Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Miehen henkinen ja fyysinen väkivaltaisuus yllätti.
Tiesin kyllä että vaimoni ei tykkää suihinotoista ja kakkoseen ottamisesta mutta luulin että kyllä nuo sit jossain vaiheessa lisätään seksielämään. Mutta tilanne 12 vuoden jälkeen: edelleen ei! Käyn sen vuoksi kerran kuussa huorissa kun en jaksa enää yrittää.
Se että mies suunnittelee kaikennäköistä mutta ei saa koskaan vietyä yhtään projektia loppuun asti, paitsi ehkä kerran kymmenessä vuodessa ja silloinkin se projekti on joku ihan hyödytön näperrys. Lupailee, että siirtää painavan huonekalun tai korjaa jonkun hajonneen jutun jne. mutta ei kuitenkaan koskaan tee mitään. Jos muistutan asiasta, alan kuulostaa nalkuttavalta akalta, siis omastakin mielestäni, kun muistuttamaan joutuu miljardi kertaa, kun koskaan ei tule valmista. Jos teen itse tai hommaan jonkun toisen tekemään, niin se on melkeinpä loukkaus, kun "kyllä mäkin olisin tuon voinut tehdä". NIIN OLISIT MUTTA ET TEHNYT!
Ei mikään iso juttu mutta v*tuttava pidemmän päälle, kun tekemättömät hommat kasaantuu.
Vierailija kirjoitti:
Tiesin kyllä että vaimoni ei tykkää suihinotoista ja kakkoseen ottamisesta mutta luulin että kyllä nuo sit jossain vaiheessa lisätään seksielämään. Mutta tilanne 12 vuoden jälkeen: edelleen ei! Käyn sen vuoksi kerran kuussa huorissa kun en jaksa enää yrittää.
Meillä vähän päinvastoin. Tiesin, että mies on niin vanilja kuin ikinä voi olla mutta jotenkin ajattelin ja kuvittelin, että saataisiin niitä vähän k*nkympiä juttuja lisättyä valikoimaan myöhemmin. Ei ole saatu eikä ilmeisesti onnistu tulevaisuudessakaan.
Minut yllätti se, että vasta eron jälkeen tajusin koko 30 vuoden suhteen perustuneen valheille ja exän ongelmallisen käytöksen johtuneen persoonallisuushäiriöstä. Suhteessa tätä ei pystynyt näkemään, vaan ihmettelin vain vuosi vuodelta pahenevaa käytöstä ja väkivaltaisuutta. Jälkeenpäin on helppo nähdä, miten ongelmat lisääntyivät tyypillisesti nimenomaan isojen elämänmuutosten kuten yhteenmuuttamisen ja lapsen syntymän jälkeen.
Ehkä se että vasta nelikymppisenä olen alkanut ymmärtämään mitä haluan, mitä mieheni haluaa, millainen olen ja millainen mieheni on. Ja nämä asiat on ristiriidassa. Kaksikymmentä vuotta tässä on ”hoidettu” parisuhdetta ja ”tehty työtä” parisuhteen eteen ja nyt tajuan että koko systeemin perustus on viallinen. Eikä mikään muuta sitä.
Se, että tärkein opeteltava taito on ollut osata päästää irti. Molemmilla. Kummallakin on säilynyt kyky ottaa vastuu itse omista teoista, tunteista ja sanoista. Se on tehnyt suhteestamme tasavertaisen, läheisen ja yhä uudelleen uusiutuvan, joka tasolla. Molemmilla on ollut tilaa henkilökohtaiseen kasvuun ja toinen on ollut siinä tukena. Ollaan 10 vuotta oltu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vaimosi pitäisi tehdä jotakin, josta hän ei pidä?
Vaimo ei käytä sosiaalista mediaa mutta vauva av sivuilla hän on pari tuntia päivässä ja referoi minulle näitä juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen vallankäyttö. Siitä huolimatta pettäminen on anteeksiantamatonta ja runkkari ja huorissäkävijä on surkimus.
Niinhän sitä sanotaan, että ruokalaji, joka vähentää naisen seksuaalista halukkuutta on hääkakku. Onko se sitten siihen asti ollut teeskentelyä?
Ehkä vika ei olekaan siinä hääkakussa, vaan siinä, että miehen ei enää tarvitse nähdä vaivaa pitääkseen naisensa. Seksi on sitä, että kerran kouraistaan naisen haaraväliä, työnnytään sisään, muutama veto, mies saa, kellahtaa kyljelleen ja nukahtaa.
Nainen jää itkua pidellen valvomaan ja tuntee itsensä esineeksi, johon mies tyhjentää itsensä.
