Kehtaisitko mennä tällaisiin töihin?
kehitysvammaisten pariin tekemään kokoonpanotyötä, en siis olisi pomona vaan työntekijänä. Olen oppimisvaikeuksista kärsivä ja fyysisesti sairas niin työkkäri ehdotti tuota. Pieni paikkakunta niin hävettää.
Kommentit (86)
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:38"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 08:57"]
kehitysvammaisten pariin tekemään kokoonpanotyötä, en siis olisi pomona vaan työntekijänä. Olen oppimisvaikeuksista kärsivä ja fyysisesti sairas niin työkkäri ehdotti tuota. Pieni paikkakunta niin hävettää.
[/quote]
Minkälaista työtä sinulle pitäisi tarjota? Mitä pystyt tekemään?
[/quote]
No jotain toimistotyötä pystyisin tekemään,lähinnä istumatyötä. Kokoonpanotyö normaalissa tehtaassakin olisi hyvä juttu.
[/quote]
NORMAALISSA tehtaassa.
Ap, kaikkien näiden vastausten perusteella sinulla on asenneongelma. SINÄ et halua mennä tekemään tasavertaisena töitä kehitysvammaisten kanssa. Pomoksi olisit voinut mennä, mutta ilman koulutusta et pääse. Omituista edes kuvitella kelpaavansa ilman kokemusta tai koulutusta.
[/quote]
Nyt ei ole kyse ap:n kehtaamisista, jos ajatellaan vain häntä itseään. Itse asun Helsingissä, mutta kyllä alaluokkalaistenkin, useiden, arvot ovat mitä ovat. Pitää olla tietynlainen puhelin, vaatteet ym. Eikä tämäkään riitä, myös vanhempien ammatit syynätään tiettyjen pomotyyppien toimesta ja todella lujasti täytyy tsempata lasta, että pystyisi asettumaan tällaisen yläpuolelle. Ei ole helppoa nykylasten elämä, aineellinen hyvä on saanut asenteet todella koviksi.
Sympatiat ap:lle. Ikävä tilanne, koska varmaan haluaisi mielellään työn, joka ei anna mahdollisuutta lapsen kiusaamiseen.
terv. työtön
[/quote]
Kiitos sympatioista. Todellakin haluaisin töihin mutta sellaisiin töihin jotka eivät aiheuttaisi lapseni kiusaamista ja kyllä minä sitten jos tuon työn otan vastaan niin menetän perheeni.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:41"]
tää on siis se sama jankkaaja joka täällä jankkaa asiasta kun ei pääse töihin.
Helvetti mene sinne töihin. Jos kärsit oppimisvaikeuksista niin sä olet vammanen. Ja monet vammaset on kuule varmasti fiksumpia kuin sinä...
[/quote]
Etkö sinä vieläkään opi, että ei nykyään niin vain ''mennä töihin''. Hakijoita on pilvin pimein joka alalle ja joka työpaikkaan. On se kumma, kun et tajua millään.
Hei haloo, ap:lle on tarjottu työharjoittelupaikkaa eli ei työpaikkaa. Kuinka moni tietää ihmisen, jolle olisi oikeasti työkkärin työkokeilu tuonut oikean työpaikan?
Mietin, et kuinka moni vastaajista, jotka huutelee asenneongelmasta, menisi itse ihan oikeasti samassa tilanteessa "töihin". Kuinka moni sanoisi lapselleen, et kertoo kavereilleen, et äiti on kehitysvammainen?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:01"]
Mene ihmeessä. Jostain sun pitää aloittaa.
[/quote]
Tottakai pitää jostain aloittaa mutta kun on perhe,mies ja lapsi niin pitää niidenkin mainetta ajatella.
[/quote]
Olet siis ilmeisesti jo päättänyt että et mene ja nyt etsit verukkeita ja "hyviä selityksiä" sille, että voit jatkaa joutenoloa kotosalla?
Luulisi että niille lapsille olisi vähemmän noloa mikä tahansa työpaikka kuin työtön äiti jota saa aina hävetä.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:14"]
[/quote]
Tottakai pitää jostain aloittaa mutta kun on perhe,mies ja lapsi niin pitää niidenkin mainetta ajatella.
[/quote]
Olet siis ilmeisesti jo päättänyt että et mene ja nyt etsit verukkeita ja "hyviä selityksiä" sille, että voit jatkaa joutenoloa kotosalla?
[/quote]
Mietin vain että eroanko ja menen töihin?
Ei lapsia kiinnosta työkaverien kehitysvammasuus. Lapsille voi sanoa että äiti on töissä tehtaalla jossa tehdään sitä ja tätä. Piste. Se riittää. EI lapsia siitä kiusata.
Ei mua ainakaan, eikä ketään kaveriani, lapsena kiinnostanut tarkemmin missä ja minkalaisten ihmisten kanssa vanhempi työskntelee. Kavereilel vaan sanottiin et äiti ja iskä on ammatiltaan se ja se ja töissä tehtaalla /pankissa/jossain. Ei ketää kiinnostanu enempää.
Täytyy olla idiootin tasolla jos eroaa miehestään ja hylkää lapsensa koska kuvittelee työpaikkansa olevan nolo.
Miten noin tyhmiä ihmisiä edes on? tän on pakko olla provo.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä olet ap niin sekaisin. ET SINÄ PERHETTÄSI MENETÄ vaikka menisit töihin. Ansioluetteloosi voit itse kirjoittaa niin, ettei siinä mainita sanaa kehari. MIKSI ERO miehestä liittyy tähän asiaan. Ei kuule mitenkään. Lopeta jo ap.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:19"]
Täytyy olla idiootin tasolla jos eroaa miehestään ja hylkää lapsensa koska kuvittelee työpaikkansa olevan nolo.
