Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Marraskuiset 2014 ♥

28.02.2014 |

Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.

Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)

Kommentit (292)

41/292 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

täällä mukaan ilmaantuu sunnuntaina plussatestin tehnyt esikoisen odottaja. ikää itsellä 26 ja miehellä 29. Sunnuntaina testi oli vielä ihan haalea sai tihrustaa mut äsken sitten tuli ihan hetkessä jo vahva toinen viiva testiin.. tätä ei voi uskoa todeksi!!!!! <3 tärisyttää ja itkettää ja pelottaa myös...

mitä mun pitää nyt tehdä? pitääkö jo heti neuvolaan soitella? <3

anneee rv4+4 (laskettu aika 22.11.)

42/292 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ai niin ja oireina on alavatsan kipristely, runsas valkovuoto ja hormonifinnit rinnassa. myös itkuisuutta ja väsymystä löytyy vaikka muille jakaa.. oi tätä onnea <3 pahoinvointia odotellessa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/292 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös marraskuisiin ilmoittaudun. Plussaa testi näytti jo sunnuntaina, plussahuumassa on alkuviikko lennetty.
Tarkkoja viikkoja ja päiviä/laskettuja aikoja on mahdoton minun epäsäännöllisestä kierrostani sanoa.
Suunnilleen laskurin avulla sain päiviksi 6+0 ja lasketuksi ajaksi 12.11.
Tarkentuvat sitten ultrassa!

Voi kuinka jännää ja ihanaa tämä on. Ensimmäinen neuvola on vasta kahden viikon kuluttua. Ihan liian kaukana! Voih <3

44/292 |
19.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa istua koneella niin pitkään et pystyisin päivittämään listaa. Voisko joku muu olla niin ihana et kopiois sen edellisen listan ja lisäis sinne kaikki sen jälkeen tulleet? Mä oon ehkä tumpelo koneiden kanssa, mut mulla siinä menee aikaa sen verran, etten nyt jaksa.

Toisin sanoen: OKSETTAA! Koko ajan ja enemmän ja enemmän joka päivä. koulunkäynnistä ei tuu mitään tällä hetkellä... Tavallaan oon onnellinen näistä oireista, mutta toisaalta taas mietin et kui tyhmä sitä täytyy olla ku tähä hommaan lähtee uudestaa ja uudestaan. Eikö sitä muka opi, et raskaus on mun kohalla joka kerta 2 kuukauden oksennustauti... Voi röyh.Onhan se palkinto toki tän kaiken arvoinen, jos sen saa, ja tarkoituksellisesti sitä tässä ollaan, suuresta halustakin vielä :D Mut silti sitä ei vaan muistanu mitä tää on oikeesti... :D

Nyt vaakatasoon ja sori omanapaisuus! Ei kykekene. Fb-ryhmässä kirjottelu on täl hetkel helpompaa kun käytän facea puhelimella. Tän palstan koen hankalaks kännykällä... Mut en mä katoo kokonaan, luen kyl ja palailen toisinaan, kunnes pystyn taas kunnolla tääl hengaamaan :D

Dori ja Onni 6+5

45/292 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei dori, tsemppiä sinne kovasti! Oon tumpelo tän padini kanssa, niin jospa joku muu tarttuisi ja päivittelin listaa. :)

aamulla käyty varhaisultrassa, kaikki hyvin, sydän jumputtaa ja vastaa viikkoja 6+3, niinkun oon laskenutkin, millejä hurjat 6,4-6,6 :D <3 miehellekin tää tuli konkreettisemmaksi kun näki sykkeen ja pikkukatkiksen :) malttamattomina päätettiin, että huomenna ilmoitellaan mun vanhemmille ja veljien perheille ilouutisesta, kun ollaan niin läheisiä niiden kanssa. Toisin sanoen jaettais myös huonotkin uutiset mikäli huono onni tässä kävisi.. Nyt pitäis taas kerätä ittensä ja alkaa kouluhommia tekemään, ei juuri nyt kyllä ekana mielessä :/ 

karolia, meillä näköjään sama laskettu aikakin! huvittaa, kun niin samankaltaiset oireetkin sattumoisin. Täällä ainakin pirteys vielä matkassa mukana :)

minä myös kaikesta huolimatta pysyttelen tällä palstalla ja ehkä sitten 12 rv:n jälkeen fb:hen siirryn jos olen siirtyäkseni :)

