Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Biden johtoon Georgiassa! Georgia sininen ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin

Vierailija
06.11.2020 |

Uuh

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kannattaisi muistaa myös se, että vaalit ovat keino huijata ihmisiä luulemaan, että he elävät demokratiassa ja että heidän mielipiteellään olisi muka jotain vaikutusta johonkin.

Jos vaalitulos väärennetään niin sillä ei ole mitään olennaista vaikutusta yhtään mihinkään. Samat taustavoimat niistä naruista vetelevät kuin ennenkin.

Biden on siitä hyvä marionetti, että häntä voidaan ohjailla mihin suuntaan tahansa, koska ei pysty itsenäisesti muodostamaan yhtäkään järkevää koherenttia lausetta.

Vierailija
62/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trump on aina sydänten presidentti!

Trump tullaan muistamaan presidenttinä, jonka piittaamaton koronapolitiikka johti kymmenien tuhansien amerikkalaisten turhaan kuolemaan.

Mitä veikkaat, laittaako Biden koko jenkkilän lockdown-tilaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran vilppiä on tapahtunut, niin miksi puolueettomat vaalitarkkailijat tai edes ääntenlaskennassa mukana olleet  republikaanit eivät ole huomanneet mitään eikä minkäänlaisia todisteita ole? 

Todisteita on vaikka kuinka paljon mutta koska et ole perehtynyt asioihin, et tiedä niiden olemassa olosta.

Esim. vuonna 1850 syntynyt henkilö on käynyt henkilökohtaisesti antamassa äänensä. Yöaikaan löytyy satoja tuhansia Bidenin ääniä ympäri maata, joita sitten demokraatit laskevat ilman republikaanien valvontaa keskenään.

Kuulostaako rehellisiltä vaaleilta?

Clinton sai viime vaaleissa 3 miljoonaa ääntä enemmän kuin Trump ja hävisi silti. Mitä mieltä olet siitä?

Vierailija
64/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan se ja sama onko Georgia sininen vai punainen. Toki Bidenin voitto hyvä juttu, mutta ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa miten jossain yksittäisessä USA:n osavaltiossa äänestetään. Olen eurooppalainen, en yhdysvaltalainen.

Eihän sillä muuten olekaan väliä kuin kokonaistuloksen kannalta...

Ja kokonaistulos kyllä tiedetään lopulta. Minua ärsyttää kun Suomessa - ja varmaan muuallakin- tämä vaalien seuranta on aivan maanisella tasolla. Jokaista osavaltiota tarkkaillaan koko ajan niin tarkkaan kuin voi tarkkailla. Tuntuu että koko maailma pyörii USA:n ympärillä. Näistä vaaleistakin on kohkattu jo varmaan vuoden ajan, ja tullaan varmaan kohkaamaan vielä monta kuukautta.

Taitaa olla tämän nykyisen presidentin ansiota että näin kohkataan. Kyllä tämän vaalin tulos on tärkeä asia ihan maailmanlaajuisesti, ihan sama mitä mieltä sinä olet.

Sanoinko minä ettei vaalien tuloksella olisi merkitystä? En. Vaalit ovat merkitykselliset, mutta myös vähemmän intensiivinen seuranta riittäisi näin Suomessa. Minä koen, ettei minun tarvitse eurooppalaisena tietää sitä, mikä tilanne on jossain Georgiassa tai Arizonassa tunti tunnilta. Paljon olennaisempaa tietoa on kuka voitti, ja millaista politiikkaa voittaja aikoo tehdä. 

Vierailija
65/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran vilppiä on tapahtunut, niin miksi puolueettomat vaalitarkkailijat tai edes ääntenlaskennassa mukana olleet  republikaanit eivät ole huomanneet mitään eikä minkäänlaisia todisteita ole? 

Esim. vuonna 1850 syntynyt henkilö on käynyt henkilökohtaisesti antamassa äänensä. 

https://metro.co.uk/2011/09/20/man-claims-140-year-old-photo-proves-nic…

Eiköhän nicholas cagellakin ole äänioikeus. 

Vierailija
66/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todisteita on vaikka kuinka paljon mutta koska et ole perehtynyt asioihin, et tiedä niiden olemassa olosta.

Esim. vuonna 1850 syntynyt henkilö on käynyt henkilökohtaisesti antamassa äänensä. Yöaikaan löytyy satoja tuhansia Bidenin ääniä ympäri maata, joita sitten demokraatit laskevat ilman republikaanien valvontaa keskenään.

Kuulostaako rehellisiltä vaaleilta?

