Biden johtoon Georgiassa! Georgia sininen ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Trump oli presidenttinä establishmentin kauhistus, koska häntä on vaikea ohjailla. Aivokuollut Biden on sen sijaan unelma, koska hän tekee mitä käsketään eikä pysty itsenäiseen ajatteluun.
Lol? Miljardin velkaa olevaan vaikuttaminen voi olla yllättävänkin helppoa jos vaan on riittävän iso lompakko. Varsinkin jos kaverilla ei ole mitään moraalia ja joka on ahne.
Trumpin dynastian valtakausi jäi sitten poikkeuksellisen lyhyeksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Eric ja Jared Kuchner ovat varmasti melko pettyneitä. Molemmilta vietiin jo luvatut tikkarit.
Vierailija kirjoitti:
No yhtä lyhyeksi kuin vaikkapa Jimmy Carterin.
Nyt kannattaa seurata Trumpin psyykkistä romahdusta, viimeisimmät tviitit alkavat jo olla psykoottisia.
Breaking News! Biden voittaa Pennsylvanian!
Täytyypä pistää skumppa jäähtymään. Bidenin julistetaan voittajaksi klo 16:00 Suomen aikaa.
Hienoa, että se oli musta enemmistöinen piirikunta Georgiasta, joka lähetti Trumpin pakkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vilpin käry on vahva.
Ei.
Tiedätkös miksi? Asiasta ei ole yhtään todisteita.
Vierailija kirjoitti:
Vaalihuijaus on tällä kertaa vedetty jopa naurettavalla tavalla överiksi. Bidenille tehtaillaan ääniä niin kauan että voitto saadaan. Kuolleet äänestävät. Republikaaneja ei päästetä valvomaan äänten laskentaa. Twitter & Facebook sensuroivat kaiken mahdollisen.
Ja kansa taputtaa. Kun sananvapaus ja rehelliset vaalit saadaan kuopattua, voidaan aloittaa mädätys toden teolla.
Kenelläkään ei olisi varmaan ongelmaa, jos Trump häviäisi rehelliset vaalit. Mutta jos häviö tulee vilpin takia, se pitäisi olla ongelma myös Bidenin kannattajille.
Esitätkö todisteet näistä mainitsemistasi huijauksista, kiitos. Ja Trumpin väitteet eivät ole todiste.
Eric Trumpista ei sitten tullutkaan presidenttiä Donaldin jälkeen vaan päätyy takaisin hyvin palkattuun suojatyöpaikkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle on ihan se ja sama onko Georgia sininen vai punainen. Toki Bidenin voitto hyvä juttu, mutta ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa miten jossain yksittäisessä USA:n osavaltiossa äänestetään. Olen eurooppalainen, en yhdysvaltalainen.
Eihän sillä muuten olekaan väliä kuin kokonaistuloksen kannalta...
Ja kokonaistulos kyllä tiedetään lopulta. Minua ärsyttää kun Suomessa - ja varmaan muuallakin- tämä vaalien seuranta on aivan maanisella tasolla. Jokaista osavaltiota tarkkaillaan koko ajan niin tarkkaan kuin voi tarkkailla. Tuntuu että koko maailma pyörii USA:n ympärillä. Näistä vaaleistakin on kohkattu jo varmaan vuoden ajan, ja tullaan varmaan kohkaamaan vielä monta kuukautta.
Taitaa olla tämän nykyisen presidentin ansiota että näin kohkataan. Kyllä tämän vaalin tulos on tärkeä asia ihan maailmanlaajuisesti, ihan sama mitä mieltä sinä olet.
Sanoinko minä ettei vaalien tuloksella olisi merkitystä? En. Vaalit ovat merkitykselliset, mutta myös vähemmän intensiivinen seuranta riittäisi näin Suomessa. Minä koen, ettei minun tarvitse eurooppalaisena tietää sitä, mikä tilanne on jossain Georgiassa tai Arizonassa tunti tunnilta. Paljon olennaisempaa tietoa on kuka voitti, ja millaista politiikkaa voittaja aikoo tehdä.
Silti osallistut aihetta koskevaan keskusteluun, vaikka aihe ei sinua kiinnosta vaan lähinnä ärsyttää. Miksi ihmeessä? Kyllä tältä palstalta muistakin aihepiireistä keskusteluja löytyy. Turhaa sä tällä aiheella itseäsi kiusaat.
