Naapuri helvetistä, mitä tehdä?
Yläkerran nuoripari heittelee koiralleen yläkerrassa kaiket yöt kovaa koiran aktivointilelua laminaattilattialle. Asiasta huomauttaminen ei tuntunut auttavan mitenkään. Kannattaisiko valittaa seuraavaksi isännöitsijälle?
Kommentit (28)
Näinköhän heittelee KAIKET YÖT? Mistä mihin ne heittelee?
Tiedän tunteen! Meidänkin yläkerrassa oli entisessä kodissamme ihan samanlaista menoa. Se on todella raastavaa. Kävimme sanomassakin heille monta kertaa, sitten olivat hiljaa sen yön, mutta seuraavana yönä taas sama juttu. Klo 23 aikoihin he menivät yleensä makuuhuoneeseen koiran kanssa ja sitten se häiritseminen alkoi. Nuoripari luultavasti nukahti jossain vaiheessa, mutta koira se vaan jatkoi leikkiään koko yön! Välillä oli ehkä puolen tunnin taukoja, jolloin koira kaiketi nukkui. Se oli todella raskasta! Heillä ei varmasti ollut mattoakaan lattialla, niin kova se ääni kuului. Ja ne lelut täytyi olla jotain puupalikoita tai kovaa muovia, ei mitään pehmeitä vinkuleluja. Valita siitä isännöitsijälle, tietenkin. Jokaisella on oikeus kotirauhaan yöllä. Me jouduimme muuttamaan siitä asunnosta pois juuri tämän takia. Harmittaa, koska vuokra oli tosi edullinen ja asunto oli muutenkin mukava.
Kirjoita ylös kaikki yöt, jolloin tätä tapahtuu, kellonaikoineen. Sitten kirjoitat valituksen, jossa kerrot touhun häiritsevän elämäänne KOHTUUTTOMASTI (vinkki isännöitsijältä, tämä sama on olennainen kuulemma) ja muistutat yörauhan rikkoontuneen joka kerta. Laita kirjaamasi ajat liitteeksi valitukseen ja postita isännöitsijälle.
Jos homma toistuu, teet saman kuin yllä mutta pyydät myös muilta nimiä alle.
Onko se koira myös katsellut uhkaavasti?
Mä en kestä näitä koiranleikkivalittajanaapureita. Miten ihmeessä te koiranvihaajanaapurit kuvittelette, että joku koira leikkii yöt läpensä ja omistajat nukkuvat vieressä ruususen unta (tai heittelevät lelua itse, kuten ap väittää). Itsekin sain tällaista soopaa kuunnella ihan liian pitkään.
AP:lle ja muille vastaaville tiedoksi: Koira EI ole yöeläin. Se rauhoittuu levolle omistajansa kanssa. Sitä ei huvita leikkiä yksin pimeässä kämpässä. Kaikki kolahdukset ja kahahdukset eivät ole naapurin koiran aiheuttamaa melusaastetta.
Veikkaan koiranomistajat saattavat olla työttömiä, nukkuvat päivät kun normaalit ihmiset käyvät työssä ja valvovat ja valvottavat naapureitaan öisin!
Ap, alat vaan olla normaalisti ja elää omaa elämääsi niin et enää ole naapuri h***stä.
Koirat ei kuulu kerrostaloon.
Koiran omistajilla ei tunnu olevan velvollisuuksia ollenkaan, oikeuksia näyttää riittävän.
Koira tarvitsee unta vähintään 14 tuntia vuorokaudessa. Meillä on ollut useita koiria ja kaikki nukkuvat yöt. Tuskin innostuisivat leikkimään ihmisten kanssa kovin pitkään yöaikaan jos ollenkaan. Yksin ei varmasti koira yöllä leiki.
Et voi tehdä yhtään mitään.Mikään valitus ei tule auttamaan ja isännöitsijää ei kiinnosta. Ne ketkä joutuvat elämään tuollaisten naapureiden kanssa, ovat myös ne, ketkä joutuvat siitä lähtemään.
Häiriköitä suojellaan kaikin tavoin, en tiedä miksi.
Meidän yläkertaan muutti parisen vuotta sitten perhe, joka on tehnyt elämästä tässä asunnossa yhtä helvettiä, mutta mitkään valitukset eivät auta. Muutto on ainoa mahdollisuus ja seuraava asukas saa sitten kärsiä meidän sijasta.
Ja minä olen asunut yli puolet elämästäni kerrostaloissa, eikä mitkään äänet koskaan mua ole häirinnyt, mutta tämä tapaus on jotain niin käsittämätöntä, eikä pelkästään melun puolesta.
Tuskin kukaan heittelee läpi yön leluja koiraalleen. Eiköhän se nuoriparikin kärsi unen puutteesta, jos koira (pentu?) riehuu yön. Ap on ihan kun mun naapurini, joka alituiseen valitti siitä miten HUUDATIMME vauvaa kaiket yöt. Joo, tosiaan tehtiin se hänelle ihan tahallamme.
Hanki korvatulpat!
Ainakin lääkäri saa potkut
Valitukseen ei saa muilta nimiä, koska kukaan muu ei asu juuri sen makuuhuoneen alapuolella, kuin se perhe, jota se häiritsee. Juuri niin numero 8, ainakin ne meidän yläkerran asukkaat olivat varmaankin työttömiä. Numero 7, Kyllä normaali aikuinen ihminen pystyy erottamaan, tuleeko ääni yläpuolelta, varsinkin, kun makuuhuone on päätyasunnossa, eli ei ole seinänaapureita. Ja minä en ole koiravihaaja. Ihan sama, kuka sen äänen aiheuttaa, se ärsyttää aivan yhtä paljon. Olkoot minun ikäinen kolistelija, vauva, lapsi, vanhus, koira, kissa, ihan mikä vain!! Ihmeellistä, että puolustelet jotain pariskuntaa koirineen, kun et edes tiedä minkälaisia he ovat. Vai onko kaikki koiranomistajat samanlaisia? Ei tietenkään. Terveisin numero 3.
