Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön miksi et opiskele esim. verkossa?

Vierailija
06.11.2020 |

Työttömät hoi! Miksi et opiskele ? Nykyään voi etänä opiskella lähes mitä tahansa.

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi opiskelisin jos satun saamaan töitä.

Opiskelun aikana siis. Pitää lopettaa opinnot kesken.

Vierailija
102/145 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

Ööööö - joku verkkokurssi - esim taloushallintoa yms tuskin menee tuet. Ota selvää.

Taas täällä joku asiasta mitään tietämätön aukoo päätä työttömille. Kyllä, tuet voivat katketa esim kuukaudeksi tai kahdeksi, kun viranomaiset miettii kahvitaukojensa välissä että onko tämä 5 op:n kurssi nyt yli vai alle sallitun rajan. Sellaiseen ei useimmilla työttömillä ole mahdollisuutta.

Kun tässä oli kyse nimenomaan taloushallinnosta, matematiikka pitäisi olla sen verran hallussa, että ymmärtää, mitä tarkoittaa keskimäärin.

Esimerkiksi tasan 5 opintopisteen kurssiin kannattaa käyttää vähintään 32 päivää, niin on helppo todistaa, että kuukaudessa ei tullut 5 pistettä, 10 pisteen opiskeluun 63 päivää, jos se sattuu juuri heinä- ja elokuuhun, 15 pisteeseen 93 päivää jne.

MIten ihmeessä voi itse määrätä milloin oppilaitoksen sihteeri naputtaa kurssin suoritetuksi .

Siten, että palautta esimerkiksi syyskuun ensimmäisenä päivänä aloitetun kurssin tehtään lokakuun ensimmäisenä päivänä. Ei oppilaitos voi naputtaa sitä suoritetuksi yhtään päivää aikaisemmin, mutta ehkä paljonkin myöhemmin. Jos samaan aikaan aloittaa uuden jakson, on pidettävä tarkkaan huoli aloitus- ja lopetuspäivistä.

Avoimen opintojen kuten yleensä muutkaan opintosuoritukset eivät ole julkista tietoa. Entisaikaan olivat yliopiston ilmoitustaululla, mutta nykyään on tainnut sekin muuttua. Jossakin vaiheessa taululla oli kyllä tulokset, mutta ei nimeä vaan pelkkä opiskelijanumero

On täysin mahdollista suorittaa opintoja vaikka millä mitalla ilmoittamatta niitä työkkäriin. Eräällä opiskelumatkalla tapasin tutun, joka kertoi olevansa myös tulossa kurssilta. Kun kysyin, mitä työkkäri sanoo, hän vilkaisi ympärilleen ja kertoi, että ei ole siellä puhunut mitään. Myöhemmin sai vakituisen työpaikan sen koulutuksen ansioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajia ei kiinnosta p askaakaan mitkään verkkokurssit vaan työkokemus.

Kyllä kiinnostaa. Opiskelu siirtyy aina vaan enemmän verkkoon digitalisaation myötä. Nykyään voit suorittaa kokonaisia tutkintoja etänä.

Kun opiskelet vielä itsellesi alan ,jota voit myös tehdä etänä on työnhakumahdollisuudet jo erittäin hyvät. Kattaen käytännössä koko maan.

Tervetuloa vuoteen 2020 👍

Jos olet ap, kerrotko vielä että mitä ajattelin tuolla (hox _osin_ verkko-opetuksena järjestettävällä) tusinamerkonomin paperilla tehdä vuonna 2020? Käytännössä sillä ei saa edes jatko-opiskelupaikkaa vaikka kuinka mainostavat.

Jos asenteesi on tuo niin siinäpähän olet ilman koulutusta työttömänä vaikka koko loppuelämäsi. Onnea valitsemallasi tiellä 👍

Mulla on koulutus ja olen tällä hetkellä lisäkoulutuksessa saman alan hommiin, joita olen tehnyt noin 25 vuotta ja silti minulla on ollut vaikeuksia löytää jopa ilmainen työharjoittelupaikka. Pitäisi olla yleistämättä näitä juttuja, jos ei tiedä asioista mitään.

Vierailija
104/145 |
08.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryin aikanaan työttömyystuelta (ansiosidonnainen) opiskelijaksi, "tipuin" opintotuelle jonka päätyttyä eli säästöilä. Nyt saan täyttä toimeentulotukea. Työttömyystukea ei ole myönnetty opintoihin.

