Naisen vanheneminen
Pohdiskelin tässä sitä, miten naisen hedelmällisyys laskee 30 jälkeen rajusti ja asian biologista puolta (miehet tuntevat eniten vetoa alle 30v naisiin). Miten tämä näkyy pitkissä parisuhteissa? Miehet, onko vaimonne/ tyttöystävänne vanheneminen ollut teille "ongelma" ja väheneekö hänen viehättävyytensä silmissänne rajustikin iän myötä? Saa olla rehellinen (mutta ei mielellään pelkkää suunsoittoa/trollailua pelkän suunsoittamisen/trollaamisen takia).
Entä naiset, mitä ajattelette miehenne vanhenemisesta, tai omasta vanhenemisestanne ja sen vaikutuksesta suhteeseen?
t. ahdistunut yli 30v nainen... tässäkö elämä oli? Jättääköhän mieheni minut kohta jonkin parikymppisen takia ja mitä sitten enää teen elämälläni? :(
Kommentit (61)
Vanheneminen ja rapistuminen alkaa viimeistään 25-vuotiaana, ja se on fakta. Sen jälkeen aina löytyy joku teitä nuorempi ja kauniimpi ja paremmannäköinen. Vaikka te palstamammat yritätte itsellenne ja muille palstalaisille vakuutella, että te ette ole vanhentuneet/saaneet ryppyjä/olette yhtä hyvännäköisiä kuin olitte nuorempana tai nykyiset parikymppiset ovat, niin se on kyllä vain omaa mielikuvitustanne.
Moni mies kuitenkin arvostaa muutakin kuin kauneutta ja rypyttömyyttä, eli ette te niitä miehiänne menetä vaikka vähän rapistuttekin.
Oletko kuullut sanaa rakkaus? Jos teillä on todellista rakkautta, älä huoli. :)
Voithan sä itsekin vaihtaa nuorempaa
Kantsisko hommata ihan oikeita ongelmia? Toi vanheneminen kun koskee 100% kaikkia.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 17:50"]
Oletko kuullut sanaa rakkaus? Jos teillä on todellista rakkautta, älä huoli. :)
[/quote]
On meillä rakkautta, ja paljon onkin! Mutta senkin kestävyyteen on niin vaikea nykyään uskoa. Koko kuvamaailma ympärillä koostuu hottiksista 16-23 v malleista, on vaikea uskoa, että kukaan mies ilman aivopesua voisi viehättyä kohta enää minusta seksuaalisesti (33v), tuntuu että muutun vuosi vuodelta arvottomammaksi. Jos se on biologiaa, minkä mies sille voi? Vaikka olisi rakkautta niin mihin se kantaa jos naisesta tulee miehen silmissä vanha kurppa? Omakin isäni vaihtoi aikanaan nuorempaan. Ja äitini elämä meni sen jälkeen alamäkeä lujaa. Pelkään että minullekin käy niin, pelkästään siksi, etten pysty lopettamaan vanhenemista vaikka kuinka haluaisin!
Käsittääkseni aika monella yli 30v miehellä on yli 30v nainen...
[/quote]
No kun ymmärtääkseni miehet eivät PIDÄ itseään vanhemmista naisista! Jos omanikäinen mies lakkaa pitämästä minua puoleensavetävänä, niin miksi ihmeessä joku nuorempi mies minut huolisi?!? Korkeintaan voisin olla joku eksoottinen MILF-kokeilu, tuskin muuta!!!
Mitä järkeä tässä naisen elämässä on, raahustaa kaiken arvonsa menettäneenä kurppana kolmekymppisestä eteenpäin?
Ehkä olet väärän miehen kanssa, joka ei anna sinulle turvaa ja arvostusta.
Rakkaushan on muuta kuin tuijottamista ikään ja ulkokuoreen.