Miten noin tyhmiä ihmisiä edes on? tän on pakko olla provo.
[/quote]
No ei todellakaan ole provo. Tiedän ettei mies tykkää jos tuonne töihin menen ja ymmärrän sen kyllä hyvin,siksi mietin että onko sitten ero ja miehelle uusi vaimo ja lapselle erilainen äiti parempi vaihtoehto?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä olet ap niin sekaisin. ET SINÄ PERHETTÄSI MENETÄ vaikka menisit töihin. Ansioluetteloosi voit itse kirjoittaa niin, ettei siinä mainita sanaa kehari. MIKSI ERO miehestä liittyy tähän asiaan. Ei kuule mitenkään. Lopeta jo ap.
[/quote]
Kyllä menetän perheeni.
TÄMÄ ON PROVO. Älkää ruokkiko trollia. EI kukaan oikeasti ole näin vajaa päästään kuin ap, joten tämä on provo. EI kukaan normaali ihminen kuvittele menettävänsä perhettä sellasen pikkuseikan takia ku missä on töissä.
Eli ei ruokita enempää trollia jooko.
Eiköhän pienellä paikkakunnalla jo tiedetä oppimis- ja työllistymisvaikeuksistakin. Onko lastasi kiusattu siitä? Ellei, niin miksi sitten tuosta työpaikasta?
Elämäntilanteesi tunnetaan jo palstallakin hyvin, eli voi sanoa, että "puoli Suomea" tuntee sinut. Olet melkein julkkis! :)
Monenmoista on ehdotettu, on kannustettu, mutta kaikki se ollut ihan tuuleen huutamista, niinkuin tässäkin ketjussa. Sinulla on aina vastaväite kaikkeen.
Älä siis missään nimessä ota vastaan tarjottua työpaikkaa, vaan pysy kotona.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:28"]
Eiköhän pienellä paikkakunnalla jo tiedetä oppimis- ja työllistymisvaikeuksistakin. Onko lastasi kiusattu siitä? Ellei, niin miksi sitten tuosta työpaikasta?
Elämäntilanteesi tunnetaan jo palstallakin hyvin, eli voi sanoa, että "puoli Suomea" tuntee sinut. Olet melkein julkkis! :)
Monenmoista on ehdotettu, on kannustettu, mutta kaikki se ollut ihan tuuleen huutamista, niinkuin tässäkin ketjussa. Sinulla on aina vastaväite kaikkeen.
[/quote]
Ei ole kiusattu niistä mutta pienellä paikkakunnalla kyllä tiedetään ketä tuolla on töissä ja millainen paikka se on. Olenkin yrittänyt hakea normaalia työtä plus opiskelupaikkaa mutta sitä en enää saa kun olen niin usein opiskeluissa epäonnistunut ja yrittäjäksi olisin halunnut alkaa mutta sen idean mies stoppasi.
Miten sinulla voi olla oppimisvaikeuksia, jos olet ollut kouluavustajana...? Vai mitä teit siellä koululla?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:37"]
Miten sinulla voi olla oppimisvaikeuksia, jos olet ollut kouluavustajana...? Vai mitä teit siellä koululla?
[/quote]
Korjasin kokeita,monistin materiaalia opettajille,autoin 1-2 luokkalaisia käsitöissä,kuvaamataidossa yms ja joskus olin tuuraamassa opettajaa 3-4 luokkalaisille yms.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:32"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:28"]
[/quote]
Ei ole kiusattu niistä mutta pienellä paikkakunnalla kyllä tiedetään ketä tuolla on töissä ja millainen paikka se on. Olenkin yrittänyt hakea normaalia työtä plus opiskelupaikkaa mutta sitä en enää saa kun olen niin usein opiskeluissa epäonnistunut ja yrittäjäksi olisin halunnut alkaa mutta sen idean mies stoppasi.
[/quote]
Luojan kiitos, että stoppasi.
Onneksi palstalla käy paljon ihmisiä, saat aina uusia kommentoijia avauksiisi, voit kertoa surkean tarinasi aina uudelle yleisölle.
Olen lukenut monia aloittamiasi ketjuja. Myönnän, että alussa niissä oli jotakin kiehtovaa: työllistymis- ja oppimisvaikeudet, miehelle uusi, parempi vaimo, lapselle uusi, parempi äiti .... Näistähän olet yleensä kirjoittanut.
On pakko todeta, että tahdonvoimaa sinulla ainakin riittää, niin väkevästi panet aina hanttiin kaikkeen mitä sinulle ehdotetaan. Luulenpa että karu totuus on, että et halua tehdä elämällesi mitään ja kun se oma halu on ensimmäinen askel, niin todennäköisesti jatkat tästä maailman tappiin nykyiseen malliin.
75
Sillä yrittämisellä olisin voinut hyvinkin elättää itseni eli en pidä sitä lainkaan hyvänä asiana että hän sen stoppasi. En pääse opiskelemaan olen moneen paikkaan hakenut kuten töihinkin eli ei ole oma vapaa tahtoni olla vaan kotona ja on turha sanoa etten olisi mitään yrittänyt koska olen yrittänyt paljonkin.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:37"]
[/quote]
Korjasin kokeita,monistin materiaalia opettajille,autoin 1-2 luokkalaisia käsitöissä,kuvaamataidossa yms ja joskus olin tuuraamassa opettajaa 3-4 luokkalaisille yms.
[/quote]
Ei.... Ja huhhuh, en yhtään ihmettele että se työsuhde ei kauempaa kestänyt.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 08:57"]
[/quote]
Kehtaisin,kuhan jotain työtä saisi.