Mikä ongelma parisuhteessa on yllättänyt eniten?
Siis tyyliin en olisi ikinä uskonut tai ei olisi ikinä tullut mieleenkään, että meille tapahtuu tällaista.
Omalla kohdalla miehen seksuaalinen haluttomuus. Kuvittelin nuorena, että kaikki miehet haluaa aina seksiä.
Kommentit (2601)
Kuinka lapsellisia, avuttomia ja sinnittömiä miehet on, kaikki pitäisi olla heti valmiina passuutettuna nenän edessä, ilman, että miehiltä itseltään vaaditaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lapsellisia, avuttomia ja sinnittömiä miehet on, kaikki pitäisi olla heti valmiina passuutettuna nenän edessä, ilman, että miehiltä itseltään vaaditaan mitään.
Sama kommentti, tämä on mun kokemukseni naisista.
Vierailija kirjoitti:
Näin kilttinä miehenä se, että tämä kiltteys, uskollisuus ja lojaalisuus kumppania kohtaan näyttävät kerta toisensa jälkeen olevan niitä asioita, joita nainen ei vain kestä. Suhteen alussa nainen saattaa ylistää, että kerrankin löytyi mies joka ei ole k*sipää, ja haukkua järjestään ne entiset kumppaninsa jotka vain hölmöilivät. Sitten nainen turhautuu kun huomaa, että olen aina saatavilla. Alkaa välttely, ja sitten kun alan itsekin pitää etäisyyttä, niin nainen alkaakin kaivata läheisyyttä. Jos vielä entisestään jatkan etäisyyden pitoa, nainen kaipaa läheisyyttä vielä enemmän - mutta heti kun annan sitä läheisyyttä, nainen vetäytyy jälleen. On jäänyt sellainen käsitys, että yllättävän monet naiset haluavat sellaisen miehen, jota täytyy jollain tavalla jahdata. Enkä enää tiedä, miten parisuhteessa tulisi olla - pitäisikö tosiaan vain olla pitkiä aikoja tavoittamattomissa, jotta nainen pääsee jahtaamaan, ja sitten kun ollaan taas tekemisissä niin jättää kaikki huomionosoitukset pois, jotta nainen saa itse pusertaa ne miehestä irti kovalla työllä?
Se, että on saavutettavissa, osoittaa rakkautta ja saa siitä takaisin vain etäisen kumppanin, sattuu nimittäin aika pahasti varsinkin silloin kun rakastaa toista, ja haluaisi viettää sitä yhteistäkin aikaa. Ja ei, en ole sitä tyyppiä joka pommittaisi toista puheluilla ja viesteillä, vaan annan sitä omaa tilaa kivusta huolimatta. Toisinaan vain tuntuu siltä, että rakkauteen kuuluu aika paljon kärsimystä.
Ei ole tuossa nyt kyse mistään kipu-asiasta, vaan siitä, että et ole ollut jämäkkä suhteen pää. Olet ollut löperö, luovuttanut vastuusi päänä ja vastuussaolemisesta naiselle, joka ei sitä vastuuta tahdo (kukaan nainen ei). Miehen kuuluu olla se, joka päättää, ja jos ei päätä, nainen joutuu väkisin ja tahtomattaan olemaan se. Se ei sovi naiselle, siksi välttelee. Toivoo saavansa oikeanlaisen vastuunkantajan sinusta, kun yrittää kuietnkin myöhemmin uudelleen, mutta ei saa, koska et ole se ollut alunperinkään tai muuttunut sellaiseksi myöhemminkään. Älä epäröi, ole jämäkämpi ja suhteen oikea miesosapuoli!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kommentti, tämä on mun kokemukseni naisista.
Kerro lisää. Oliko nuorempi nainen?
Vierailija kirjoitti:
teme kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei osaa laittaa selkää notkolleen takaapäin pannessa lukuisista huomautuksista huolimatta.
Tämä on oikeasti turnoff ja kuka haluaa panna ns hylje-pyllyä jota se on jos selkää ei notkista. Näyttää ihan kun panisi naapurin jussia. Jos nainen edes menee pöydänpäälle makaamaan että selkä on suorana se vielä menee mutta sellainen köyryselkä hyljepylly pehmentää miehen kuin miehen.
En ylläty että tätä alapeukutetaan, mutta vahvistan: selkä notkolla pesee köyryselän seksikkyydessä 1000-0. Mutta kyse on tästä: notkistettu selkä viestittää seksuaalista halukkuutta, köyristetty selkä taas torjuntaa ja epämukavuutta. Eli miksi alapeukutatte sitä, että seksin aikana mies kiihottuu halukkaasta ja nauttivasta naisesta eikä sellaisesta, joka näyttää siltä että haluaa pötkiä pakoon? Onhan se nyt parempi näin päin.
Vähän sama kuin että erektio on kiihottavampi kuin löysä muna, ryhdikkyys kiihottavampaa kuin kyyristely jne.
No mitä jos naisella ON epämukava olo? :D En minä pysty laittamaan selkää notkolle koska silloin mies tulee liian syvälle ja se sattuu, ellei mies itse älyä olla työntämättä loppuun saakka. Muuten köyristän selkää ettei mene liian syvälle. Jonkun pienempivehkeisen kanssa ei varmaan ois tätä ongelmaa mutta nyt on. Kannattaa siis ehkä tarkistaa nauttiiko se nainen ollenkaan, jos on selkä köyryssä?? Kumma kun sitä takaapäin asentoa pitää silti aina ehdottomasti harrastaa, vaikka olen sanonut että sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka joustamattomia naiset on vaikka koko ajan vaativat miestä joustamaan että saisi oman tahdon toteutettua
Älä vulvamies valehtele, ei sinulla mitään suhdetta ole ollut, eikä tule. Äidille terveisiä.
