Työtön miksi et opiskele esim. verkossa?
Työttömät hoi! Miksi et opiskele ? Nykyään voi etänä opiskella lähes mitä tahansa.
Kommentit (145)
Mä opiskelen jopa päivä yhtä vierasta kieltä. En ole siis minkää koulun kirjoilla, enkä tod. ilmoittele siitä mitään työkkäriin!!! Olen jo aika hyvällä tasolla.
Minäkin opiskelen salaa. En kyllä mihikään ammattiin johtavaa. Työväenopistoilla on etäkursseja. Enkuksi löytää erilaisia videokirjastoja joissa voi opiskella, lisäksi ulkomaalaiset opettajat opettavat zoomin välityksellä. Ihanaa.
Se on kauheaa kun ei työtön saa harrastaa eikä kehittää itseään. Esim. jos on musiikinope työttömänä, kaikki musaharrastus jolla ylläpitää omaa ammattitaitoaan voidaan katsoa yrittäjyydeksi. Perustulo olisi siksi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se raja on että menettää työttömyyskorvauksen?
Minä yritin tätä juuri kysyä, noin kuukausi sitten. Virkailija sanoi että se riippuu ihmisestä ja opiskelualasta saako luvan opiskella työttömyyspäivärahalla. Kysyi mitä haluan opiskella. Sanoin että sitä mitä tuella saa opiskella. Ei pystynyt vastaamaan. Eli en uskalla hakea opiskelemaan koska ensin pitää tulla valituksi kouluun ja SEN JÄLKEEN te-toimisto päättää saanko opiskella työttömyyspäivärahalla. Jos ei lupaa tulekaan enkä voi aloittaa opiskeluja, saan karenssin. Opintoraha on jotain 250€/kk. Lainaa en voi ottaa kun on entistäkin maksamatta ja kolmen eri alan tutkinnot lainalla suoritettu. Patti tilanne: en voi tehdä mitään menettämättä minimituloani. Minua siis rangaistaan jos haluan tilannettani parantaa. Eikä ole elättäjää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulta katkaistiin tuet, koska olen muka päätoiminen opiskelija parin verkkokurssin takia :D. Juu oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun opiskelen yhtään mitään te-paskatoimiston asiakkaana. Paras vaan maata sohvalla ja räkiä kattoon työttömänä, pääsee kaikista helpoimmalla.
Minä opiskelin viime talven aikana noin 80 op verkkokursseilla tai monimuotona, työkkäristä pelkästään kannustettiin tähän. Ei minua katsottu päätoimiseksi opiskelijaksi, mutta muistutettiin, että aikaraja on 6 kk, ei pöivääkään yli.
Pärstäkertoimen mukaan menee näköjään nämä.
Ei saa opiskella, menee tuet