Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Marraskuiset 2014 ♥

28.02.2014 |

Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.

Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)

Kommentit (292)

81/292 |
30.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, uusi täällä :)

Taustatietoa hieman, eli 2 km aiempina vuosina, nyt 1v 8kk tytär joka syntynyt rv 29+0 painaen 805g/34,5cm monien komplikaatioiden seurauksena.

Laskettu aika 11.11, viikkoja noin 8. Olo on hillittömän kamala, kuvottaa, pyörryttää, paleltaa, vatsa ei vedä, turvottaa...Yöh. Esikoisesta oksensin viikot 5-11 yötäpäivää jatkuvasti, nukuin ämpäri kainalossa kun yöllä heräsin ilman varoituksia siihen että oksu vain lentää. Sitä odotellessa...

Laitan Dorille viestiä fb-ryhmästä :)

82/292 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Pomplemousselle pahoittelut ja hirveesti tsemppiä jatkoon!

Tervetuloa uusille :).

ON: Täällä kärvistellään töistä saadun vatsataudin kanssa, mutta onneksi arvot olivat lääkärissä jees. Väsymys on armoton ja uni tulis milloin vaan. Oksenneltua ei oo tullu, mutta äklöttänyt on iltapainotteisesti ja toisinaan myös öisin. Parin viikon päästä on np-ultra ja sitä odotetaan kovasti. Nyt on jotenkin vaan kaikki meno veks ja unta palloon.

Tsemppiä kaikille odotukseen!

Lalaloo ja lussa 9+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/292 |
31.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve kaikki uudet :) ja tosi paljo tsemppiä pomppelmouselle!!!

Mä kävin tänään alkuraskauden ultrassa, ihan paniikissa ja varmana siitä ettei siellä näy mitään, mutta kuinkas ollakaan niin löytyhän sieltä alkio, jonka sydän löi ja pituutta oli 8,4 mm <3 että nyt tää on jo vähän todellisempaa ja uskalsin isälleniki kertoa. eli nyt tietää mun vanhemmat ja yks kaveri. Sormet ristissä että kaikki menis hyvin tästä eteenpäinki. Niihän tuo ultraaja lupaili että tosi hyvältä näyttää kohdun limakalvo, ja ei oo mtn vuotokohtia eikä mitää. Mut eihä sitä tietenkää koskaa tiiä mitä huominen tuo tullessaan!

Ja ovulaatiosta olin laskenu raskausviikot ja vastas täysin niitä alkion koko :)) ja tänää tuli eka kertaa aamupala ylös, ja sen jlkn oli pari tuntia tosi hyvä olo kunnes kauhee kuvotus taas palas. eli melkeen toivon et oksentas useemminki jos sen avulla pari tuntia on paremmat olot :D

Tittalilla 6+5

84/292 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! päätin liittyä mukaan! marraskuun loppu päätä pidellen, la 30.11, viikot 5+2. Neljäs lapsi tulossa. Perheessä siis jo 5,3,2 vuotiaat. Olotilani ihan hyvä ja raskausoireet ovat aika minimissä. Sinänsä hyvä, sillä palasin tammikuulla monien monien kotivuosien jälkeen töihin... Vielä ei olle raskaudesta kerrottu kuin minun parhaalle ystävälle. Neuvolaan kyllä ajan jo tilasin viikolle 8. Mieli on kuitenkin hyvä, hieman jännittää arki neljän lapsen äitini, mutta toisaalta tämä on meidän viimeinen ja siksi olo haikeakin. Asumme pirkanmaalla, olen 30vuotias.

Mielelläni liityn myös tuonne facen puolelle, kun se on luontevampi käyttää:)

ihania odotushetkiä kaikille!

85/292 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikki ja tervetuloa uudet! :)

Täällä kärvistellään aivan järkyttävän pahoinvoinnin kynsissä.. :/ Kaikki ruuat etoo ja ainoastaan vettä voi juoda ilman ällötyksiä. Tosiaan olen helpolla päässyt poikien odotusaikana kun ei ole tarvinnut tälläisestä kärsiä. Viikkojakin on  on vasta 5+3  joten olen tosi hämmentynyt.. :D  Joten täällä otetaan kaikki mahdolliset vinkit ja vippaskonstit vastaan pahoinvoinnin ehkäisemiseksi.