Taitaa Dontskulla olla nyt paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
Miks tämä Trumppi väittää, että olis tapahtunut joku huijaus? Voiko joku selittää? Ei kai tuossa maassa voi vaaleissa huijata, koska jokseenkin sivistynyt valtio pitäisi olla kyseessä,
Voin selittää: Trumpin narsistinen persoonallisuus ei hyväksy itselleen tappiota, koska se on uhka hänen suuren egonsa kasassa pysymiselle. Narsistinen ihminen luo itselleen keinotekoisen, täydellisen minän (false self), joka suojaa pohjimmiltaan huonommuutta tuntevaa sisintä. Omia virheitä ei voi hyväksyä (tämä rikkoisi illuusion täydellisestä itsestä), ja koska vastoinkäymiset johtuvat aina jostain, niistä on syytettävä muita ihmisiä ja/tai muita ulkopuolisia tekijöitä, tässä tapauksessa demokraattien vaalivilppiä.
Narsisti käyttää projektiota defenssinä ja syyttää toisia samoista asioista, joita itse tekee. Näin narsisti vahingossa paljastaa todellisen luontonsa. Kun on itse epärehellinen keplottelija, väittää muita sellaisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trumpin täydellinen melt down on kyllä nautinnollista seurattavaa. Tunti tunnilta jutut käyvät naurettavammiksi todennetun tilanteen valossa ja hänen oma uskonsa mahdollisuuksiin pelastua kevään 2021 oikeudenkäynneiltä näyttää karisevan silmissä.
Trump raivoaa suu vaahdossa ja tviittaa hysteerisesti outoja väitteitään, jotka kumotaan yksi toisensa jälkeen. Lähipiiri pakkailemaan jo tavaroitaan, silppurit laulavat ja kovalevyjä tyhjennetään. Pieniä esineitä varastellaan muistoesineiksi...
Kuinka ihmeessä Trump pystyy olemaan tämän loppuajan presidenttinä? Tulee olemaan pelottavaa aikaa, joutuu ehkä terveydellisistä syistä eroamaan ( tulee erotetuksi ?) ennen aikojaan ja varapresidentti hoitaa juoksevat hommat. On niin pahasti narsistinen, ettei kykene selviämään tästä tappiosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tämä on faktaa. Nyt ero on jo liki tuhat ääntä Bidenin hyväksi. Peli on jos siis vesin selvä, koska myös Pennsylvania menee satavarmasti Bidenille. Reittäin todennäköisesti myös Nevda ja Arizona, eli Biden tulee saamaan sen 306 valitsijamiestä, jota jo eilen ennustin. Trumin saaliiksi jää 232, eli ero tulee olemaan todella suuri, eikä jätä mitään sijaa selittelyille.
No helppohan se on ennustella kun vaalit on jo ratkenneet.
Minäkin ennustan, että Sanna Marin valitaan pääministeriksi.
Sinc
Eihän historiallisten faktojen muistelu ole ennustamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leila Koo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trump on aina sydänten presidentti!
Trump tullaan muistamaan presidenttinä, jonka piittaamaton koronapolitiikka johti kymmenien tuhansien amerikkalaisten turhaan kuolemaan.
Satojen tuhansien
Kuvittelette että joku muu presidenttinä olisi voinut panna käden koronaviruksen eteen ja estää sen tulo ja leviäminen Yhdysvalloissa?
Väkisinkin mietityttää, että mikä vaikutus sellaisella presidentillä olisi voinut olla, joka ei olisi aktiivisesti ja tahallaan vähätellyt pandemian vaarallisuutta, joka olisi esimerkiksi vaikka kehottanut ihmisiä käyttämään maskia ja käyttänyt sellaista myös itse. Joka ei olisi itse järjestänyt massiivisia koronanlevitystilaisuuksia, joissa tuhannet ihmiset huutavat sylki pärskyen olka olkaa vasten seisten osoittamassa suosiota presidentille, joka lavalla pilkkaa vastaehdokastaan siitä, että tämän kampanjatilaisuuksissa ei ole tuhansia ihmisiä levittämässä koronaa ja siitä, että tämä käyttää maskia julkisilla paikoilla.
Mitä luulet, voisiko tilanne nyt olla yhtään parempi Yhdysvalloissa, jos siellä olisi ollut presidentti, joka ei olisi tietoisesti opettanut uskollisille faneilleen, että korona on huijaus, ei ole yhtään tavisinfluenssaa vaarallisempi eikä aiheuta mitään ongelmia juuri kenellekään, kuinka 99% sairastuneista tuskin edes huomaa sen olemassaoloa?
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä pistää skumppa jäähtymään. Bidenin julistetaan voittajaksi klo 16:00 Suomen aikaa.
Teepä se. Kyllähän juomiselle aina jonkin syyn voi kehittää!
Trump raivoaa suu vaahdossa ja tviittaa hysteerisesti outoja väitteitään, jotka kumotaan yksi toisensa jälkeen. Lähipiiri pakkailemaan jo tavaroitaan, silppurit laulavat ja kovalevyjä tyhjennetään. Pieniä esineitä varastellaan muistoesineiksi...