Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Marraskuiset 2014 ♥

28.02.2014 |

Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.

Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)

Kommentit (292)

21/292 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoppa muuta.. no, ei auta enää, tehty mikä tehty. onneks nyt on testit loppu kaapista.

22/292 |
16.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIL E, mulla on myös vatsa jotenkin hellä. Monta päivää mietin asiaa, ja ajattelin vain kuvittelevani sen mahdollisena uutena oireena, mutta nyt uskon, kun sanoit, että sullakin on! :) Ihan tuntuu, että tunto ei ole siellä niin tarkka kuin muualla :)

Joo, kannattaa oikeesti harkita noiden testien tekemistä ekan plussan jälkeen. Itse en ole todellakaan tätä noudattanut, vaikka järki sanoo lopettamaan. Eilen taas jotenkin löysin itseni apteekista CB kädessä. No tein tänään aamulla, ja näytti onneksi, mitä pitäisikin, mutta nyt päätin laittaa testeille stopin. TITTALILLA, ehkä sulla oli vaan liian laimeeta virtsaa, ja siksi näytti noin. Jostain luin, että varsinkin ihan alussa pitäisi 3-4 tuntia olla käymättä vessassa kos testin tekee.

Meillä eilisen juhlat sujui hyvin, ja harhautus taisi onnistua. :) Parhaalle ystävälle kerroin, koska luotan, ettei asiaa kerro eteenpäin. Helpotti kyllä omaa oloa kertoa! Ja oon ajatellut, että sitä vartenhan ystävät on, meni syteen tai saveen! :)

karolia 6+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/292 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta! 

Nuo juhlat on kyllä hankalat näin alkuraskaudesta. Mäkin olen meidän työpiireissä tunnettu bilettäjä. Ekaa kertaa jäin juhlista pois, jotka oli nyt viikonloppuna. Selitin, että päästän muut välillä ja itse voin olla töissä. Selitys meni läpi. :) 

Täällä on ihan järkky pahoinvointi. yökkiä pitää jatkuvasti, mut ei tuu oksu... :/ syödä ei oikein saata mitään. Jotain lämmintä ja pehmeää, mielellään suolasta ja rasvaista. Ja todennäköisesti lihottavaa. Kohta lähtään varhaisultraan katsoon näkyykö siellä mahassa pahoinvoinnin aiheuttajaa. Toivon, että syke löytyy. 

Jännityksellä Missmama&Kunkku 6+3

24/292 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa käyty ja pikkuinen sydän kohdussa siellä kohdussa lepatti. Mittaa oli 5,6mm ja kaikki oli paremmin kuin hyvin. En voisi olla onnellisempi! <3 

25/292 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missmamalle suuret onnittelut ultrakuulumisista :)

Eilen alkoi pahoinvointi joka tulee ja menee miten tykkää. Tänään töissä istuin puolisen tuntia samassa asennossa tietokoneen ruutua tuijottaen ja toivoin ettei kukaan tule huoneeseen koska olin varma että jos suun avaan niin oksennus tulee :D

Voi kun sitä tosiaan kaipaisi jotakin muuta ajateltavaa/tekemistä ennen sitä varhaisultraa, kun tosiaan tuntuu että ainoastaan öisin unissa ei ole raskaus mielessä. Toisaalta pelottaa enemmän kuin koskaan ennen ja toisaalta jännittää enemmän kuin koskaan ennen :) Vielä olisi noin kaksi viikkoa aikaa jännätä..

- Noona 5+2

26/292 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missmama, hienoa että kaikki oli hyvin! :)

Tasapuolisesti onnittelut kaikille uusille odottajille ja tsemppiä raskauteen. Lisäksi hurjasti onnea varhaisultriin ja neuvolakäynneille!

Minulla tasan viikko ensimmäiseen neuvolaan ja varhaisultran kanssa olen aika kiikun kaakun, että kannattaako. Ainoa miksi olisi hyvä käydä niin saisin viikot kohdilleen ettei ultra olisi sitten liian aikasin. Haluaisin ultran mieluummin viikolle 12+ kuin ennen sitä ja neuvolan mukaan olisin nyt 7+ viikoilla ja itse ajattelen, että 6+. :D

Testejä en toivottavasti enää tee, vaikka liuskoja olisi vielä jemmassa, kun menin ostamaan paketin missä niitä oli 10 tai 12. Olo on vaihteleva, tänään ollut huono olo koko päivän ja olen varma, että se näkyy kilometrien päähän. Kylmä on koko ajan ja väsymys on tajutonta. Nännit ovat arat ja tissit kasvaneet ainakin yhdellä kuppikoolla A->B ja sen kyllä huomaa kun liiveistä pursuaa.. Huimausta ollut nyt parina päivänä, jos nousen nopeasti ylös. Ennen hemoglobiini ollut tosi hyvä, 135, saa nähdä onko edelleen.

