Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaako kukaan pienten lasten äitejä?

Vierailija
26.02.2014 |

Kysyy hieman epätoivoinen kolmen pienen lapsen äiti, joka haluaisi pian palata työelämään taloushallinnon/hallinnon asiantuntijatehtäviin. 

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nää urapainotteiset mammat jotenkin yksinkertaisia... Kielii hieman, ettei ole työelämästä ja työsuhteista paljon kokemusta, vaikka tiukan asiantuntevaan sävyyn kommentoidaan ettei ole varaa perhevapaisiin tms. Minkähänlainen aukko siihen ansioluetteloon tai työtodistusketjuun jää jos vakituisesta työstä jäät perhevapaille ja palaat samaan paikkaan töihin??? Tai vaikka hoitovapaan lopussa irtisanoudut ja menet heti toiseen firmaan töihin? Mikä perkeleen pakko siitä vapaasta on itse kirjoittaa ansioluetteloon kun se ei tytodistusketjussakaan näkyisi. Työsuhdehan loppuu vasta kun on irtisanouduttu, vaikka hoitovapaan päätteeksikin. Ei minulla ainakaan ole yhtään ainoaa puuttuvaa pätkää työtodistuksissa tai cv:ssä vaikka olin yli neljä vuotta yhteen pötköön perhevapailla. Eri asia kait se sitten on jos ei ole itselleen työpaikkaa hommannut ennen kuin on alkanut lapsia puskemaan...

Vierailija
22/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:35"]

Sen minäkin haluaisin tietää. :-/  Minulle on sanottu suoraan, että olen hyvä hakija, mut että pienten lasten äitinä minua ei palkata. On sanottu, että haet sitten uudestaan kun lapset ovat kasvaneet. Ja tämä tietenkin siis epävirallisesti, meillä on aika pienet piirit.

Lähdin sitten kouluttautumaan hoitajaksi, ja heti ensimmäisessä harjoittelupaikassa tarjottiin iltatöitä, mutta kun kuulivat että minulla on pienet lapset, sanottiin että no jos sitten palataan asiaan kun opinnot on loppusuoralla ja lapset edes vähän isompia. Ei kuulemma haluta palkata sijaista jolle pitää heti hankkia sijainen kun lapset kuitenkin sairastavat.  Ymmärrän sen, ja varsinkin tässä tilanteessa kun hakijoita on valtavasti en ehkä itsekään palkkaisi pienten lasten äitiä. Mutta silti... :(

[/quote]

Eli sinua on syrjitty ja olet siihen tyytynyt. Laittomasti on toimittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, mieluummin minä palkkaisin pikkulasten äidin kuin lapsettoman naisen. Se kolmen vuoden- jopa yhdeksän vuoden äitiysvapailu kun kuluttaa resursseja varmasti enemmän kuin ne muutama sairaslomapäivää, jota pikkulasten äidille saattaa tulla.

Mutta sullahan on jo valmis suunnitelma- nyt äkkiä ne lapset pois sieltä CV:stä, ja jos haastattelussa tulee puheeksi/tiedät, että työnantaja tietää, niin voit sanoa tuosta että teillä on luotettava hoitaja valmiina lapsille, jos sattuvat sairastumaan. Vaikka ei tuota periaatteessa saisi kysyä, niin mieluummin noin kuin siten, että työnantaja siirtää sinut heti ö-mappeihin, kun saa kuulla lapsistasi jostain kautta.

Vierailija
24/53 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.02.2014 klo 22:46"]

Onko nää urapainotteiset mammat jotenkin yksinkertaisia... Kielii hieman, ettei ole työelämästä ja työsuhteista paljon kokemusta, vaikka tiukan asiantuntevaan sävyyn kommentoidaan ettei ole varaa perhevapaisiin tms. Minkähänlainen aukko siihen ansioluetteloon tai työtodistusketjuun jää jos vakituisesta työstä jäät perhevapaille ja palaat samaan paikkaan töihin??? Tai vaikka hoitovapaan lopussa irtisanoudut ja menet heti toiseen firmaan töihin? Mikä perkeleen pakko siitä vapaasta on itse kirjoittaa ansioluetteloon kun se ei tytodistusketjussakaan näkyisi. Työsuhdehan loppuu vasta kun on irtisanouduttu, vaikka hoitovapaan päätteeksikin. Ei minulla ainakaan ole yhtään ainoaa puuttuvaa pätkää työtodistuksissa tai cv:ssä vaikka olin yli neljä vuotta yhteen pötköön perhevapailla. Eri asia kait se sitten on jos ei ole itselleen työpaikkaa hommannut ennen kuin on alkanut lapsia puskemaan...

