Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Marraskuiset 2014 ♥

28.02.2014 |

Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.

Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)

Kommentit (292)

221/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa porukkaan Pomplemousse! :) Mä olen ehkä vähän jäävi sanomaan mitään, mutta mun mielestä on ainoastaan järkevää ajatella olevansa "vaan raskaana" näin alussa. Pahalta se mahdollinen keskenmeno silti tuntuu, mutta ehkä vähän siedettävämmältä, jos ei suoraan oleta saavansa vauvaa syliin. Mua hirvittää kuinka jotkut uskaltavat alusta asti puhua siitä, että nyt se vauva oikeasti meille tulee jne, kun oma kokemus on opettanut, ettei se plussa vielä ole mikään lupaus vauvasta, se on vasta mahdollisuus saada vauva. Mutta, mä kuulen usein olevani naurettavan pessimistinen asian suhteen, et ehkä mua ei kannata kuunnella :D Itseäni helpottaa, kun en odota mitään, toivon vaan kovasti :) Ei se silti ole synkkyydessä vellomista, realismia vaan ;D

-Dori ja Onni rv 5+1

222/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Vieläkös mahtuisi yksi marraskuun odottaja tänne? Noin pari viikkoa sitten tuli ensimmäiset haamut testiin, jonka jälkeen digitestien viikot ovat lisääntyneet 2-3:sta 3+. Kai siellä siis jotain tapahtuu :) Oireina on etenkin karsea turvotus, heti aamulla alkaa ensimmäisen suupalan jälkeen ja jatkuu iltaan asti. Mitenköhän kauan tätä pystyy salailemaan, vaatekaappikin menee kohta uusiksi kun tykkään yleensä hyvinistuvista vaatteista. Tissit on välillä sivuilta arat ja ja.. Pientä pahoinvointia ja hajuherkkyyttä on saattanut hyvällä mielikuvituksella olla.

Ensimmäinen siis kyseessä ja laskurien mukaan la olisi 4.11. Neuvola-ajan sain n. kahden viikon päähän ja siitä pitikin teiltä kysyä, että onko teille annettu jo puhelimessa ohjeita/neuvoja/kyselty jotain? Minulta kysyttiin vain viimeisten kuukautisten alkupäivä ja annettiin aika. Tuli vain sellainen olo, että siinäkö kaikki..vai mietinkö vain liikoja. No joka tapauksessa, tuntuu, että sinne neuvolaan on ihan liian pitkä aika, odottavan aika on tosiaankin pitkä.

Aurinkoista viikonloppua toivottaa

Miss Marble 5+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
223/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan. Vieläkö sopii mukaan? Minun LA olisi loka-marraskuun vaihteesa .Riippuu millä laskurilla laskee :) Viikolla 6+1, ollaan, suurinpiiretein. Meistä jotain tietoo.. Olen 35-vuotias ja mieheni neljä vuotta vanhempi. Perheeseen kuuluu myös mieheni 12-vuotias poika, joka on meillä joka toinen viikonloppu. Keskenmenon sain viime elokuussa. Silloin olin into piukeena heti positiivisen tuloksen saatuani mutta nytten en oikeen osaa iloita kun kesken se mennee kuitenkin. Neuvolaan sain ajan vkolle 10. Mietin et onko se liian myöhään mut eiköhän siellä tiedetä milloina sinne kannattaa mennä.

Mama 79

224/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee ihan vaan omaa tilitystä, kun on niin huono fiilis.

Eli, oon ihan varma, että tää on tuulimuna.Tähän päätelmään oon tullut, koska tänä aamuna mun tissit oli vaan vähän arat, vaikka eilen ne oli ekaa kertaa tosi paljon aremmat ku muina päivinä, tänään ne oli siis samantyyppiset ku toissapäivänä... Tästä huolestuneena menin apteekkiin ja ostin digitestin, joka näytti 2-3vko, vaikka mulla siis tänään kuukautisista laskettuna 5+1, eli testin pitäis näyttää 3+. Ekan kerran tein raskaustestin vko sit to (27.2), jolloin viivalliset testit näytti tosi haaleeta haamua ja digitesti raskaana 1-2vko, vikat menkat mulla on muistaakseni alkanu 31.1, joten tässä kierrossa niiden ois pitäny alkaa pe 28.2 tai la 29.2 (vaikka mun kierto on joskus muutamia päiviä heitellyt). En siis tiedä tarkkaan, koska mun ovis on ollut, ku en oo koskaan mitenkään mittaillu mitään tms. mutta periaatteessa kalenterin mukaan se ois ollu 14.2. Seksiä me harrastettiin 11.2, joten ajattelin, että se on siitä kerrasta lähteny liikkeelle, (seuraava kerta oli vasta 18.2, muistan nää tarkkaan, ku oltiin lomalla ja lasten kanssa lomaillessa seksin harrastaminen on niin harvinaista herkkua, et jää mieleen :)) - mutta takas asiaan, eli oletin, että oon tullu raskaaksi tosta 11.2 kerrasta, koska ovulaatio on luultavasti kuitenki ollu jo ennen tota 18.pvää. Myös tiistaina (5.3) tein digitestin, joka oli jäänyt yli ja silloin se näytti ihan oikein eli raskaana 2-3vko... Nyt oon siis ihan varma, että tää on tuulimuna, koska testi ei näyttäny 3+ vaan 2-3. Lähinnä oon nyt niin masiksessa et tekis mieli vaan mennä nukkumaan. Kaiken järjen mukaan pitäis vielä odottaa rauhassa, mutta en voi sille mitään, että oon ihan suruissani jo.

No joo, sori, ku oli tällainen sekava vuodatus, mutta oli vaan pakko purkaa johonkin.

Chocolate

225/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Choco, nyt on pakko tulla kirjottamaan pikasesti sulle! Älä lannistu vielä! Raskaushormonin määrän nouseminen on tosi yksilöllistä. Voi olla ihan normaalia tuo! Katsopas tuolta taulukosta noita hormoniarvoja, niin näät että vielä siinä viikolla 5 ne lukemat voi olla alhaisia ilman että siitä pitäis huolestua :) http://www.vau.fi/raskaus/Olenko-raskaana/raskaustestit/ 

226/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kopioi linkki selaimeen, mulla ei ainakaan tuosta suoraan klikkaamalla toiminut :)

Dori ja Onni rv 5+1

227/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hei chocolate, raskaustestit ei oo aina oikeessa :-)

Järkytyin äsken kun huomasin ensimmäiset raskausarvet tisseissä, ihan kirkkaanpunasia viivoja! Hyi :-D niin se vartalo vaan muuttuu..

228/292 |
08.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäilen tietojani :) eli ikää mulla 32v. ja mies pari vuotta vanhempi ..

Ja oon kans tosi kiinnostunut sellaisesta suljetusta fb ryhmästä sit myöhemmäs vaihees :) 

Neuvola aikaa en oo varannu viel mut ajattelin ens viikol soitel :) 

Hyvää naistenpäivää kaikille <3 

229/292 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!! :)

Viikko sitten plussailin ja rv 5+5 olis menossa ja LA 5.11 :)

Ensimmäinen olis tulossa ja jännittää ihan älyttömästi! Ikää 25 ja miehellä nelisen vuotta enemmän.

Neuvola olis 27.3 ja todellakin tuntuu pitkältä ajalta, ultrasta ei täti puhelimessa mitään maininnut ja kun koko asia ihan uutta niin en oikein tiedä että pitäiskös se sitten itse jostain varata...

Oireita on; rinnat ollu jo pitempään arat ja "turvoksissa" (olen pienien rintojen omistaja joten turvotus on vaan plussaa :D), alavatsassa nipistelyä ja pieni kuume ollu pari päivää.

Ihan sattumalta tän keskustelun huomasin kun sivustoo selailin ja tää on ihan mahtava juttu :)

Ps. TAYS

230/292 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Toivottavasti ketjuun mahtuu vielä mukaan?!? Olen 24 vuotias ja mieheni 25. Vuoden vaihteen jälkeen aloimme yrittää esikoista. Muutaman viikon ajan olen tuntenut järjetöntä rintojen aristusta. Kanan haju kuvottaa ja hajuvesi jota rakastan on muuttunut yökötys hajuksi. Niimpä uskalsin tehdä testin:

Eilen raskaustesti näytti vahvasti plussaa. Edellisten menkkojen mukaan mentäisiin viikoilla 5+3. LA 6.11. Kiva kun voi jakaa tämän "salaisuuden" muiden kanssa.

p.s. TAYS

231/292 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi,

Kivaa, kun taas on tullut uusia!! :)

Kiitos Dori tosta linkkivinkistä, en saanut sitä toimimaan kyllä suoraan, mutta hetken googleteltuani löysin. Löysin myös taulukon alkuraskauden hcg-arvojen kehittymisestä ja siinä tosiaan on isoja yksilöllisiä eroja! Ihmettelen, miten toi clearbluen digitesti ylipäätään noita viikkoja sitten laskee, koska noi erot oli tosiaan hurjia! Itse totesin hätäilleeni ehkä liian aikaisin, koska tänään, kun aamulla tein testin uusiksi, näytti se ihan oikein (3+). Mies kielsi mua nyt tekemästä enää yhtäkään testiä tämän raskauden aikana, kun olin eilen illalla jo niin suruissani täällä ja vaan itkeskelin ja sain miehenkin vakuuttuneeksi siitä, että tää oli nyt tässä. Aamulla uuden testin myötä oma olo helpottui huomattavasti, mutta vähän kyllä myös nolotti oma sekoilu…  :) Nyt päätin sit, et yritän vähän vähemmän miettiä tota km-riskiä ym. mahdollisia onnettomuuksia ja enemmän keskittyä tän hetkiseen elämään. Päätin myös, että mikä oire/tuntemus tahansa tuleekin, ni en ensimmäiseksi lähe googlettelemaan sitä tai etsimään vastauksia jostain palstoilta, koska muuten paniikki vaan lisääntyy.

Aurinkoista päivää kaikille! :)

Chocolate  

ps. fb-ryhmästä oon kyllä kiinnostunu kans, mutta ehkä vasta muutaman viikon päästä (jos sinne asti päästään :))

232/292 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ihana kuulla Chocolate, että olikin luultavasti väärä hälytys! :) Mua kans koko ajan hermostuttaa, kun 'oireet' on niin lieviä, että luulen jo kuvittelevani ne. Ja myös tosi paljon vaihtelua on eri päivinä. Pitäis vaan yrittää nyt ajatella vähän positiivisemmin ja unohtaa kaikki kauhuskenaariot...:)

Kiva saada uutta väkeä keskusteluun, tervetuloa! :)

karolia 5+1

233/292 |
09.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella Chocolate mikä helpotus oli saada toivottu tulos testistä! Itse tarkoituksella kidutin itseäni monta päivää tuon uusintatestin tekemisellä, kun ajattelin, että muutaman päivän yli rv5 se ainakin näyttäisi 3+ jos olisi näyttääkseen.

En nyt muista ihan tarkalleen kaikkien kirjoituksia mutta onko kukaan harkinnut varhaisultraa? Itse olen jo vähän yksityisten lääkäriasemien nettisivuilta käynyt kurkkimassa hintoja, kun haluaisin niin kovasti tietää, onko tuolla edes ketään ja oikeassa paikassa. Ai miten niin malttamaton.. ;)

