Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä TE-keskus tarjoaa akateemisille?

Vierailija
07.11.2020 |

Tuleeko työosoituksia jonnekin kaupungin verstaisiin tai kurssiosoituksia askartelupajoihin, vai ehdottavatko oikeita työpaikkoja, mihin voisi hakea?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman mitä muillekin, eli ainoastaan osoitteen johon raportoit tekemisistäsi.

Vierailija
2/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos itse löydä töitä? Eikö TE-keskus oikeasti auta siinä mitenkään? Kai sieltä sentään jossain vaiheessa jotain tarjotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset pesemään vokkelivessoja 9e päiväpalkalla. Kiitos Sanna♡

Vierailija
4/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin yhtään mitään

Vierailija
5/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla käsky hakea siivoojan tai kouluavustajan paikkaa.

Vierailija
6/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi kuvittelet, että akateemiset olisivat jotenkin erityisasemassa? kannatti varmaan ikiopiskella käsienheiluttelua? 

Vierailija
7/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään.

Ymmärräthän, että ei joku ulkopuolinen, koulutukseltaan ehkä tradenomi, voi minuutissa päätellä mikä työ sinulle sopisi. Hän ei välttämättä edes ymmärrä koulutusalaasi.

Tarjoukset lähetetään joko jonkun summittaisin tittelin kautta, olet työskennellyt koulutussuunnittelijana ja saat sellaisia tarjouksia, mukaan voi luikahtaa vahingossa joku sähkösuunnittelijakin. Sitten saat samat henkilökohtaiset avustajat ja muut hankalasti täytettävät paikat kuin kaikki muutkin.

Minä olin ollut maisterinpapereilla töissä tutkimussihteerin nimikkeellä tekemässä tieteellistä tutkimusta. Minut pistettiin toimistosihteerikategoriaan. :))

Löysin kaupalliselta työnvälityssivun kautta kehityspäällikön paikan ja sain sen.

Vierailija
8/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Yritin alanvaihtoa heidän kauttaan jäätyäni työttömäksi, CV:n kirjoitusta tarjosivat. Yritin myös AKK:n kautta, sanoivat että väärä paikka, liikaa osaamista. Jäin ns tyhjän päälle, onneksi oli säästöjä.

Pääsin töihin kyrpiinnyttyäni puljujen kädettömyyteen ja maksoin kaupallisen kalliin kurssin itse, jonka myötä siis työllistyin. Siitä huolimatta opiskelen AMK:ssa tuo alanvaihto mielessäni, jotta en saanut noidwn kautta. Uudella alalla palkka pienenee mutta saanpahan tehdä mitä oikeasti haluan. Ja tulee se perverssi mielihyvä siitä, että palkan pienentyessä myös veroni pienentyvät, ts vähemmän veroeurojani noiden kädettömien puljujen rahoittamiseen.

Vierailija
9/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit akateeminen, tietäisit että mitään te-keskusta ei ole olemassakaan.

Vierailija
10/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos itse löydä töitä? Eikö TE-keskus oikeasti auta siinä mitenkään? Kai sieltä sentään jossain vaiheessa jotain tarjotaan?

Kyllähän ne jotain uravalmennus yms. palveluja tarjoavat josta voi löytyä jotain keskusteluapua jos koet sellaisen olevan hyödyksi. Mutta mitäpä ne siellä oikeastaan voi akateemista auttaa. Sinunhan se koulutettuna pitäs vähintään olla yhtä hyvin perillä oman alasi työtilanteesta mitä te-keskuksen virkailijat.

Vierailija
11/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen KESKUS?

Vierailija
12/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu täällä on tyhmää porukkaa repii perseestäsä näitä vastauksia ilma mitään kokemusta. ampukaa nyt jo oikeasti ittenne :D tai hommatkaa jotain kehittävää tekemistä ei helevetti

Vierailija
13/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän alueesta. Esim Varsinais-Suomessa on usein FEC-koulutuksia, joiden kautta erittäin hyvä mahdollisuus työllistyä.

Vierailija
14/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden ainoan kerran on vuoden aikana tarjottu piilotyöpaikkaa. Kaikki muut paikat, joihin olen hakenut, olen saanut valita ihan itse. Rauhaan on siis ainakin minut jätetty.

Vierailija
15/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne jotain uravalmennus yms. palveluja tarjoavat josta voi löytyä jotain keskusteluapua jos koet sellaisen olevan hyödyksi. Mutta mitäpä ne siellä oikeastaan voi akateemista auttaa. Sinunhan se koulutettuna pitäs vähintään olla yhtä hyvin perillä oman alasi työtilanteesta mitä te-keskuksen virkailijat.

Olenkin. Minua kiinnostaakin tässä, miten TE-keskus toimii.

Vierailija
16/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen KESKUS?

No sori, en ole ollut työttömänä ja pahoittelen jos ei ole nykyisen työkkärin kuviot tiedossa. t. ap

Vierailija
17/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olenkin. Minua kiinnostaakin tässä, miten TE-keskus toimii.

No eipä näytä kiinnostavan.

Vierailija
18/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähettävät työtarjouksia sen mukaan, mitä olet itse tietoihisi päivittänyt haettaviksi työpaikoiksi. Yleensä sieltä ei hirveesti mitään pakkohakuja lähetetä paitsi niille, jotka eivät onan suunnitelman mukaan ole hakeneet yhtäön mitään.

Vierailija
19/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan te-keskuksesta mutta kyllähän sieltä järkätään vaikka mitä. Ainakin koulutuksia, kursseja, palkkatukia, erilaisia tilaisuuksia jne. Näistä varmaan saat luettua ihan te-keskuksen sivuilta tai muista infoista hittoako täältä niitä kyselet.

Vierailija
20/103 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakottavat Typiin, kun työttömyys pitkittyy. Siellä sitten keksitään syytä jos toistakin, että viallinen ihminen saadaan kuntoutus tai muun ilmaistyön pariin eläkeikään saakka. Luin jostakin lehtijutusta, että 17 vuotta taitaa olla ennätys Typissä ja kuntouttavassa.