[/quote]

Mitäs luulet: jos tilastoja katotaan, niin onko enemmistö alle 30-vuotiaista naisista a) vakituisessa työssä vai b) epätyypillisissä työsuhteissa?

Vierailija
25/53 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:29"]

Jos olisin työantaja, en palkkaisi. Nyt on työnantajan markkinat ja hakijoissa on takuulla henkilöitä joiden lapset on jo vähintään teinejä tai henkilöitä joilla ei ole lapsia (eikä tule). Kauhukuva olisi kolmen lapsen äiti jonka lapset olisvat puolet kuukaudesta sairaana ja työnantaja maksaisi :(

[/quote]

Mulla on kolme lasta, kaksi alle kouluikäisiä. En ole ollut PÄIVÄÄKÄÄN töistä poissa siksi, että lapset olisivat olleet sairaana. Eivät kaikki pikkulapset jatkuvasti sairastele! En edes muista, milloin meidän perheessä olisi joku ollut niin sairaana, että olisi pitänyt maata kotona sängyssä.

Vierailija
26/53 |
28.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En palkkaisi alle 12v lasten äitiä. En haluaisi joka kuukausi etsiä sijaista kun äiti olisi lasten takia pois töistä.

Vierailija
27/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin työantaja, en palkkaisi. Nyt on työnantajan markkinat ja hakijoissa on takuulla henkilöitä joiden lapset on jo vähintään teinejä tai henkilöitä joilla ei ole lapsia (eikä tule). Kauhukuva olisi kolmen lapsen äiti jonka lapset olisvat puolet kuukaudesta sairaana ja työnantaja maksaisi :(

Vierailija
28/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin palkataan.

Vierailija
29/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minäkin haluaisin tietää. :-/  Minulle on sanottu suoraan, että olen hyvä hakija, mut että pienten lasten äitinä minua ei palkata. On sanottu, että haet sitten uudestaan kun lapset ovat kasvaneet. Ja tämä tietenkin siis epävirallisesti, meillä on aika pienet piirit.

Lähdin sitten kouluttautumaan hoitajaksi, ja heti ensimmäisessä harjoittelupaikassa tarjottiin iltatöitä, mutta kun kuulivat että minulla on pienet lapset, sanottiin että no jos sitten palataan asiaan kun opinnot on loppusuoralla ja lapset edes vähän isompia. Ei kuulemma haluta palkata sijaista jolle pitää heti hankkia sijainen kun lapset kuitenkin sairastavat.  Ymmärrän sen, ja varsinkin tässä tilanteessa kun hakijoita on valtavasti en ehkä itsekään palkkaisi pienten lasten äitiä. Mutta silti... :(

Vierailija
30/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Olen kyllästynyt työpaikkamme pienten lasten äiteihin ja heidän jatkuviin poissaoloihinsa, jotka rasittavat työyhteisöämme. Olen kohta itse sairaslomalla työuupumuksen takia, koska joudun jatkuvasti  tuuraamaan pienten lasten poissaolevia äitejä heidän työtehtävissään. On korvatulehduskierrettä, oksennustautia, flunssaa, ja taas alusta korvatulehduskierrettä, oksennustautia, flunssaa ja sitten seuraavalla lapsella ja sitten seuraavalla...tehkää palvelus kaikille ja pysykää kotonanne useita vuosia hoitamassa niitä lapsianne tai tyytykää edes osapäiväisiin työtehtäviin. Kiitos.

Vierailija
31/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitin aikoinani kaikki pienten lasten äitien työhakemukset suoraan ö-mappiin.

Olin myymäläpäällikkönä pienessä vaateliikkeessä ja meillä ei vaan olisi ollut varaa jatkuviin poissaoloihin, valitettavasti.

