Joudutteko käyttämään maskia töissä?
Luin jostain, että työpaikoilla on nyt alkanut olla maskipakkoja. Onko sinun työpaikallasi? Kerro myös, minkä alan työstä on kyse.
Kommentit (77)
Ruokakaupassa olen töissä, visiiriä saa halutessaan käyttää, mutta ei maskia.
Joo, alaa en kerro. Silmälasit jatkuvasti huurussa, eli olen puolisokeana työturvallisuusriski. Ketään ei kiinnosta työpaikalla, kunnes jotain sattuu.
Suositus on, joten käytännössä pitää käyttää. Olen yläkoulussa opettajana, eikä sen maskin läpi koko luokalle puhuminen ole herkkua. Arvaatte varmaan, että luokallinen murrosikäisiä ei aina reagoi kovin hiljaiseen muminaan.
Joo, ollut jo keväästä. Kotihoito.
Vierailija kirjoitti:
Suositus on, joten käytännössä pitää käyttää. Olen yläkoulussa opettajana, eikä sen maskin läpi koko luokalle puhuminen ole herkkua. Arvaatte varmaan, että luokallinen murrosikäisiä ei aina reagoi kovin hiljaiseen muminaan.
Suositus on suositus, joten jätä maski pois jos et tahdo käyttää sitä.
Jep, lähinnä esimerkiksi asiakkaille kun on pleksi ja syödään työkavereiden kanssa kuitenkin samassa pöydässä (pienet etäisyydet onnistuvat)
Vierailija kirjoitti:
Halutessaan saa siis olla ilman mitään suojaakin?
Meillä saa valita maskin tai visiirin. Olen siivooja.
Kyllä, sairaalassa jossa potilaina kuitenkin pääsääntöisesti perusterveitä. Yhtä maskia käytetään 4h, eli puolessa välissä päivää vaihto. Myös kansliassa pidettävä maskia, tauoilla tietenkään ei joten eiköhän siinä ruokailessa ja keskustellessa virus leviäisi. Oltiin saatu jopa ohjeistus, että koska oikeaoppisesti maskia ei saisi siirrellä, ei saisi myöskään juoda kuin tuolloin kahvi- ja ruokatauolla - jos siis ehdit sinne tauolle ylipäänsä.
Jotkut asiakkaat vaativat maskin käyttöä. Niinpä vaimo ompeli minulle pari maskia ohuimmasta puuvillaharsosta, mitä Eurokankaasta löytyi. Sitten nämä samaiset hullut eivät itse käytä maskia ja tulevat aivan viereen ihmettelemään ja hönkimään.
Ei päivää, etten ole joutunut sanomaan, että kannattaisi pysyä kauempana, ettei korona tartu. Yleensä loikkaavat pari metriä taakse päin ja silmät kauhusta laajentuneena.
Huoleton kirjoitti:
Jotkut asiakkaat vaativat maskin käyttöä. Niinpä vaimo ompeli minulle pari maskia ohuimmasta puuvillaharsosta, mitä Eurokankaasta löytyi. Sitten nämä samaiset hullut eivät itse käytä maskia ja tulevat aivan viereen ihmettelemään ja hönkimään.
Ei päivää, etten ole joutunut sanomaan, että kannattaisi pysyä kauempana, ettei korona tartu. Yleensä loikkaavat pari metriä taakse päin ja silmät kauhusta laajentuneena.
Ai niin. Toimitusjohtaja määräsi jo maaliskuussa, että töissä pitää käyttää maskia. En ole sen jälkeen kertaakaan käynyt toimistolla ja sanoin pomolle, että jos asiakkaiden luona pitää jatkuvasti alkaa käyttämään maskia, voin jäädä saman tien pakkolomalle määräämättömäksi ajaksi. Pomo on ollut asiasta hyvin hiljaa.
Meillä pitää käyttää aina kun per...sä penkistä nostaa, eli omalla työpisteellä ei tartte istua naamari naamalla. Olen töissä IT-alalla ja työskennellään avokonttorissa 5m väleillä.
Mä en ymmärrä niitä visiirejä. Ne viruksethan menee sieltä lipan alta.
Ei onneksi. Olen jäämässä äitiyslomalle juuri ja maha painaa suhteellisen pahasti jo keuhkoja. Hengittäminen on muutenkin vaikeaa fyysisessä työssä niin maskin läpi puuskuttaminen saisi minulta tajun kankaalle.
En. It-ala.Suurin osa tekee etätöitä, joten toimistolla on vain vähän porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halutessaan saa siis olla ilman mitään suojaakin?
Eri puolella Suomea on erilaiset suositukset maskin suhteen.
Tutkin näytteitä labrassa, joskus otan näytteitä. Täytyy käyttää maskia koko ajan.
Joo. Terveydenhoito.