Vierailija
105/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta opiskella missään opistossa. Opinnot ovat puun makuisia. Etsin sitä

verkossa käytävää jonkin kauppa-alan ammattitutkintoa, mutta en löydä mieleistä,

jonka voi käydä verkossa ja on maksuton.

Vierailija
106/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi selvittää ensin mahdollisuuksia opiskella ja saada töitä sen jälkeen. Sitä ei enää aikaa myöten viitsi vaivautua, kun ei mistään tulee mitään kuitenkaan, ja se on fakta, ei asenne.

En varsinaisesti diggaa jotain virallisia opintoja, kun voi opiskella nytkin melkein mitä vain, kuten olen paljon vuosien varrella tehnytkin. En kuitenkaan usko saavani töitä, vaikka opiskelisin useamman ammatin omin päin.

Vajaa työkyky myös voi estää kaiken, jos ei jo pitkäaikaistyöttömyys, joka ei jätä montakaan ammattia vaihtoehdoksi.

Lisäksi, ammatteihin ei kouluteta liikaa väkeä, jotta töitä olisi tarjolla, ettei sitä voi opiskella tosta vain mihin tahansa, ja monelle alalle on paljon enemmän hakijoita kuin otetaan. Monella alalla on jo liikaa koulutettuja, jopa 2x.

Vierailija
107/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 44-vuotiaana, minulla on jo kolme ammattia, joista tuorein on reilun viiden vuoden takaa. Silti olen pitkäaikaistyötön. En jaksa vähän väliä opiskella ja tsempata, että tästä se suunta muuttuu. Omaksi iloksi opiskelen kieliä. Harmikseni aloitin venäjän viime vuonna ja motivaatio sen opiskeluun lopahti täysin talvella.

Vierailija
108/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

Saahan opiskelijakin tukia.. ja eikö olisi parempi olla opiskelija kuin työtön? Saattaisi vahingossa vaikka työllistyä jossain vaiheessa

En ole itse yötön, mutta jos olisin, niin minulla ei enää ole opintotukikuukausia jäljellä, kun olen kahtaan tutkintoon ne jo käyttänyt. Sinänsä jos olisin työtön, opiskelisin mielelläni, mutta voisin vaikka lyödä vetoa, että niin te-toimisto kuin Kela (jolta joutuisin toimeentulotukea hakemaan) suhtautuisivat kielteisesti moiseen "ikuisuusopiskelijan" tukemiseen. Kelan intressinä yleensä on, että opinnot jätetään kesken ja siirrytään työkkärin kirjoihin, ja työkkäri taas suhtautuu erityisen nihkeästi ja kielteisesti kaikenlaiseen opiskeluun, ellei kyse ole heidän järjestämistään askartelu- ja työnhakukursseistaan.

Voisin uskoa, että monella työttömällä syyt ovat tämänsuuntaisia.

Vierailija
109/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

Saahan opiskelijakin tukia.. ja eikö olisi parempi olla opiskelija kuin työtön? Saattaisi vahingossa vaikka työllistyä jossain vaiheessa

En ole itse yötön, mutta jos olisin, niin minulla ei enää ole opintotukikuukausia jäljellä, kun olen kahtaan tutkintoon ne jo käyttänyt. Sinänsä jos olisin työtön, opiskelisin mielelläni, mutta voisin vaikka lyödä vetoa, että niin te-toimisto kuin Kela (jolta joutuisin toimeentulotukea hakemaan) suhtautuisivat kielteisesti moiseen "ikuisuusopiskelijan" tukemiseen. Kelan intressinä yleensä on, että opinnot jätetään kesken ja siirrytään työkkärin kirjoihin, ja työkkäri taas suhtautuu erityisen nihkeästi ja kielteisesti kaikenlaiseen opiskeluun, ellei kyse ole heidän järjestämistään askartelu- ja työnhakukursseistaan.

Voisin uskoa, että monella työttömällä syyt ovat tämänsuuntaisia.

MInä taas kysyin ensitöikseni, miten tuo 6 kk opiskelu ilman rajoituksia toimii ja sen jälkeen toimitin TE-toimistolle listan opinnoista, jotka aion suorittaa. Ei siihen tarvita edes lupia, riittää, että koulutus parantaa ammatillisia valmiuksia.

Vierailija
110/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

TYÖTÖN ei saa opiskella, jos aikoo myös syödä jotain.  Menee tuet. 

Muuten:  HOITOALAN työntekijät eivät saa työvapaata eivätkä opintovapaata.  

ONKO HOITOALA PAKKOTYÖTÄ, jossa on pakko pysyä kunnes lähtee terveys tai järki? 

Vierailija
111/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelu loppui viime keväänä. En opiskele kolmatta ammattia. Ikääkin on aika paljon.

Vierailija
112/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

On täysin mahdollista suorittaa opintoja vaikka millä mitalla ilmoittamatta niitä työkkäriin. Eräällä opiskelumatkalla tapasin tutun, joka kertoi olevansa myös tulossa kurssilta. Kun kysyin, mitä työkkäri sanoo, hän vilkaisi ympärilleen ja kertoi, että ei ole siellä puhunut mitään. Myöhemmin sai vakituisen työpaikan sen koulutuksen ansioista.

Nykyään tämä "salaa opiskelu"  taitaa ainoa mahdollisuus, jos olet työtön TAI hoitoalalla.  Kummasti seuraa sanktioita, jos tulee opiskelut ilmi. Työttömältä menee tuet ja hoitoalalla alkaa armoton savustus, työpaikkakiusaaminen ja suoranainen vaino esinaisten taholta. 

Vierailija
113/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko saatte tukia te ketkä opiskelette? Mietin,että mielellään ottaisin vaikka lainaa että työllistyisin hyväpalkkaiseen duuniin.

Mulla sentään mies joka tienaa ihan hyvin,että siinä mielessä opiskelu voisi olla mahdollista.

Mä saan työttömyyskorvausta 24kk ajan opiskelun alusta laskien. Opiskelen sairaanhoitajaksi ja siinä ajassa ehdin tehdä jo niin paljon opintoja, että pystyn tekemään monipuolisesti keikkaa loppuopintojen ajan. Ensimmäisille keikoille koitettiin repiä jo ekan harkan jälkeen. Tässä on vaan se, että kun opiskelee tolla työttömyyskorvauksella niin ei paljon kannata noita keikkatöitä tähän sotkea nyt sekaan ennen kuin se tuki loppuu.

Vierailija
114/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähty ja koettu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

Nykyään tämä "salaa opiskelu"  taitaa ainoa mahdollisuus, jos olet työtön TAI hoitoalalla.  Kummasti seuraa sanktioita, jos tulee opiskelut ilmi. Työttömältä menee tuet ja hoitoalalla alkaa armoton savustus, työpaikkakiusaaminen ja suoranainen vaino esinaisten taholta. 

kiitos tietojärjestelmien on salaa opiskeleminen käytännössä mahdotonta.

Vierailija
115/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se ei ole te toimiston ehdottama saa rangaistuksen eli karenssin. Se on jännä kuinka työttömiä patistellaan aktivoitumaan mutta jos työtön tekee jotain oma-aloitteisesti ilman te toimiston määräystä tulee rangaistus eli karenssi

Vierailija
116/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

Ei sentään ihan mahdotonta.   Pitää vaan muistaa pitää suunsa kiinni.    :D     Kaveri onnistui hankkimaan toisen ammatin ja pääsi pois hoitoalalta.    <3   

Vierailija
117/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

Ei sentään ihan mahdotonta.   Pitää vaan muistaa pitää suunsa kiinni.    :D     Kaveri onnistui hankkimaan toisen ammatin ja pääsi pois hoitoalalta.    <3   

Suunsa kiinni mistä? Viranomaiselta toiselle menee tiedot niin palkoista kuin opiskelupaikoistakin, joten vaikka olisit ihan hiljaa, niin Koski-järjestelmästä voi seurata opintojesi edistymistä.

Vierailija
118/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se ei ole te toimiston ehdottama saa rangaistuksen eli karenssin. Se on jännä kuinka työttömiä patistellaan aktivoitumaan mutta jos työtön tekee jotain oma-aloitteisesti ilman te toimiston määräystä tulee rangaistus eli karenssi

Onhan se kumma, että tuo on ihan lakiin kirjattu eli työttömyysetuus ei ole ensisijaisesti opintojen rahoitukseen.

Vierailija
119/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska verkkokurssit eivät kiinnosta millään tasolla eivätkä tuo minulle työpaikkaa. 

Vierailija
120/145 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öööö... menee tuet??

Miten niin? Mistä se työkkärin täti saa tietoonsa jos ilmoittaudun esim. markkinoinnin peruskurssille johonkin verkkokoulutukseen, joka ei ole osa korkeakoulujärjestelmäämme?