Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Seksuaalinen vallankäyttö. Siitä huolimatta pettäminen on anteeksiantamatonta ja runkkari ja huorissäkävijä on surkimus.
Onnellinen50 kirjoitti:
Eniten on yllättänyt se miten helppo parisuhde voi olla ja miten rakkaus ja himo roihuaa edelleen niin täysillä 20 vuoden kälkeenkin. Se miten mistään asioista ei tarvitse vääntää ja miten mahtavaa on kun puoliso on myös paras ystävä. Joskus melkein nipistän itseäni tarkistaakseni, että tämä on totta.
Perässä tullaan, 15 onnellista vuotta samalla reseptillä. N42
Se, kuinka vähän mies oli kykeneväinen jakamaan itsestään. 8v. suhteen aikana tapahtui paljon asioita kuten läheisten kuolemia, lapsen syntymät, työttömyyttä, burnoutia, pohjalta nousua, menestymistä, matkustelua.
Ja kaikkien näiden kokemusten ajan koin olevani totaalisen yksin, sillä en saanut henkistä yhteyttä mieheeni. Ei puhunut, ei reagoinut surulla tai ilolla. Hoiti käytännön asiat hyvin ja joskus humalassa vähän rentoutui ja saattoi hieman nauraa. Muuten pelkkää tasaista passiivista olemista, kuin tekohengittyä elämää. Mikään ei auttanut, ei edes vuoden pariterapia. Ei halunnut selvittää masennuksen mahdollisuutta tai neuropoikkeamaa, ei vaikka pariterapeuttikin näitä ehdotti.
Lopulta lähdin, ja suren yhä. Monella tapaa hyvä mies, mutta tuntuu kuin ettei hänellä ei olisi sielua, on vain pelkkä kuori.
Eniten on yllättänyt se, miten vaikea minun on oikeasti asettua toisen asemaan. Kuvittelin olevani empaattinen, rento ja joustava, mutta välillä minun on aidosti mahdoton ymmärtää miestäni. Sen sijaan saatan nalkuttaa, painostaa ja suistua riitelemään, jos mies ei tee tai hahmota kuten itse teen. Tämä hävettää.
Vierailija kirjoitti:
Seksuaalinen vallankäyttö. Siitä huolimatta pettäminen on anteeksiantamatonta ja runkkari ja huorissäkävijä on surkimus.
Niinhän sitä sanotaan, että ruokalaji, joka vähentää naisen seksuaalista halukkuutta on hääkakku. Onko se sitten siihen asti ollut teeskentelyä?
Vierailija kirjoitti:
Eniten on yllättänyt se, miten vaikea minun on oikeasti asettua toisen asemaan. Kuvittelin olevani empaattinen, rento ja joustava, mutta välillä minun on aidosti mahdoton ymmärtää miestäni. Sen sijaan saatan nalkuttaa, painostaa ja suistua riitelemään, jos mies ei tee tai hahmota kuten itse teen. Tämä hävettää.
Sinä sentään olet tiedostanut sen. Kaikki eivät sitä tee. Toinen ei ole ajatusten lukija eikä pidä samoja asioita tärkeinä.
Vierailija kirjoitti:
No pettäminen on aina väärin. Ensin erotaan ja sitten etsitään uusi. Yhtäkään liittoa ei palasta vieraissa käyminen vaan se pilaa asioita vielä lisää.
Mitä noihin maksullisissa käymiseen tulee, niin siinä voi aina olla kyse ihmiskaupasta ja tavallaan aina onkin. Minusta jo se, että mies on valmis ostamaan toisen ihmisen käyttöönsä on jotain niin kamalaa, etten haluaisi olla sellaisen miehen kanssa missään tekemisissä.
Minun on jopa helponpi hyväksyä vieraissakäynti, kuin se, että mies ostaisi toisen ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän sitä sanotaan, että ruokalaji, joka vähentää naisen seksuaalista halukkuutta on hääkakku. Onko se sitten siihen asti ollut teeskentelyä?
Ehkä vika ei olekaan siinä hääkakussa, vaan siinä, että miehen ei enää tarvitse nähdä vaivaa pitääkseen naisensa. Seksi on sitä, että kerran kouraistaan naisen haaraväliä, työnnytään sisään, muutama veto, mies saa, kellahtaa kyljelleen ja nukahtaa.
Nainen jää itkua pidellen valvomaan ja tuntee itsensä esineeksi, johon mies tyhjentää itsensä.
Osalla naisista kun se hääkakku ei kuitenkaan niitä haluja vie. Hyvää kyllä haluaa, ei sen haluaminen hääkakun syöntiin lopu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vika ei olekaan siinä hääkakussa, vaan siinä, että miehen ei enää tarvitse nähdä vaivaa pitääkseen naisensa. Seksi on sitä, että kerran kouraistaan naisen haaraväliä, työnnytään sisään, muutama veto, mies saa, kellahtaa kyljelleen ja nukahtaa.
Nainen jää itkua pidellen valvomaan ja tuntee itsensä esineeksi, johon mies tyhjentää itsensä.
Osalla naisista kun se hääkakku ei kuitenkaan niitä haluja vie. Hyvää kyllä haluaa, ei sen haluaminen hääkakun syöntiin lopu.
