Kehtaisitko mennä tällaisiin töihin?
kehitysvammaisten pariin tekemään kokoonpanotyötä, en siis olisi pomona vaan työntekijänä. Olen oppimisvaikeuksista kärsivä ja fyysisesti sairas niin työkkäri ehdotti tuota. Pieni paikkakunta niin hävettää.
Kommentit (86)
Kerrotko, mitä olet hakenut? Millaista aiempaa työkokemusta sulla on?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:08"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:05"]
Siis oppimisvaikeudet on pahoja tuskin tulen ikinä ammattia saamaan ja koulutusta ei ole. Silti vaan haluan työllistyä normaaliin paikkoihin.
[/quote]
Tekemään mitä? Kenen oletat palkkaavan sinut? Mitä ovat ne toimistotyöt joita haluat tehdä?
[/quote]
No vaikka johonkin kokoonpano,pakkaus tms tehtävään tehtaaseen. Mulla vaan pitää olla istumatyö mutta onhan noita joitakin töitä vielä tehtaissa.
Siis oppimisvaikeudet on pahoja tuskin tulen ikinä ammattia saamaan ja koulutusta ei ole. Silti vaan haluan työllistyä normaaliin paikkoihin.
[/quote]
No sun pitäis vaan hyväksyä tosiasiat sitten, että et tule saamaan koulutusta ja ammattia normaalissa työympäristössä. "Normaali" työympäristö on raaka monelle muullekin, saati, jos sinulla on pahoja oppismisvaikeuksia. Koitat päästä ylitse asenneongelmastasi ja otat vastaan tarjotun työn.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:09"]
Kerrotko, mitä olet hakenut? Millaista aiempaa työkokemusta sulla on?
[/quote]
Ihan työharjoittelupaikkoja olen hakenut: tehtaisiin,toimistotöihin yms. Olen jotain työllistämistukitehtäviä tehnyt,puhelinmyyntiä,kouluavustajaa,kirjastossa ollut töissä,omaishoitajana olin 10v mutta sairauksien takia en voi fyysistä työtä tehdä ja opiskelut ei suju,sitä on viimeksi n. 2v sitten yritetty,opiskeluja siis.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:10"]
[/quote]
No sun pitäis vaan hyväksyä tosiasiat sitten, että et tule saamaan koulutusta ja ammattia normaalissa työympäristössä. "Normaali" työympäristö on raaka monelle muullekin, saati, jos sinulla on pahoja oppismisvaikeuksia. Koitat päästä ylitse asenneongelmastasi ja otat vastaan tarjotun työn.
[/quote]
Ok ja eroan perheestäni?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:04"]
Mikset sitten ap hanki jotain muuta työtä? Jos sinulla on varaa valittaa ja kieltäytyä tarjotusta, kuntouttavasta työstä (jota selvästi tarvitset) niin hanki itse itsellesi työ joka on mielekäs! Niin helppoa se on.
[/quote]
Olen hakenut mutta mitään ei löydy. En vain haluaisi tämän takia menettää perhettäni.
[/quote]
Miksi menettäisit perheesi?
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:01"]
Mene ihmeessä. Jostain sun pitää aloittaa.
[/quote]
Tottakai pitää jostain aloittaa mutta kun on perhe,mies ja lapsi niin pitää niidenkin mainetta ajatella.
[/quote]
Pääsisikö vastaavilla ominaisuuksilla varustettu mies parisuhteeseen, saati lisääntymään?
Kaikki me tiedämme, että ei.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:17"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 08:57"]
kehitysvammaisten pariin tekemään kokoonpanotyötä, en siis olisi pomona vaan työntekijänä. Olen oppimisvaikeuksista kärsivä ja fyysisesti sairas niin työkkäri ehdotti tuota. Pieni paikkakunta niin hävettää.
[/quote]
Mikä tässä hävettää?
[/quote]
Se että joku saa tietää että käyn siellä töissä. Sillähän voi olla vaikka millainen negatiivinen vaikutus lapsen elämään.
[/quote]
Nyt en ymmärrä. Tarkoitatko että joku alkaa kiusaamaan lastasi työpaikkasi johdosta?
[/quote]
äiti oli koulun siivooja arvaa kiusattiinko?
Miten työhönottaja suhtautuu hakijaan so papereissa on työ kehitysvammaisten päiväkeskuksessa? Kyllä se leimaa, sorry vaan. Ihmettelisin miksi sinne pääsisi töihin ei kehityavammainen. Vetäisin siitä johtopäätökset. Se on pienestä kiinni.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:20"]
Aloittajalla on asennevamma. Ja jos on noin pahasti oppimisvaikeuksia niin kyllä, KUULUT keharien joukkoon. Jos et normaaliin työelämään kerran pysty. AIvan kuten kehareillakin on vaikeuksia oppia yms. Siksi hekin menevät helpiotettuun työhön joka on nyt sinun paikkasi myös.
Miksi olet tehnyt lapsia jos olet noin vakavista vaikeuksiasta kärsivä? Ovatko lapset perineet oppimisvaikeuksesi?
[/quote]
Ei ole perinyt oppimisvaikeuksia ja kun lapsen tein niin opiskelin ja luulin todella saavani ammatin en varmaan muuten olisi häntä tehnytkään. Tuon työn takia menetän perheeni ja tuskin se on sen arvoista.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:55"]
Ehkä tuo kokemus auttaisi sinua pääsemään Normaaliin tehtaaseen. Toimistotöistä lienee turha haaveilla, jos sulla ei niihin ole koulutusta / kokemusta. Maailma on täynnä niitä, jotka voisivat tehdä jotain "kevyttä toimistohommaa". Niitä nyt ei vain ole tarjolla.
[/quote]
nii meinaat et joku palkkaa viel tulevaisuudes ku CVs lukee et on ollu kehitysvammasille tarkotettussa työpaikassa kehitysvammasten joukossa tasavertasena kehitysvammasten kans tekemässä töitä?
Joo en palkkais kehitysvammasta ja jos CVs lukee et on ollu keharien kas töissä nii kyl mä luulisin et se on itekki kehari.
mullei oo kehitysvammasia vastaa mitään mut meidän siivousfirmassa siivotaan ihmisten koteja ja siel pitää olla ripee, nopee, omatoiminen ja kykenevä.
Aloittaja kuulostaa niin hankalalta ja vaikeuksia omaavalta että ei taida edes koskaan kyetä oikeisiin töihin. Joten turha huoli miltä se CV:ssä näyttää.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:12"]
Olen jotain työllistämistukitehtäviä tehnyt,puhelinmyyntiä,kouluavustajaa,kirjastossa ollut töissä
[/quote]
Oletko onnistunut noissa tehtävissä?
No minulla ei ole mitään lääkärintodistusta tms missä lukisi että olen kehitysvammainen ei edes että olisin lievästi kehitysvammainen. Ystäväni on lievästi kehitysvammainen ja vaikka hän asuu yksin niin raha-asiat hänellä hoitaa virkaholhooja koska niissä hänellä on vaikeuksia,minä olen aina itse hoitanut raha-asiani eikä niissä ole mitään huomauttamista.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:25"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 10:12"]
Olen jotain työllistämistukitehtäviä tehnyt,puhelinmyyntiä,kouluavustajaa,kirjastossa ollut töissä
[/quote]
Oletko onnistunut noissa tehtävissä?
[/quote]
Kyllä.
Kyse onkin nyt siitä että työkykysi on kehitysvammaisen tasolla. Joten hyväksy se asia ja painu siihen ainooan työhön jota sulle enää tarjotaan.
Tai vaihtoehtoisesti älä kieri oppimisvaikeuksissasi ja hanki oikeita töitä itsenäisesti. Jos kykenet... ;)
no et sinä perhettäsi tule menettämään. itse huolehtisin kyllä siitä, miltä se sitten tulevien työnantajien silmissä näyttää... ja siitä, vietkö sitten jonkun oikeasti kehitysvammaiselle tarkoitetun paikan.
Aloittajalla on häpeä-ongelma. Sitä kannattaisi kohdallaan tosissaan miettiä. Ei ole edes oikein nykyaikaa enää tuo, että hävetään olla kehitysvammaisen työkaveri. Enemmän hävettävää on tuossa asenteessa, jos nyt välttämättä hävetä halutaan.
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:49"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 09:39"]
[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 08:57"]
[/quote]
Minkälaista työtä sinulle pitäisi tarjota? Mitä pystyt tekemään?
[/quote]
No jotain toimistotyötä pystyisin tekemään,lähinnä istumatyötä. Kokoonpanotyö normaalissa tehtaassakin olisi hyvä juttu.
[/quote]
NORMAALISSA tehtaassa.
Ap, kaikkien näiden vastausten perusteella sinulla on asenneongelma. SINÄ et halua mennä tekemään tasavertaisena töitä kehitysvammaisten kanssa. Pomoksi olisit voinut mennä, mutta ilman koulutusta et pääse. Omituista edes kuvitella kelpaavansa ilman kokemusta tai koulutusta.
[/quote]
Nyt ei ole kyse ap:n kehtaamisista, jos ajatellaan vain häntä itseään. Itse asun Helsingissä, mutta kyllä alaluokkalaistenkin, useiden, arvot ovat mitä ovat. Pitää olla tietynlainen puhelin, vaatteet ym. Eikä tämäkään riitä, myös vanhempien ammatit syynätään tiettyjen pomotyyppien toimesta ja todella lujasti täytyy tsempata lasta, että pystyisi asettumaan tällaisen yläpuolelle. Ei ole helppoa nykylasten elämä, aineellinen hyvä on saanut asenteet todella koviksi.
Sympatiat ap:lle. Ikävä tilanne, koska varmaan haluaisi mielellään työn, joka ei anna mahdollisuutta lapsen kiusaamiseen.
terv. työtön
[/quote]
Tekemään mitä? Kenen oletat palkkaavan sinut? Mitä ovat ne toimistotyöt joita haluat tehdä?