Alle 160 cm naiset, millaisilla kaloreilla olette laihduttaneet?
Täällä on jo pitkä ketju, jossa ihmetellään sitä, miten vähän lyhyt nainen saa syödä. Mutta kaipaisin enemmän konkreettisia kokemuksia siitä, millaisilla kaloreilla olette laihtuneet ja millä mitoilla ja aktiivisuustasolla. Useimmat kalorilaskurit ottavat vaan painon huomioon ja nyt on alkanut tuntua siltä, että ehdotukset ovat liian korkeita.
Eli millaisilla kalorimäärillä te muut lyhyet naiset olette laihtuneet?
T. 80kg/157cm istumatyöläinen kolmekymppinen nainen
Kommentit (21)
Noin 1700 kcal / vrk. Harrastin kyllä liikuntaa noin 4 tuntia viikossa.
olisko ollut 1300-1400kcal. liikuntaa vaati 6pv vk 1,5h pv.
Sellaiset 1300 kaloria. Ja yhtenä päivänä viikossa 1600. Muuten menee kroppa säästöliekille.
Olen 162 cm pitkä ja painan 62,5 kg.
Mun keskikulutus on noin 1300/pvä kun en tee liikuntaa. Juoksulenkki nostaa kulutuksen 1800. Urheilupäivinä syön siis reippaasti enemmän tai en määrällisesti enenpää mutta energiatiheämpää ruokaa (esim pastaa) muina päivinä kevennän 1200. Olen 162 cm ja tällä hetkellä 57,5 kg. Satutin jalan ja en ole päässyt lenkille 3kk. Kesällä kun juoksin säännöllisesti niin paino oli just 55kg. Siihen olin melko tyytyväinen. Ja kyllä, mulla on juoksukello joka kertoo pulssit ja kalorinkulutukset jne. Garmin sellainen joka aina ranteessa.
Riippuu, kuinka paljon liikut ja kuinka nopeasti pitäisi laihtua. Istumatyö ei vielä hirveästi kerro, tunnin reipas kävelylenkkikin kuluttaa jo jonkin verran.
Itse pidän järkevämpänä hitaampaa laihdutusta, siten vaikutus on todennäköisemmin pidempikestoinen. Nopealla laihdutuksella kilot tuppaavat tulla nopeasti takaisin. Vähennä alkuun jokaiselta aterialta vaikka neljäsosa totutusta määrästä.
En laske kaloreita mutta neljä kiloa lähti viikossa kun pidin sokerilakon. Olen samanpituinen ja ikäinen kuin ap
Syön päivittäin puuroa ja juomina vesi ja maito
Vierailija kirjoitti:
En laske kaloreita mutta neljä kiloa lähti viikossa kun pidin sokerilakon. Olen samanpituinen ja ikäinen kuin ap
Syön päivittäin puuroa ja juomina vesi ja maito
Lisäyksenä en harrasta liikuntaa. Paino nyt 52kg
Miten se pituus kulutukseen vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
No AV:lla kiven kovaan väitetään että lyhyempien pitää syödä vähemmän:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3752723/rupesin-selvittamaan-miksi-pain…
Oon 157 cm ja painan 49 kg. Ikää jo liki 50. Pari kiloa pitäis saada pois ja se ei onnistu kuin 700 kcal/ vrk -dieetillä. Kokeiltu on! Ja reeniä on 5-6 krt/vko. Sitkeessä on rasva tän ikäisellä.
Vierailija kirjoitti:
Oon 157 cm ja painan 49 kg. Ikää jo liki 50. Pari kiloa pitäis saada pois ja se ei onnistu kuin 700 kcal/ vrk -dieetillä. Kokeiltu on! Ja reeniä on 5-6 krt/vko. Sitkeessä on rasva tän ikäisellä.
Tuolla iällä ja painolla keskittyisin lihasmassan saamiseen ts. kiinteytymiseen muutaman kilon hifistelyn sijaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaksi henkilöä painaa 90 kiloa ja on muuten samankaltaisia perusaineenvaihdunnaltaan ja kulutukseltaan MUTTA toinen on 180 cm ja toinen 150 cm, näistä 180 cm pitkällä on pituutensa vuoksi painossaan enemmän lihasta ja siksi lyhyttä suurempi peruskulutus.
Vierailija kirjoitti:
Kovin paljoa rasvaa ei noilla mitoilla olevalla viiskymppisellä olla. Ylimääräistä tai muutenkaan. Mee salille ja hanki lihasta mielummin.
Mielestäni 160 cm paksu nainen ei kyllä ole paljon laihduttanut.
Hei! Ihanaa, kun teit lyhyen naisen laihdutusketjun! Todellakin on totta, että lyhyt nainen ei saa paljon syödä tai muuten lihoo heti ja paljon. Liikunnasta huolimatta.
1300 kaloria ja yksi herkkupäivä viikossa.
T. 156cm 53kg
Olen 162cm ja 52kg. Kulutus on siinä 1500, jos en tee päivän aikana juuri mitään. Jos käyn vaikka pitkällä lenkillä, niin saattaa päästä 2000. Nämä lukemat siis aktiivisuus rannekkeesta, mittaa sykkeen jne. Omia kaloreita en laske, kun ei tarvitse pudottaa painoa. Aiemmin painoin 57kg, lisäsin tuon liikunnan ja vähän terveellisemmin syön. Sillä tippui tuo 5kg ja nyt siinä pysynyt. Syön 3-4 kertaa päivässä.
Pienillä ja heikoilla kaloreilla.