Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joitain kiusataan koko elämän läpi

Vierailija
07.11.2020 |

Itse olen tälläinen ja taas ilmeisesti työpaikkakiusattu. Mitkä syyt johtaa siihen että jopa aikuiset kiusaa?

Kommentit (135)

Vierailija
1/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiinnostavaa tietää, mikä piirre (ja kokemus) ihmisessä vaikuttaa sen, että hän itse ei kiusaa. Siinä olisi alan harrastajille pureksittavaa.

Vierailija
2/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen antaa tahtomattaan signaalia "mun yli saa kävellä". Pitää itseään huonona.

Ei tietenkään läheskään kaikki kiusaa. Mutta porukoissa on aina kiusaajia, ja ne haistaa otollisen uhrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joutunut kiusatuksi eri elämänvaiheissa. Epäilen sen liittyvän siihen, että varhaisten kiusaamiskokemusten takia minusta tuli ujo ja arka, mikä sitten on vetänyt puoleensa kiusaajia myöhemminkin. En ole varma mutta jotain tämänsuuntaista arvelisin. Ihmiset eivät pidä ujoista ja herkistä. Ilmeisesti pitäisi olla vähän jyrä pärjätäkseen elämässä. :(

Vierailija
4/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matrix

-Sinkkiş

Vierailija
5/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen antaa tahtomattaan signaalia "mun yli saa kävellä". Pitää itseään huonona.

Ei tietenkään läheskään kaikki kiusaa. Mutta porukoissa on aina kiusaajia, ja ne haistaa otollisen uhrin.

Tämä, ja jos lisäksi on vaikka työssään hyvä, lahjakas tms. eli ”parempi” kuin muut, aiheuttaa kateutta kiusaajissa jotka saa siitä lisää vettä myllyyn.

Vierailija
6/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kiusaavat toisia ihmisiä elämän läpi?

Vierailija
7/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut kiusaavat läpi elämän?

Vierailija
8/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat jotain signaalia. Siitä puhuu niin tieteellinen psykologia kuin hörhömpi vetovoiman laki.

Suosittelen lukemaan lastenpsykiatri Susanna Purra Kadotettu voima. Hän avaa asiaa hyvin.

Eli tuon selvittämiseen tarvitset kirjan. Av:n palstatila ei riitä.

Vierailija
9/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiusattiin koko peruskoulu aika, yhdessä opistossa ja yhdessä työpaikassa. Peruskoulua lukuunottamatta olen selvinnyt vaihtamalla. Mä olen rauhallinen, aika hyvä hoksaamaan ja ahkera. Nämä ominaisuudet ovat hyödyksi pienyrittäjällä, joka hoitaa asiansa, mutta julkissektorilla ja isoiss apiakoissa näiden kanssa ei pärjää. 

Vierailija
10/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut kiusaavat toisia ihmisiä elämän läpi?

He ovat täynnä vihaa, joka purkautuu joko väkivaltanaitseen päin tai muihin päin.

Vierailija
11/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita opetella pistämään vastaan. Lasten kehittymättömiltä aivoilta ymmärrän paremmin sen, että empatiakyky ei ole täysin kehittynyt - ja omaa asemaa yhteisössä pönkitetään polkemalla heikompia ja alistuvampia. Valitettavasti monilla aikuisilla tämä jää kuitenkin päälle ja "aikuiseksi ei kasveta". Siksi ei ole olemassa muuta universaalia vastatoimea kuin vastahyökkäys. Kiusaajalla on usein ongelmia ja heikkoija kohtia omassa elämässään, joten fiksumpana voit koittaa tunnistaa ne ja käyttää niitä hyväksesi.

Vierailija
12/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä ja eläimillä ei ole kovinkaan paljon eroa suhtautumisessa, jos joku on erilainen, enemmistö alkaa erilaista nokkimaan.

Vierailija
13/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Doors: People are strange (Ihmiset ovat outoja)

Vierailija
14/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisillä ja eläimillä ei ole kovinkaan paljon eroa." Ei todellakaan. Mehän OLEMME eläimiä.

Vierailija
15/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki tarvii jonkun heikomman tai köyhemmän tai mu ta kuo nomman ja ellet löydä ketään muuta hauku sitten mua"

Freukkarit/ Jee sus oli mu ta kuo no jen gin johtaja. 

Vierailija
16/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveria kiusataan kanssa paikassa kuin paikassa. Hän on laiska, yrittää teettää työnsä muilla ja röyhkeä. Hän puhuu toisille törkeästi ja kokee kiusaamisena kun saa samallaista kieltä takaisin eivätkä muut halua häntä lounasseurakseen. Nyt on kiusaamisen takia vaihtamassa työpaikkaa. Lasketaan päiviä, että päästään hänestä.

Vierailija
17/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Annat jotain signaalia. Siitä puhuu niin tieteellinen psykologia kuin hörhömpi vetovoiman laki.

Suosittelen lukemaan lastenpsykiatri Susanna Purra Kadotettu voima. Hän avaa asiaa hyvin.

Eli tuon selvittämiseen tarvitset kirjan. Av:n palstatila ei riitä.

Minä suosittelen kirjan lukemisen oheen - jos vain mahdollista - työskentelyä ammattiauttajan kanssa. Tässä tapauksessa auttaja kannattaa valita huolella ja intuitiolla sekä nirsoilla ihan reilusti. Kaikki ammattilaisetkaan eivät osaa luoda sellaista ilmapiiriä, missä kiusaamisen uhriksi joutuneen on turvallista löytää oma voimansa ja samalla päästää menneistä kokemuksista irti. Kiusatuksi tulleita tupataan säälimään, voivottelemaan ja pitämään elämään eksyneinä reppanoina. Tällainen asennoituminen ei edistä kiusaamisen kohteeksi joutuneen paranemista ja omaan voimaan astumista. Se vain ylläpitää uhrina olemisen kokemusta ja sen myötä riski kiusatuksi tulemisen jatkumisesta kasvaa. Huomiota kannattaa kiinnittää myös siihen, että auttaja kunnioittaa juuri sinun omaa paranemisprosessiasi eikä esimerkiksi painosta ja pakota sinua antamaan anteeksi tai löytämään myötätuntoa kiusaajia kohtaan.

Vierailija
18/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työkaveria kiusataan kanssa paikassa kuin paikassa. Hän on laiska, yrittää teettää työnsä muilla ja röyhkeä. Hän puhuu toisille törkeästi ja kokee kiusaamisena kun saa samallaista kieltä takaisin eivätkä muut halua häntä lounasseurakseen. Nyt on kiusaamisen takia vaihtamassa työpaikkaa. Lasketaan päiviä, että päästään hänestä.

Nämä ”kiusatut” onkin sitten asia erikseen.

Vierailija
19/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tässäkin ketjussa syyllistetään kiusattuja, eikä kiusaajia, huoh.

Vierailija
20/135 |
07.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne yrittävät kertoa sinulle, kuinka kohtelet itseäsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän