Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kasvissyöjästä lihansyöjäksi kääntyneitä?

Vierailija
26.02.2014 |

Olen miettinyt, että alkaisi välillä syömään lihaa kun vointi on usein väsynyt enkä ilmeisesti saa tarpeeksi proteiinia tai rautaa. Hankalaa suunnitella syömistä koko ajan ja meinasin jos esim.kerran viikossa ostaisin jatkossa lihaa tai kalaa. Kertokaa kokemuksia? Mitenkähän vatsa reagoisi..

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on alhainen hemo niin eikö kannattaisi vähän laskeskella raudan saantia? 

Laskin juuri erään sekasyöjän ja erään karppaajan saannit niin rautaa he saivat päivässä 7-11 mg. Naisilla se pitäisi olla 15. itse olen vegaani ja saan 18-24 mg päivässä. Hemoglobiinini viimeksi oli 139. Minäkin olen energinen ja vointini on mitä parhain.

kannattaa tosiaan PÄIVITTÄIN lisäillä niin kasviksia, marjoja ja hedelmiä eri väreissä, ja etenkin kannattaa hemoglobiiniin syödä lehtivihreää eli tummanvihreitä kasviksia. Lihansyönti ei tarkoita sitä että saa automaattisesti kaikki vitamiinit, melkein kaikilla lihansyöjillä joiden saanteja olen laskenut, jää monet vitamiinit ja hivenaineet vajaiksi kuten E, C, kupari ja magnesium ja juuri rauta. Jodiakin on vaikea saada jos ei käytä merilevää. 

C-vitamiini lisää raudanimeytymistä, maitotuotteet vähentää, joten kannattaa nauttia maitotuotteet eri aterialla kuin rautaruoka. Tai keittää se pinaattikeitto/-letut kauramaitoon :)

Vierailija
62/62 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin eroon jatkuvista vatsavaivoista siirtymällä takaisin lihansyöjäksi. Meitäkin on, ihmiset on todella erilaisia vatsan toiminnan suhteen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän