Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥ Marraskuiset 2014 ♥

28.02.2014 |

Enpäs löytänyt vielä ketjua marraskuisille, joten aloitan sellaisen itse :) Viikkoja on plakkarissa vasta hurjat 3+4, mutta tänään tuli jo todella selkeä ja vahva plussa, eli kyllä siellä ainakin jotain on kyydissä. Aloitin testaamisen jo 3+2, koska olin ihan varma et on napsahtanut kohdilleen, ja nyt kun testin väri on päivä päivältä tummentunut, niin uskallan jo todeta olevani raskaana ihan oikeasti. LA 8.11.

Pikainen esittelyosio: Kolmekymppinen, kaksi lasta ennestään ja keskenmeno rv 10+ pari vuotta sitten. Keskenmenosta oppiineena mulle ei ole vielä tulossa vauvaa, mutta mulla on mahdollisuus saada sellainen, ja siitä olen iloinen :)

Kommentit (292)

241/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori mun sekava selotus... Pääasiakin jäi kirjoittamatta eli arvioitu la olisi 16.11. Ja Tyksiin mennään (jos sinne asti päästään). Vuosia on 30 kasassa :)

242/292 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että tänne on tullut jo paljon porukkaa. Mukava lueskella teidän juttuja :)

Täällä ei mitään uutta oirerintamalla, iltaisin tosi pieniä menkkaoloja (jos ollenkaan) sekä rinnat edelleen kipeet ja kasvanu jo jonkin verran :D tuleekohan sitä pahoinvointia ollenkaan..? En kyllä valitakaan, jos ei tule, mutta tuntuisi ehkä vielä konkreettisemmalta tämä raskaus, kun nyt on vielä välillä kuitenkin niin epäuskoinen olo, että tuleeko tästä mitään.

Mietin itsekin tuota kalan syöntiä. Tänään oli tosi herkullisen näköistä kalaa lounaalla tarjolla mutta päätin kuitenkin ottaa muuta.

Marsva peukut pystyssä huomiselle :)

Miss Marble

Sisältö jatkuu mainoksen alla
243/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä lähes oireetonta, mutta digi näyttää kyllä 3+, eli ihan oikein. Tänään kun on 5+1, joten odotellaan niitä oireita. Lievää pahoinvointia on edellisissä raskauksissa ollut, ei oksentelua kuitenkaan edes.

Tänään ajattelin neuvolaan soitella ja ehkä  joskus huhtikuun alussa sinne päästä.

244/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! 

Täällä myös oireet hyvinkin "helpot".. Vireystila edelleen jatkuu, joka aamu klo 7 jälkeen silmät aukenee virkeänä vaikka nukkumaan meno olisikin venähtänyt.. Teen iltapainotteista työtä ja ennen klo 9 oli aiemmin vaikea nousta ylös :D suurin murheeni on mahan vallaton turvotus heti aamusta, vaikka vaivaton oire noin muuten toki on. mulla on melko kapea vyötärö, niin pelottaa että näkyy liian aikasin tuo raskaus muille :P ehkä kuvittelen vain.. nännit on hieman arat ja vatsassa ajoittain vihlomisia/tuikkasuja.. Etovaa oloa nyt ei oo enää ollut vähissäkään määrin..

varasin eilen neuvolan, ja se on 31.3.. jännää! Varhaisultra on vielä harkinnassa, jos tuntuu ettei me miehen kanssa jakseta oottaa niin sit varataan se. Eilen just pohdittiin että se vois olla rv 8 alussa, niin pitäis olla ainakin todettavissa onko kaikki aikaan nähden kohdillaan..

marsva kerrohan pian miten meni?? :)

Voimia missmamalle!!<3 Hetken varmasti on kovin raskasta aikaa, mutta varmasti kultaiset muistot tuo vielä ihania yhteisiä muistoja mieleen kun aikaa kuluu. :) meillä tehtiin myös raskas päätös hiljattain,kun 24.2 koiramme lopetettiin, vanhuuttaan tosin meidän tapauksessa, mutta raskastahan se oli sekin..