Vierailija
32/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh. Palasin töihin  lapsen ollessa 2,5v. Lapsella on ollut noin 10-20 sairaspäivää vuodessa, mutta hyvin harvassa olen minä ollut hoitamassa. suurin osa on ollut lieviä, joten äitiä ei ole tarvittu. Ainoastaan vatsataudit hoidan itse. tuskin niihin ketän muuta saisikaan (no ehkä sh-äitini, mutta hän on vielä työelämässä, joten monesti töissä.) Näitä vatsatautejakin on ollut vain kaksi tänä aikana. toinen alkoi perjantaina ja oli lauantaina ohitse, joten maanantaina saatoin mennä töihin ja toinen olikin sitten noro, jonka sairastin myös itse.

Keskimäärin olen lapsen takia ollut 2 päivää vuodessa pois. Omia sairaspäiviä on ollut maksimissaan viisi (tuo norovuosi) vuodessa, yleensä 1-2. Voin kyllä sanoa, että meillä ne lapsettomat kyllä vetelevät saikkua paljon enemmän.

Vierailija
33/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:45"]

Olen yh. Palasin töihin  lapsen ollessa 2,5v. Lapsella on ollut noin 10-20 sairaspäivää vuodessa, mutta hyvin harvassa olen minä ollut hoitamassa. suurin osa on ollut lieviä, joten äitiä ei ole tarvittu. Ainoastaan vatsataudit hoidan itse. tuskin niihin ketän muuta saisikaan (no ehkä sh-äitini, mutta hän on vielä työelämässä, joten monesti töissä.) Näitä vatsatautejakin on ollut vain kaksi tänä aikana. toinen alkoi perjantaina ja oli lauantaina ohitse, joten maanantaina saatoin mennä töihin ja toinen olikin sitten noro, jonka sairastin myös itse.

Keskimäärin olen lapsen takia ollut 2 päivää vuodessa pois. Omia sairaspäiviä on ollut maksimissaan viisi (tuo norovuosi) vuodessa, yleensä 1-2. Voin kyllä sanoa, että meillä ne lapsettomat kyllä vetelevät saikkua paljon enemmän.

[/quote]

Niin jäi sanomatta, että nyt lapsi on jo 8v, joten näyttösä siitä, että lapsi ei ole haittana työnteolle taitaa kyllä olla :)

Vierailija
34/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitoala palkkaa.Suorastaan plussaa jos olet tuore äiti.Tuttava sai jatkoaikaa äitiyslomalle ja sen jälkeen tekee alkuun kolme päiväistä työviikkoa,kun vuoden ikäisen lapsen kanssa ei vaan voi tehdä normaalia työviikkoa.

Vierailija
35/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkataan. Minulla ei ainakaan ole ollut työn saannin suhteen koskaan ongelmaa, ei ennen lapsia eikä lasten tekemisen ja pitkien hoitovapaiden jälkeenkään. Nyt vaihdoin uuteen työpaikkaan ja minut haluttiin vakinaistaa heti, vaikka maha isosti pystyssä ja tähän palaan vain pari kuukautta äitiysloman alkuun. Asiantuntijatehtävissä olen.

Vierailija
36/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama tilanne kuin AP:lla, minullakin taloushallinnon tehtäviin haku ja kolme pientä lasta. Aika hiljaista on ollut työrintamalla. Toisaalta olen itseäni piristääkseni ajatellut, että mieluummin olen töissä sellaisessa työyhteisössä joka haluaa minut töihin, kuin että yrittäisin vannoa ja vakuuttaa äiti-ihmisten kelvollisuutta.

Vierailija
37/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne työnantajat tietää, että teillä on pieniä lapsia? Ette kai heti hakemuksessanne tuo sitä esille??? "Olen 35-vuotias kolmen pienen lapsen äiti..."

Vierailija
38/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

EI, vaan nyt on hyvien työntekijöiden markkinat. Hyvillä ja välkyillä tyypeillä on aina vara valita työpaikkansa ja työnantajat heidät haluavat perhetilanteesta riippumatta. Hyvästä työntekijästäollaan valmiita maksamaan.

Vierailija
39/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä palkataan. Vaihdoin työpaikkaa, kun lapset 2 ja 3,5. Toistaiseksi ei yhtään poissaolopäivää (5kk).

Vierailija
40/53 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:56"]

Mistä ne työnantajat tietää, että teillä on pieniä lapsia? Ette kai heti hakemuksessanne tuo sitä esille??? "Olen 35-vuotias kolmen pienen lapsen äiti..."

[/quote]

Tätä mäkin jäin miettimään...