Osalla naisista kun se hääkakku ei kuitenkaan niitä haluja vie. Hyvää kyllä haluaa, ei sen haluaminen hääkakun syöntiin lopu.
Minulla on kyllä tästä viimeisimmästä kokemusta, niin että kyllä hääkakku vaimon seksihaluja laski huomattavasti. Tai sanotaan, että siitä alkoi alamäki joka päättyi lapsiluvun täyttymiseen. Sen jälkeen seksikin on ollut vain ”pakollista” velvollisuutta. Ei tietysti sitä ääneen kerro mutta ei tarvi olla mikään einstein asian huomatakseen. Siihen asti seksi oli kivaa ja kokeilevaa, nyt samaa kaavaa toistava taakka. Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan kuinka en huomioi tai muuta vastaavaa, ei ole siitä kiinni. Teen kaikkea mahdollista vain parantaakseen vaimon hyvinvointia mutta ehkä pitäisikin muuttaa suuntaa aivan täysin toisenlaiseksi?
Kyllä se monessa tapauksessa on peiliin katsomisen paikka miehellä jos nainen on haluton. Oma kokemukseni on että mies näissä tapauksissa pitää naista ihan itsestäänselvyytenä. Ei jaksa itse tehdä mitään sen eteen että naisen halut heräisivät. Halujen herättely on just sitä tasoa että tullaan yhtäkkiä kourimaan tisseistä! Muuten ei huomata MITENKÄÄN. Lisäksi miehet yleensä tosi itsekkäitä ja olettavat itsestäänselvyytenä että nainen on vastuussa niin kodista, lapsista kuin vielä rahastakin! Mihin nainen enää tarvii miestä, joka ei osaa edes tyydyttää häntä, koska seksikin menee miehen ehdoilla?
Juuri noin. Hääkakku muuttaa miehen luulemaan että vaimo on äiti sillä erotuksella että siltä on oikeus ottaa seksiä kun haluaa eikä naisen nautinnosta eli sen puutteesta tarvitse välittää yhtåän.
Se oma vaimohan on se joka pitää joka päivä valloittaa.
Mies jos sinulla on haluton vaimo niin se on ihan yksin sinun syysi.
Kuinka moni nainen itkeekään pettymystään 'seksin' jälkeen kun mies jo kuorsaa.Tämä menee aina tähän samaan pisteeseen, jossa miestä haukutaan kuinka se ei joka päivä tee sirkustemppuja naiselle. Missä ne naisten tekemät temput suhteen eteen?
Yritän myös tyydyttää naista seksuaalisesti mutta häntä ei kiinnosta ottaa vastaan minun tarjoamaa tyydytystä. Eikä juurikaan kerro mitä seksiltä kaipaisi.Kyllä minun mies osaa minut tyydyttää seksin suhteen, sehän on tärkeä osa hänenkin nautintoa.
Mutta muuten ei huomaa tai huomioi koskaan. Ei ota kuuleviin korviin yksinkertaisia pyyntöjäni, että esim laittaisi tavaroita paikoilleen, imuroisi joskus tai oma-aloitteisesti tekisi lasten kanssa jotain tai huolehtisi heidän asioistaan. Nämähän on asioita jotka pitäisi tapahtua pyytämättä, kysymys siis ei ole mistään sirkustempuista. Mutta jos ei välitä siitä että toinen väsyy, miettii vain ja ainoastaan sitä miten itse pääsee helpoiten ja mukavimmin, niin sittenhän tilanne on aivan toinen.Minulla kuitenkin on täysi työ hoitaa koti ja perhe yksin tietenkin oman työni lisäksi. Maksan myös perheen kuluista suurimman osan, koska minulla on parempi palkka. Katson että huomioin miestä kun laitan miehelle ruoan, pesen hänen pyykkinsä, siivoan hänen sotkunsa... Ja tätä kaikkea hän pitää itsestäänselvyytenä, kiitosta ei ole tähän päivään mennessä kuulunut. Kyllä minusta olisi aika luksusta jos joku tekisi tuon kaiken puolestani, tilanne halujen suhteen olisi silloin varmasti aivan todella toinen!
Jos kotityöt ja kumppanin passaaminen olisi perinteisesti kuulunut miehelle feministit julistaisivat, kuinka alentavaa naiselle sellainen on, että toinen passaa niin kuin nainen ei itse osaisi mitään.
Eniten ihmetyttänyt se miten vaikeaksi seksi voi tulla. Laatu on huippua ja kaikki mausteet ovat käytössä, mutta määrä on pudonnut sellaiseen muutamaan kertaan kuukaudessa. Syy lähtee varmaan ihmisten prioriteeteista, itse näen seksin stressinpurkukeinona ja tekemisenä joka on ehkä parasta maailmassa, jotain jolle haluaa etsiä tilaisuuksia. Toiselle seksi on jotain mikä tapahtuu vasta kun kaikki muu on tehty ja ajatukset levossa. Varmaan hyvin stereotyyppinen mies-naisasetelma tässä.