86/292 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan kaikille ja tervetuloa uusille

Mulla ne olot nyt sitten alkoi, tää viikko pahempi kuin edellinen. Koko ajan etova olo. Tänään löysin ensimmäisen mieliteon: tonnikalasalaatin. Äh kun muistelen, että tonnikala ois niiden kiellettyjen listalla. Täytyy jatkokehitellä tätä mielitekoa.. :/ mä en oo osannu päättää mennäkkö vaiko eikö ekaan ultraan. Kohtahan se on jo mahdollistakin :) neuvola kun ei mun kohdalla sitä suostu tekemään, ehkä vielä yritän taivutella josko..

Mulle ekassa raskaudessa vinkattiin maitohappobakteereista, että niistä ois apua pahoinvoinnin kanssa. No ei ole kyllä ollut yhtään apua. Ja toinen kokeiltu ja hivenen helpottavaksi havaittu on sängyn tyynypään nosto esim kirjojen avulla. Siitä on ollut suuri apu. Esikoisen kanssa valvoin yöt pahoinvoivana ja pari yötä pään nostamisen jälkeen yöpahoinvointi oli taaksejäänyttä elämää. Nyt nostin heti kun plussasin ja yöt on menny hyvin. Kannattaa kokeilla :)

87/292 |
01.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle vinkattiin neuvolassa pahoinvointirannekkeesta, joka on kuulemma joillain toiminut. Painaa kai jotain akupunktiopistettä ranteessa. Itse olen toistaiseksi pärjäillyt säännöllisellä syömisellä. 

Täällä pahin etominen jäi viime viikkoon, nyt oonkin sit ollut pari päivää saikulla, kun en ole pystynyt juuri lainkaan olemaan pystyssä hillittömän voimattomuuden takia. Tää on ilmeisesti alhaisesta verenpaineesta johtuvaa, joten nyt yritän syödä salmiakkia, jotta pääsisin taas töihin. :) Viikonloppuna oli myös jatkuva hengästynyt olo, jopa makuulla piti hengitellä tosi syvään. Olo alkaa kuitenkin nyt parin päivän salmiakkikuurin ja lepäilyn seurauksena olla aika hyvä! :) Mitähän seuraavaksi? ;)

karolia 8+1

88/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa huomenta kaikille! Ja voimia pomppelmousse!!

Ultrassa käyty ja kaikki hyvin! Siellä se pienen sydän pompotteli <3 Pituuden mukaan vastasi juuri laskemiani päiviä eli nyt 7+2. Eikun neuvolaa tilailemaan...

Mukavasti on mennyt alkuraskaus, ei isompia pahoinvointeja jos vaan muistaa syödä 3-4 tunnin välein. Mutta tuo ummetus, prkle! Se on aina mun riesana, mitähän sille keksis. Mitkään helpot konstit ei auta. Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan! Juon koko ajan, kun suu tuntuu kuivuvan niinkuin krapula olis. Väsyttää kans ihan tautisesti. Odotan kuin kuuta nousevaa tuota pääsiäistä, että saa nukkua kunnolla. Itsellä on herätys arkiaamuna klo 5:20, ei naurata enää loppuviikosta. Näitä ja täydellistä työmotivaation puutetta lukuun ottamatta olo on mitä mainioin :)

Hyviä vointeja kaikille!

Anis ja "pallero" 7+2

89/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teistä ketkä ootte jo siellä FB-ryhmässä nii voisko joku vinkata dorille, että onkohan kattonut sähköpostiaan? Kun ei vain kutsua kuulu vaikka alkaa olemaan viikko jo siitä kun viestiä laitoin. :(

Täällä on ihan selkeät ällötykset jugurtti ja banaani. Väsymys on myös aikamoinen, vaikka oon aina ollu aika unelias. :) Muuten ei juurikaan oireita ole.
 Töissä tulee paha olo, kun ei saa syötyä tarpeeksi usein. Taukoja pari ja päivät pitkiä. Teen siis hoitoalan hommia. Suolakeksit on laukussa aina matkassa, niitä on helppo käydä napsimassa! :)

Kaikille onnea odotukseen!

maumau91 & pikkupöhkö 6+2

90/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa minäkin uskallan tänne itseni liittää. Sairaala nyt on jo tiedossa, se on L-PKS eli Kemissä.