Ovatko arvosi kohdillaan, tai varsinkin kumppanisi. Kyllä maailmassa miehiä riittää, mistä valita.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 17:59"]
[/quote]
No kun ymmärtääkseni miehet eivät PIDÄ itseään vanhemmista naisista! Jos omanikäinen mies lakkaa pitämästä minua puoleensavetävänä, niin miksi ihmeessä joku nuorempi mies minut huolisi?!? Korkeintaan voisin olla joku eksoottinen MILF-kokeilu, tuskin muuta!!!
Mitä järkeä tässä naisen elämässä on, raahustaa kaiken arvonsa menettäneenä kurppana kolmekymppisestä eteenpäin?
[/quote]
Sinuna olisin ennen kaikkea huolestunut aivotoiminnan ilmiselvästä heikkenemisestä.
Ei ulkonäkö ole pelkästä iästä kiinni. Hottis 40v on paremman näköinen kuin keskiverto 20v. Itse 35v naisena käännän edelleen päitä :) mutta tähän tarvitaan kyllä meikkiä, lenkkeilyä ja hyvännäköisiä vaatteita :)
Suurin osa 20v hyvännäköisistä ei enää ole hottiksia minun iässäni. Luulen sen johtuvan siitä, ettei urheilulle ole enää aikaa lasten ja töiden paineessa. Moni ei enää niinkään välitäkään, miltä näyttää. Oikestaanhan se on jollain tapaa oikeakin suunta, sillä eihän elämä voi pelkän ulkonäön ympärillä pyöriä. Ukolleni ulkonäköni on sen verran tärkeää, että "pakko" pysyä sheipissä ;)
On sulla murheet, vanha kolmekymppisenä.
Mulla on sutinaa ihanan 34-vuotiaan miehen kanssa, ilmassa on paljonkin meidän välillä. Ja antaisin aika paljon jos olisin sinun ikäisesi, täytän nimittäin kohta 49...
oot liikaa lukenut palstan kaksikymppisten nörttimiesten kommentteja, kaikki miehet ei ole ebofiilejä, ja yleensä keski-ikäinen mies ei tunne mielenkiintoa omien lastensa ikäisiin naisiin. Itse viehätyn nelikymppisistä naisista tällä hetkellä eniten vaikka (pitää varmaan korostaa) iältäni itse olen 38 vuotias.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 17:48"]
Pohdiskelin tässä sitä, miten naisen hedelmällisyys laskee 30 jälkeen rajusti ja asian biologista puolta (miehet tuntevat eniten vetoa alle 30v naisiin). Miten tämä näkyy pitkissä parisuhteissa? Miehet, onko vaimonne/ tyttöystävänne vanheneminen ollut teille "ongelma" ja väheneekö hänen viehättävyytensä silmissänne rajustikin iän myötä? Saa olla rehellinen (mutta ei mielellään pelkkää suunsoittoa/trollailua pelkän suunsoittamisen/trollaamisen takia).
Entä naiset, mitä ajattelette miehenne vanhenemisesta, tai omasta vanhenemisestanne ja sen vaikutuksesta suhteeseen?
t. ahdistunut yli 30v nainen... tässäkö elämä oli? Jättääköhän mieheni minut kohta jonkin parikymppisen takia ja mitä sitten enää teen elämälläni? :(
[/quote]
Täh, onko sun kaikki arvo siinä kuinka paljon saat miehiltä hyväksyntää ja siinä että miehesi pysyy varmasti just sun kanssa yhdessä kuolemaansa saakka? HANKI HYVÄ NAINEN OMA ELÄMÄ JA ITSENÄISTY!!!!!
[/quote]
Oletko sinä tehnyt koko lisääntymisikäsi lapsia niin paljon kuin pystyt? Et varmaankaan, vaikka se on biologisesti perusteltavin käyttäytymismalli. Sellaista kutsutaan järkeväksi elämänvalinnaksi. Miehetkin, ainakin se suuri toimivan impulssikontrollin omaava valtasosa heistä, joka ei säntäile joka bimbon perään, tekevät järkeviä elämänvalintoja.
Keski-ikäistyvä mies hyötyy oman ikäisen puolison kanssa elämisestä esimerkiksi siten, että saa ikäisensä naisen kanssa rauhallisemman ja hyvätuloisemman elämäntilanteen, kun lapset kasvavat isoiksi, ja voi keskittyä harrastuksiin, työuraan tai muihin elämyksiin sen sijaan että nuori nainen painostaisi tekemään uuden satsin lapsia. Keski-ikäinen työurallaan vakaassa kypsässä vaiheessa oleva nainen voi myös antaa henkistä ja taloudellista turvaa elämän ongelmatilanteissa, kuten sairastumisten tai työttömyyskausien iskiessä. Keski-ikäinen nainen on elämänkumppani, joka ymmärtää sitä maailmaa ja historiaa, jossa mies elää ja on elänyt. Seksuaalisestikin monet keski-ikäiset naiset ovat estottomampia ja halukkaampia kuin nuoret. Etujen lista on niin pitkä ja vakuuttava, että jos joku mies valitsee ennemmin kauneuden, sen ainoan ja hyvin turhanaikaisen asian missä nuori nainen voi voittaa, voisi tosissaan miettiä, että onko hän viidakosta yhteisöömme eksynyt apina, joka tarvitsee laajempaa holhousta.
T: M 40 v
[/quote]
Hieno ja järkevä kirjoitus M 40v. Juuri näinhän asiat on. Kiitos tästä kirjoituksesta.
Välillä tuntuu että siitä on miljoona vuotta kun olin nuori ja jopa 3kymppiset tuntuu ihan kakaroilta. SItä ne kai onkin, 5kymppiseen verrattuna. Elämä muokkaa ihmistä niin paljon matkan varrella että välillä ei jaksaisi noita pentuja jotka luulee niin kaiken tietävänsä vaikka elämänkokemusta on 2 desilitraa. Vähän perspektiiviä asioihin kiitos.
"Kirsikankukatkin poimitaan nuorina" ;)
-Mies 40v
Mutta kypsä kirsikka on makea.
N41
Ei ole mitään syytä, miksi miehesi kiinnostus lopahtaisi iän karttuessa, jos rakastatte toisianne ja hän ei arvosta sinua pelkästään ulkonäkösi vuoksi. Vähän huolehtimalla itsestäsi (ei ylipainoa, ihonhoito kunnossa, naisellinen pukeutuminen ja iloinen mieli noin yleensä) miehesi pitää sinua aina kauniina ja rakastettavana.
Minulla on nuorempi mies ja hän on rakastanut minua jo yli kymmenen vuotta ja kolme lastakin on. Olen aina ollut kaunis ja olen sitä vieläkin, mutta tottakai näytän vanhemmalta kuin 25-vuotiaana ja hentoja ryppyjäkin on silmäkulmissa. Mies jaksaa kehua minua ja aidosti pitää minua kauneimpana naisena mitä on tavannut, vaikka arvostaakin naiskauneutta ja voi huomioida jos lähellä on oikein kaunis tai elegantti nainen (nuori tai vanhempi). Pidän huolta itsestäni ja minulla ei ole pelkoa siitä etteikö mies pitäisi minua kauniina ja haluttavana vielä parinkymmenen vuoden päästäkin, vaikka paljon vanhempi ja ryppyisempi tulenkin olemaan.
Eikö tähän ketjuun voisi vastata myös vähemmän kauniit? Kaikki tässä nyt vakuuttelevat kauneuttaan. Muttei kaikki ole kauniita eikä pysy kauniina eläkeikään saakka ja sen yli, ja ryppyjäkin tulee monille, vaikkei tähän ketjuun vastanneille olekaan tullut.
Voi tsiisus mikä pelle :D lietsoo ihtesä tuohon tilaan. Haloo vanhenee se sunkin ukkos ja tuskin kukaan 20v kaunotar ottaa ketään nelissäkymmenissä olevaa kurppaa joten etköhän sä miehes saa pitää