Ja miehestä vielä sen verran, säälittää vähän, kun panikoin ja valitan koko ajan kaikesta. Pelkään aina pahinta ja ahdistun helposti, kun kaikki on niin uutta nyt. Kropan muutokset ahdistaa ja tietenkin sekin etten voi puhua näistä asioista ystävilleni tai perheelleni, koska sovimme miehen kanssa, että kerrotaan vasta kun ultrassa on käyty. Mies koittaa tukea, mutta ei hän tietenkään pysty täysin ymmärtämään mitä päässäni liikkuu. Välillä tuntuu, että olen ihan yksin vaikka toinen on koko ajan vieressä :( Lisäksi turha hyysääminen ärsyttää, koko ajan pitäisi levätä/syödä, ei saa tehdä mitään raskasta tai kiipeillä jne. Eilen en saanut edes imuroida! Ulkona pitää kiinni etten vahingossakaan kaadu jos tulee liukas kohta, en saa kantaa mitään tai nostella.. Toivottavasti tämä innostus hieman laantuu, vai olenkohan 9kk lasikuvun alla suojassa? Mites teidän miehet ovat suhtautuneet? Ja oletteko kertoneet raskaudesta jo muille?

27/292 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onnea Missmama :)!

Zenyh: Meillä mies on lähinnä antanut enemmän nukkuma ja leporauhaa minulle sitä tarvitsiessani. Työni jo on hyvin fyysistä, paljon nostelua, kyykkimistä ja kantamista, sillä olen Lto :). Töiden jälkeen siis tarvitsen lepoa. Toistaiseksi työnteko ei ota vielä vatsaan, mutta myöhemmin kyllä fyysistä rasitusta on syytä rajoittaa hieman. Olen kuitenkin perus terve ja ihan hyvässä kunnossa oleva nainen ja raskaudenkin pitäisi olla ihan normaali, niin selviän melko pitkälle raskautta suuremmitta vaivoitta. On minunkin mieheni sanonut, että koitahan olla nyt liukastumatta, muista syödä hyvin sekä levätä :). Liika huolehtiminen ja murehtiminen stressaa.

Toistaiseksi olen kertonut kahdelle ystävälle, rakkaalle kummitädilleni, anopilleni(olemme erittäin läheisiä) ja isoveljelleni :). Muut saavat odottaa.

ON: Väsymys on päätä huimaavaa, voisin van nukkua ja ällötys kasvaa, saan toden teolla tsempata etten oksenna, sillä koko ajan velloo kuin krapulassa. Huimaustakin on ollut ja tissit ovat hieman kipeytyneet lisää. Toisina öinä on myös erittäin kuuma. Alavatsan paineen tunne on kyllä melkoinen myös. Ahh tätä tämä nyt on kaikessa ihanassa kirjossaan :)<3.

Lalaloo ja lussa 7+0

28/292 |
17.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heiiiii:))

Tänään se vihdoinkin oli: VARHAISULTRA :) Siellä se pienen pieni sykkyrä oli ja sydän pompotti <3 viikot vastas(niinku pitiki) 6+5 ja kokoa hurjat 4mm :) Todella helpottunut olo...ollaan miehen kanssa oltu loppupäivä yhtä hymyä <3

29/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip.

miss mama ja pikkuihme: ihana kuulla, että ultrassa kaikki ollut hyvin :)

mekin varattiin sittenkin varhaisultra, mikä on tulevana torstaina aavassa.. Missä te kävitte? mietin vaan, että tehtiinkö teille ihan vatsan päältä ultra vai alateitse? Entä pitikö rakko olla täynnä? Lueskelin jostain että pitäis, mutta kun en ainakaan saanu itse mtn erityisohjeita..

täällä pahaolo nostanut päätään.. Yök. Onneksi ainakaan vielä ei oksennus oo tullut. Muuten kaikki oireet pysyneet samoina. Näiden kanssa kyllä vielä pärjäilee, toivottavasti ei pahene vaan. 

jaksamisia kaikille! :)

30/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan pitkästä aikaa. Onnea teille jotka olette jo ultrassa käyneet ja siellä masussa on kaikki hyvin :) Itse odottelen vielä ensimmäistä neuvola-aikaa. 4.4 olisi vasta aika ja silloin viikkoja 9+5. Minun mielestä hirmu myöhään toi neuvola ja soitinkin jo sinne aikaistakseni sen mutta neuvola täti oli sitä mieltä että aika on ihan passeli. Viimeksi kun kaikki päättyi keskenmenoon ni pelko on edelleen kova et mitä jos nyttenkin käy niin. Varhaisulrtaan ei olla menossa. Oireina ollu väsy, rinnat tosi arat, palelua, etova olo ja vessassa ravaaminen.