hyvää viikon jatkoa! 

reetukka 5+1

245/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin ultrat takana. Oli aika mielenkiintonen kokemus.. :-D 

Neuvolatäti oli mukava mutta tompelo.. :-D se ei osannu oikein ultrata alakautta, se piti sitä ihan tuossa suulla.. :-D sit se pyysi siihen kokeneempaa ja se tokas 'ultrataan mahan päältä jos alateitse on jo yritetty'. Noo viikkoihi nähden (6) niin kaikki oli miten pitiki. Itse en oikein erottanu papua sieltä.. oli niin vanha ultrakonekki että.. :-D ensviikon to taas ultrataa ja luojan kiitos lääkärin toimesta ja uudemmalla ultrakoneella :-D 

246/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi toiveikas odottaja ilmoittautuu:

16.11.

o0o 38/1./Jorvi

Muuten hyvä olo, mutta hieman lämpöä ja alavatsa on ihmeen arka. Olen innokas ensikertalainen ja nämä ensimmäiset riskialttiit viikot olisi kiva saada onnellisesti ohitse. Nyt 4+2 menossa.

247/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsva, hyvä että kaikki vaikutti olevan ok! :)

Soittelen neuvolaan loppuviikosta ja pitää varmaan ekalla käynnillä ottaa puheeksi tuo kalan syöminen. Mitäs muuten luulette, että kannattaisiko minun tehdä huomenna vai vasta to se digitesti? Tein viime ke ihan normitestin (herkkyys taisi olla 25..) ja viivan sain, to tein digitaalisen testin ja sain tulokseksi raskaana 2-3. Mietityttää vain miten pitkällä mahdan olla, näyttäisikö testi huomenna jo 3+ jos kaikki olisi hyvin?

248/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Uusi ehken ilmoittautuu.. juttuhan menee niin että oikeat, kunnon menkat oli 7.1.2014 ja niukat menkat oli 4.2.2014. Vauvaa ei tosiaankaan ole suunniteltu, aloitin opiskelut syksyllä. Shokki lähinnä ja iso sellainen.. itkua ja ajatusten selvittelyä ollut viikonlopusta. Eilen kävin ultrassa kun ne niukat menkat vähä hämmentää mutta nyt hämmentää vielä enemmän. Ultrassa näkyi eilen vkoja 5 vastaava sikiöPussi mutta ei muuta. Ok, ymmärrettävää jos hed.onkinkin tapahtunut vasta helmikuussa. Lääkäri sanoi että voi olla että on tosiaan alussa, tuulimuna tai tammikuinen keskeytyminen.. LUOJA. Ensi viikolla menen torstaina uudelleen käymään että varmistetaan mikä tilanne. Clearbluen digitesti näytti raskaana 2-3 ja Pregchekki tosi, tosi tummaa viivaa ja se tuli heti. Alun järkytys ja kaikki vastustelut alkaa hälvetä, nyt melkein jo toivon hartaudella että olisi oikea raskaus eikä km tai tuulimuna..  päätin että Pystyn opiskelemaan vaikka vauva tulisikin, en olisi ensimmäinen maailmassa joka opiskeluaikaan saa lapsen. Rankkaahan se on mutta selvitään.. Lapsiahan on ennestään "vain" viisi joten eiköhän joukkoon vielä yhdet varpaat mahdu :)

Tukea ja juttukaveria siis tarvitaan.. kävi miten kävi. Huh..

Milli ja ylläri 5+0 (eheken..) la ois 11.11.14

249/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja oireitahan on väsymys, huonoolo, turvotus alavatsalla eikä voi nukkua mahallaan sen takia.. ja repäisykivut

250/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zenyh, omista sekoiluistani viisastuneena neuvoisin mieluummin odottamaan, niin että voit olla varma siitä, että testin pitäisi näyttää jotain järkevää, jos sen haluat tehdä. Voit selata tonne vähän taaksepäin ja lukea, miten mä viikonloppuna panikoin ton digitestin kanssa, kun laskujen mukaan sen olis pitänyt näyttää jo enempiä viikkoja kun ensin näytti. Itkin yhden päivän ja tein seuraavana päivänä testin uudestaan ja sit se näyttikin odotettua tulosta. Mutta siis itse en koe, että oisin tosta testistä juuri mitään hyötynyt, enemmän aiheutin itelleni (ja miehelleni) turhaa ahdistusta ja huolta.

