Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaako kukaan pienten lasten äitejä?

Vierailija
26.02.2014 |

Kysyy hieman epätoivoinen kolmen pienen lapsen äiti, joka haluaisi pian palata työelämään taloushallinnon/hallinnon asiantuntijatehtäviin. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 21:02"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:56"]

Mistä ne työnantajat tietää, että teillä on pieniä lapsia? Ette kai heti hakemuksessanne tuo sitä esille??? "Olen 35-vuotias kolmen pienen lapsen äiti..."

[/quote]

Tätä mäkin jäin miettimään...

[/quote]

Kyllä hoitovapaa melkein "pakko" on ansioluetteloon kirjoitaa, mikäli siihen kohtaan muuten jäisi työhistoriaan pahimmassa tapauksessa usean vuoden tauko. Ei sekään nyt kovin edukseen olisi.

Vierailija
42/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan siis taukoa, jolla ei ole mitään ilmoitettua syytä. -16

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs ne firmat ajattelee sitä työvoimaa saavansa, jos jälkikasvua ei tule?

Mielestäni molempien vanhempien työnantajien pitäsi puoliksi maksaa kustannukset, vaikka sitten niin, että lapsen isän firma maksaa lapsen äidin firmalle.

Vierailija
44/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:56"]

Mistä ne työnantajat tietää, että teillä on pieniä lapsia? Ette kai heti hakemuksessanne tuo sitä esille??? "Olen 35-vuotias kolmen pienen lapsen äiti..."

[/quote]

No jos työhistoriassa on useamman vuoden aukko niin kyllähän työnantajaa kiinnostaa mitä olet tehnyt ne vuodet...

Vierailija
45/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vähän pelkäsinkin, että vastaukset ovat enemmän sen kannalla että ei palkata. :/

Minulla on lapset ilmoitettuna cv:n perhesuhteissa, taidan ottaa pois, kun aukkoja ei jää. Olen edelleen työsuhteessa (opintovapaalla), mutta vanhaan työhön ei ole paluuta. 

Meillä olisi mahdollisuus palkata myös hoitaja kotiin, joten mitään älyttömiä sairasteluja ei välttämättä olisi luvassa ja onhan lapsilla isäkin, joka voi jäädä hoitamaan sairaita lapsia. 

AP

Vierailija
46/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vakiduuni odottamassa ja palattuani kolmannelta äitiyslomalta pahin kilpailijamme halusi minut töihin :)

En tiedä olisiko omalla alallani onnistunut työnhaku ilman odottamassa olevaa paikkaa, onneksi olin ennen lapsia raatanut ja osoittanut kykyni.

Ap, ei hätää, kyllä hyvät tekijät halutaan lapsista huolimatta.

Vierailija
47/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:29"]

Jos olisin työantaja, en palkkaisi. Nyt on työnantajan markkinat ja hakijoissa on takuulla henkilöitä joiden lapset on jo vähintään teinejä tai henkilöitä joilla ei ole lapsia (eikä tule). Kauhukuva olisi kolmen lapsen äiti jonka lapset olisvat puolet kuukaudesta sairaana ja työnantaja maksaisi :(

[/quote]

Puolet kuukaudesta??? What the...? Meillä on kerran vuoteen joku kipeenä. Ja miehet kotiin kans hoitaa lapsia! Mikä ihme tää nyt on? nykyaika hoi! Tosin en kyllä ikinä ite tulis noin vanhanaikaseen kurppien paikkaan, joissa on tuollainen asennoituminen.

Vierailija
48/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työantaja, en palkkaisi. Nyt on työnantajan markkinat ja hakijoissa on takuulla henkilöitä joiden lapset on jo vähintään teinejä tai henkilöitä joilla ei ole lapsia (eikä tule). Kauhukuva olisi kolmen lapsen äiti jonka lapset olisvat puolet kuukaudesta sairaana ja työnantaja maksaisi :(

[/quote]

Puolet kuukaudesta??? What the...? Meillä on kerran vuoteen joku kipeenä. Ja miehet kotiin kans hoitaa lapsia! Mikä ihme tää nyt on? nykyaika hoi! Tosin en kyllä ikinä ite tulis noin vanhanaikaseen kurppien paikkaan, joissa on tuollainen asennoituminen.

Vierailija
49/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä ite kaivaa noita tasa-arvokuoppia, ei voi muuta sanoa. Näkeehän sen tässäkin keskustelussa. Ei kannata valittaa, kun miehet on paljon solidaarisempia toisiaan kohtaan ja vie siten kaikki edut. Se on teidän oma valintanne, ja voi osua ikävällä tavalla omaan nilkkaan tavalla tai toisella.

Vierailija
50/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen isompien lasten äiti ja on kyllä aika hankalaa tämä työnsaanti vaikka lapset ei enää sairastele. Arvelen että nyt vaan on niin paljon työnhakijoita ja vähemmän vapaita paikkoja, ei pelkästään siitä kiinni että on pieniä lapsia. Ennen minun on ollut paljon helpompi saada ja vaihtaa työpaikkoja.

Vierailija
51/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin uuden työpaikan viime vuonna, kun lapseni olivat 1- ja 3-vuotiaat. Itse jännitin vähän työtä hakiessani, että pelkääköhän työnantaja minun jäävän kohta uudestaan äitiyslomalle, kun nyt olisi ikään kuin luonnollinen aika hankkia kolmas lapsi jos sellainen olisi suunnitelmissa. Työni on aika vaativaa, ja sijaisen kouluttaminen olisi todella iso vaiva työnantajalleni, ja siihen tietysti kustannukset päälle. Onneksi kuitenkin sain työn.

Lasten sairastelua en ollut tullut ajatelleeksikaan, ehkä siksi että omani eivät ole sairastelleet ikinä muuten kuin pieniä flunssia. En ole ollut töistä pois (tässä tai edellisessä työssä) vielä kertaakaan lasten takia, mieheni on ollut kai kerran. Vanhassa työssäni miespuolisia työkavereita oli useinkin poissa lapsiaan hoitamassa, joten en koe että tämä olisi mikään naisten juttu.

Minun näkemykseni on, että työnhaku on tällä hetkellä aika vaikeaa ja rankkaa. Tämä perheasia ei siinä ole iso tekijä, mutta tietysti osa sitä kokonaisuutta. 

Vierailija
52/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:57"]

[/quote]

EI, vaan nyt on hyvien työntekijöiden markkinat. Hyvillä ja välkyillä tyypeillä on aina vara valita työpaikkansa ja työnantajat heidät haluavat perhetilanteesta riippumatta. Hyvästä työntekijästäollaan valmiita maksamaan.

[/quote]

Toivottavasti et joudu pettymään :-)

Jos nimittäin olet ollut jonkin aikaa poissa kuvioista, työttömänä tjsp., et todellakaan kuulu sihen kohderyhmään, jolle rekrykonsultit soittelevat...

Päällikkö- ja johtajatason tehtävissä suurin osa menee suorahakuina, etkä koskaan näistä paikoista kuulekaan.

Vierailija
53/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton enkä ala haastatteluissa huutelemaan lapsetonta tilaani!

;) ei kuulu kellekään vaikka kuin työnantsja, aiotaanko lähtee sikiämään vai ei PYH