♥ Marraskuiset 2014 ♥
Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.
Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)
Kommentit (292)
Ensinnäkin ihanaa Pomplemousse, että pääsit takas tänne :) Scarlett, onnea paljon sykkeestä sinullekin :) Mä olen käynyt pikaultrassa tässä raskaudessa rv 8+0. Siellä katottiin vaan raskauden sijainti ja syke, ei mitään muuta, eli en noista virtausasioista osaa sanoa muuta ku et enpä ole kuullu muilta moisista. Np-ultrassa ne kyllä kattoo jotain virtauksia :)
Fb-ryhmään on kutsut laitettu kaikille niitä kaivanneillle suunnilleen sitä mukaa kun niitä tupsahtelee :) Vaikken täällä jaksa paljoa kirjotella, niin kattelen kyllä ton mailin säännöllisesti :)
Pahoinvoinnista Mulla on kuvottava olo edelleen ja illat on pahimmat. About viidestä eteenpäin ei oikeestaan muuta oo saanu alas kun jäävettä. Onneks näin päin, niin oon pystyny käymään työharjottelussa normaalisti. Mua toki helpottaa sekin et tän hetkisessä paikassa mun työnkuva koostuu pääosin kortinpeluusta ja keskustelusta :) Kyllä mä sielläkin pitkin päivää röyhtäilen ja välillä joutuu vaihtamaan paikkaa, jos joku asiakas haisee liikaa mun nenään, mutta pärjään kuitenkin.
Mä etsiskelin jo eilen sykettä dopplerilla. Enhän mä mitään onnistunu kuulemaan, mutta kone rekisteröi sykettä välillä 137-142. Taitaa mun matkalainen olla vielä elossa :) Kauheesti alkaa jännittämään, kun viime kertaisen keskenmenon aikaraja lähestyy. Onneks nyt on tuo vekotin, niin osaan sitten mennä näytille jos sykettä ei enää löydykään.
Meillä on koko poppoo jonkinsortin flunssataudissa. Molemmilla pojilla korvatulehdus ja lämpöä ja mulla ja miehellä kurkut tulessa ja nokat vuotaa. Viikonloppuna onki hyvä aika sairastaa ;)
Dori ja Juuso-Ilona 9+0, poks! (joo, tää työnimi on ny paisunu jo noinki pitkäks) :D
Tänään sitten oksensin aamulla kolme kertaa ennen töihin lähtöä. Pahoinvointi tuli ihan puun takaa mutta oksentamisen jälkeen oli huippuhyvä ja energinen olo!
Nyt siten särkee pää koska en ole saanut elimistööni tasaisesti kofeiinia: normaalisti juon kupin kahvia aamulla klo 5-7 välillä ja illalla klo 17-19 välillä. Unohdin juoda kahvia eilen illalla ja tänä aamuna en ehtinyt kun piti oksennella. Työpaikan kahvia en juo kun se on ihan kuraa :)
Päivän huolenaihe on se, ettei vatsa satu tarpeeksi, kasvaakohan se kohtu normaalisti?
Äidilleni kerroin raskausasioista alkuviikosta kun luulin vielä meneväni hakemaan niitä tyhjennyslääkkeitä. Torstaina sitten kerroin että tällä hetkellä kasvamassa onkin ihan normaali alkio ja neuvoin olemaan hötkyilemättä kun keskenmenon riski on kuitenkin vielä olemassa. Isältä kommentti oli että "vielä ei sitten kannata ostaa turvaistuinta vai?". Meillä ei siis ole autoa, puhui omasta autostaan :)
Pomplemousse: mäki välillä murehin ku saattaa mennä pari päivää ettei tunnu kohdussa/alamassa minkäänlaisia tuntemuksia, että no kasvaako se ees siellä.. sitte saattaaki kramppailla ja kivistellä ja liitoskipuilla pienemmistäki. ja kai se riippuu paljo kohdun asennostaki että onko kipuja.. mulle ultran tehny kätilö sano, että on kohtu paljon taaksepäin kallellaan, minkä vuoks saattaa tuntua alussa kipuja kovastikki.
Tänää on ollu tosi hyvä olo!!! eka krt tällä vklla jaksan istua tässä koneella vapaaehtosesti, ja aamun oksentamisen jlkn jaksoin lähtä jopa salille <3 ihanaaa :D antaa voimia tämmöset hyvät päivät.
Mä en kyllä löydä fb.stä että mut ois liitetty sinne ryhmään...laitanko vielä uuden sähköpostin?
Voimia teille joilla pahoinvointi vaivaa arkea. Mulla lähinnä kuvottavaa oloa...lieneekö kuitenkin osa syynä tämä toista viikkoa jatkunut flunssa...
Noista kohdunkivuista juttelitte. mulla paljon sellaista sisäistä "lihaskramppia". Tosi ärsyttävää. Mutta eipä vielä mitään kipua kuitenkaan. Loppuraskaudessa mulla on vasta liitoskivut aikaisemmin vaivanneet. katsotaan kuinka nyt käy.
Suurimmaksi vaivaksi koen mahan turvotuksen. Aikamoinen pömppömaha kun päästään iltapäivään. Viime raskauksista samaa ja vältin kaikkia ruokia mitkä aiheuttavat turvotusta, mutta ei siitä ollut apua...
Sorry Tittalilla, mulla taiskin olla vaan muutama parempi päivä tuossa alla kun viimeksi kirjoittelin, sama kuvotus jatkuu :D mutta toivottavasti sulla ja meillä kaikilla myös kohta helpottaa.
Viime yönä näin ekan raskausunen. Tai voiko sitä raskausuneksi lukea kun sain siinä keskenmenon, hirveetä..
Soittelin sitten aamulla neuvolaan, kun ekalla käynnillä ei voitu sydänääniä vielä kuunnella, että voisiko niitä mitenkään kuunnella. Sainkin ajan ensi viikolle :) siitä sitten viikko enää np-ultraan. Ehkä tää aika sittenkin menee eteenpäin.
Hei!
Täälä kans yksi esikoistaan odottava (: olis kiva kans päästä fb ryhmään!(:
Fb-ryhmästä Mette123, en tiedä kuka olet, mutta kutsu löytyy mailista. En siis liitä sua suoraan ryhmään, vaan sun pitää itse klikata kutsua jonka olen lähettänyt. Ja tähän samaan nyt huom! Gmailissa nämä fb-kutsut menee ainakin minulla kansioon nimeltä sosiaaliset verkostot, ei siis etusivulla aukeavaan saapuneet-kansioon. Kutsua ei voi uudestaan lähettää samaan mailiosoitteeseen mihin se on jo kertaalleen lähetetty, eli katsokaa kaikki kansiot läpi ennenkuin laitatte mulle viestiä ettei ole kutsua saapunut :) Tästä aiheesta on siis useammaltakin tullut viestiä, ja yleensä ne kutsut kuitenkin sieltä jostain on löytyneet :) Ja uusille halukkaille: mailia osoitteeseen doridonnuska@gmail.com :) Tervetuloa kaikille mukaan, sekaan mahtuu kyllä :) Ja pliiiis aina mulle viestiä noista ongelmista, mut tavottaa nopeammin mailin kautta kun tänne kirjoittamalla :)
Mä sain np-ultraan ajan tänään, kivasti vasta rv 13+3... :O Mä soitan huomenna ja yritän sitä aikaistaa. Vauvan elossaolon tarkistan jo nyt joka ilta kotona kuuntelemalla sydänäänet, mutta mä haluan myös noi seulat historiani takia ja tuo on kyllä melko takarajoilla tuo aika.
Täälläkin turvotusta ollut jo viikkoja ja siinä määrin et on mammahousut käytössä :D olkoot vaan aikasta, mutta pakko, kun omat farkut puristaa ihan liikaa. Illat menee edelleen pahoinvoiden, jäävettä kiskoen ja syömättä... Kai tää joskus viel helpottaa :D
Dori ja Juuso-ilona 9+3 <3
Moikka! Mä voisin kanssa ilmottautua mukaan. Plussatestin oon tehnyt jo muutama viikko sitten. LA olis laskurin mukaan 30.11.