Mä varasin tänään ajan varhaisultraan reilun kahen viikon päästä torstaille, silloin pitäis olla viikkoja 7+6, joten pitäis näkyä syke, jos on näkyäkseen. Toivottavasti sinne asti pääsis ja kaikki menis hyvin!

Aurinkoista päivää kaikille!! :)

Chocolate 5+4

251/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa hei!

Muutaman päivän oli todella yökötys, tänään ei onneks niin paha oo. Rinnat edeen arat, vessassa saa juosta ja alavatsassa pistelyä. Oireet tuntuis vähän lievemmiltä kun aikasemmin, tai sitten niihin vaan tottuu :) Pidetään ny peukut pystyssä ja varhaisultraan ei taideta mennä.

Millaista työtä teette? Iltse teen yötyötä ja  enimmäkseen on 12tunnin vuoroja, sen oon huomannu että väsyneempi oon kun aikasemmin. Saattaahan tuossa työssä olla enemmän riskejä kuin normi päivätyöläisellä...

rv6+0

252/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Mä teen päivätyötä ja lasten parissa. Nyt on jaksanut tosi hyvin töitä, jopa paremmin kun vielä muutama kk takaperin pimeimpään aikaan. Jotenkin väsymys ei vaivaa yhtään, outoa! Mutta oon kyllä jo miettinyt, että JOS tämä raskaus tästä menee loppuun asti, niin voi olla aika tukalat paikat mulla ens syksynä. Kiva sitten kontata pöytien alla, istua lattialla ja varoa, ettei lapset juokse päin ym mukavaa :) Mutta joo, eipä kannata niin pitkälle vielä stressata.

Vielä olis viikko ekaan ultraan, jännittää ja pelottaa...

karolia 5+3

253/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terve. Koitin varailla neuvolaan aikaa, mutta siellä ollaan vuosilomalla. Torstaina olis tunninverran ajanvaraus auki. Toivotaan, että pääsen läpi! Ammatiltani olen röntgenhoitaja eli olen lain velvoittama kertomaan heti raskautumisesta esimiehelle kun saan itse tietää. Myös työtiimilleni jouduin kertomaan, koska en voi kaikkia töitä tehdä. Ammattikuntani piirit on pienet... Tänään ruokalassa tultiin onnittelemaan ihmisen puolesta, jonka kanssa en edes tee töitä. Alkuraskauden kannalta ei kovin kiva juttu siis. Toivotaan, että "akupetterillä" on tiukkaote masussa. :) Alkuviikosta on alkanut etoa, varsinkin aamuisin. Varhaisultra kiinnoistaisi minuakin.

254/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chocolate, luin kokemuksesi testistä ja pelkään itsekin samaa. Jotenkin vain pelottaa varata neuvolaa, pelkään koko ajan ettei masussa olekaan mitään ja haluaisin vain varmistua, että kehitystä tapahtuu. Tietysti raskausoireita on paljon jatkuvasta palelusta pahoinvointiin. Lisäksi tissit ovat kasvaneet ja nännit isot ja arat. Ehkä odotan testin kanssa ja teen sen to tai pe. :) Kävin sen kuitenkin jo hommaamassa la niin sama se on tehdä :D

Työstä kun kysyttiin, niin itse olen toimistotyössä ja yritän salata raskauden mahdollisimman pitkään.

