Työtön miksi et opiskele esim. verkossa?
Työttömät hoi! Miksi et opiskele ? Nykyään voi etänä opiskella lähes mitä tahansa.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys 1:n kohdalla ongelma on se, että työtönhän ei odota, että työtä tarjotaan. Työtön hakee töitä.
Ja onhan tämä opiskelu siinä pulmallinen juttu, että ei voitaisi enäö vetää rajaa siihen, kuka on opiskelija ja kuka työtön. Monikohan opiskelija kierrättäus itsensä työkkärin kautta ilman mitään aikomusta edes ottaa työtä vastaan tai hakea sitä saadakseen vaan isommat tuen.
Tavallaan vastaistkin kysymykseeni Eli tarkoitus ei olekaan että työttömät opiskelisivat.
Ja tuo että työttömät hakevat t öitä. Mistäs nämä pitkäaikaistyöttömät tulevat, jos työtä hakemalla työn saa?
Kuka on väittänyt, että kaikki saa työtä hakemalla töitä. Itse lisäsit tuon päässäsi. Fakta on se, että työnhakijoita on niin paljon ja toisille ei koskaan tule sitä viestiä, että olemme valinneet sinut. Silti työttömän kuuluu hakea töitä, saa myös opiskella, jos se työllistymistä edistävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... menee tuet??
Miksi tällä valheella on niin paljon yläpeukkuja?Ettekö tosiaan tiedä, että ei mitään merkitystä tukiin, jos opiskelee keskimäärin alle 5 op/ opiskelukuukausi.
T. työttömänä melkein maisteriksi opiskellut
Korkeakoulututkintoon johtavat opinnot ovat aina päätoimisia vaikka tekisit 1 op/kk. Avoimen opinnoissa on tuo 5op:n raja. Siksi varmaan oletkin melkein maisteriksi kutsuttava kun olet tehnyt esim perus- ja aineopinnot avoimessa.
Ei avoimessa voi suorittaa tutkintoa, joten ne eivät voi olla päätoimisia. Valmis maisteri olen, mutta opiskelin työttömänä ensin 80 ov eli puolet tutkinnosta ennen kuin pääsin tutkinto-opiskelijaksi, ja silloin ansiosidonnainen työttömyyskorvaus vaihtui opintotukeen.
Monelle työttömälle hinta on opiskelun este, sillä aiemmin avoimen opinnot olivat maksullisia. Joihin opintoihin saattoi saada opintoseteleitä, eli reiluja alennuksia opintomaksuihin.
Jossakin vaiheessa harmitti se, että minä hölmö luin työttömänä vain pääsykokeisiin enkä jo silloin älynnyt aloittaa avoimen yliopiston perusopintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... menee tuet??
Miksi tällä valheella on niin paljon yläpeukkuja?Ettekö tosiaan tiedä, että ei mitään merkitystä tukiin, jos opiskelee keskimäärin alle 5 op/ opiskelukuukausi.
T. työttömänä melkein maisteriksi opiskellut
Korkeakoulututkintoon johtavat opinnot ovat aina päätoimisia vaikka tekisit 1 op/kk. Avoimen opinnoissa on tuo 5op:n raja. Siksi varmaan oletkin melkein maisteriksi kutsuttava kun olet tehnyt esim perus- ja aineopinnot avoimessa.
Ei avoimessa voi suorittaa tutkintoa, joten ne eivät voi olla päätoimisia. Valmis maisteri olen, mutta opiskelin työttömänä ensin 80 ov eli puolet tutkinnosta ennen kuin pääsin tutkinto-opiskelijaksi, ja silloin ansiosidonnainen työttömyyskorvaus vaihtui opintotukeen.
Monelle työttömälle hinta on opiskelun este, sillä aiemmin avoimen opinnot olivat maksullisia. Joihin opintoihin saattoi saada opintoseteleitä, eli reiluja alennuksia opintomaksuihin.
Jossakin vaiheessa harmitti se, että minä hölmö luin työttömänä vain pääsykokeisiin enkä jo silloin älynnyt aloittaa avoimen yliopiston perusopintoja.
Korjaus edelliseen: siis tutkintoon johtavia eivät olla, päätoimisia kyllä voivat, jos opintopistemäärä ylittyy. Siinä tapauksessa voivat olla omaehtoista opiskelua työttömyyskorvauksella.
Vierailija kirjoitti:
Näyttäkää mulle täysin verkossa tapahtuva, tutkintoon johtava ilmainen opiskelu, johon voin vain ilmoittautua mukaan ilman pääsykokeita ja jonka voin suorittaa menettämättä työttömyystukiani niin aloitan opiskelut vaikka heti maanantaina.
Se työ sun täytyy kyllä nyt itse tehdä. Ei voi olettaa että kaiken saa valmiiks nenän eteen kannettuna.
Koska siitä ei ole mitään hyötyä jos ei ole pohjakoulutusta. Kassatätiksikin alan olla liian vanha, jos kävisin avoimessa jotain opintoja, niin varmasti pian ylikoulutettukin.
N28
Vierailija kirjoitti:
Työkkäri ei maksa mulle sen tason konetta ja ohjelmia siihen, jolla voisin verkko-opiskella.
Ja netinkin voisivat mulle sitten maksaa.
T: 310e laskujen jälkeen kuussa käteen.
Ihan tavallinen kone riittää. Jokainen pystyy sen ostamaan vaikka muutaman euron kuukausilaskulla. Kaikkea ei työkkärikään voi maksaa. Jotain on itsekin osattava ajatella . Tai sitten kannattaa opiskeluhaaveet kyllä unohtaa täysin jos lähtee sillä mielellä,että itse ei tarvitse mitään tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näyttäkää mulle täysin verkossa tapahtuva, tutkintoon johtava ilmainen opiskelu, johon voin vain ilmoittautua mukaan ilman pääsykokeita ja jonka voin suorittaa menettämättä työttömyystukiani niin aloitan opiskelut vaikka heti maanantaina.
Se työ sun täytyy kyllä nyt itse tehdä. Ei voi olettaa että kaiken saa valmiiks nenän eteen kannettuna.
Olen toki etsinyt. En vain ole löytänyt.
Siksi kysyinkin. Tämän ketjun ajatus tuntuu olevan työttömien syyllistäminen opiskelemattomuudesta ja helppojen opiskelumahdollisuuksien käyttämättömyydestä. Siksi esitänkin vasta-argumentin, jonka mukaan suuri osa työttömistä opiskelisi, jos se olisi niin helppoa ja vaivatonta. Kyllä mä tiedän, että jotain yksittäisiä kursseja tai lyhyitä opintojaksoja voi verkossa opiskella, mutta suurinta osaa työttömiä ne eivät hyödytä. Se mikä hyödyttäisi olisi alanvaihto tai uuden, täydentävän tutkinnon opiskeleminen. Nämä vain eivät onnistu verkossa, helposti tai ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska siitä ei ole mitään hyötyä jos ei ole pohjakoulutusta. Kassatätiksikin alan olla liian vanha, jos kävisin avoimessa jotain opintoja, niin varmasti pian ylikoulutettukin.
N28
Peruskoulu riittää ammattitutkintoon pohjaksi. Googleta. Hyvä ihminen,sähän olet niin nuori että kerkeät hommata vaikka monta ammattia vielä itselles!
Opiskelen omatoimisesti, jotta pärjään pääsykokeissa ensi vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öööö... menee tuet??
Ööööö - joku verkkokurssi - esim taloushallintoa yms tuskin menee tuet. Ota selvää.
Taas täällä joku asiasta mitään tietämätön aukoo päätä työttömille. Kyllä, tuet voivat katketa esim kuukaudeksi tai kahdeksi, kun viranomaiset miettii kahvitaukojensa välissä että onko tämä 5 op:n kurssi nyt yli vai alle sallitun rajan. Sellaiseen ei useimmilla työttömillä ole mahdollisuutta.
