Joudutteko käyttämään maskia töissä?
Luin jostain, että työpaikoilla on nyt alkanut olla maskipakkoja. Onko sinun työpaikallasi? Kerro myös, minkä alan työstä on kyse.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Tutkin näytteitä labrassa, joskus otan näytteitä. Täytyy käyttää maskia koko ajan.
Oot sä joku johtava koronatutkija vai?
Voikohan joillain työpaikoilla saada vapautuksen maskipakosta, jos sanoo sairastavansa astmaa?
Sosiaaliala, laitossektori.
Vain, jos useampi henkilö kokoontuu raportille tai palaveriin samaan huoneeseen pidemmäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Voikohan joillain työpaikoilla saada vapautuksen maskipakosta, jos sanoo sairastavansa astmaa?
Eikö muuten voi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkin näytteitä labrassa, joskus otan näytteitä. Täytyy käyttää maskia koko ajan.
Oot sä joku johtava koronatutkija vai?
En, tavallinen labrahoitaja vaan.
Olen elintarviketehtaassa töissä ja olemme pitäneet maskeja jo syyskuusta.
Kyllä joudun. Lukio-ope. Koettakaapas puhua 60min kuuluvalla äänellä maskin kanssa... Vaikuttaa työhyvinvointiini ja -motivaatiooni todella.
Vierailija kirjoitti:
Sosiaaliala, laitossektori.
Vain, jos useampi henkilö kokoontuu raportille tai palaveriin samaan huoneeseen pidemmäksi aikaa.
Miksi silloinkaan. Toisaalta, jos orja on saanut lapsen tai hoidettavan; niin saa kasvaa vapaasti äitinsä jne. kanssa, ainakin kunnes varttuu.....tai siirtyy muualle.....Niin se on aina ollut
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa valita maskin tai visiirin. Olen siivooja.
Mulla myös maski siivoustyössä, jos kohteessa on ihmisiä paikalla. En ole itse asiassa varma onko pakko vai suositus, mutta käytän ihan mielelläni - töissä aivastelu on vähentynyt noin 90% kun kaiken maailman pölyt, suihkepullojen pisarat ym ei mene heti nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä saa valita maskin tai visiirin. Olen siivooja.
Mulla myös maski siivoustyössä, jos kohteessa on ihmisiä paikalla. En ole itse asiassa varma onko pakko vai suositus, mutta käytän ihan mielelläni - töissä aivastelu on vähentynyt noin 90% kun kaiken maailman pölyt, suihkepullojen pisarat ym ei mene heti nenään.
Oikein.
Ei ole kassalla pakko maskia pitää, mutta haluan, koska olen huomannut asiakkaiden pysyvän hiljaa ja pakkaavat tavaransa nopeammin.
Ei jäädä turhia höpöttelemään, ja mä saan olla kerrankin enemmän minä, kun ne ei näe mun koko naamaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kassalla pakko maskia pitää, mutta haluan, koska olen huomannut asiakkaiden pysyvän hiljaa ja pakkaavat tavaransa nopeammin.
Ei jäädä turhia höpöttelemään, ja mä saan olla kerrankin enemmän minä, kun ne ei näe mun koko naamaa.
On tärkeää, että suosituksettakin pakkaavat nopeammin! Pääsevät kadulle.
Tällaisia kassoja tarvitaan lisää? Toiminet kuten kuluukin?
Minä pidän kassalla samoista syistä.
Olen paljon rennompi ja paremmalla tuulella, kun olen saanut olla suht omissa oloissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän kassalla samoista syistä.
Olen paljon rennompi ja paremmalla tuulella, kun olen saanut olla suht omissa oloissa töissä.
Hopeaketut eivät näe kassatyttöjen hymyjä enää :(
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä niitä visiirejä. Ne viruksethan menee sieltä lipan alta.
Visiirit on parempia kuin monet kangasmaskit, jotka päästää suurimman osan viruksista lävitseen, kostuu nopeasti ja muuttuu sen myötä oivallisiksi mikrobien kasvatusalustoiksi, ja lisäksi falskaa reunoilta melkein yhtä paljon kuin visiirikin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä joudun. Lukio-ope. Koettakaapas puhua 60min kuuluvalla äänellä maskin kanssa... Vaikuttaa työhyvinvointiini ja -motivaatiooni todella.
Miksi puhut 60min? Itse pidän opettajajohtoisen osuuden 5-10 minuutissa ja sen jälkeen opiskelijat työskentelevät itsenäisesti/ryhmissä. Pitää sopeutua.
- toinen lukio-ope
Vahva suositus on, että sisätiloissa käytetään maskia. Osittainen toimistotyö, maanmittausalalla. Ulkona ei maskia tarvita.
Täydellinen vallansiirto rahastaville, ja velehteleville, pelotteleville koronatutkijoille.
Psykiatrit ovat pettäneet meidät!