255/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Huh, kiireitä riittää töissä ja kotona. Välillä ei ees ehdi ajatella tätä plussanpuolella oloa, mikä on hyvä asia. Tänään käväisi itselläkin mielessä, että mitä jos tässä jutussa onkin jotain vialla, kun oireet ovat niin lieviä. Viime yönä tosin ei voinut oikein nukkua yhdessäkään asennossa kun närästi ja yökötti kuin pahimmassa krapulassa, mutta ei oksetuttanut kuitenkaan. Muutoin vatsaa nippailee ja kyyristyminen suoriltaan tuntuu epämukavalta ja ostin jo mamma-alkkareita, kun peruspöksyt kiristi. En tiiä jotenkin vaikea uskoa, et olis raskaana vaikka kai mä oon ja eiköhän se pöntön halailukin sieltä vielä ala. Inhottavaa, kun on niin epävarma olo. Torstain varhaisultrakin jännittää ihan vietävästi, toivottavasti sielä näkyisi kaikki mitä pitääkin :).

Marsva: Kuulostaa mielenkiintoiselta toi sun kokemus, mut hyvä et kaikki vaikutti olevan kuitenkin kunnossa.

Tsemppiä kaikille tän ajanjakson ylittämiseen ja tunteiden/tuntemuksien kanssa.

Lalaloo ja lussa 6+2

256/292 |
11.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tosi hauska lukea kohtalotovereista eli mullakin la marraskuussa ja näillä näkymin 16.11. En ole ennen koskaan kirjoitellut tällaisille keskustelupalstoille joten uusi kokemus tämä..

olen 36v ja odotan viidettä lasta. Toiset 12,11,5 ja nuorin täyttyi tammikuussa 1 joten kiva ikäero tulossa jos kaikki menee hyvin. Tämä raskaus oli hiukan yllätys jos nyt yllätyksestä voi puhua kun ei ehkäisyä käytä mutta 3. Ja 4. raskaudessa jouduin auttamaan raskaaksi tuloa hiukan ja nyt sit vastoin odotuksia tärppäs tosta vaan. Itse plussasin 9.3 ja oli pakko varmistaa asia seuraavana päivänä.Mukavaa odotusta jo plussanneille ja tsemppiä vielä sitä odottaville! Ollaan kuulolla..

257/292 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aika oireetonta edelleen. Monessa lähteessä mainitaan, että oireet alkavat viikolla 7, itse olen viikon 5 lopussa tai 6 puolivälissä, edelliset kierrot olleet vähän vaihtelevia.

Rinnat ovat aika kipeät ja turvonneet sivuilta. Viikonloppuna lievää pahoinvointia, joka saattoi olla muutakin kuin raskaudesta johtuvaa. Vatsassa saattaa tuntua jotain mutta voi olla mitä vaan kun nyt sitä vatsaa miettii enemmän. 

Palelu on loppunut ja viime yönä heräsin vaihtamaan yöpaitaa kun se oli kastunut läpimäräksi hikoillessa. Tästä sitten eka ajatus oli, että nyt menee kesken. Olen normaalisti yöhikoilija ja hikoilu on ollut joitain viikkoja poissa. Viime raskaudessa yöhikoilu oli runsasta yönä ennenkuin keskenmenovuoto alkoi. Silloin tosin myös rintakipu ja turvotus häipyivät hien myötä ja nyt ei käynyt niin. Edellisyönä taas näin unta että alkkareihin oli tullut verta.

Olen myös syönyt verenpainelääkitystä noin 8 vuotta vaikka olenkin muuten terve ja normaalipainoinen. Viime raskaudessa heti alussa paineet laskivat alas nopeasti. Edellispäivänä mittasin paineet ja ne olivat 118/72 ja pulssi 82. Eilen taas ilman lääkkeenottoa paineet olivat 107/70 ja pulssi 72.  Toivottavasti tuo pulssi pysyy jatkossakin alhaalla kun korkea pulssi voi olla vahingollista vauvalle.

Ihmeen pirteä olen kuitenkin ja jotenkin rauhallisella mielellä. Neuvolaa en kuitenkaan ole vielä uskaltanut varata. Mietinkin yksityistä neuvolaa, josta saisi aikoja enemmän itselleen sopivasti. Onko kukaan muu ajatellut käydä yksityisellä?