Lasketusta ajasta ei muuta hajua kuin että ehkä Loka-Joulukuun välillä. Ensimmäinen neuvola huomenna ja sieltä lähtee lähete ultraan. Plussasin eilenaamulla aivan selkeän plussan, kärsittyäni yli viikon kuvotuksesta ja rintojen arkuudesta. Kuukautisista en ole pitänyt kirjaa vuosiin muuten kuin sen että epäsäännölliset ovat olleet.

Tämä raskaus on ihme, kuten tuosta etusivulta voi käydä lukemassa jos haluaa. Se ei siis ole aprillipila.

Tämän hetken teemoja ovat paleleminen ja välitön kuvotus jos ei syö säännöllisesti. Samoin rinnat ovat arat.

Meillä minä olen 38 v, mies 43. Miehellä poika 22 v ja minulla poika 11v ja tyttö 10 v. Ei siis iltatähti vaan yövalo :D

Nomutta, oman lisänsä tähän alkuraskauteen tuo miehen suvussa esiintyvä kromosomipoikkeama, joka lisää alkion elinkyvyttömyyden ja sitäkautta keskenmenon riskiä. Miestä pelottaa ihan urakalla. 

Minä en jotenkin pysty kuvittelemaan, että kun tämä ihme kerta tapahtui, niin se sitten menisi kesken. Tämä lapsi todella haluaa tulla.

Kummajainen & Pikkuruinen

91/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin Dorille viestiä fb-ryhmästä...

Anis

92/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea Kummajaiselle!! :) kävin lukee sun tarinan!

täällä kärvistellään kamalassa olossa. kouluhommia siirrän aina seuraavaan päivään että jos ois vaikka parempi olo, mut pahenevan näyttää päivä päivältä :D kauhulla ootan töiden alkamista parin vkn päästä..

tittalilla 7+0

93/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin toistaiseksi taidan palata ketjuun. Viime viikolla sain tuulimunatuomion ja lähetteen naistentautien polille jotta saan lääkkeet kohdun tyhjennykseen.

Nyt on käyty ja tulos oli normaali alkio, normaalilla sykkeellä ja viikon 8 alussa ollaan. Ilmeisesti viime viikolla olen ollut niin rajoilla, ettei mitään ole vielä näkynyt.

Toisaalta ihan hyvä, ettei lääkäri antanut turhaa toivoa, mutta jotenkin hassua ettei ottanut ollenkaan huomioon, että kierto voi olla epätasainen, varsinkin kun sanoin että Terolutien takia kiertoni on ollut jopa 31 päivää kun normaalisti se on ollut 24-24 (Terot sain nimenomaan lyhyeen kietoon) tai että ovulaatio ei välttämättä tapahdu aina samaan aikaan kuukaudesta.

94/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa Pomplemousse,tervetuloa takasin!!! :)

Itellä pahoinvointi jatkuu ja se kyllä vaikuttaa mielialaanki,itku on aika herkässä.Lisäks niin hirveen turvonnu olo,et tuntuu ku ois jo pienemmälläkin raskaana.Onneks ulkona ollut ihania aurinkoisia ilmoja ni se on vähän piristänyt ja raitis ilma auttaa pahoinvointiinkin.Huomenna eka neuvola.

Aurinkoenergiaa kaikille,

Chocolate 8+5

95/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pidemmällä :) kirjoitin kännykällä ni vähän heitti :)

choco

96/292 |
02.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Kello on jo seitsemän enkä ole vielä nukahtanut. Jee, ehkä tämä kaikennielevä väsymys alkaisi hieman helpottaa. Pahoinvointikin selvästi paremmin hallinnassa.

Hieno juttu Pomplemousse että sait väärän hälytyksen ja odotusjännitys jatkuu.

