Hupsis! Kassajonossa edelläni ollut tupakoitsija
sai minut oksentamaan kaupan lattialle! En malttanut olla sanomatta, että oksentaminen johtui tupakanhajusta. Ei ole mitään vatsatautia!
Kannattaisikohan jo tehdä raskaustesti? Edellisessä raskaudessa kävi samalla tavalla, mutta kaupan ulkopuolella. Ette polttaisi niin lähellä kulkureittejä! Kehoni kertoo, että tupakointi ei ole terveellistä. Yökkään myös kahville, mutta onneksi en sentään sen tuoksulle. Kahvikaan ei ole maistunut vähään aikaan.
Kommentit (94)
Ei mua haittaa vaikka mä haisen, ei oo mikään ongelma mulle. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee!
Etsikää se kauempana oleva tuhkakuppi tai kantakaa taskussa mukana pientä purkkia tai rasiaa. Tuhkakupit ovat siksi lähellä ovia, että muuten tupakoitsijat tumppaavat maahan siinä oven edessä. Eivät voi lopettaa imuttelemistaan kuin viimehetkillä ennen sisälle astumista. Kyse on samasta ilmiöstä kuin koirankakkojen kanssakin. Osa koiranomistajista jättää kakat lojumaan.
Ottakaa enemmän toisia ihmisiä huomioon. Kaupat on tarkoitettu myös raskaana oleville ja muille tupakanhajusta kärsiville! Koska ette sitä ymmärrä, on tupakkalakia tiukennettava!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:52"]
Sähän olit siinä perässä. Olisit vaihtanut kassaa tai mennyt kauemmaksi.
En itse tupakoi ja inhoan tupakan hajua, mutta osaan tarvittaessa välttää sitä enkäpuske kiinni tupakoijaan. Varmaan oli myyjälle enemmän haittaa sun yrjönhajusta kuin yksittäisestä tupakoijasta.
[/quote]
Näin savuttomana myyjänä voin kertoa, että ne oven edessä tupakoitsijat oikeasti häiritsevät.
Meillä on kassat ihan ulko-ovien läheisyydessä ja yleensä nämä myrkyttäjät jäävät sitten aivan oven eteen vetelemään sitä syöpäkäärylettä, jolloin savut tulevat sisälle.
Pistää kyllä miettimään, että voinkohan valittaa tästä mihinkään, koska työssäni näin ollen altistun päivittäin passiiviselle tupakoinnille itsekkäiden ihmisten takia.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 09:43"]
sai minut oksentamaan kaupan lattialle! En malttanut olla sanomatta, että oksentaminen johtui tupakanhajusta. Ei ole mitään vatsatautia!
Kannattaisikohan jo tehdä raskaustesti? Edellisessä raskaudessa kävi samalla tavalla, mutta kaupan ulkopuolella. Ette polttaisi niin lähellä kulkureittejä! Kehoni kertoo, että tupakointi ei ole terveellistä. Yökkään myös kahville, mutta onneksi en sentään sen tuoksulle. Kahvikaan ei ole maistunut vähään aikaan.
[/quote]
Ja sä olet niin ruma että on ihan pakko katsella muualle, kotona sitten yökkäilen.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:19"]
Tätyy kyllä sanoa, että oksennuksenhajulle tupakka ei kyllä vedä vertoja kuvottavuudessa, refleksi voi iskeä, vaikken raskaana ole koskaan ollutkaan :/
[/quote]
Sellainen pinttyneen pölyn tupakanhajuinen asunto tuhkakuppeineen kyllä jossain määrin vetää vertoja oksennuksen hajulle. Oksennuksen haju aika paljon riippuu siitä mitä oksentaja on syönyt. Hedelmäinen oksennut (varsinkin kun syömisestä lyhyt aika) ei kovin paha. Ehkä jokin makkaraperunaoksennus on kaikkein pahin.
Ootta te tupakoitsijat kyllä ovelia kun osaatte tupakointinne peittää. Ihan jos kokonaisen tupakan päivässä vetää ja edelleenkään kukaan ei huomaa mitään. Jep jep.
[/quote]
Kyllä siinä oksennuksessa se mahanesteen haju on se, mikä kuvottaa. Oli syöty mitä tahansa.
Kirjoittaja 71!!
MIKÄ SUA VAIVAA??? Ootko ihan sekopää? Minäkin pidän ap:ta yksinkertaisena, tyhmänä ja itsekeskeisenä ihmisenä, mutta en ikinä toivoisi hänen kuolemaansa! ENKÄ VARSINKAAN LAPSEN.
ja jos tähän väliin huutelet että toi oli vitsi, ole hyvä ja mene tutkituttamaan pääsi, toi ei ole hauskaa eikä millään tasolla hyväksyttävää!
Ja jos oikeesti olit tosissas, suosittelen menevään suoraan mielisairaalan ovelle...
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 14:58"]
Koska ap tekee ketjun missä haukkuu ja vittuilee varmaan puolille palstan käyttäjistä niin turha odottaa mitään kovin kehuvia kommenttejekaan. Toivottavasi AP saa keskenmenon tai lapsi ja toivottavasti äitikin kuolevat molemmat synnytykseen tai jotain muuta yhtä mukavaa tapahtuu.
[/quote]
Samaa mieltä kanssasi.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 11:43"]
No voi helvetti mikä Draama. Olisit mammuli lähtenyt hittoon siitä koko kassajonosta. Oliks kivaa yrjötä muiden kaupassa käyjien ja siellä työskentelevien kiusaksi? Taatusti olisit ulos ehtinyt, mutta ei. "Minulla on oikeus oksentaa, olen ehkä raskaana. Katsokaa ja ihailkaa."