46/292 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsau! Ajattelin liittyä vertaistuen toivossa messiin:) Plussaa tikutettu 26.2, nyt siis rv 7+7 ja la 1.11.. Hieman historiaa: 2 keskeytystä joskus n.10vuotta sitten.. Keskenmeno rv 9+2 nyt viime tapaninpäivänä, 5 päivää ennen ekaa ultraa:( Nyt sit kerkes olla yhdet menkat välissä ja uudestaan onni potkaisi<3 Tuntemukset on ihan erit ku viimeks.. Mä näin edellisellä kerralla painajaisia erinäisistä asioista, niitä tuli tosi paljon.. Sit muutama päivä ennen keskenmenoa näin unta pysähtyneestä taskukellosta, joka oli maassa. Sillon mä tavallaan tiesin, et kaikki ei tuu meneen hyvin.

Nyt ei oo merkkikään painajaisista! sosiaalista painetta ei oo, kun ei oo asiasta vielä huudellut samalla tavalla kuin viimeksi.. Rinnat on kipeet ja IIISOT, jo nyt, what makes me wonder... Etova olo on vasta viime viikon aikana alkanut nostaan päätään, väsyttää; voisin vaan nukkuu.. Vatsaa turvottaa ja se hieman ärsyttää, koska en ihan vielä välttämättä haluis mitään vaatekertoja alkaa uusimaan;D

Kaikki keille viimeksi sanoin raskaudesta on udellu, että millon ja joko ja millon ja joko ja se on asia mikä mua hieman tympii... Siis esimerkkinä hyvä ystäväni viimeksi jolle sanoin, sanoi mulle keskenmenon jälkeen, että "mulla oli kokoajan semmonen tunne, ettei tää onnistu".. Siis WTF?! Pistää miettiin, et miksi tän hetkisestä onnesta ei nyt sitten halua puhua osalle ihmisistä.. Eihän tommosta voi sanoo ihmiselle, joka on just saanut keskenmenon.. No enivei, nyt on niin mamma ku pappaki onnellisia! Eka neuvola on 28.3, ajattelin varata ajan varhaisultraan, koska aika hyvin tekivät selväks että eka ns.virallinen ultra tulee oleen vasta vklla 10 ja haluan kuitenkin varmuuden asiasta<3 Näin 4 pvää sit unta, jossa oltiin miehen kaa ultrassa, siellä näky kaksoset. Se oli koominen, kun niiden naamat oli siinä kuvassa vierekkäin, kasvot meihin päin. Nyt sit hieman jännittää, et onko siellä kaksoset<3 Meillä on suvussa ihmiset nähneet etiäisunia aika paljonkin, olen ehkä yksi heistä, tai oisimpa siis:) Kummankaan, mun tai mun miehen suvussa ei oo kaksosia, joten onko mahdollisesti odotettavissa identtiset, jos olis siis kaksoset tulossa.. Oon jostain kuullu, et jos suvussa on kaksosia, niin ne yleensä silloin olis erimunaisia, mut taas jos ei oo, niin sillon tod.näköisyys identtisiin on suurempi.. Osaako joku kertoo?

FB ryhmään liittyisin mielelläni, jos semmonen on perustettu/perustetaan:)

mukavia odotuksia, Laumiar(29v.)rv 7+5 la 1.11(OYS)

47/292 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä päivä mennyt omalta osalta ihan lörinäksi..

hirveä väsymys heräämisestä asti ollut.. töistä iltapäivällä päästyäni köllähdin sohvalle kera karmittavan vatsakivun ja väsymyksen.. äsken pääsin ylös ja kohta yöunille. huominen päivä oli pakko ottaa vapaaksi.

onko muilla jo tässä vaiheessa kovia vatsakouristuksia ja näin järkkyä väsymystä?

anneee rv4+5

48/292 |
20.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ihan järkyttävä väsy kokoajan.. Aamusta/päivästä ehkä pieni hetki ihan normi oloilla, mut muuten voisin vaan nukkuu.. Pitänee hemoglobiinit otattaa, suvussa anemiaa:/