Minulla on kyllä tästä viimeisimmästä kokemusta, niin että kyllä hääkakku vaimon seksihaluja laski huomattavasti. Tai sanotaan, että siitä alkoi alamäki joka päättyi lapsiluvun täyttymiseen. Sen jälkeen seksikin on ollut vain ”pakollista” velvollisuutta. Ei tietysti sitä ääneen kerro mutta ei tarvi olla mikään einstein asian huomatakseen. Siihen asti seksi oli kivaa ja kokeilevaa, nyt samaa kaavaa toistava taakka. Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan kuinka en huomioi tai muuta vastaavaa, ei ole siitä kiinni. Teen kaikkea mahdollista vain parantaakseen vaimon hyvinvointia mutta ehkä pitäisikin muuttaa suuntaa aivan täysin toisenlaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin vaimoille jää se kakunsyönti päälle. Ei paljon innosta turvonnut keho ja naama.
Minulla 3 pitkää parisuhdetta takana:
1. Ei riidelty oikein mistään. Ehkä yhteisen ajan vähäisestä määrästä ajoittain. Lopulta suhde oli tylsä ja erottiin.
2. Riitelimme lähes kaikesta.
3. Riitelimme seksistä.
Koskaan en ole rahasta riidellyt.
Mies 50v
Vierailija kirjoitti:
Seksiton liitto, miehen puolesta ja Kuinka ilkea toinen voi olla.
Oli 8v suhde enne liittoa ja olin loppuunasti haluttu ja seksi toimii intohimoisesti.
Sitten loydan miehen jossa seksi loppuu aameneen. Tassa sitten loppuelama?
Ohi aiheen, niin ei tarvitse olla loppuelämä.
Aiheeseen, yllätti, että mies joka vannoi, ettei ikinä mene takaisin entisen kanssa menikin ihan heti kun meillä yhteiselämä loppui.
Yllättää samoin monilla parisuhteessa kuinka paljon jotkut ihmiset ovat vielä kiinni entisissä ja entisessä elämässä.
Vaikka vapaaehtoisesti ja kovalla innolla lähtevät uuteen suhteeseen.
Eivätkö ihmiset yhtään tunne itseään.
Tämä on surullista niille kymppaneille, jotka lähtevät suhteeseen tosissaan ja mennyt on mennyttä, vaikka tietenkin on elettyä elämää. Mutta siihen ei haikailla eikä ole tarkoitus palata.
Eli yllättää kuinka vähän ihmiset tuntevat itseään tai toimivat kuten sanovat.
Se että toi ukko voi möläyttää suustaan mielestään ihan mitä vaan, ja sitten kun siitä suuttuu ja sanoo takaisin, niin hän on se jota on loukattu ja saattaa olla mykkäkoulussa useita päiviä! Joten sanotaan näin: miehen mykkäkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kyllä tästä viimeisimmästä kokemusta, niin että kyllä hääkakku vaimon seksihaluja laski huomattavasti. Tai sanotaan, että siitä alkoi alamäki joka päättyi lapsiluvun täyttymiseen. Sen jälkeen seksikin on ollut vain ”pakollista” velvollisuutta. Ei tietysti sitä ääneen kerro mutta ei tarvi olla mikään einstein asian huomatakseen. Siihen asti seksi oli kivaa ja kokeilevaa, nyt samaa kaavaa toistava taakka. Ja ennen kuin joku tulee viisastelemaan kuinka en huomioi tai muuta vastaavaa, ei ole siitä kiinni. Teen kaikkea mahdollista vain parantaakseen vaimon hyvinvointia mutta ehkä pitäisikin muuttaa suuntaa aivan täysin toisenlaiseksi?
Kyllä se monessa tapauksessa on peiliin katsomisen paikka miehellä jos nainen on haluton. Oma kokemukseni on että mies näissä tapauksissa pitää naista ihan itsestäänselvyytenä. Ei jaksa itse tehdä mitään sen eteen että naisen halut heräisivät. Halujen herättely on just sitä tasoa että tullaan yhtäkkiä kourimaan tisseistä! Muuten ei huomata MITENKÄÄN. Lisäksi miehet yleensä tosi itsekkäitä ja olettavat itsestäänselvyytenä että nainen on vastuussa niin kodista, lapsista kuin vielä rahastakin! Mihin nainen enää tarvii miestä, joka ei osaa edes tyydyttää häntä, koska seksikin menee miehen ehdoilla?
^ tää on kyllä usein ihan henkilön omaa itsepetosta. Vituttaahan se kun mies kertoili että häntä on petetty ja hän ei niin ikinä tekisi, eksät kamalia jne. Petti mua kuitenkin eksänsä kanssa. Olin hyvin rakastunut ja halusin saada asiat korjaantumaan puhumalla, mutta ei. Hän ei kestänyt kritiikkiä itseään ja tekopyhää käytöstään kohtaan.
Olkoon sitten ilman minua.
Kun mies muuttuu yhtäkkiä, silloin hänellä on uusi nainen elämässä ja se on ihan varma!
Se miten erilleen ihmiset ajan saatossa voivatkaan kasvaa. Se miten mies vanhenee eri tahtia ja muuttuu niin väsyneeksi, eikä ole kiinnostunut kuin kotisohvalla möllöttämään. Seksittömyys kun naisena joudun tehdä joka kerta aloitteen. Lopulta ette harrasta enää kun kyllästyt aloitteen tekemiseen ja uskot ettet enää kelpaa.
Se että kuinka voikaan kyllästyä ihmiseen, johon on joskus ollut niin rakastunut.
Mies on välillä kuin Uuno Turhapuro, mutta silti niin rakas❤
Seksittömyys, läheisyyden puuttuminen. Olimme exän kanssa yhdessä reilu 4.v. Jääkaapitkin olisi voinut olla kummallakin omat. itse halusin erota, onneksi pidin pääni.
Alkoholi kiinnosti myös enemmän kuin esim. yhteiset pienet viikonloppureissut.