Clinton sai viime vaaleissa 3 miljoonaa ääntä enemmän kuin Trump ja hävisi silti. Mitä mieltä olet siitä?

Jenkeissä osavaltiolla oli tietty määrä pisteitä, jotka määrittävät valitsijamiesten määrän. Tällä varmistetaan se, että suurten kaupunkien painoarvo presidentin valinnassa ei nouse suhteettoman suureksi ja myös pienemmät paikat saavat tahtonsa kuuluviin.

Järjestelmä on parempi kuin kokonaisäänimäärään perustuva malli.

Vierailija
67/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trump oli presidenttinä establishmentin kauhistus, koska häntä on vaikea ohjailla. Aivokuollut Biden on sen sijaan unelma, koska hän tekee mitä käsketään eikä pysty itsenäiseen ajatteluun.

Vierailija
68/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä YK:n olisi syytä alkaa lähettää rauhanturvaajia ja vaalitarkkailijoita jenkkeihin...

Etyjin vaalitarkkailijat ainakin olivat aivan tyytyväisiä, paitsi Trumpin puheisiin. Pitääkö tarkkailijatkin vaihtaa, jos ei tulos miellytä?

Älä käsitä väärin, minua miellyttää tämä tilanne suurestikin. En ole trumpisti, mutta tuntuu että tuossa maassa on aina jossain joku äänisäkki joka löytyy jostain ihmepaikasta. Tai viriteltyjä äänestyslaitteita tms.

Vierailija
69/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ihan se ja sama onko Georgia sininen vai punainen. Toki Bidenin voitto hyvä juttu, mutta ei kyllä voisi vähempää kiinnostaa miten jossain yksittäisessä USA:n osavaltiossa äänestetään. Olen eurooppalainen, en yhdysvaltalainen.

Ja kokonaistulos kyllä tiedetään lopulta. Minua ärsyttää kun Suomessa - ja varmaan muuallakin- tämä vaalien seuranta on aivan maanisella tasolla. Jokaista osavaltiota tarkkaillaan koko ajan niin tarkkaan kuin voi tarkkailla. Tuntuu että koko maailma pyörii USA:n ympärillä. Näistä vaaleistakin on kohkattu jo varmaan vuoden ajan, ja tullaan varmaan kohkaamaan vielä monta kuukautta.

Taitaa olla tämän nykyisen presidentin ansiota että näin kohkataan. Kyllä tämän vaalin tulos on tärkeä asia ihan maailmanlaajuisesti, ihan sama mitä mieltä sinä olet.

Sanoinko minä ettei vaalien tuloksella olisi merkitystä? En. Vaalit ovat merkitykselliset, mutta myös vähemmän intensiivinen seuranta riittäisi näin Suomessa. Minä koen, ettei minun tarvitse eurooppalaisena tietää sitä, mikä tilanne on jossain Georgiassa tai Arizonassa tunti tunnilta. Paljon olennaisempaa tietoa on kuka voitti, ja millaista politiikkaa voittaja aikoo tehdä. 

Aloita itsestäsi ja lopeta vaaleista kohkaaminen.

Vierailija
70/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaisen laajamittaisen  (useassa osavaltiossa tapahtuvan) vilpin järjestäminen jolla olisi olennaista vaikutusta vaalituloksiin, on käytännössä mahdotonta, mutta ei tietysti foliohattutrumpistien mielestä.

Vierailija
71/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten tunteella te suhtaudutte kaukaisen maan vaaleihin...

Kaukaisen maan, jonka presidentillä on erittäin iso vaikutus koko maailman politiikkaan ja päätöksiin.

Vierailija
72/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloita itsestäsi ja lopeta vaaleista kohkaaminen.

Sure. Koville tuntuu kyllä joillakin jenkkipolitiikan faneilla ottavan, jos joku vähän kritisoi tätä USA:n tahtiin elämistä ja hengittämistä. Toki Yhdysvallat on maailman tärkein maa, ja meille suomalaisillekin USA on lähes yhtä tärkeä maa kuin Suomi, mutta silti. 

Vierailija
73/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten osallistut tähän ketjuun? Ajatteletko, että sinun tehtäväsi on lopettaa muiden ihmisten kiinnostus tähän asiaan? Ehkä olet suuruudenhullu ja kuvittelet omalla mielipiteelläsi olevan enemmän arvoa kuin onkaan. 

Vierailija
74/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trump tullaan muistamaan presidenttinä, jonka piittaamaton koronapolitiikka johti kymmenien tuhansien amerikkalaisten turhaan kuolemaan.

