Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?

Vierailija
04.11.2020 |

Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.

Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.

Kommentit (2601)

Vierailija
41/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että kun ollaan oltu yli 30 vuotta yhdessä ja mies muuttuu ihan toiseksi ihmiseksi aivan yhtäkkiä.

Pakko kysyä? Milloin tämä muutos tapahtui? Viidenkympin villitys? Miten muuttui?

Varmaan viidenkympin villitys. Muuttui ihan täysin. Ei tunnistaisi samaksi ihmiseksi, paitsi ulkonäöstä (ja sitäkin on muokannut). Käskin tutkituttaa päänsä, että onko alkavaa otsalohkon dementiaa, mutta ei suostunut. Erollakin uhkailee. Pelkään pahoin, että hänestä on tulossa sellainen kammoksuttu hopeakettu.

Vierailija
42/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen haluttomuus ja erityisesti se, että kieltäytyy puhumasta aiheesta. On tehnyt selväksi, että on aina ollut sellainen (koska luulin sen johtuvan itsestäni ja siitä, etten kelpaa) mutta muutoin ei pysty aiheesta puhumaan. Ärsyttää aivan tavattomasti, koska muuten parisuhteessa ja vanhemmuudessa kaikki toimii erinomaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten on yllättänyt se miten herkkä mies voi olla, vaikka olen itsekin erityisherkkä mutta mies vetää tässäkin pidemmän korren ja kuinka kiintynyt/läheinen mies on äitiinsä. Kerran erehdyin sanomaan anopista jotain, niin mies veti herneen nenään. Nykyään kuuntelen ja suhtaudun lempeästi aina kun mies mainitsee äitinsä.

Vierailija
44/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen aivan alkeelliset rahankäyttötaidot. Pakko olla erilliset tilit, koska laskujen maksun jälkeen koko palkka katoaa. Ja hänen palkkansa on sen verran iso, että hyvin saisi esim. säästettyä pahan päivän varalle, jos vain vähän näkisi vaivaa. Ei sentään osta mitään turhaa, mutta ei esim. kaupassa yhtään seuraa, mitä tulee ostettua ja saisiko jotain halvemmalla. Ja ostelee AINA sellaisia "osta 10 maksa vain 7" tyylisiä tarjouksia vaikka itse tuote ei kauheasti kiinnostaisikaan eikä sille olisi tarvetta. Ostaa, koska siinä jotenkin "säästää", mutta mitä hittoa me tehdään 10 suklaalevyllä, kun kaikilla on laktoosiongelma eikä voida syödä. Tätä rataa.

Vierailija
45/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Top kolmoseni

#1 eniten yllätti se, miten lapsen saaminen muutti kaiken. Ennen lapsia jaoimme kotityöt, rahasta ei riidelty ja minäkin sain harrastaa. Esikoisen syntymän jälkeen meni vuosia, että sain ”neuvoteltua” itselleni nämä ”edut” takaisin. Taustalla toki se kultturiero, että miehen oma äiti on aina ollut kotona, ja minun äiti taas tehnyt uraa. Olis kannattanut keskustella etukäteen näistä, mutta emme nuorina vaan ymmärtäneet. Perhetaustalla on tosiaan väliä

#2 kaikilla on joitakin traumoja, isoja tai pieniä, joita he tuovat suhteeseen. Niiden kanssa sitten luovitaan. Kukaan ei ole täysin ehjä

#3 sek siin liittyvät näkemyserot voivat ajaa eron partaalle, vaikka muut asiat olisivat älyttömän hyvin. Sek SI painaa vaakakupissa todella paljon.

Vierailija
46/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen seksuaalinen haluttomuus. Yhdessä olimme 20 vuotta. Koskaan en ole seksistä kieltäytynyt. Ex torjui satoja kertoja.

Muutimme yhteen jo kun olin 19 v ja ei meillä ollut seksiä edes joka viikko. En pitänyt outoja, kun ei silloin ollut nettiä eikä seksistä puhuttu. Koskaan ei harrastettu seksiä vaikka kahta kertaa vuorokaudessa. Välillä oli jopa puolen vuoden taukoja. Lopulta tuli sitten se 2,5 vuoden seksittömyys ja ero. Tuossa vaiheessa ex oli jo muuttanut sohvalle, ei puhunut, ei koskettanut. Ei mitään selitystä.

Vierailija
47/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivittäkää... Mutta se, miten vaikeaa on pysyä uskollisena :/

Vierailija
48/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivittäkää... Mutta se, miten vaikeaa on pysyä uskollisena :/

Tarkoitatko vaikeutta olla uskollinen parisuhteessa?

Vierailija
49/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen totaalinen haluttomuus (tietenkin netin kivat naiset kyllä kiinnostaa).

Vierailija
50/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuormjittavaa voi olla, kun on ihan eri riitelytyylit. Toinen haluaisi selvittää asiat heti siinä hetkessä vaikka sitten huutamalla, ja toinen haluaisi vetäytyä pitkäksi aikaa omaan rauhaansa tasoittumaan, jotta asioista voi keskustella sovussa.