Taustoista sen verran että mulla on ennestään jo kaksi lasta tyttö 6v ja poika 4v. Itse olen 28 ja mies 24. Joulukuussa poistatin kierukan ja nyt jo plussasin.
Pakko tulla kirjoittamaan unesta jonka näin viime yönä.
Unessa olin neuvolalääkärin tutkimuksissa. Paikalla oli kaksi lääkäriä nainen ja mies, jotka hössöttivät ja vitsailivat kauheasti. Mies oli suolistolääkäri (?) ja nainen gyne. Jonkun keskenäisen sopimuksensa takia päättivät vaihtaa rooleja ja mies ultrasi kohtua. Ultratessaan selitti kaikkea että "siellä se vauva potkii ja kauheasti liikkuu ympäriinsä, onpa villi" jne. Ihmettelin siinä että miten 9. viikon alussa oleva alkio voi potkia ja touhottaa :)
Hauska uni, tuli hyvä mieli. Ehkä se alkio viestittää mulle (tai kroppani tajuaa) että se on kunnossa.
Itkeskelyt on sitten osaltani alkaneet, maailman tuska painaa :) Nytkin itken sitä unta ja eilen itketti kuvat aiheella "Miltä kuolleet supertähdet näyttäisivät nyt".
Täällä uusi odottaja liittyy joukkoon. Nyt menossa h9+4, l.a. siis 10.11. Synnytys, jos sinne asti päästään, aikanaan sitten omalla työpaikalla Pohjois-Karjalassa.
Itellä ikää 29, lapsia ei ennestään ole. Raskaus alkoi täysin suunnittelematta pilleriehkäisystä ja pahasta hypotyreoosista huolimatta, joten hämmennys lienee päällimmäisenä tunteena. Lapsen isällä vielä enemmän - hän ei ole vielä päättänyt haluaako olla isä vai ei. Onneksi tässä on aikaa sitä pohdiskella :)
Hämmentävän helposti on tähän asti kaikki mennyt; ei pahoinvointia, ei tunnekuohuja, ei iho-ongelmia eikä hiustenlähtöä, eikä mainittavia vatsakipujakaan. Mutta elossa siellä ollaan kuitenkin. Ei voi siis valittaa :)
Hei! Yritin jo ennemmin päästä kirjautumaan, mutta nyt vasta onnistui. Eli meille kanssa tulossa marrasvauva LA on 1.11 :). Entuudestaan poika 1v 5kk. En olisi ikinä uskonut tällaista väsymystä. Varsinaista pahoinvointia ei ole ollut, mutta jatkuva etova tunne ja aamukahvin jouduin jättämään heti pian pois. Nyt jo onneksi alkaa helpottaa. Vielä kun kulkee töissä ja kotona pieni seuralainen, niin on kyllä kotityöt jäänyt huomattavasti taka-alalle.
Onkos muilla ollut raskausdiabetesta? Pysyi hallinnassa pelkällä ruokavaliolla. Mulla oli ensimmäisen kanssa ja sokerirasitus kutsuu taas keväämmällä.
Huhhuh onpahan olot. Odotan kovasti jo 2. raskauskolmannesta. ..
Inocente, mulla oli ekassa raskaudessa sokereiden ongelmia ja söin raskausdiabetesruokavalion mukaan. Multa peruutettiin diagnoosi synnytyksen jälkeen. Ootko miettinyt nyt aloittaa jo heti alusta ruokavalion noudattamisen? Mulla on harkinnassa heti kun tää oksentelu ja ällötys vaan loppuu.
