Minua vähän huvitti äsken kun käytiin anoppilassa...
Käly on juuri saanut vauvan. Hän on aika väsynyt. Vauva on nyt viikon ikäinen, ja he olivat vauvan kanssa käymässä anoppilassa.
Käly valitteli sitä että ei jaksaisi vieraita, ja ei jaksaisi että miehen vanhemmat tulisivat lasta katsomaan, ja kauhisteli kun miehen vanhemmat olivat sanoneet että tulisivat jatkossa viikottain katsomaan vauvaa (heille ensimmäinen lapsenlapsi).
Anoppi totesi että onhan se ymmärrettävää että äsken synnyttänyt haluaa olla rauhassa ja että perhe haluaa sopeutua vauva-arkeen rauhassa..... hiljeni hetkeksi ja totesi sitten että niin, kyllähän hekin änkesivät meille vähintään kerran viikossa kun meidän esikoinen syntyi.... Tyydyin vain mutisemaan "mmm-mm".... koska en oikein keksinyt sanottavaa.
Käly sitten vielä jotain miten ei jaksaisi edes kahvia keittää, enkä viitsinyt mitään sanoa että kyllähän hän ja miehensäkin kävivät meillä aika usein, ja aina leiposin (jo samana päivänä kun kotiuduttiin synnäriltä kun esikoinen oli 3pvän ikäinen).
Kupusta tulivat heti katsomaan kun kotiuduttiin, hän oli vähän päälle vuorokauden silloin... ja leiposin ja juttelin vieraiden kanssa jne.
Ei kukaan silloin ajatellut että ehkä äsken synnyttänyt on vähän väsynyt ja haluaisi viettää aikaa ihan vain perheen kesken...
Mies silloin kyllä sanoi asiasta, mutta heidän mieelstään heillä oli oikeus käydä katsomassa ensimmäistä lapsenlastaan, ja tutustua häneen kunnolla alusta asti.
Hyvissä väleissä ollaan jne, eikä minulla muuten olisi pahaa sanottavaa kummastakaan, mutta tosiaan nyt huvitti miten ymmärretään että tuoreet vanhemmat haluavatt olla rauhassa kun kolme vuotta sitten eivät ymmärtäneet ollenkaan.
Kiitos että sain avautua.
Kommentit (65)
Miten kukaan olsi tajunnut, kun et puhunut mitään? Ei kukaan muista omia synnytyksiään yli 20 vuotta siten, sillä aika kultaa muistot, ja jos ei ole sitä kokenut, ei ymmärrä sitäkään vähää.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:40"]
Miten kukaan olsi tajunnut, kun et puhunut mitään? Ei kukaan muista omia synnytyksiään yli 20 vuotta siten, sillä aika kultaa muistot, ja jos ei ole sitä kokenut, ei ymmärrä sitäkään vähää.
[/quote] Missä olen sanonut että ei oltais puhuttu mitään?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:28"]
Kamalaa tekstiä. Mitään en tajunnu juonesta ja sana "leiposin".. mitä se tarkottaa?
[/quote] No vähänkö olet saatana tyhmä!! Mee takas kouluun jos et tajunnu. Täytyykö sitä aina kirjakielellä kirjoittaa, että tollaset nuijatkin tajuais jotain? Minäkin leiposin eilen ja tänään nukkusin pommiin, et revi siitä ääliö!
[/quote]Turu murre voi olla vaikke, jos sitä ei ole ussei kuullu
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:37"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:09"]32, haista pitkä vittu!
[/quote]
No no no! Rauhoitutaas pikkasen.
[/quote]
tais osua haistattelijalle arkaan kohtaan. kaikki kun ei ole niitä kouluja käyneet ja muutenkin luetun ymmärtäminen vaikeaa
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:41"]
[/quote]Okei, sori ymmärsin väärin. Luulin että ap ei valitelut väsymystä vaan pisti synnytyksen jälkeen pöydän koreaksi.
Mutta tosiaan jos ap kitisi ihan samoin kuin kälynsä, mutta silloin sukulaiset eivät ottaneet sitä kuuleviin korviinsa, niin olihan ne tosiaan aika kusipäisiä ja epäreiluja.
[/quote]Jos et tuossakaan saanut suutasi auki, niin tuskin sait aikaiseminkaan kun olit samassa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:49"]
[/quote]Jos et tuossakaan saanut suutasi auki, niin tuskin sait aikaiseminkaan kun olit samassa tilanteessa.
[/quote]Mitä jos lukisit tämän ketjun, ja rasittaisit pieniä aivosolujasi sen verran että yrittäisit löytää minun viestit tästä ketjusta? Se oli silloin, nyt on nyt, ja joo minua huvitti, mutta ei ollut mitään aihetta ruveta vänkäämään anopin luona asiasta kun vaikutti siltä että hän nyt (vähän jälkikäteen...) tosiaan tajusi että ehkä heidän toimintansa silloin oli vähän ajattelematonta.
Tällä ap:llä on aina näitä anoppijuttuja!
Hankkikaa ulko-oveen lukko ja käyttäkää sitä! Pitää oivallisesti kutsumattomat vieraat ulkopuolella, suosittelen!
Sitten leiposikaa ihan rauhassa itsellenne!
Hankkikaa ulko-oveen lukko ja käyttäkää sitä! Pitää oivallisesti kutsumattomat vieraat ulkopuolella, suosittelen!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 23:58"]
[/quote] Tämä on itseasiassa ensimmäinen anoppi-juttuni =) Tämän jälkeen ilmestyi aloitus aloitus anopista joka aina tulee ruoka-aikaan paikalle, ja meinasinkin tänne kirjoittaa että apua, taisi herättää anoppi-hullun, muta en sitten viitsinyt =D
[/quote]
[/quote]
ENKÄ RAUHOTU! *vetää syvää henkeä ja pyyhkii ahdistuksen kyyneleitä silmistä*
HALUUN JÄÄTELÖÖ!
