Miten vauvantappaja ei jäänyt lastensuojelun haaviin?
Synnyttikö edes sairaalassa?
Vai miten on mahdollista että mikään ei herättänyt viranomaisten ja terveydenhuollon huolta, jos oli normaalissa neuvolaseurannassa?!
Vai onko meillä terveydenhuollon säästöt menneet jo niin pitkälle, että neuvolassa ei seurata eikä lasuja tehdä?
Kommentit (30)
Mä olin vakavasti masentunut lapsen syntymän jälkeen enkä jäänyt mihinkään "haaviin" vaikka pyysin itselleni apua (jota en saanut). En muista muutamasta ekasta kuukaudesta mitään, yksinäni yritin vaan selviytyä koliikkivauvan kanssa ja vieläkin ihmettelen miten selvittiin kumpikin hengissä.
Synnyttänyt kotona kertomatta kellekään raskaudesta.
Lasuja tehdään niin paljon ettei lastensuojelu ehdi perehtyä tapauksiin. Yli 200.000 lasun joka vuosi ja määrä kasvaa lisäksi useamman kymmenen prosentin vuositahtia. Harvoin ehditään edes tehdä tarkastusta perheen kotiin vaan homma saattaa olla ohi pelkällä puhelinsoitolla.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin vakavasti masentunut lapsen syntymän jälkeen enkä jäänyt mihinkään "haaviin" vaikka pyysin itselleni apua (jota en saanut). En muista muutamasta ekasta kuukaudesta mitään, yksinäni yritin vaan selviytyä koliikkivauvan kanssa ja vieläkin ihmettelen miten selvittiin kumpikin hengissä.
Sama. Kyllä ihan yksin sait pärjätä. Jos menit jotain sanomaan, niin enemmän vaan syyteltiin ja syynättiin. Tukea sen sijaan ei tullut mihinkään.
Ei käynyt neuvolassa, eikä synnyttänyt sairaalassa.
Tuo on nainen. Yleensä lähinnä isät poistetaan lasten elämästä, ihan varmuuden vuoksi.
Vauva syntynyt pe pienenä keskosena kotiin. Ilmeisesti suunnitelmissa ollut lopettaa lapsi heti syntymän jälkeen lääkkeillä tms. Lähipiiri/ystävät, neuvolat, yms eivät tienneet raskaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Tiesikö edes itse olevansa raskaana?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä varma tieto?
Surullinen tapaus. Toivottavasti poliisi tutkinnassa selviää miksi kävi kuin kävi.
Vierailija kirjoitti:
Ei neuvolaan ole pakko mennä.
Eikö enää evätä äityiyspakkausta yms, jos ei käy neuvolassa ennen 4kk ? raskausaikaa tms.
Miesystävällä osuutta? Joko se uusi tai se viatonta näyttelevä isä?
Osa voi ravistella ja reuhtoa vauvaa, jos itkee. Silloin pitäisi selvittää itkun syyt.
Kyseinen nainen on opiskellut lähihoitajaksi ja työskennellyt hoitoalalla. Luultavasti hänet on mielletty liian hyväkuntoiseksi ja toimintakykyiseksi jos on pystynyt opiskelemaan ja työskentelemään säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vauva syntynyt pe pienenä keskosena kotiin. Ilmeisesti suunnitelmissa ollut lopettaa lapsi heti syntymän jälkeen lääkkeillä tms. Lähipiiri/ystävät, neuvolat, yms eivät tienneet raskaudesta.
Miksiköhän päästivät ulkopuolisia kotiin, jos oli tuollaiset pläänit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö enää evätä äityiyspakkausta yms, jos ei käy neuvolassa ennen 4kk ? raskausaikaa tms.
Sen saa kelalta ja siihen tarvitsee vain raskaustodistuksen. Sen saa vaikka yksityiseltä kätilöltä. Muutenkin naurettavaa lahjoa vähävaraisia pharman uhreiksi jollain äitiyspakkauksella. Äitiyshuolto on pelkkää äitiysväkivaltaa nykyisin, epäilyä ja diagnostiikkaa sekä kartoitusta.
Tämän päivän uutisten mukaan myös naisen miesystävä mukana teossa. Ei mainittu oliko lapsen isä.
Vierailija kirjoitti:
Abortti on murha
Totta. Abortti on murha, samalainen murha kuin tämäkin.
Huvittavaa, että abortin kannattajat parkuvat jos abortti tehdään kohdun ulkopuolella:D