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 08:07"]
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 18:49"]
Valitukseen ei saa muilta nimiä, koska kukaan muu ei asu juuri sen makuuhuoneen alapuolella, kuin se perhe, jota se häiritsee. Juuri niin numero 8, ainakin ne meidän yläkerran asukkaat olivat varmaankin työttömiä. Numero 7, Kyllä normaali aikuinen ihminen pystyy erottamaan, tuleeko ääni yläpuolelta, varsinkin, kun makuuhuone on päätyasunnossa, eli ei ole seinänaapureita. Ja minä en ole koiravihaaja. Ihan sama, kuka sen äänen aiheuttaa, se ärsyttää aivan yhtä paljon. Olkoot minun ikäinen kolistelija, vauva, lapsi, vanhus, koira, kissa, ihan mikä vain!! Ihmeellistä, että puolustelet jotain pariskuntaa koirineen, kun et edes tiedä minkälaisia he ovat. Vai onko kaikki koiranomistajat samanlaisia? Ei tietenkään. Terveisin numero 3.
[/quote]Tuosta, että pystyy erottamaan, mistä asunnosta meeteli tulee. Oletan, että olet ihan täysin varma, että ääni tulee juuri yläpuolelta.
Aikoinani kerrostalossa asuessani, aloin saada lappua ja lippua postiluukusta, että koiramme haukunta öisin häiritsee. No, mulla ei ollut koiraa, joten jätin laput omaan arvoonsa. Sitten yks kaunis aamu kaksi kerrosta alempana asunut mummeli pimpotteli ovikelloa ja todella epäystävällisesti ilmoitti, että nyt sen koiran haukunnan täytyy loppua. Pyysin mummon sisään katsomaan, ettei asunnossa edes ole koiraa. Ei uskonut, koska oli kuulema ihan käynyt öisin oven takana kuuntelemassa ja oli ihan satavarma, että meillä on koira.
[/quote]
Nyt sä vertaat mummon aisteja minun aisteihini?!? Oletan, että minulla on paremmat aistit, kuin naapurimummollasi. Tiedän, että naapureillani on koira. Olen nähnyt sen naapureitteni kanssa esim. taloyhtiön yhteisissä juhlissa ja muutenkin ulkona. Taloyhtiöllä on myös oma facebook-ryhmä, johon pariskunta joskus kirjoitteli viestejä, ja naisen profiilina oli juuri tämä koira (eli rautalangasta, asunnon numeron mukaan näkee rappukäytävältä asukkaiden sukunimet ja sitä kautta näkee naamakirjasta, minkä näköisiä ovat, jne.). Heidän yläpuolellaan ei asunut koiraa (tuttavaperhe), ja meidän alapuolella asui mies ja nainen ilman (jotka näin monesti kun menin rappusia ylös/alas). Eli olen satavarma siitä, että äänet kuuluivat heti yläpuolellamme olevasta asunnosta. Miksi tuollaisestakin asiasta pitää jahkata??
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 07:05"]
Ap, mitä nämä naapurit ovat vastanneet kun olet huomauttanut asiasta?
[/quote]
Että koiralla on kova aktiivilelu mitä se heittelee ja pyörittelee lattialla (esitteli ovella jopa millainen, heitti itse sitä lattialle). Tosin tuskin pieni koira itse isoa aktiivilelua heittelee, ihminen heittelee ja koira juoksee perässä ja pyörittelee pitkin lattioita. Ja en muutenkaan ymmärrä koiran juoksuttamista ja leikitystä öisin kerrostalossa.
Usein sanotaan, että hanki elämä tai muuta metsään, jossa ei ole naapureita. Kun naapurini aikoinaan valitti minusta, isännöitsijä ja pj. olivat vastanneet hänelle näin. Siis puolustaneet minua, vaikka olin ihan oikeasti häirikkö. Äänekkäiden jatkojeni takia naapurini ei pystynyt nukkumaan. Silti häntä ei uskottu. Hänhän oli "epäsiisti" mamma ja minä nuori kaunis yliopisto-opiskelijatyttö.
Kadun ja häpeän, ja nyt keski-ikäisenä se olen minä, joka puolustaa häirittyjä. Koko ajan tuntuu yhä voimakkaammalta ja typerämmältä tuo suomalainen hokema "kyllä elämään ääntä mahtuu". Ei mahdu, ei hiljaisuuden aikana. Hiljaisuuden on tarkoitus suojella koko talonväkeä, se on sopimus, jota sitoudutaan noudattamaan, kun taloon muutetaan. Laki. Sosiaalinen normi.
Koira raasu, ellei saa nukkua öitään. Omistajilla taitaa olla rytmi ja elämänhallinta hukassa.
Kyllä tässäkin tapauksessa on varmaan jokin vahingon riski myös olemassa.
[quote author="Vierailija" time="24.02.2014 klo 12:29"]
Onko se koira myös katsellut uhkaavasti?
[/quote]
On se mahdollista.
http://www.vauva.fi/keskustelu/3896927/ketju/naapurin_hairitseva_koira_vahingon_riski
Näinköhän heittelee KAIKET YÖT? Mistä mihin ne heittelee?