49/292 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anneee26: mulla oli ennen plussaa eli oikeestaa ehjkä 3+2 alkaen ihan järkyttävät vatsakrampit, jotka tuli ja meni aika nopsaa ohi. ne jatku aina tuohon johonki 4+5. just semmosia jotka herätti öisin ja olin ihan varma sit plussan saatuani että no nyt se menee kesken.. nyt sit ei oo muutamaan päivään ollu, ja tietenki nyt sitä sit murehin :D että no mihin ne katos..

tittalilla 5+3

50/292 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Dori ja muut pahoinvoinnin kanssa kärsivät. Minulla olo tuntuu huononevan joka päivä, pari viikkoa sitten pahoinvointi oli vain hetkellistä eikä edes joka päivä ilmenevää. Nyt tämän ja viimeviikon pahoinvointi on läsnä koko ajan ja joka päivä. Vessanpönttö on kaveri ja töihin on hyvin vaikea keskittyä, aamuisin olo on kaikkein pahin ja aamupäivälläkin oksennan vähintään kerran. Pahinta on se ettei olo hellitä työpäivän aikana hetkeksikään ja se tietenkin näkyy myös ulospäin, yritä nyt olla iloinen, kun oksettaa koko ajan. Ennen en syönyt ikinä aamupalaa, mutta nyt olen yrittänyt. Ei ole kertaakaan pysynyt sisällä. Maitotuotteet aiheuttavat totaalista kuvotusta ja kahvin haju ällöttää, pakko kuitenkin juoda ettei päätä ala särkemään..

Kauhea valivali viesti, olo on vain niin kurja koko ajan, kauankohan tämä jatkuu? Edes liikunta ei enää kiinnosta, haluaisin vain nukkua koko ajan. Väsyn helposti ja olo on turvonnut, painoakin tullut jo pari kiloa lisää..

Tervetuloa uusille! :) Yritän kotona päästä paremmin lukemaan uudet viestit, nyt töissä en hirveästi viitsi.. :P

51/292 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Lyöttäydyn mukaan. Itsellä nyt raskaus tuli hieman yllärinä vuoden yrityksen jälkeen. Ollut säännöllinen kierto 26-28kp jo koko vuoden ajan, ja olen sitä silmällä pitänyt ja tarkkaillut omaa kehoani kiertojen aikana. Mulla viikkoja nyt 4+3 ja plussan tein tänään, joka on siis ihan selkeä. Raskauden osoittava viiva on jopa tummempi kuin testiviiva. :)

Oireina ennen plussaa oli ainoastaan:

-vatsa ihan sekaisin, niin löysällä, että luulin olevani oksutaudissa. (Lapseni oli ollut juuri viikko sitten, olisi täsmännyt.)

-Ja kuukautisten poisjääminen, tosin luulin, että se johtuisi vaan stressistä, mitä viime aikoina on ollut riittämiin.

Tänään plussan jälkeen:

-Huonoa oloa

-Väsymystä

Luulenkin, että nyt kun tiedän syyn, niin vain annan keholleni luvan mennä tämän "taudinkuvan" mukaan. :D Olen innoissani tästä ja toivon vaan, että kaikki on hyvin. Kiitos kivasta ryhmästä marraskuulaisille, itselläni la 25.11 ja onnea myös muille plussanneille. :)

PS. Onko täällä puhuttu jo mahdollisesta facebook-ryhmästä marraskuulaisille?

52/292 |
21.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reetukka, ihmettelen vaan, kun ei yhtään väsytä! :) Eilen jouduin heräämään työreissun vuoksi jo aamuyöstä, ja olin ihan pirteä. :D No ehkä ne väsymykset on vielä matkalla meille ;) Sen sijaan pahoinvoinnista sain keskiviikkona esimakua, kun illalla ei mikään muu kuin nuudeli maistunut. Kaikkea muuta piti väkipakolla haarukoida suuhun, mut nuudelia olisin voinut vetää vaikka kuinka. Ja kaikki ruuan ajattelukin teki pahaa. Ihmeellistä tässäkin, niin mun pahat olot painottuu iltapäivään ja iltaan, aamuisin on ihan hyvin maistunut aamupala ja olo on hyvä. Eilen ei sit taas ollut ruokahaluttomuudesta tietoakaan, outoa! Aaltoileeko teillä muilla oireet tällä tavalla?

