Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin katkera ja vihainen saamastani kohtelusta synnytyksessä

Vierailija
27.02.2014 |

1. kerralla, että pelkään käyttäytyväni erittäin epäasiallisesti kaikille kohtaamilleni henkilökunnan edustajille kohta kun pitää toisen kerran sinne samaan sairaalaan mennä!

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sä vaikka sanoisit ton ihan ääneen, kun menet synnärille? Tai neuvolaan? Ei kukaan voi tuosta suuttua, jos vain toteat asian. Vaikka ihan noilla sanoilla miten tässä aloitit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaahan se, että se suuri, etukäteen suunniteltu elämys, menee pilalle. Naisen elämässä on vain kaksi juhlaa, missä saa olla keskipiste: Häät ja synnytys ja se on kyllä kamalaa, jos ne menee pieleen.

Vierailija
4/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:( Synnytys on niin intiimi ja herkkä hetki, että siinä tosiaan toivoo hyvää kohtelua. Toivottavasti seuraava kerta on parempi!

Vierailija
5/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ollut sitä lähtökeskustelua siellä? Olisit puhunut suusi puhtaaksi silloin. Ja voithan vielä neuvolassa puhua.

Vierailija
6/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa palautetta sinne eikä jäädä itsekseen miettimään. Jos olet loukkaantunut hoitajien käytökseen, laita sähköpostia synnärin osastonhoitajalle, jos taas kyse on lääkärien käytöksestä, postia ko. alueen ylilääkärille. Tavallisesti on niin että työyksikössä on joku vaikea/epäkohtelias persoona eivätkä kaikki ole samanlaisia, harvoin koko yksikön toiminta on moitittavaa ja epäkohteliasta. 

Vierailija
7/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:04"]Harmittaahan se, että se suuri, etukäteen suunniteltu elämys, menee pilalle. Naisen elämässä on vain kaksi juhlaa, missä saa olla keskipiste: Häät ja synnytys ja se on kyllä kamalaa, jos ne menee pieleen.

[/quote]

No huhhuh. Kylläpä on naisen elämä ikävää, jos vain häitä ja synnytyksiä varten ollaan olemassa. Ja mitä juhlaa se synnytys on, kun kauheissa kivuissa kärvistellään tuntikaupalla?

Vierailija
8/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se vauva on synnytyksen keskipiste, mutta voihan asian nähdä toisinkin. 

Vierailija
9/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös huonot kokemukset ekasta synnytyksestä ja jälleen menossa kohtapuolin samaan sairaalaan synnyttämään. Tuntuu kamalalta ja käyn sairaalan pelkopolilla. Olen pelkopolilla kuitenkin saanut hyvää kohtelua ja minulle on siellä vakuutettu ettei kukaan henkilökunnasta ole ilkeä tai tahallaan halua yhtäkään synnyttäjää kohdella huonosti.

Olisiko sinulla mahdollisuutta saada tavata henkilökuntaa kyseiseltä synnäriltä?

Itse olen nyt asennoitunut synnytykseen niin, että yritän tällä kertaa olla todella selkeä siitä mitä haluan. Viimeksi synnytyksessä olin todella kiltti, joten ehkä tässä synnytyksessä pitää olla vaan topakampi - ei ilkeä, mutta topakasti ilmaista omat tuntemukset.

Vierailija
10/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin asiasta neuvolassa jo silloin vuosia sitten ja nyt olen puhunut uudestaan, sairaalaan en palautetta laittanut kun turhaa se olisi, kun mitään pysyviä fyysisia vammoja ei sössimisistä jäänyt. Hinoa kohtelua sain sairaalassa useammalta lääkäriltä ja kätilöltä, vain yksi oli ystävällinen eikä suhtautunut muhun vähättelevästi tms. Kun kerran mitään korvauksia en voi saada, jäljelle jää tietty kostonhalu.