[/quote]
Itse en ole raskaana, mutta minulla on (valitettavasti..) luonnostaan todella tarkka hajuaisti. Tämä sitten aiheuttaa sen, että jotkut vahvat hajut/hajusteet saavat minut voimaan pahoin.
Kamalinta on olla bussissa, jossa on mukana teinityttöjä. Kun vedetään päivän aikana se aski tupakkaa ja kaadetaan päälle puoli pulloa halpaa hajuvettä "ettei mutsi huomaa et oon polttanu" (sure..) ja näitä on useamman tytön porukka, niin haju on sanoinkuvaamaton. Niin kamala, että joskus on ollut pakko jäädä pois ennen aikojaan, koska tuntui etten selviä perille oksentamatta.
Jos ap on raskaana, eli muutoinkin sitten taipuvuutta pahoinvointiin, niin en todellakaan ihmettele oksennusta. Se kun voi myös tulla yhtäkkisenä ryöppynä, ettei todellakaan ehdi lähteä pois.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:22"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:18"]
Etkä muuten taluta. Tommoisten pienipippelisten imponenttitupakoitsijoiden on ihan turha tulla keulimaan. Kyllä sut häkkiin saadaan järjestettyä jos oikein sitä kaipaat.
[/quote]
Häkkiin...hhahahha. Portsarin hommissa taluttanut useita naisia ulos ilman heidän tahtoaan tosin en korvasta, mutta muuten niin että jalat ei tapaa maata ja ei tässä häkkiin vielä ole jouduttu.
[/quote]
Vau, meillä on portsari pätemässä! Ja naisia vielä, mikä mies!
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 16:41"]
Vau, meillä on portsari pätemässä! Ja naisia vielä, mikä mies!
[/quote]
En ole portsari, mutta usein käyn ravintoloissa. Hyvin usein näkee naisten käyttäytyvän liian humalassa kun siat ja ihan oikein, että heidät "heitetään" pihalle siinä missä miehetkin. Pitäiskö naisten sikailua katsella vai heitä varten olla naisbodari porstari joka kantaa heidät ulos?
Tupakoitsija voi haista pahalle jne. Ihan totta.
Mutta se miten ylpeänä kerrotaan oksentaneensa kassajonossa on jotenkin typerää. Sillä oksennuksella kuitenkin todennäköisemmin sai aikaan huomattavasti enemmän pahoinvoivia ihmisiä, ja hyvin todennäköisesti kassajonossa olleet ihmiset ajattelivat oksentajasta paljon ikävemmin,kuin tupakalle haisevasta..
se vielä, että lähdetään selittämään, että tupakista johtuu, todennäköisesti sai ihmiset ajattelemaan, että olet krapulainen tai yksinkertainen ihminen.
Se, että oksentaa kaupassa tupakansavun takia ja kuuluttaa sen johtuvan jostakin yksittäisestä ihmisestä on äärimmäisen tökeröä, eikä tupakan haitat, haju tai mikään oikeita nöyryyttämään toista.
Sitä voi yksinkertaisesti todeta, että anteeksi, tämä on raskauspahoinvointia, tai anteeksi olen hieman hajuherkkä ja nenään sattui joku ikävä haju..
mutta eipä sillä, juuri tätä ihmistyyppiä edustavat tiedetään. Se on ihan sama vaikka mistä langasta vääntäisi niin ei, olemassa on vain minä, minun ongelmat, minun maailma, minun napa, muista viis.
Tupakointi on haitallista, mutta niin kauan kun se on laillista, siitä on turha valittaa, kaiken kaikkiaan me eletään hyvin vaarallisessa maailmassa ja se on jokaisen vain hyväksyttävä. Hengitämme jatkuvasti epäpuhtauksia ilmasta, syömme, juomme jne.
Hyi, oksentajia, en voi sietää. Menen aina kauemmaksi kun haistan oksentajan. Saa kyllä kuulla jatkossakin kunniansa jos joku vielä kehtaakin haista oksennukselle lähelläni, ja minäpä menen hänen peräänsä seisomaan ja vielä nuuhkin niin, että varmasti itsekkin oksennan :((
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 12:41"]
Onko rööki vienyt viimeisetkin aivosolut vai etkö tajua tupakan ja valkosipulin eroa? Viimeksimainitusta kukaan ei valita, koska siitä ei ole terveyshaittaa. Sen sijaan tupakasta ei ole mitään muuta kuin haittaa, joten siitä on täysin aiheellista valittaa.
[/quote]
Eli sinua oksettaa vain hajut mistä on terveyshaittaa. Krapulapaskan imelä haju tuoksuu ihan ruusulle eikä kyökitä yhtään koska siitä ei ole terveyshaittaa, mutta esim. bensiinin haju saa heti oksentamaan...joo joo juu juu
[/quote]
Väittäisin, että krapulapaskan syömisestä vähäisenä pitoisuutenakin, saattaisi olla haittaa.
[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 17:54"]
Väittäisin, että krapulapaskan syömisestä vähäisenä pitoisuutenakin, saattaisi olla haittaa.
[/quote]
Kyllä täällä on käsittääkseni puhuttu haistamisesta ja hajuan aiheuttamasta oksennusrefleksistä eikä mistään syömisestä. Joten kommenttisi on ihan "näppärä" mutta ei nyt oikeen osunut.
Hei ap, arvaa millä saat kätevästi tuon "tupakoitsijat haisee kuvottavalle"-ällötyksen pois? Polta itsekin edes 1-2 tupakkaa päivässä. Toimii raskaana ollessakin, etkä sitten jatkossa oksentele nolosti ympäriinsä. Saamarin pelle!
Älkää meitä tupakka ihmisä moittiko,jos ne tuhkakupit on oven edessä.