Miss Marble 5+5

234/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipsan taas täältäki :) sain kuin sainkin varhaisultra-ajan...viikon päästä ois tarkotus kurkata onko siellä asukki <3 ...ja arvatkaa vaan jaksaisinko oottaa! Mulla kanssa tuo keskenmenon riski koko ajan mielenpäällä...ihan pitää koittaa saada ajatuksia välillä muuhunkin kuin raskauteen ja itsensä/oireiden tutkailuun :D

la 3.11

rv 6+1

235/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas täältäkin suunnasta. Viimeksi taisin puhua ihan höpöjä. Eli viimesimpien menkkojen mukaan nyt mennään 6+1. Oireina täällä ollu rintojen arkuutta, väsy ja jatkuva vessassa ravaaminen. Edelleenkin mietin et tää päättyy keskenmenoon niinkuin viimex ku "oireet" ei oo niin vahvat ja viime kertaan ku vertaan ni kaikkia niitä oireita ei ole ees ilmaantunut. En sitten tiedä onko se hyvä vai huono juttu ku siis keskenmenoon päättyi se raskaus. Onhan se tosi asia et alan olemaan ensi synnyttäjäksi vanha. Vaikka muuten tunnen itseni nuoreksi :)

Mama 79  6+1

PS. Hämeenlinna

236/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*päivitetty*

1.11

NIRUNARU 36/3./TYKS

EDEA 37/4./NKL

NIPSI 25/2./KOS

3.11

LALALOO 30/2./JORVI

MARSVA -/1./-

PIKKUIHME

4.11

KESÄMASULI 32/1./-

MISS MARBLE -/1./-

5.11

HERA 90 23/1./MKS

KRISPIE 25/1./TAYS

6.11.

UNUNUNA 24/1./TAYS

7.11

MISSMAMA 27/2./-

CHOCOLATE  29/3./-

ELLI_73 40/3./TAYS

8.11

DORI 30/3./KOS,

PAMPELI 34/2./KOS

KAROLIA 26/1./KOS

10.11

ÖÖÖÖÖ 37/3./SAS

REETUKKA 26/1./HYS

11.11

ISBETH 45/-/-

LASKETTU AIKA PUUTTUU:

POMPLEMOUSSE 38/1./-

MAMA 79 35/1./-

PIKKUIHME 27/4./-

237/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Mahtuuko tänne vielä mukaan? Olen taustalla seuraillut viime viikosta saakka ja nyt uskaltauduin osallistumaan keskusteluun.. :) Eli plussan tein viime ke ja to tein uuden testin, koska en tahtonut uskoa todeksi. Teen vielä ke tai to yhden digitaalisen testin ennen kuin soitan neuvolaan.

Tämä oli todellinen yllätys, sen takia minulla ei ole tietoa milloin tämä on saanut alkunsa, laskujeni mukaan testipäivänä olisi ollut kp39, mutta kiertoni on heitellyt kaikkea väliltä 28-34, 30-31 taitaa olla keskimääräinen kiertoni nyt.

Eli en tiedä oikein millä viikoilla olen tai milloin olisi LA, marraskuun alussa luultavasti. Mitenköhän neuvolassa katsotaan kuinka pitkällä tämä raskaus on vai katsotaanko ollenkaan?

Niin ja asun Helsingissä ja ikää 23v. :) Päivittelen lisää sitten, kun tiedän enemmän. Nyt on vielä keskenmenon pelko niin suuri etten oikein uskalla innostua liikaa.

Vielä yksi kysymys tähän loppuun, uskallatteko syödä kalaa ihan normaalisti pari kertaa viikossa? Olen hieman ristiriitaisia juttuja lukenut, toisissa sanotaan, että kala olisi hyväksi kohtuudella juurikin se 1-3 kertaa viikossa ja toisissa vain 1-2 kertaa kuukaudessa. Rakastan kalaa ja siksi mietin tätä.. :) Entäs katkaravut, onko niissä rajoituksia?

238/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! 

Mitäs muille marrasmammoille kuuluu? Mulla on niin oireetonta, et huolettaa tuleeko tästä raskaudesta valmista. Tai ainakaan ei ole sitä kuuluisaa pahoinvointia, jota yleensä on ollut... Tosin en ole ikinä näin alussa raskaudesta mitään tiennytkään.. :) viikko vielä varhaisnuorten et saa varmistuksen. Pitkästyttää tää odottelu. :( 

meidän perhettä tänään kohtasi suru. Jouduttiin minun allergian vuoksi luopumaan siitä. Se tänään sitten lähti. :( on se taas totuttelua elämään ilman pikkuseuralaista.. :'( no se on tuolle solukasalle parasta ettei tarvi allergia lääkkeitä syödä ja oireista kärsiä.. 