Maanantaina olis eka neuvola, jännää...

karolia 6+4

53/292 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapäivää :)

Tänään käytiin kontrolli ultrassa....Sieltä löytikin sikiö ja syke <3 Onneksi :) Viikkoja ultran mukaan 6+3. Laskettu aika siirtyi siis 2vko:lla eteenpäin, 12.11. Nyt voi ihan pikkasen vähemmän stressata, ja jatkaa tätä ylenpalttista nukkumista :)

Sarppa 6+3

54/292 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin dorille sähöpostia :D

55/292 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset päivitykset täältä flunssan kourista, joka tosin nyt alkaa jo vähän helpottamaan. Viimeiset muutama päivää ovat olleet aika karseita: kuumetta, yskää, nuhaa ja pahoinvointia, kiva kombinaatio ;) Eilen aamulla aamupala tuli myös ensimmäistä kertaa ylös asti. Tänään ei oloja ei sitten mitään, ihan jo ehdin huolestua. Näyttää tosiaan aaltoilevan.

Huomenna sitten neuvolaan ekaa kertaa. Ei ole nyt paljon jaksanut sitä miettiä etukäteen, ehkä hyvä niin. Toivottavasti nyt edes muistaisi kysellä kaikkea olennaista :)

Tervetuloa uusille ja onnittelut ultrakuulumisista! Ainakin Reetukka ja Kiikunkaakun, mitä tältä sivulta nopeasti katsoin.

Miss Marble 7+5

56/292 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aattelin tulla päivittämään vähän kuulumisia :) En oo hirveesti koneella kerinnyt istua tällä viikolla.
Eilen ensimmäistä kertaa tuli aamupala ylös asti, ei kiva. Tänään sitten koitin äidin vinkkaamaa konstia ja passuutin miehellä pari ruisleipää ja mehu lasin sänkyyn ennen ylös nousua. Ihme ja kumma ei oo ollut kuin vaan se tavallinen krapulainen olo tänään. Muutoin oireina on rintojen arkuus ja hieman väsymystä. Välillä vihlasee alavatsalla ku nousee nopeasti esim. sohvalta ylös. Viikon päästä ois ensimmäinen neuvola, toivottavasti kaikki ois kunnossa...! :) Tsemppiä muille odotukseen!

57/292 |
23.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläki on alkanu kunnon kuvotukset.. ei oo vielä oksentaa tarvinu mut niin ällö olo et huhhuh :/ mut syöminen yleensä auttaa, jos saattaa jotain syödä :D.

Tittalilla 5+5

58/292 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve täältäkin suunnalta, en oo kerinny kirjottelemaan mutta oon aina välillä vilkaissut miten teillä muilla menee! Neuvolan sain ja se olisi 2.4. tuntuu kauheen myöhäseltä kun tuolloin viikkoja kertynyt jo 9. pahoinvointi loppui viimeviikolla. ehdin jo huolestua kun ei oo pätkääkään pahaolo. Väsymystä edelleen ilmassa. Iltaisin en liiku kotoa minnekään; meinaan päästelen ihan hirveitä atomipommeja :D vatsaan on koskenut ja yölläkin siihen olen herännyt. Olis jo se neuvola!! Oon niin malttamaton. Ja ihan innoissaan. onneksi en ole ainoa. Mies hössöttää minun syömisen kanssa. Viimeksi hän kävi kaupassa ja oli päättänyt, että tästä lähin meillä syödään luomua, etten vaan saa mitään ylimääräisiä myrkkyjä kehoon.

unununa rv 7+4

59/292 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Viimein pääsin mukaan ilmoittautumaan. Ensin meni monta päivää saada aikaiseksi luettua koko ketju loppuun asti ja sitten kesti pari päivää aikaa päästä kirjautumaan, kun muistin sähköpostiosoitteenkin väärin :D