Kiitos Dorille kun jaksat päivittää meidän tietoja täällä ja multahan on jäänyt oleellisin tieto kertomatta elikkä la olisi 2.11. ja nyt mennään 7+2. Facebook-ryhmästä olen kiinnotunut myöhemmin kun tiedän et kaikki on hyvin.

Aurinkoista kevät päivää teille kaikille

Mama 79

31/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaude onnea varhaisultrassa käyneille ja sykkeen nähneille!!! <3 ihanaa :')

Mä päätin olla välittämättä toistaseks siitä pari pv sit tekemästäni kirkkaan rakossa 45 min olleen virtsan antamasta hitaasti ilmestyneestä ja vähän haaleasta plussasta : D Ajattelin nyt sit vaa olla "raskaana kunnes toisin todistetaan" ;) enkä tee enää testejä. Eiköhän se vuoto ala sit kun alkaa, ei oo tähän mennes tullu minkäälaista vuotoa ja oireet ennallaan.

Oireita edelleen:
-rinnat arat sisäpuolilta ja edestä + turvonneet
-nippailuja mahassa, munasarjoissa, eilen myös ristiselässä jomotusta joka sit häipy yön aikana
-väsyttää!!! joka voi tosin johtua flunssastaki, joka ollu plussasta asti..

näillä mennään päivä kerrallaan ja odotellaan :)

-Tittalilla 5+0

32/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mä en oo kertonu muille ku äitille ja yhelle kaverille, ja vannottanu että tämä on suuri salaisuus :D eli en luvannu äidin es isälle kertoo.. jos pääsen varhaisultraan asti ni sen jlkn kertosin sit isälle, miehen vanhemmilleki varmaan vasta sit sen neuvolan ekan ultran jlkn. (en kyl koskaa usko pääseväni sinne asti mut eihä sitä tiiä : D)

33/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei!

Täällä uusi palstalainen, ihan  alussa vasta olen ja vielä jotenkin sokissa...olen tehnyt jo 3 testiä ja uskottava se on että raskaana ollaan...mielenkiintoiseksi tämän tekee sekin että olen 39-vuotias ja ensimmäinen siis tulossa...kun synnytän olen jo 40. Olin jo luopunut kaikesta toivosta enkä edes ajatellut koko asiaa ja nyt sitten näin. Neuvolaankin sain ajan vasta 15.4..jotenkin tosi myöhään,ajattelinkin varata ajan omalle gynelle, kun on jotenkin niin epäuskoinen ja hermostunut olo. Toki olen myös iloinen,mutta jotenkin sekava fiilis vielä että tosiaanko nyt minusta tulee äiti tällä iällä? Ja mieskin ihan sekaisin...ei ole nuori hänkään, on jo yli 50. Hihh kylläpä elämä osaa yllättää!

34/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva lukea varhaisultrien sykkeistä:) onnea!

Minä olin lapsen 1,5 vuotis neuvolassa ja huomasin, että mulla taitaa alkaa hormonitoiminta olemaan jo aika vahvasti esillä. Meinasin purskahtaa parista neuvosta itkuun ja en siis ole herkimmästä päästä. Harmittaa edelleen :( Etenkin, kun tykkään tosi paljon neuvolatädistä.

Varasin ekan neuvola-ajan ja laskettuna aikana käytetään 19.11 päivää eli 4+6 menossa. Eivät suostu kunnallisella ultraamaan, joten nyt mietin pitäisköhän varata aika yksityiselle..

Onko teillä jo alkanu näin alussa itkettämään? Mä en muista, että esikoisen kanssa olisin nyt näin alussa joutunu hormonimyrskyyn. Neuvolan mukaan, kun nyt olisin vasta 4+6??