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:44"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:42"]
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 22:41"]
Meidän suvussa annetaan tuoreen perheen olla omissa oloissaan ainakin 2 vuotta, ettei vain häirittäisi äitiä ja isää. Ristiäisiin ei tietenkään lähdetä: sehän olisi tunkeutumista vauvan ensimmäiseen juhlaan, ei nyt hyvänen aika kukaan sellaista tekisi. Parasta on antaa vauvaperheen olla yksikseen, koska heillä on kuitenkin niin raskasta, ettei siihen ketään muita vaivaksi kaivata.
[/quote] No haa haa taas. Onhan se niin kovin vaikeaa löytää se jonkinlainen kultainen keskitie, ja odottaa sitä että pyydetään käymään sen sijaan että vain ilmoitetaan että tullaan nyt hei käymään.
[/quote]
Parasta on jättää se vauvaperhe omilleen! Silloin ei olla vaivaksi ja silloin saavat rauhassa tutustua vauvaan. Minua kun ihmetyttää se, että vauvaa ei sovi käydä katsomassa, kuulumisia ei sovi kysyä, mutta vauva pitää kuitenkin ottaa yökylään, kun bilejalka alkaa väpättää. Ihmeesti se vauvan ja isovanhempien yhteinen aika on kiinni siitä, miten episitomia paranee.
[/quote]
En minä ainakaan jaksanut isovanhempien kyläilyä kun episiotomia ei ollut parantunut. Onneksi lapseni isovanhemmat fiksuina ihmisinä malttoivat joitain päiviä odottaa että hieman toivuin. Vauva oli tottakai ykkönen, mutta kakkosena tuli oma jaksaminen ja terveydentila, ei lapseni ja hänen isovanhempiensa tutustuminen.
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:07"]
[/quote]
[/quote]
HALUUN JÄÄTELÖÖ!
[/quote] Etkä halua kun siinä on kannamunia eikä pelkästään kermaa!
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:09"]
[/quote]
[/quote]
HALUUN JÄÄTELÖÖ!
[/quote]
Mut ku... mut ku... MÄ HALUUN! *huutaa naamapunaisena*
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:11"]
[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 00:09"]
[/quote]
[/quote]
HALUUN JÄÄTELÖÖ!
[/quote]
Mut ku... mut ku... MÄ HALUUN! *huutaa naamapunaisena*
[/quote] Pistä sukat jalkaan, jumppaa niin että jalat hikoaa, pistä hikiseet sukat pakastimeen, odota puoli tuntia, ja ime sukkaa.. melkein yhtä hyvää kuin jätski.
Ei tuo 'leiposin' mua ainakaan häirinnyt, ymmärsin sen kyllä hyvin. Mutta mulle oli jotenkin vaikeaa tajuta kenestä milloinkin oli kyse. Varmaan olen yksinkertainen, mutta sanoisin että kyllä tuo aloitus pikkasen ois voinu olla selvemmin muotoiltu. :)
Hassua kun ap on saanut noin paljon negatiivisia kommentteja. Itse oikein tarkkaan luin tekstiä ja mietiskelin tuntemuksiani. Ne pari 'leiposin' -sanaa hyppää tekstistä silmille, joten ajatukset kääntyvät niihin ja värittävät muutkin ajatukset. Vähän sama kuin jos joku viljelee tekstissään vi**ua, niin koko asia herttää erilaisia tunteita kuin ilman niitä. Kieltämättä se leiposiminen kuulostaa niin ärsyttävältä, että koko juttu ärsyttää.
Asia sinänsä on oikein kiva ja olisin itsekin voinut sanoa noin. Ihan samanlaisessa tilanteessa siis olen ollut. Onhan tässä selkeä tapa- tai luonne-erokin. Minusta oli itsestäänselvää, että kun vieraita tuli katsomaan vauvaa niin meillä oli siistiä (=siivottiin). Mihen sisko taas tyytyväisenä sanoo että kiva kun tuutte kylään, niin voitte siivota heillä kun he eivät ole jaksaneet kun vauva valvottaa. Kaikki ovat kuitenkin tyytyväisiä, eikä kenelläkään ole herneitä nenässä koska pidämme toisistamme.
Kokemukseni mukaan äidin vointi ei useinkaan paljon kiinnosta ketään. Varsinkaan jos lapsia on useita. Siksipä otan aina oikein asiakseni kiinnottää siihen huomiota ja mahdollisilla vierailuilla yritän sekä puhua aiheesta että helpottaa äidin tilannetta omalla työlläni tai tuomisillani.
Me ei pojan ja miniän lasta käyty katsomassa, kun miniä huusi, että hän ei halua ketään OUTOA katsomaan valuvia tissejään, mutta hänen vanhempansa melkein asuivat siellä.
No me olemme olleet sitten outoja edelleen ja onneksi tyttö sai lapsen, olemme sitä saaneet hoitaa ja se onkin ollut paljon mummolassa nyt isompana.
Nyt miniä haukkuu meitä kylillä, että miksi emme hoida heidän kahta poikaansa.
Hohhoijaa, mutta mehän olemme outoja. Ihmettelen, ettei miniän vanhemmat hoida hänen lapsiaan, vaikka olivat niitä tuttuja
[/quote]