258/292 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun saadaan uusia joukkoon, onnittelut kaikille plussista :)

Pomplemousse, minäkin palelen järkyttävästi päivisin ja iltaisin, mutta jostain syystä olen nyt viime aikoina hikoillut öisin. Keskenmenounien uskon tulevan vain siitä omasta pelosta... Itselläkin niitä on ollut. Näin myös unta et mulla oli kaksosvauvat, jotka kuolivat viikon sisään. Toinen hukkui järveen ja toinen tukehtui johonkin kinder-leluun. Niin ahdistava uni, että pari päivää meni sitä miettiessä ja puistatellessa. Hyi hyi hyi.

Meillä ei tuo neuvolan takaisinsoittipalvelu pelaa näemmä kovinkaan tehokkaasti, kun maanantaina sinne soitin eikä vieläkään ole takaisin soitettu. No, eipä sillä ole kiirettäkään. Soittelen uudestaan vaikka ensi viikolla, jos sille vielä on tarvetta... Mulla on kivut menny taas ihan sietämättömiksi ja oon tänään menossa akuuttiajalla lääkäriin. Vihloo alaselkää oikealla puolella niin vietävästi, et vedet tulee silmiin aina ku vihlasee. Jalat särkee pakaroista pohkeisiin tauotta, pahiten levossa. Pikkusen alkaa pelottaa, et missäköhän se mun alkioni asustaa... :/ Toivottavasti on fiksu lääkäri ja lähettää ultraan, eikä vaan käske napsia särkylääkkeitä!

Dori ja Onni rv 5+5 (neuvolan mukaan 5+2, kun eivät huomioi kierron todeliista pituutta)

259/292 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki! 

Viimeksi niin tunteiden vallassa kirjoittelin, etten kirjoittanut mistä jouduttiin luopumaan. Ni luovuttiin KOIRASTA! :D on niin outoo ja yksinäistä ilman sitä. Lenkkeilyyn on merkityksetöntä kun ei ole ketään mukana ja pissimässä joka heinänkorteen. "Pakotin" miehen eilen lenkkikaveriks, se ei tosin pissi siellä joka puskaan eikä hauku vastaantulijoita! :D 

Mäkin näin viime yönä hirveää unta. Näin unta, että mentiin varhaisultraan ja ei löytynyt sykettä sieltä ja se lääkäri sanoi vaan, et varmaan on niin alussa ettei näy  et katsotaan parin viikon päästä uudelleen. Katsottiin aina vaan uudelleen viikon perästä ja mitään ei löytynyt. Ei ollut vauvaa mun mahassa ja viikolla 11 se tyhjä kohtu sit tyhjennettiin. Mä olin niin surullinen! :/ hirvee tää menettämisen pelko! :( 

Täällä ei voinnissa oikein mitään uutta. Älytöntä repimistä vain alavatsalla. Kait se kohtu kasvaa.. varsinkin yskäisyt ja esim. portaiden nousu aiheuttaa kipuu. 

Mua vähän säälittää mun mies. Mä olen viime aikoina jättänyt sitä vähän vähemmälle huomiolle, kun olen keskittynyt tähän raskaana olemiseen. Nyt olen viime päivinä yrittänyt ottaa sitä paremmin huomioon, hieronut ja halinut yms. Mä en ole ennemmin ollut parisuhteessa raskaana niin oisko vinkkejä miten sais pidettyä parisuhteen loisto kunnossa myös raskaus ajan? Mulla ainakin ajatukset pyörii vain omassa navassa? :/ 

Missmama&Kunkku 5+5

260/292 |
12.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan:) täällä taas tämä aamu menny huimailun parissa....heti ku ois humalassa joka aamu....ja iltasin nukkuun pitää mennä jo yheksän jälkeen, kun meinaa nukahtaa pystyyn :D ...iltavuorot onkin sitte ihan toinen juttu, ei meinaa selvitä millään :D

pikkuihme  la 3.11