Lil e, mun olisi pitänyt käydä rasitustestissä raskauden jälkeen, mutta en saanut aikaiseksi mentyä. Nyt sitten muutaman viikon päästä pitäisi aikaa varata, onneksi tällä kertaa ajan saa luultavammin omalle paikkakunnalle eikä kaupunkiin asti tarvitse ajella. Kyllä mä oon ruvennut vähän tarkemmin miettimään mitä syön. Ruokailuvälit on edelleen aika lailla 3h, kun on tottunut syömään aika lailla samaan aikaan, kuin meidän taapero. En kyllä kaipaa sitä sokerin mittaamista :/.
Täällä on kovin hiljaista, ei näytä tmä ryhmä nyt atkivoituvan. Fb-ryhmään on moni loikannut ja siellä itsekin pyörin. Täällä oon käynyt välillä kurkkimassa, mutta eipä juuri mitään tapahdu, joten taidan itsekin siirtyä kokonaan sille puolen ja sanoa heipat tälle ketjulle. Jos täältä vielä joku halusi mukaan fb-porukkaan, niin mailia mulle (osoite ylempänä).
Dori ja Juuso-Ilona rv 10+5
Moikka! Uskalsin vihdoin laitella mailia Dorille, eli kutsua ryhmään odottelen!:)
12+4
Hei! Täällä olisi myös yksi marraskuinen :) la 4.11 ja nyt raskausviikkoja kasassa 14+2. Minulla ikää 18v, aviomiehellä 24v. Tiistaina ultrassa ultraaja antoi 90% varmuudella poikalupauksen :)
Veronica&Tauno 14+2
Hei!
laitoin kans viestiä dorille ja odottelen pääsyä ryhmään. :)
Jos joku viitsii vinkata siellä ryhmässä,et pääsee mukaan? ilmeisesti ei oo tuo sähköpostiosoite ihan kovassa käytössä... :)
Olen pahoillani, mutta tuo fb-ryhmä paisui jo todella suureksi ja olemme siellä yhdessä päättäneet ettemme enää ota uusia mukaan. Ehdotan että jos täällä vielä on innokkaita, perustaisitte toisen ryhmän. Vau.fi foorumilla ollaan juuri perustamassa toista ryhmää, koska sielläkin enismmäinen tuli jo täyteen, eli sinnekin voi suunnata :) Vau.fi foorumi, odottajat, la maarraskuussa ja sieltä fb-ryhmä. Ja samoin kaksplussalla suunnitellaan uuden ryhmän perustamista, eli ilman ryhmää ei tartte kenenkään jäädä vaikka tämä alkuperäinen tulikin jo täyteen. Anteeksi ja kiitos! En tätä käytä enää, niin ole huomannut viestejänne.
Ehdin ilmoittautua mukaan pari viikkoa sitten, mutta eipä ole sen jälkeen tullut kirjoiteltua, kun on mennyt tämä aika mukavasti sängyn pohjalla... Tosiaan eka raskaus kyseessä, joten enpä voinut kuvitella että tämä voisi olla näin kauhea tämä alku! Vaikka tiesin, että äidillänikin pahoinvointi ollut molemmissa raskauksissa kova... Viikko sitten käytiin jo Jorvissa nesteytyksessäkin kun paino on pudonnut niin paljon eikä oikein mikään pysy sisällä. Pahimpina päivinä oksennan lähes 20 kertaa :( Nyt on ollut pari aamua vähän parempi olo, olispa pahin nyt jo takana... Alkaa voimat olla aika finaalissa! Ja turhauttaa kun 4 viikkoon ei ole juuri muuta pystynyt tekemään kun makaamaan sängyssä ja käymään oksentamassa. No mutta voimia antaa kuitenkin se, että Jorvissa ultrattiin ja siellä näkyi pikkuinen nallukka ja hänen sykkivä sydän <3 Ja pituus vastasi viikkoja. Olin jo ehtinyt varata varhaisultran, kun tuntui niin pitkältä ajalta odottaa 22.4. saakka, jolloin on eka varsinainen ultra. Nyt jaksetaan odottaa sinne saakka, kun näki, että pienellä on kaikki kunnossa :)
Nyt vaan toivotaan, että pääsisin taas takas elävien kirjoihin ja voisi alkaa nauttia tästä raskaudesta!
May85 + nallukka 9+5