Neuvolan terkkojen kanssa yhteistyö on aina sujunut erinomaisesti, joten kyse ei voi olla siitä, että olisin itse poikkeuksellisen yhteystyökyvytön ihminen.

ap

Vierailija
11/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, ei ollut lähtökeskustelua. Paska sairaala.

ap

Vierailija
12/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

....sairaalaan en palautetta laittanut kun turhaa se olisi, kun mitään pysyviä fyysisia vammoja ei sössimisistä jäänyt.

....Kun kerran mitään korvauksia en voi saada, jäljelle jää tietty kostonhalu

näissä kahdessa kohdassa eväät itseltäsi mahdollisuuden toimia toisin tai saada eheyttävää kokemusta. 

Vierailija
13/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys on vaan synnytys. Ei mikään herkkä ja kaunis ikimuisettava tilaisuus. lapsen kannalta sillä on paljon enemmän merkitystä, mitä teet seuraavat 18 vuotta, ei sillä miten rauhallisesti se sieltä ulos pullahtaa.

Vierailija
14/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkasen heikko usko eheyttävään kokemukseen, kun joutuu menemään samaan sairaalaan, jossa viimeksi ainakin 90% kohtaamastani henkilökunnasta suhtautui muhun kuin halpaan makkaraan.

ap

Vierailija
15/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro joku konkreettinen kokemuksesi.

Vierailija
16/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:25"]

Synnytys on vaan synnytys. Ei mikään herkkä ja kaunis ikimuisettava tilaisuus. lapsen kannalta sillä on paljon enemmän merkitystä, mitä teet seuraavat 18 vuotta, ei sillä miten rauhallisesti se sieltä ulos pullahtaa.

[/quote]

Lapsen kannalta synnytys meni ihan hyvin, mutta MUA kohdeltiin ylimielisesti ja muutenkin huonosti! Enkä todellakaan ole ainoa - olen lukenut netin synnytysloukkauspalstaa. Ensi kerralla uskalla saletisti loukata takaisin, jos aihetta ilmenee.

ap

Vierailija
17/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kerro konkreettisesti mitä ne teki! Mä en ymmärrä, en ole koskaan synnyttäny ja haluan varautua :)

Vierailija
18/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sinun olisi pitänyt laittaa palaute sairaalaan. Ainoa keinosi vaikuttaa asiaan.

Vierailija
19/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt vaan unohtaa ja keskity lapseesi. En minäkään mitään huippupalvelua saanut. Kun tiesivät, että olen itsekin hoitaja niin en meinannut saada edes opastusta vauvan vaipottamisessa vaikka kyse oli esikoisestani.

Ja lähtökeskustelukin oli mutta en mä edes tajunnut, että mulla oli kauhea synnytys ennen kuin se nuori kätilö joka oli ensin mukana sen mulle sanoi. Mä luulin raukka, et se kuuluu asiaan. ; ) Mut hyvä niin, enpähän ollut järkyttynyt.

Kuten sanottu, pääasia on, että homma on ohi ja te molemmat selvisitte ehjin nahoin. Voithan ensi kerralla ehkä mennä jonnekin muualle synnyttämään. Niin mäkin tein.

Vierailija
20/64 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:31"]

Tietenkin sinun olisi pitänyt laittaa palaute sairaalaan. Ainoa keinosi vaikuttaa asiaan.

[/quote]

No niin olisi, mutten jaksanut, enkä jotenkin ehkä edes kahdannut, koska vauvalla oli kaikki hyvin...enkä halunnut ajatella koko asiaa kun sieltä pois pääsin. Enkä kuitenkaan olisi saanut korvauksia, joten olisin siis nähnyt vaivaa turhan takia.

En nyt viitsi kertoa esimerkkejä lääkäreiden/kätilöiden sanomisista tai tekemisistä, mutta epäkohtia oli tosiaan vaikka miten paljon. Ja jos mieheni ei olisi ollut mukana, tilanne olisi ollut vielä paljon kamalampi. Synnytysloukkaussivustolla on kyllä kertomuksia vielä pahemmista kohteluista kuin mitä itse sain tuta - uteliaan ensisynnyttäjän kannattaa lukaista sieltä, jos haluaa varautua!

ap