Kannattaa googlettaa hakusanoilla: verkko-opiskelu, etä-opiskelu, avoin yliopisto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Peruskoulu riittää ammattitutkintoon pohjaksi. Googleta. Hyvä ihminen,sähän olet niin nuori että kerkeät hommata vaikka monta ammattia vielä itselles!
Taidat olla nyt itse kipeästi sen googlettelun tarpeessa. Ne ilmaiset opinnot mitä media hehkutti, eivät todellakaan ole mitään tutkintoon johtavia koulutuksia, vaan yliopistojen ja amk:ien opintojaksoja jotka eivät ilman pohjakoulutusta pätevöitä yhtään mihinkään. En olisi työtön, jos olisin opiskelija.
Tuon alle 5 op tosiaan saa tehdä avoimen opintoja, mutta kun siitä ilmoittaa työkkäriin, joutuu tekemään selvityksen opintojen sivutoimisuudesta, ja tuet ovat katkolla kunnes selvitys hyväksytään. (Ja aina on riski, ettei hyväksytäkään, jolloin joudut maksamaan tulia takaisin.) Käsittelyssä voi kestää kuukauden tai kaksi, ja jos muita tuloja ei ole, niin väliaikaa ei elä millään.
Tiedä sitten, että meneekö tieto suoritetuista kursseista työkkäriin, ellei sitä itse ilmoita? Eli olisiko mahdollista opiskella salaa samalla kun hakee töitä?
Olen jo nyt "ylikoulutettu", joten mitä se auttaisi, että opiskelisin lisää?
https://opintopolku.fi/wp/aikuiskoulutus/mietitko-aikuiskoulutusta/opis…
Tuolta kannattaa käydä lukemassa,jos aihe kiinnostaa 🙂 Monikaan ei varmasti tiedä miten paljon nykyään on vaihtoehtoja opiskeluun .
-ap
Työnantajia ei kiinnosta p askaakaan mitkään verkkokurssit vaan työkokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Tässä nopealla googlettelulla yksi vaihtoehto. Merkonomi,Loimaa,verkko-opiskelumahdollisuus. Peruskoulu riittää. Haku käynnissä 🙂
Löysin 18 vaihtoehtoa ,kun peruskoulu vain käytynä ja kriteeriksi laitoin verkko-opiskelun. Silloinhan voit hakea opiskelemaan mihin tahansa ympäri Suomen.
- ap
https://opintopolku.fi/app/#!/koulutus/1.2.246.562.17.27805877902
Vierailija kirjoitti:
https://opintopolku.fi/wp/aikuiskoulutus/mietitko-aikuiskoulutusta/opis…
Tuolta kannattaa käydä lukemassa,jos aihe kiinnostaa 🙂 Monikaan ei varmasti tiedä miten paljon nykyään on vaihtoehtoja opiskeluun .
-ap
Koita nyt taulapää ymmärtää, että kyse on työttömyysetuuden maksajan nihkeydestä (TE-palvelut). Ne kun katsos antaa lausuntonsa työttömän toimeentulon myöntämiselle. Menisitkö itse kansalaisopiston atk-kurssille jos se viivyttäisi palkanmaksuasi 4-8 viikolla?
Vierailija kirjoitti:
Työnantajia ei kiinnosta p askaakaan mitkään verkkokurssit vaan työkokemus.
Kyllä kiinnostaa. Opiskelu siirtyy aina vaan enemmän verkkoon digitalisaation myötä. Nykyään voit suorittaa kokonaisia tutkintoja etänä.
Kun opiskelet vielä itsellesi alan ,jota voit myös tehdä etänä on työnhakumahdollisuudet jo erittäin hyvät. Kattaen käytännössä koko maan.
Tervetuloa vuoteen 2020 👍
Tähän mäkin haluaisin vastauksen, kun kuulemma työttömien on niin helppo opiskella.