G: Mistä te, yli 35v naiset, saatte iloa/syytä elämään? Itkettää tämä ikä.
Hyvää syntymäpäivää vaan mulle, 5v niin neljäkymmentä!
Tässä monta viikkoa itkenyt ja ahminut, ahdistaa.
Kommentit (154)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että tässä iässä ei naisella ole enää mitään hyvää odotettavaa elämässä, elämä on turhaa. Vuoden pari saa vielä täyteaineilla ja kirurgin veitsellä armonaikaa, mutta kun vaihdevuodet pyörähtää käyntiin, ei niistäkään ole enää apua. Itsellä alkoi jo.. Sanon tämän vaan siksi, että fakta nyt sattuu olemaan se, että ulkonäön romahtaminen on se todellinen syy, että naisen elämä menettää arvonsa. Mutta ei niin vanhaa ja kurttuista ukkoa löydykään, ettei aina joku nainen kiinnostuisi.
N38
Höpö höpö. Mä olen 45v vauvan ja taaperon äiti, hyvällä uralla, terve ja hyväkuntoinen, elämä on vasta edessä (suvun naiset erittäin pitkäikäisiä) eli tässä ollaan vasta puolessavälissä korkeintaan! Elämä on ihanaa ja paljon on vielä opittavaa. Juuri ilmoittauduin takaisin yliopistoon äitiysloman jälkeen jatkamaan jatko-opintoja ja väitöskirjan tekoa. Mulla on vaikka mitä suunnitelmia seuraaviksi vuosiksi ja vuosikymmeniksi!
Sä olet upea!
Mä olen 34v, raskaana ja viimeistelen gradua. Toivon, että pääsen tekemään väikkäriä äitiysloman jälkeen.
Olen nyt 32v mutta toivon että elämäni on samanlaista kuin nytkin: On työ josta pidän, vierellä mies jota rakastan, on rakkaat lähisukulaiset ja ystäviä. On mieluisia harrastuksia.
Mikä ap elämässäsi tökkii? Elämä ei todellakaan ole ohi 35, päinvastoin.
Oon itse alle parin vuoden päästä 35 vuotias enkä kyllä koe mitään ikäkriisiä... Ulkonäkö ei kyllä omasta mielestäni juuri ole muuttunut, paitsi mahan alueelta, eli bikinejä en enää todellakaan käytä mutta tämä johtunee lähinnä neljästä lapsesta eikä iästä :D ei kiinnosta kyllä yhtään pitääkö mua yksikään muu mies kauniina, mulle riittää että omalle miehelle kelpaa hyvin vielä, muiden mielipide on aivan toisarvoista. Toki jos sitä omaa miestä ei ole niin voisin kuvitella että joku paniikki olisi iskenyt viimeistään tässä vaiheessa mutta kun on mies, ura, lapset, omakotitalo ja kaikki mistä ikinä haaveili niin nyt on vain yksinkertaisesti todella hyvä olla tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus on että tässä iässä ei naisella ole enää mitään hyvää odotettavaa elämässä, elämä on turhaa. Vuoden pari saa vielä täyteaineilla ja kirurgin veitsellä armonaikaa, mutta kun vaihdevuodet pyörähtää käyntiin, ei niistäkään ole enää apua. Itsellä alkoi jo.. Sanon tämän vaan siksi, että fakta nyt sattuu olemaan se, että ulkonäön romahtaminen on se todellinen syy, että naisen elämä menettää arvonsa. Mutta ei niin vanhaa ja kurttuista ukkoa löydykään, ettei aina joku nainen kiinnostuisi.
N38
Tämähän se. "tyttöly ja puristelu loppuu" = muutut vastenmielisen näköiseksi. Jee
Oikeastiko te määritätte elämänne ja arvonne miesten kautta? Tuhlaatte yhden ainoan ainutlaatuisen elämänne sen miettimiseen, mitä muut teistä miettivät? Keksikää nyt joku toinen tarkoitus sille.
tämäkin aloitus on luultavasti jonkun asemastaan epävarman miehen kirjoittama.
yrittää saada naiset kuriin dissaamalla itsevarmoja naisia haukkumalla heitä vastenmielisen näköisiksi... aika epätoivoinen yritys
Mutta saahan tämäkin tohvelisankari edes hetken huomiota jota kovasti taitaa kaivata
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän sitä ikää mietit, sitä enemmän se sua ahdistaa.
Murehdit mennyttä ikää ja pelkäät tulevaa. Oma asiasi tosin miten aikasi käytät.
Vähän empattisempaa otetta voisit harjoitella tämänkaltaisiin aiheisiin.
Vierailija kirjoitti:
Täytin 40 v. tänä vuonna ja jotain hiton kummallista tapahtui. Ulospäin se näyttää siltä, että olen kriisissä. Mietin avioliiton jatkamisen mielekkyyttä, mietin missä haluan asua, mitä haluan tehdä työkseni. Tosi isoja asioita. Todellisuudessa tässä on kyse siitä että viimeinkin ihan oikeasti mietin mitä _minä_ haluan. Muiden mielipiteet ei tunnu enää niin tärkeältä. Ja se tuntuu hyvälle. En ole pitänyt synttäreitä koskaan mitenkään merkityksellisenä asiana, mutta jostain syystä moni kokee tämän saman juuri nelikymppisenä. Siinä on melkein kuin jotain taikaa.
Muuttuneekohan ihminen fysiologisesti aika nopeasti siinä 35+. 35-40 on melkein kuin toinen murrosikä. Huippu-urheilijatkin lopettavat uransa viimeistään tuolloin, hyvin harvat ovat enää menossa mukana yli 40-vuotiaina, vaikka 30-35 ikäluokassa melkein kaikki vielä pärjäävät. Eikös tuo 35 ole ollut satojatuhansia vuosia ihmisen elinikä? 40+ elävät melkoisen anteliaalla lisäajalla nykyään, jolloin 90-vuotiaaksi eläminen on ihan tavanomaista.
Kunhan tästä raskaudesta ja koronasta pääsisi voisi taas alkaa elämään. Matkustella jne.
n35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 39 ja vielä ihan sileä. Geenit ja elämäntavat vaikuttaa. Mutta muuten kyllä tuntuu kieltämättä siltä, että kaikki kiva on takana päin. Eniten harmittaa se, että työelämässä en saavuttanut mitään merkittävää. Lapset kasvaa liian nopeasti, ja suren jo sitä että muuttavat pois.
Ihosi ei ole enää kostea ja kiinteä. Tiedän tämän koska olen 39 myös ja ihoni karkeutui toissa vuonna.
Kyllä se on. Katsos kun sinun ihosi ei ole sama asia kuin minun ihoni, eikä kaikilla ikääntyminen tapahdu saman kaavan mukaan.
Ikää ei kannata miettiä, vaan elää elämää. Ajattele niin, että tänään olet nuorempi, kuin koskaan tässä elämässä ja ole siitä onnellinen, eikä murehtia tulevaa ikää.
Ja jos aikoo elää vanhaksi, täytyy niitä vuosia tulla.
20 vuoden kuluttua huomaat, että oletkin ollut nyt nuori, ei 35v ole vielä ikä eikä mikään.
Itsellä alkoi tuossa iässä oikeastaan vasta se paras aika elämässä.
Surullista kuinka pinnallisiin asioihin ihmisten elämä nykyään keskittyy. Miettikää menneitä sukupolvia, omia isovanhempianne esim. ja peilatkaa valitustanne heidän elämään. Kyllä omat mummoni kääntyisivät haudassa jos ruikuttaisin tässä iässä rypyistä ja siitä että en enää saa miehiltä huomiota. Haloo naiset!
N39
Tule jo 35 kirjoitti:
Paha vielä sanoa, 11 vuotta vielä niin 35 kilahtaa mittariin.
11 vuoden päästä, lapset ovat 12 ja 14 vuotiaita ( eli ei enään taaperorallia ).
Olen silloin jo valmistunut ja työelämässä perus 3-4k:n palkalla.
Tod näköisesti nuoruuden vippimokat on kuitattu siihen mennessä.Eli enemmän vapaa-aikaa, enemmän rahaa, isompi asunto, ja 2 ihanaa lasta ilman jatkuvaa vahtimista.
Oi, kuullostaa ihanalta !
4k palkka KULLOSTAA epärealistiselta.
Vierailija kirjoitti:
Tule jo 35 kirjoitti:
Paha vielä sanoa, 11 vuotta vielä niin 35 kilahtaa mittariin.
11 vuoden päästä, lapset ovat 12 ja 14 vuotiaita ( eli ei enään taaperorallia ).
Olen silloin jo valmistunut ja työelämässä perus 3-4k:n palkalla.
Tod näköisesti nuoruuden vippimokat on kuitattu siihen mennessä.Eli enemmän vapaa-aikaa, enemmän rahaa, isompi asunto, ja 2 ihanaa lasta ilman jatkuvaa vahtimista.
Oi, kuullostaa ihanalta !
Oletko tullut ajatelleeksi että jos se elämä ei menekään noin niin kuin olet kuvitellut?
Tulee lisää lapsia, ehkäisy voi pettää, lapsi sairastuu, sinä sairastut, koti palaa, joku muu onnettomuus, mies löytää toisen, sinä rakastut toiseen?
En ole alkuperäinen kommentin kirjoittaja, mutta sitä se elämä on. Voi haaveilla ja onkin hyvä miettiä mitä toivoo tulevaisuudelta. Sitten voi ohjata omaa elämää siihen haluttuun suuntaan. Luoviakin joskus täytyy, jos vaikka itse tai läheinen sairstuu/kuolee. Se on sitä elämää.
Tämä kulttuuri näkee naisen kauneuden niin yksipiippuisesti. Ikäänkuin se olisi pelkkä fertiiliys ja rypyttömyys. Ei se ole.
Kaunein nainen, jonka tiedän, on naapurin nainen, joka on lähes 90-vuotias. Hänessä on jokin mystinen hehku ja valo. Hän on lempeä sielu.
Katsomme naiskauneutta ehkä väärin, markkinavoimien silmin. Nuoruutta myydään meille. Meille myydään tiettyä kapeaa ikää, jotta saadaan kaupaksi ryppyvoiteita, kauneuskirurgiaa ja kaikkea muuta epäaitoa. Katso jokaista mainoskuvaa kriittisin silmin. Mitä se sinulle myy? Instatähdet ovat osa samaa koneistoa. Mainosmannekiineja.
Vähennä peilailua. Vähennä instan selailua. Ajattele kriittisesti. Ole sellaisten seurassa, jotka tykkäävät luonteestasi. Nuoruutta et saa takaisin. Mutta elämänviisautta saa aina lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 39 ja vielä ihan sileä. Geenit ja elämäntavat vaikuttaa. Mutta muuten kyllä tuntuu kieltämättä siltä, että kaikki kiva on takana päin. Eniten harmittaa se, että työelämässä en saavuttanut mitään merkittävää. Lapset kasvaa liian nopeasti, ja suren jo sitä että muuttavat pois.
Ihosi ei ole enää kostea ja kiinteä. Tiedän tämän koska olen 39 myös ja ihoni karkeutui toissa vuonna.
Kyllä se on. Katsos kun sinun ihosi ei ole sama asia kuin minun ihoni, eikä kaikilla ikääntyminen tapahdu saman kaavan mukaan.
Kyllä tapahtuu. Käytännössä ihminen on ikinuori 35-vuotiaaksi, mutta suurin piirtein niiltä kohdin ikääntyminen alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ikä 40-50 oli kulta-aikaa. Lapset jo vähän kasvaneita, työ meni hyvin, terveys hyvä. Mutta ai niin, se oli 2000-luvun alkua, jolloin naiset eivät rehvastelleet paljailla takapuolillaan instassa. Ulkonäköpaineet ja nuoruuden vaatimus on nykyään aivan toista. Ja naiset itse tukee tätä kehitystä, kuten Marinkin joka käyttää hyväkseen nuoruuttaan ja kauneuttaan ammatissa, johon ne eivät olennaisesti kuulu.
Miten niin käyttää hyväkseen? Hänhän nimenomaan peittelee runsaat ryntäänsä eleganteilla vaatteilla. Eikä siitä korukuvastakaan käynyt ollenkaan ilmi, että miten isot ne todellisuudessa ovat.
Mitkä ihmeen "runsaat ryntäät"? :D Marin on hyvin pienirintainen. Ei oikeasti suuria rintoja saa piilotettua vaikka mihin pukeutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Täh, mitä ihmettä. Tuostahan se elämä vasta alkaa!
Puristelijat ja tytöttelijät vähenevät, työelämässä aletaan ottaa vakavammin, koulut on käyty ja ura parhaassa nosteessa, varallisuus ja tulot paremmat kuin koskaan, ympäristön jankutus lastenhankinnasta jää pois, voi keskittyä täysin itseen ja nauttia aiemman aherruksen tuloksista.
Milloinkaan ei ole elämä ollut niin hyvää kuin alkaen kolmevitosesta. Olen nyt 41 ja elän parasta aikaani.
Ura parhaassa nosteessa, no ei ole. 2 tutkintoa ja 3 vuotta hakenut töitä. Pas kaa tämä on. ap
Sain herätyksen kun katsoin Netflixistä Broadchurchin kakkoskautta, siinä oli pääosassa näyttelijä joka on ehkä Britannian rumimpia, suoraan sanottuna. Sarjassa hänen esittämänsä Trish-niminen viiskymppinen nainen raiskataan, ja katsojana kieltämättä kävi mielessä että miksi kukaan haluaisi raiskata vanhuksen oloisen ihmisen. Sitten yhdessä jaksossa tuli takauma juhliin joissa Trish oli vielä elämään luottavana ja iloisena ja tällättynä ja vau mikä ero. Tässä kyseinen klippi.
https://www.express.co.uk/showbiz/tv-radio/779047/Broadchurch-season-3-…
Vierailija kirjoitti:
Mahdollisesti yli puolet elämää vielä jäljellä ja nyt jo pitäisi elettyä elämää surra? Huhhuh.
Elän ihan ilman syitäkin, mutta tässä asioita, jotka muun muassa tuovat hyvän fiiliksen:
- lapset
- salillakäynti
- instan feediin valitut inspiroivat seurattavat
- kiireetön vapaapäivä
- puhdistusrutiinit pitkän kaavan mukaan (ihanantuoksuinen pesuneste, kuorinta ja lopuksi laadukas yövoide)
- pitkät pyörälenkit
- kissan kanssa leikkiminen
- oman alan asiantuntemuksen kartuttamimen
- valokuvien sommittelu albumiin tai kirjaan
- inspiroivat sarjat / elokuvat
- uusien ja tyylikkäiden urheiluvaatteiden urheiluvaatteiden hankintaNäitähän riittää ja lisää voi aina keksiä. Tsemppiä sinulle ap. Ryömi ylös sieltä kuopasta ja ala elää elämästä haaveilun sijaan.
Insta ja kuntosali? Ne on parikymppisten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta ikä 40-50 oli kulta-aikaa. Lapset jo vähän kasvaneita, työ meni hyvin, terveys hyvä. Mutta ai niin, se oli 2000-luvun alkua, jolloin naiset eivät rehvastelleet paljailla takapuolillaan instassa. Ulkonäköpaineet ja nuoruuden vaatimus on nykyään aivan toista. Ja naiset itse tukee tätä kehitystä, kuten Marinkin joka käyttää hyväkseen nuoruuttaan ja kauneuttaan ammatissa, johon ne eivät olennaisesti kuulu.
Miten niin käyttää hyväkseen? Hänhän nimenomaan peittelee runsaat ryntäänsä eleganteilla vaatteilla. Eikä siitä korukuvastakaan käynyt ollenkaan ilmi, että miten isot ne todellisuudessa ovat.
Mitkä ihmeen "runsaat ryntäät"? :D Marin on hyvin pienirintainen. Ei oikeasti suuria rintoja saa piilotettua vaikka mihin pukeutuisi.
Hyvin pienirintainen? Eli käytännössä ei paljon muuta kuin nännit? Mielenkiintoinen totuuden vääristely.
https://pbs.twimg.com/media/DtwoY-2WsAAOn_I.jpg
https://wp.demokraatti.fi/wp-content/uploads/2017/09/sanna-marin.jpg
Mua ei ikinä puristeltu eikä tytötelty töissä. Uraa ei ole, työpaikka vain. Tulot surkeat, aina seuraavaa palkkapäivää odotellessa. En ole joutunut tekemisiin ympäristön kanssa joka jankuttaisi lapsenhankinnasta. Haaveilen myös opiskelusta.