Satojen tuhansien

Vierailija
75/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trump oli presidenttinä establishmentin kauhistus, koska häntä on vaikea ohjailla. Aivokuollut Biden on sen sijaan unelma, koska hän tekee mitä käsketään eikä pysty itsenäiseen ajatteluun.

...paitsi jos Biden aivokuolee liikaa eikä pysty enää olemaan marionettipressa ja Harris nousee tilalle. Kamala ei varmasti kuuntele ketään koska COLOREDfemalePOWER!

Vierailija
76/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trumpin täydellinen melt down on kyllä nautinnollista seurattavaa. Tunti tunnilta jutut käyvät naurettavammiksi todennetun tilanteen valossa ja hänen oma uskonsa mahdollisuuksiin pelastua kevään 2021 oikeudenkäynneiltä näyttää karisevan silmissä.

Vierailija
77/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Clinton hävisi viime vaalit, hänen kannattajiensa pettymys oli todella suuri. Itseäni ärsytti kuinka täälläkin toimittajat ja suvaitsevaisto parkuivat Trump-angstiaan joka puolella. Hiukan myös hävetti olla "samalla puolella" heidän kanssaan.

Olen nyt tullut siihen tulokseen, että verrattuna Trumpin ja hänen kannattajiensa käyttäytymiseen vaalitappion uhatessa yhä selvemmin, Clintonin tukijat käyttäytyivät äärimmäisen arvokkaasti ja kunnioitettavasti. Lievät itkupotkuraivarit netissä ovat ihan toista kuin demokraattisen prosessin kiistäminen, ääntenlaskun häirintä mellakoinnilla, erilaisten toinen toistaan villimpien salaliittoteorioiden uskominen täysin kritiikittömästi ja niiden levittäminen suu vaahdossa. Tuntuu, että Trump on tuonut esiin kannattajissaan kaikkein alhaisimmat, vihamielisimmät ja vainoharhaisimmat puolet.

Surullista tässä tietysti on se, että Biden ei välttämättä jää historiaan mitenkään erityisen loisteliaana presidenttinä. Hän ei kuitenkaan vaikuta samanlaiselta kävelevältä katastrofilta kuin Trump, mutta edeltäjänsä perintönä hän saa rikkonaisen maan ja syvästi jakautuneen kansan, joista osalta on idolinsa kannustamana kadonnut täysin usko rauhalliseen demokratiaan ja oikeusvaltion periaatteisiin. Bidenin pitäisi olla suunnilleen Jeesus, että hän saisi luotsattua USA:n pois Trumpin syöksyvirtauksista tyynille vesille. 

Vierailija
78/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satojen tuhansien

Kuvittelette että joku muu presidenttinä olisi voinut panna käden koronaviruksen eteen ja estää sen tulo ja leviäminen Yhdysvalloissa?

Vierailija
79/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten osallistut tähän ketjuun? Ajatteletko, että sinun tehtäväsi on lopettaa muiden ihmisten kiinnostus tähän asiaan? Ehkä olet suuruudenhullu ja kuvittelet omalla mielipiteelläsi olevan enemmän arvoa kuin onkaan. 

Ihan vain siksi, että minua huvitti tuo otsikko kun sen keskustelun etusivulla näin. 

"Biden johtoon Georgiassa - Georgia sininen ensimmäistä kertaa vuosikymmeniin."

Tuosta tuli niin sellainen mielikuva, että nyt on niin tärkeitä juttuja tapahtumassa Georgiassa, että pakko avata tästäkin ilmiöstä oma ketju tänne. Eihän se riittäisi, että aihetta kommentoitaisiin jossain olemassa olevassa vaaliketjussa. Mutta toki ymmärrän että Georgian - siis nimenomaan sen Yhdysvaltojen osavaltion, ei valtion - tilanne on tärkeä asia meidän kannaltamme. 

Vierailija
80/157 |
06.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kannattaisi muistaa myös se, että vaalit ovat keino huijata ihmisiä luulemaan, että he elävät demokratiassa ja että heidän mielipiteellään olisi muka jotain vaikutusta johonkin.

Jos vaalitulos väärennetään niin sillä ei ole mitään olennaista vaikutusta yhtään mihinkään. Samat taustavoimat niistä naruista vetelevät kuin ennenkin.

Biden on siitä hyvä marionetti, että häntä voidaan ohjailla mihin suuntaan tahansa, koska ei pysty itsenäisesti muodostamaan yhtäkään järkevää koherenttia lausetta.

Trumpin jännät "koherentit" lauseet ja uudissanat ovat kyllä niin pimeitä ettei niitä voi peitota. Ja jos ei ole mitään sanottavaa voi hokea veryveryä ja horriblea ja valehdella kuten Trump.