Eikä ole kysymys mistään henkisestä tai fyysisestä repsahtamisesta kummallakaan puolella. Hankala vaan jaksaa pitää yllä omaa hyvää oloa ja fiilistä kun puuttuu jotain oleellista.
Se on yllättänyt, että pillun saaminen on edelleen hankalaa. Vaimo ei suostu uskomaan, että e-pillerit ovat hävittäneet hänen seksihalunsa vaikka asiassa ei ole mitään epäselvää. Pari viikkoa pillereiden aloittamisen jälkeen ei enää panettanut. Kyllä reilu kolmekymmpisellä naisella luulisi himojen hyrräävän. Ei halua kuitenkaan luopua pillereistä vaikka olen pyytänyt lopettamaan sen hormonipaskan syömisen koska se pilaa parisuhteen. Erohan tästä tulee kun olen kuitenkin yrittänyt puhua ja vastaus oli ei. Ei minua kiinnosta hengailla pelkkinä kämppäkavereina. M50v
Vierailija kirjoitti:
Että miehen on pakko puhua koko helvatun ajan tunteista. Oi jeesus armahda.
Hauska heitto mutta trolli vähän liian ilmeinen.. Mies<->tunteista höpöttäjä, valitse toinen..
Nykyisen miehen eksän käytös. Vaikka tämä nainen itse piti kahta miestä yhtä aikaa, niin siltikään ei ole päästänyt irti miehestäni. Se, miten eksällä on edelleen niin vahva mielipide elämästämme, vaikka minä olen tullut vuosia eronsa jälkeen kuvioihin.
Vierailija kirjoitti:
Se on yllättänyt, että pillun saaminen on edelleen hankalaa. Vaimo ei suostu uskomaan, että e-pillerit ovat hävittäneet hänen seksihalunsa vaikka asiassa ei ole mitään epäselvää. Pari viikkoa pillereiden aloittamisen jälkeen ei enää panettanut. Kyllä reilu kolmekymmpisellä naisella luulisi himojen hyrräävän. Ei halua kuitenkaan luopua pillereistä vaikka olen pyytänyt lopettamaan sen hormonipaskan syömisen koska se pilaa parisuhteen. Erohan tästä tulee kun olen kuitenkin yrittänyt puhua ja vastaus oli ei. Ei minua kiinnosta hengailla pelkkinä kämppäkavereina. M50v
Mitä ehkäisyä haluaisit teillä käytettävän? Oletko ehdottanut, että sinä käyt vasektomiassa?
Se, että joillekin aikuisille ihmisille on oikeasti mahdotonta kuunnella, perustella omaa toimintaa tai tehdä kompromisseja. Kaveruudessa ei näitä tilanteita tule, ainakaan kauhean tärkeistä tai vakavista asioista, mutta jokaisessa parisuhteen konfliktitilanteessa jokainen miesystävä on alkanut huutaa, mököttää tai yrittänyt vaihtaa puheenaihetta. Sellaista kovapäisyyttä ja raivarointia, jota en ole nähnyt edes lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ehkäisyä haluaisit teillä käytettävän? Oletko ehdottanut, että sinä käyt vasektomiassa?
Kyllä olen. Vaimo ei halua luopua pillereistä koska kuukautiset ovat helpommat. M50v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olen. Vaimo ei halua luopua pillereistä koska kuukautiset ovat helpommat. M50v
Ok, ymmärrän vaimoasi oikein hyvin. Hän on valinnut kahdesta pahasta sen pienemmän. Minulla halut lähti kuin napista painaen kun otin hormonikierukan, mutta en halunnut luopua siitä, koska sen myötä kuukautiset loppuivat kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Se, että joillekin aikuisille ihmisille on oikeasti mahdotonta kuunnella, perustella omaa toimintaa tai tehdä kompromisseja. Kaveruudessa ei näitä tilanteita tule, ainakaan kauhean tärkeistä tai vakavista asioista, mutta jokaisessa parisuhteen konfliktitilanteessa jokainen miesystävä on alkanut huutaa, mököttää tai yrittänyt vaihtaa puheenaihetta. Sellaista kovapäisyyttä ja raivarointia, jota en ole nähnyt edes lapsilta.
Jep, ei osata keskustella ja miesten jopa viikonkin kestävä mykkäkoulu on jotain uskomatonta kun itse leppyy vartissa.
Tuo ärsytyksen määrä mikä väliin iskee päälle ihan tavanomaista asioista vaikka suurimman osan ajasta kaikki on ok.