäinen km ilmeni Np-ultrassa (km rv5) ja edellinen toisessa varhaisultrassa rv. 8, jolloin viikkoa aiemmin vielä sydän pompotteli lupaavasti. Km oli lääkärin mukaan tapahtunut lähituntien aikana, kun istukassa oli vielä verenkierto niin voimissaan.
No, nyt on nyt, mutta tuolla kokemuspohjalla raskauteen orientoidun. Panikoin ihan kauheasti raskausoireiden häilyvyyttä, välillä etoo ja rinnat särkee/turvottaa, ja välillä on olo liian normaali tuntuakseen raskaana olevalta. Ensi viikolla menen varhaisultraan viikoin 7+1.
Paljon on hyvää myötätuulta kaikille odottajille, odotan kovasti kuulumisianne!
T. Scarlett79 & Ihaa 6+5
Pomplemousse, olen todella pahoillani, että sinulle kävi noin. Lämmin osanottoni menetykseen.
Tänään oli eka aamu jolloin voin hetkellisesti pahoin. Oksettanut ei kuitenkaan. Lähdin aamulla junalla vanhempieni luo ja olin vähällä perua koko reissun, paha olo onneksi loppui. Koko päivän on kuitenkin närästänyt kunnolla.
Rinnat on olleet ihan hirveän kipeät ja turvonneet. Monissa lähteissä sanotaan että kipu rinnoissa on samatyyppistä kuin ennen kuukautisia mutta tää ei ole samanlaista ollenkaan. Nännit on todella arat, tuntuu että rinnat painavat kuin kivet (ja oikeastikin painoa niihin on tullut lisää koska niskani on mennyt jumiin). Muutama päivä sitten jopa huomasin, että vanha leikkausarpi oli puoliksi tulipunainen eli iho oli revennyt/venynyt hieman!
Väsyttänyt on myös joinain päivinä hirveästi, esim olen nukkunut 3 tunnin päiväunet. Varsinkin päiväunien jälkeen kiusaa matalaverenpaine, alin mitattu on ollut 99/65 ja päikkäreistä toipuminen kestää kun olen kuin huumattu. Pulssi outoilee myös, välillä se on ollut levossa jopa lähempänä 80 ja alin mitattu lepopulssi viimeviikolta on ollut 58.
Mitään ihmeempiä ruokahimotuksia ei ole ollut, tosin syön raskausvitamiineja joiden kai pitäisi ehkäistä niitä. Eilen tosin söin karkkia varmaan ekan kerran kuukauteen, ihan hyvin maistui. Tosin tässä välissä ole syönyt esim. kuorrutettuja manteleita jotka ovat kyllä karkkia nekin, ehkä vaan hitusen parempia ravintoarvoltaan.
Ehkä tällä viikolla uskallan jo varata neuvolan...