Elikäs tein plussan su 16.3. Puol vuotta tässä ollaan oltu ilman ehkäisyä, eikä olla kyl mitenkään yritetty tuota raskautumista ja yhtäkkiä tuolloin tuli fiilis, et hämärällä muistikuvalla menkkojen olisi ehkä pitänyt alkaa viikonlopun aikana. Hain sitten testin prismasta ja tuijottelin sitä miehen kanssa tovin. Testiviivan lisäks ei näkynyt n. minuutin jälkeen mitään, niin alettiin siinä sitten jo miehen kanssa puhumaan, että entä jos meidän lapsiluku olisikin jo tässä. Vanhin poikani on 14v ja toinen on yhteinen 2,5v poika, joka tällä hetkellä on lievästi sanottuna uhmaiässä ja siksi välillä tuntuu, että odottaa vain milloin tämä vaihe on ohitse. Olin sitten jo menossa heittämään testivälineitä roskiin, kun mies tarttui testiin ja tuumas, et tässä on haalea viiva. Siinä sit tuijoteltiin tovi testiä tuumaten, et ei sit tainnut meidän lapsiluku ollakaan täynnä :D Piti vielä hakea varuulta apteekista digitaalinen testi, joka näytti raskaana 2-3 viikkoa.

Tietenkään en juuri nyt muista yhtään milloin menkat olivat olleet. Kierto oli kuitenkin säilynyt aika tasaisena ja muistin kärsineeni hirveistä ovulaatiokivuista pe 28.2. Joten sen perusteella la olisi 21.11. Hauskaa siitä tekee, että kuopuksemme la oli 19.11. Hän tosin syntyi 10 viikkoa etuajassa, joten ei toivon mukaan osu syntymäpäivät lähekkäin. Tiheämpää seurantaa on varmaan tässä raskaudessa edessä, koska syytä ei selvinnyt miksi lapsivedet menivät viikolla 28. Kärsin silloin tosin jatkuvista supisteluista koko kesän, joita oli elokuun paikkeilla 60/vrk, vaikken mitään erityistä tehnyt koko päivänä. Supistukset eivät olleet sinäänsä kivuliaita, mut kun kohtu kovettui, se tuntui ikävältä jos yritti esim. kävellä. Sairaalassa ollessani vuodelevossa seurasivat vauvan sykettä päivittäin ja joka kerta kun satuin supistuksen saamaan, vauvan syke tipahti kovasti (Reilusta 150:stä alle sataan). Huolekseni jäi, että oliko se ollut samanlaista vauvalle koko kesän? :(

Mutta nyt vain täytyy toivoa, että tämä raskaus menisi paremmin. Ikää minulla on siis 34v. ja kyseessä on siis. 3. lapsi. Sairaalana olisi K-SKS. Eka neuvola olisi 14.4 ja terveydenhoitaja sanoi ultraavansa, kun oli vähän tuosta lasketusta ajasta epävarmuutta. Pahemmin ei vielä ole oireita tullut. Nivusissa vähän nippaillut, välillä pientä etomisen tunnetta ja rintojen kipuilua, mutta ei sen kummempaa. Tosin tuli vähän alkumakua tuohon pahoinvointiin, kun sairastettiin mahatauti viikonloppuna. Siihen päälle eilen tuli vähän veristä vuotoakin, mutta onneksi sekin loppui lyhyeen. Mutta kyllä se osaa silti säikäyttää!

Jokohan tää romaani ois tässä :D

Neitoperhonen 5+3

P.S. Lähetin eilen sähköpostiosoitteeni dorille.

60/292 |
24.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmottaudun mukaan! Olen jo muutamat pvät seuraillut marraskuisten ketjua täällä kun toivon niin plussaa täksi kuuksi ja eilenhän se plussa sieltä tuli! :) LA on laskureiden mukaan 29.11. ja viikkoja nyt 4+2. Kyseessä on kolmas lapsi minulle ja esikoinen miehelle. Aiemmasta liitosta mulla on siis 5v. ja 4v. pojat. Miehen kanssa on pidetty yhtä jo kolmisen vuotta.

Luulisi että joka kerta ei näin jännittäis tää odotuksen alku mutta aina tuntuu olevan yhtä jännittävää ja epätodellista..:)