En jaksanut ihan kaikkia viestejä taaksepäin lukea. Onko kaikki ilmoittautuneet mukana yhä? Toivottavasti.

Eka neuvola takana viime viikolla ja ainakin neuvolantäti näki ultrakuvassa selkeän sykkeen. Itse ehkä pystyin sen kuvittelemaan. Nyt viikolla 13 seuraava ultra. Sitä jännittäessä.

Tulispa lämpimämmät kelit että mieluummin viettäisi ulkona aikaa. Nyt niin kylmä että ajatuskin hirvittää, varsinkin kun sisälläkin palelee koko ajan.

Oon jo kertonut aika monelle. Hirvittää yllättävän vähän. :) Tää on jo aikamoinen pömppö tää maha, vastaa eka raskauden viikkoa 20 aika lailla. Saa  vedettyä napaa rankaan ku on pakko piilottaa, mutta siitä tulee järkyttävän paha olo saman tien. Onneks työtakki on väljä ja peittää kaiken. :)

Tsemppiä kaikille!

Nirunaru ja 9+4

97/292 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ultra, varhaissellainen, takana. Syke näkyi paljain silmin ja mitta vastasi viikkoja, mutta lääkäri ei saanut väri-dopplerilla sikiön virtauksia esiin. Tuhtasi asian kanssa iät ja ajat, ja lopputulema oli, että menen parin viikon päästä uudelleen. No, mikäpäs siinä, menenhän minä ihan mielelläni kurkkimaan kuulumisia, mutta vähän outo olo jäi, että mikä ihmeen Zombi-Ihaa siellä elelee, kun ei verikään kierrä... :D Pikaisella otannalla (4 hlöä) kenellekään ei ole koskaan puhuttu mistään virtauksista, eli otetaanpa isompi gallup: Onko ultraava lääkäri ottanut kenenkään kanssa puheeksi näitä ultrassa näkyviä värimahdollisuuksia?

Scarlett79 + (Zombi-)Ihaa 7+2

98/292 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Scarlett ei mulle ainakaan puhuttu mistään virtauksista varhaisultrassa..

Ja Pomplemousse, olipa kerrassaan hyviä uutisia!

Tämä viikko onkin alkanut väsymyksellä. Mitään tällaista ei ole vielä ollutkaan. Nytkin tekisi mieli laittaa vaan silmät kiinni. Tissit on edelleen reunoilta kipeät, onneksi eilen sain uusia isompia rintsikoita. Positiivista on myös se, että pahoinvointi tuntuu hellittäneen aika lailla, enää tulee huono olo jos ei ole syönyt vähään aikaan. Voiko olla mahdollista, että parin-kolmen viikon kestokrapula on menemässä ohi :) Onneksi Jaffa on ollut sellainen, mikä on hetkeksi aina auttanut.

Saisikohan tuota meidän listaa päivitettyä? Olisi kiva nähdä koko porukka siellä, kun uusiakin on tullut niin paljon.

Miss Marble 9+3 (vu:n mukaan, neuvolan mukaan jo 10+0)

99/292 |
03.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullekaa ei puhuttu mistää virtauksista ultrassa!

voi Miss marble, sä loit muhun toivoa :D et tää paha olo vois hellittää noinki pian..

t.Tittalilla 7+1, tänää 10 krt oksentanut..

100/292 |
04.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla täältä hyviä uutisia, Pomplemousse.

Mulla oma vointi edelleen ok. Lasten flunssa sairastellut tällä viikolla ovat kyllä verottaneet voimia niin että tuntuu kuin krapulassa olisi. Kumpi sitten syynä raskaus, vai valvominen ...vai kumpikin. Ensimmäinen neuvolan aika tilattu, alkuraskauden ultraan en ole menossa. Niskapoimuun sitten,että sinne on vielä aikaa!

Mulla synnytyspaikkana Tays.vielä ei ole kyllä synnytysasiat pyörineet mielessä. Myöhemmin sitten. Nyt odottellaan rauhassa ja annetaan ajankulua.

Hyviä vointeja kaikille!