35/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Meillä oli tänään varhaisultra, ja kyllä siellä pieni ihmisen alku on ja sykekin näkyi. <3 Olen NIIN helpottunut, kun pelkäsin tuulimunaa ym, mutta nyt vasta pelottaakin keskenmeno, kun on jo omin silmin pienen "möykyn" sykkeineen nähnyt... Ei auta kuin toivoa parasta, että pysyisi nyt matkassa mukana. Sikiön koko vastasi lähes sitä mitä oletinkin, eli tänään olisi viikkoja 6+1 kasassa. Minulle voikin siis vaihtaa LA:ksi 10.11, parilla päivällä menee eteenpäin. Miehellä tänään synttärit, ja oli kuulemma paras synttäripäivä ikinä. :)

reetukka, mä kävin ultrassa Terveystalolla ja alakautta tehtiin. Niin kai se on luotettavin. Rakko ei saanut olla täynnä. Oli kyllä yllättävän nopea toimenpide mulla, koko käynti oli lähes vartissa ohi.

Tervetuloa kaikille uusille ja hurjasti tsemppiä meille kaikille! Toivotaan, että kyytiläiset pysyy mukana. :) Mä varmaan vielä hetken katselen tilannetta ennen fb-ryhmään liittymistä. 

karolia 6+1

36/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille ketkä ovat käyneet alkuraskauden ultrassa, ja kaikki oli hyvin :) Itse kävin myös, mutta nyt näkyikin vain ruskuaispussi. Lääkäri sanoin että näkymät vastaa noin viikkoa 5. Kiitos näiden epäsäännöllisten kiertojen ym, hedelmöitys on siis tapahtunut 23-28pv edellisistä menkoista. hcg arvo on 9pv 850 -> 17820. Ei tässä auta taas muu kuin odottaa..

Sartsa ja ehkä papunen 

37/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

moikka :) Eli kävin kpks:ssä, asumme Kokkolassa. Mitään ohjeita ei annettu ennen varhaisultraa, joten menin rakko tyhjänä ja hyvin näky:) Kyllä huomaa, että on itekki jo vanha, kun jotenki on enemmän huolissaan kaikesta kuin sillon nuorempana :D

Tsemppiä meille kaikille <3

38/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipparallaa!

Onpas täällä monet käyneet ultrassa ja saaneet plussauutisia, onnittelut kaikille! Minäkin siis eilen kävin ja huh helpotus, oikeassa paikassa se mytty oli ja vastasi viikkoja :) Lasketuksi ajaksi sain 2.11. tai 3.11. (ultrakuvissa) mutta pitäydyn nyt vielä siinä omassa arviossa, katsotaan jos ensi viikon neuvolassa tulisi joku "oikea" päivämäärä. Ja ultraus tapahtui alakautta ja oli tosi nopeesti ohi!

Ei vaan tosiaan vieläkään osaa oikein nauttia tästä, kun eihän tässä mikään tietenkään ole varmaa vielä, mutta ollaan kyllä ihasteltu ultrakuvia moneen kertaan, onhan ne aika ihania ja teki tän raskauden vähän konkreettisemmaksi :) Toisaalta myöskään nää kipeet tissit ja tää lisääntyvä pahoinvointi ei auta asiaa.. Melkein yökkäilin täällä taas kun lueskelin teidän muiden pahoinvointijuttuja :D Helpointa tällä hetkellä on töissä, kun ei ehdi ajattelemaan pahaa oloa, peukut pystyssä että jatkuukin noin ;)

Minäkin vielä jatkan mieluummin juttelua täällä anonyymina, ja harkitsen facebookia sitten myöhemmin. 

Miss Marble

39/292 |
18.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vielä lisään noihin mun testipanikointeihin, että tein kuin teinki vielä äsken testin, ja nyt oli testiviiva vähän jopa tummempi ku kontr.viiva. <3 Nyt en tee ainuttakaa testiä, sitpä se varhaisultrassa selviää et onko siellä elämää. Kun jaksais kaks viikkoa oottaa, aattelin mennä sit ku on viikkoja 7+1 vaikkapa, sithän sen sykkeen pitäs ainaki näkyä?? ihana ku teillä monella jo näkynyt <3

ja Maom: eikö nykyään 40-vuotiaat synnyttäjät oo vielä ihan "nuoria" :) onnea paljon, ihana asia!!

t: Tittalilla 5+0, l.a. mulla siis 18.11. oviksen mukaan.. ja 1. lapsesta haaveilen.

40/292 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ilmoittautuu mukaan :)

Plussasin viime viikolla ja viikkoja pitäisi olla 5+3 ja laskettu aika 18.11 :)