Missmama & kunkku 5+3

239/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka täältäkin!

Mullaki on aika oireetonta... Tai ei oo pahoinvointia eikä tissit oo oikein kipee. Välillä vaan vähän kihelmöi.. Maha on kyl kokoajan kipee ja nippailee. Makeeta ei tee mieli ja vessassa saa olla pissalla vähän väliä. Silti huolettaa paljon!!
Huomenna neuvolassa ultra että jännätään onko siellä ketään. Jännittää sekin kun en muista yhtään koska mun kuukautiset on ollu että kuinka pitkällä täs todellisuudessa ollaan. Toivottavasti siellä näkyisi sydämensykettä..
Laitan teille sitten kyllä infoa :) 
Ja voimia sulle Missmama <3 
ps, pitäkää peukkuja huomiseen...

240/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikki marraskuun odottajat!

Pääsisikö uusi keskutelija tähän ketjuun? Vahingossa kirjoittelin tänään tuonne vauvakuume-foorumille... menee tässä marraskuut sekaisin :)

Miehen kanssa meillä on 1 lapsi, joka täyttää 5 vuotta tänä keväänä ja pitkän harkinnan jälkeen päätettiin toivoa uutta vauvaa. Tammikuun alussa jätin pillerit (Cerazette-minipillerit) pois ja yhdet menkat oli tässä helmikuun alussa. Eilen sitten sain todella vahvan plussa ja huomenna testaan vielä toisen testin ennen kuin uskallan neuvolaan soitella.

Ekalla kerralla raskaus tuli todella yllätyksenä, eli jäi tämä vauvakuumeilu pois. Nyt on ollut jo pitemmän aikaa kuumeilua (varmaan viime kesästä), joten tuntuu, että tämä voisi olla hieman erilaista kuin ensimmäisellä kerralla. Silloin en osannut pelätä mitään tai ajatellut, että on hyvä odotella tuonne ekaan ultraan ennekuin juttelee raskaudesta yleisesti. Tuntuu siltä, että  kaikessa oli vaan tuuria (odotus ja synnytys), tosin vauva-ajan haastavuus oli lievästi sanoen järkytys... Mutta nyt ainakin tiedän, että vaativakin vauva kasvaa ja vuosi on pieni aika. On tuo sisaruus kuitenkin todellinen rikkaus.

Oireet on lähinnä mahassa.. taikka välillä tuntuu, että koko keho on nyt jo sekaisin. Ekassa raskaudessa mulla oli tosi voimakas pahoinvointi viikot 6-8, mutta vasta rv 16 alkoi tulla ns normaaliolo. Mitäköhän tällä kertaa on tulossa ;)

On tosi mukavaa, että täällä voi jo puhua odotuksesta, sillä itse aioin esim. töissä ja esikoiselle puhua asiasta ekan ultran jälkeen. Joten, mä todellakin toivon, ettei sitä kovaa pahoinvointia tule sillä sitten mä jään nakkiin ;) meillä kun on kovinkin naisvaltainen ala.

Zenyh: samaa mietin itsekin kala-ystävänä, että mikä olisi turvallinen määrä viikossa kalaruuissa.

Ja Missmama osanottoni lemmikin menetyksestä. Itse menetin onnettomuudessa hyvin rakkaan lemmikin jokin aikaa sitten, joten tiedän että suru on valtava. Tsemppiä!

Mukava seurailla tätä ketjua. Tuntuu että ekasta raskaudesta on jo ikuisuus, joten tuntuu että kaikki odotusjutut on taas ihan hepreaa.

Mukana menossa

Lilja83 ja Kipinä2