Tämä sama mulla. Aivan jäätävää odottaa aina vaan että toinenkin pääsee siihen keskustelumoodin. Valitettavasti tässä ei voi kun nopeatempoisempi "hävitä". Hemmetin vaikea tehdä kompromissia asiassa.

Jos se nopeatempoinen riitelee huutamalla (kuten edellä mainittiin), niin ei se mitään herkkua ole toiselle osapuolelle. 

Vierailija
51/2601 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi loppui

Vierailija
52/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon voi ärsyttää jatkuva kitaran rämpytys tai musiikin kuuntelu. Kun olen ollut työpäivän melussa ja tulen kotiin ja mies harjoittelee jotain (yleensä muutama vaihtoehto mitä on soittanut viimeset 15 vuotta, eikä vieläkään osaa) biisiä. Siis todellakin voisin heittää sen kitaran ikkunasta pihalle. Tai sitten kuuntelee jotain klassista tuntikausia. Ja minä olen meistä se, joka joka on käynyt musiikkiopiston.

Vierailija
53/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kuormjittavaa voi olla, kun on ihan eri riitelytyylit. Toinen haluaisi selvittää asiat heti siinä hetkessä vaikka sitten huutamalla, ja toinen haluaisi vetäytyä pitkäksi aikaa omaan rauhaansa tasoittumaan, jotta asioista voi keskustella sovussa.

Tämä sama mulla. Aivan jäätävää odottaa aina vaan että toinenkin pääsee siihen keskustelumoodin. Valitettavasti tässä ei voi kun nopeatempoisempi "hävitä". Hemmetin vaikea tehdä kompromissia asiassa.

Tämähän se. Itse järkytyin hyvin haavoittavasta riitelytyylistä, jossa korotettiin ääntä ja lietsottiin toistakin kiihtyneeseen mielentilaan solvauksilla ja törkeillä väitteillä. Harmi vain, että olen itse se hidas tossukka, joka vain ahdistuu ja lamaantuu moisesta revittelystä. En saanut armoa edes yrittäessäni vetäytyä pois, vaan mies huusi minun pahoinpitelevän häntä, koska mykkäkouluilen ja että minun pitäisi mennä terapiaan korjaamaan pääni.

Oli myös ahdistavaa, kun mitään ei tuntunut saavan anteeksi eikä mitään unohdettu, vaan toisen kiihtyessä piti käydä läpi kaikki riidat ja todelliset ja kuvitellut ongelmatilanteet. Se oli ihan kamalaa. Vahingoittavaa.

Jos se nopeatempoinen riitelee huutamalla (kuten edellä mainittiin), niin ei se mitään herkkua ole toiselle osapuolelle. 

Vierailija
54/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se paljastunut sivusuhde yllätti eniten.

Vierailija
55/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen totaalinen haluttomuus (tietenkin netin kivat naiset kyllä kiinnostaa).

Mistähän johtuu?

Vierailija
56/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluttomien vaimoille tiedoksi, että haluttomuus saattaa kohdistua vain sinuun ja miehellä voi olla satunnaista seksiä liiton ulkopuolella, vaikka et niin ikinä uskoisikaan. Varma tieto.

Vierailija
57/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman tilan tarve.

Vierailija
58/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen saamattomuus asiassa kuin asiassa..Ollaan oltu 23v yhdessä ja ikäeroa 10v. Tiesin kyllä jo kun alettiin kulkea yhdessä että jossain kohtaa toi ikäero aiheuttaa harmia. Ja nyt se sitten on alkanu vaivata. Mies 55v. käy töissä, istuu illat pitkät koneella kattomassa jotain youtube videoita, käy välillä syömässä ja wc.ssä. Siinä päivän kulku. Kotona ei vahingossakaan tee mitään oma aloitteisesti ja kun mainitsee asiasta että vois tehdä jotain niin se on sitten huutamista tai jotan muuta arvostelua. Ihan sama oon tähänkin asti lapset hoitanut (aikuisia jo) käyny kauppa asioilla maksanu laskut jne... nyt ollaan tilanteessa että alkaa remontti talossa joka kestää puolivuotta ja pitäs hommata joksikin aikaa joku muu kämppä. Olen ilmoittanut että herra hoitaa sitten jonkun huushollin  siksi aikaa ja rahaa on säästetty sitä varten. Katotaan että telttaanko mennään.....vielä ei ole elettäkään tehnyt että ois kateltu mitään...no, on mulla varasuunnitelma tytölle  (joka kotona viel asuu )ainaskin kun jatkaa yo kirjoituksia keväällä niin tarttee lukurauhaa..voin sitten itte mennä samaan luukkuun majaileen@@

Vierailija
59/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon työtä ja joustoa vaatii ja miehen vihan hallinta ongelmat.

Vierailija
60/2601 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei milloinkaan kelpaa sellaisena kun on, aina löytyy jokin asia mistä valittaa. Henkisen väkivallan määrä parisuhteessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi