Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Esitätkö usein, ettet huomaa jotain tuttua kaupassa tms.

Vierailija
28.02.2014 |

ettei tarvitsisi tervehtiä ja jäädä juttelemaan? Onko se mielestäsi huonoa käytöstä vai ihan normaalia?

Mä aina välillä teen sitä, etten mukamas huomaa jotain tuttavaa, kun en millään jaksaisi jutella. Jostain syystä koen siitä hiukan huonoa omatuntoa. Voihan olla, ettei vastapuolikaan haluaisi jäädä juttelemaan, vaan pelkkä tervehtiminen riittäisi. 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:54"]

Riippuu ihmisestä ja tilanteesta. Häpeäkseni täytyy myöntää, että joskus olen sellaisessa mielentilassa, jossa kaikkien tuttavien tervehtiminen ei tunnu houkuttelevalta ajatukselta. Motiivi ei mielestäni ole itsekkyys vaan pikemminkin häpeä. Jos on vaikkapa tukka ällölikainen tai kulahtaneet vaatteet yllä, ei huvita törmätä johonkin ihmiseen, johon on tutustunut jossain "paremmissa piireissä". En kuitenkaan käytä hirveästi efforttia pakoiluyrityksiin, vaan jos luontevasti vältyn kohtaamiselta, niin sitten vältyn. Naurettavaahan se olisi juosta jotakuta pakoon toisen hyllyn taakse.

[/quote]Kulahtaminen kuuluu elämänkaareen. Syntymä, lapsuus, nuoruus, aikuisuus, keski-ikä, kulahdus, vanhuus, kuolema. Kulahtamista ei pidä pelätä. Se on ihanaa. Kulahduksen myötä turhat kahleet katoavat ja sielu pääsee lopullisesti vapaaksi.

Vierailija
42/47 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä esitän etten huomaa vain silloin kun kyse on sellaisesta puolitutusta. Jotenkin pelkään että vaikka tunnistan ko. ihmisen itse niin hän ei muistakaan minua ja seuraa kiusallinen tilanne. Varsinkin jos kyseessä on joku miespuolinen jota moikkaisin, jos kuvittelisi että yritän iskeä häntä tai jotain kun ei tunnista.

Joten mielummin esitän että olen uppoutunut johonkin muuhun tai katson muualle ja odotan huomaako se toinen minut.

Vaikka ei nyt ihan tuulesta temmattu pelko, vasta vähän aikaa sitten aloin jutella kassalla parin vuoden takaiselle työkaverilleni ja tajusin hetken päästä ettei muistanut tuntevansa minua, vaikka vasta vähän aiemmin oltiin nähty ja juteltu. Silloinkin tosin taisi tunnistaa minut vain toisen extyökaverin kautta.

Jotkut taas muistaa minutkin yhden tapaamisenkin jälkeen, eli ei välttämättä olemukseeni liity. Itse muistan sellaisetkin naamat jotka olen nähnyt vaikka bussissa kerran tai jotka on kerran käyneet kassallani asioimassa, joten olen hyvin varovainen siksikin koska kaikilla ei ole samanlaista kasvomuistia. Sen sijaan mulla on ihan älyttömän huono nimimuisti joten pitää myös varoa tilanteita joissa joutuisi käyttämään jonkun puolitutun tai jopa työkaverinkin nimeä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
44/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:13"]

Riippuu ihan tutusta. Asiakkaita en yleensä vapaa-ajalla moikkaa, enkä välttämättä tunnistakaan kun niitä on kuitenkin aika monta. Jotain tutumpaa asiakasta kyl moikkaan tottakai :D

Kerran yhden asiakkaan näin kaupassa, se koitti tulla aina sinne missä mäkin ja meni läheltä ohi mutta en ollut tuntevinani :D kassajonossa katsoin häneen ja hän minuun mutta en silti ollut tuntevinani. Katsoin niinkuin "ketä tahansa". Tuli kutkuttava "ähäkutti!"-olo :D nimittäin kyseinen asiakas on ilmiselvästi vetänyt minusta jonkinlaisen pakkomielteen. Tiedättehän nää jotka ottaa asiakaspalveluflirtin tosissaan.. Mut se onkin jo eri juttu :)

Mut siis pääosin sanon ainaki moi tms, jos en jaksa jutella sanon että pitää jatkaa ostoksia. Ei siinä sen kummempaa :)

[/quote]

oletko maksullinen nainen?

[/quote]

En toki, vaikka nyt kun luen tuon uudelleen tuosta sen kuvan saakin. Mutta en, vaan ihan tavallinen asiakaspalvelija. Asiakkaina on paljon miehiä kylläkin :)

Vierailija
45/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:37"][quote author="Vierailija" time="28.02.2014 klo 22:13"]

Riippuu ihan tutusta. Asiakkaita en yleensä vapaa-ajalla moikkaa, enkä välttämättä tunnistakaan kun niitä on kuitenkin aika monta. Jotain tutumpaa asiakasta kyl moikkaan tottakai :D

Kerran yhden asiakkaan näin kaupassa, se koitti tulla aina sinne missä mäkin ja meni läheltä ohi mutta en ollut tuntevinani :D kassajonossa katsoin häneen ja hän minuun mutta en silti ollut tuntevinani. Katsoin niinkuin "ketä tahansa". Tuli kutkuttava "ähäkutti!"-olo :D nimittäin kyseinen asiakas on ilmiselvästi vetänyt minusta jonkinlaisen pakkomielteen. Tiedättehän nää jotka ottaa asiakaspalveluflirtin tosissaan.. Mut se onkin jo eri juttu :)

Mut siis pääosin sanon ainaki moi tms, jos en jaksa jutella sanon että pitää jatkaa ostoksia. Ei siinä sen kummempaa :)

[/quote]

oletko maksullinen nainen?

[/quote]

En toki, vaikka nyt kun luen tuon uudelleen tuosta sen kuvan saakin. Mutta en, vaan ihan tavallinen asiakaspalvelija. Asiakkaina on paljon miehiä kylläkin :)

Vierailija
46/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Jos näen kauempaa, hymyillen ja nyökkään. Jos on keskusteluetäisyydellä, tervehdin sanomalla esim. huomenta, iltaa, hei.

Vierailija
47/47 |
01.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on useasti putkinäkö päällä,kun en halua tiettyjä tyyppejä nähdä.