Vierailija kirjoitti:
teme kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei osaa laittaa selkää notkolleen takaapäin pannessa lukuisista huomautuksista huolimatta.
Tämä on oikeasti turnoff ja kuka haluaa panna ns hylje-pyllyä jota se on jos selkää ei notkista. Näyttää ihan kun panisi naapurin jussia. Jos nainen edes menee pöydänpäälle makaamaan että selkä on suorana se vielä menee mutta sellainen köyryselkä hyljepylly pehmentää miehen kuin miehen.
En ylläty että tätä alapeukutetaan, mutta vahvistan: selkä notkolla pesee köyryselän seksikkyydessä 1000-0. Mutta kyse on tästä: notkistettu selkä viestittää seksuaalista halukkuutta, köyristetty selkä taas torjuntaa ja epämukavuutta. Eli miksi alapeukutatte sitä, että seksin aikana mies kiihottuu halukkaasta ja nauttivasta naisesta eikä sellaisesta, joka näyttää siltä että haluaa pötkiä pakoon? Onhan se nyt parempi näin päin.
Vähän sama kuin että erektio on kiihottavampi kuin löysä muna, ryhdikkyys kiihottavampaa kuin kyyristely jne.
Too much information. Jotenkin alkaa ällöttää kun tämäkin pitää banalisoida ja graafisesti pilkkoa. Tunteestahan seksissä pitäisi olla kyse, ei silloin juututa miettimään jotain yksittäisiä asioita. Ja jos notko tekee kipeää/tuntuu epämiellyttävältä, ei siinä tarvita mitään sen kummempaa syytä syytä. Sen luulisi olevan turn off kaikessa seksissä.
Vierailija kirjoitti:
Miehen veltto letku
Ja sitten valitetaan siitäkin, jos se seisoo koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännitystä, vauhtiia ja vaarallisia tilanteita. Jos alkaa käydä tylsäksi niiin soita.
Pitkä tyllsä elämä tai lyhyt rohkeiiden riskien ottama elämä.
Jos miehelllä on autotalli ja naisellla omat juttunsa niiin suhteen saa kestämään huomattavasti pidempään.
Niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Yllättänyt:
miten mies 55+ voi olla niin väsynyt, vetämätön, makaa jatkuvasti sohvalla ha tojottaa telkkua, siis nytkin koko päivän!
Syö jonkun hk: n pätkän, vetää limpparia ja illalla lonkkua ja kaljaa, saunnassa yksi jo aloittaa juomisen ja loppuillan kittaa lisää.
Ei vaan jaksa enään katella tuollaista halutonta ja velttoa äijää.
On varmaan lihonnut ja testoarvot laskenut.
Väitän, että valaisevimmat kommentit tästä keskustelusta miehille nimenomaisesti, koskevat takaa päin panemista! :D Olen varma, että 100% niistä, jotka naisen selän kaarta kommentoivat, eivät hetkeäkään ole ajatelleet naisen nautintoa, ainoastaan tiettyä kuvastoa ja mikä itsestä on mukavinta ja näyttää "hyvälle".
Eikö tosiaan mies ymmärrä, että naisten anatomiat eroavat valtavasti, ja esim
emätin/kohtu voivat kaartaa eri suuntiin tai olla eri pituinen? Jos nainen hakee itsensä kannalta optimaalisen asennon, vaikka köyrynkin, luulisi miestä kiihottavan se, että nainenkin nauttii. Ja joillekin takaa päin ei tosiaan lainkaan sovi, joitakin se aidosti sartuu- ainakin "isojen miesten" kanssa. Joillekin taas syvälle juuri siinä asennossa tuntuu hyvältä.
Jotenkin tällainen keskustelu tiivistää toiveen: olkaa armollisia toisillenne, miehet ja naiset. Ajatelkaa myös toisen hyvää, toimikaa pyyteettömästi. Miehet, älkää yrittäkö päästä mahdollisimman helpolla sillä myös nainen ansaitsee tismalleen saman. Kohtele naista kauniisti ja pidä valitsemaasi kauniina - hän on. Nainen, älä vaadi liikoja, vaan pyri sinäkin oikeudenmukaisuuteen - myös rahat ja muu panostus kuin kotityöt huomioon ottaen. Kunnioita miestä koska se miehelle tärkeää - mutta mies muista, että kunnioitus on ansaittava.
En tiedä, miten kaikki tämä tuli mieleen juuri takaa päin panemisesta, mutta jotenkin niin irvokasta, että maailmassa on pandemia ja sotia ja muita kriisejä, ja samaan kansaan kuuluvat keskenään kinaavat ja arvostelevat toisiaan minkä ehtivät.
T. Täti
Miehellä oli naisystävä, joka oli mustasukkainen minusta. Ehdotti hänelle, ettei ota minua mukaan yhteistä joukkue tapaamista kohtaan? Koko joukkueella oli omat naisystävät ja tämä siis vain naisystävä ehdottaa, että minua ei sinne oteta mukaan? Nauroimme tälle naisystävälle, että hänkö nyt määrää, kun on Vain siis ystävä. Johon hän ei minua halua, kun seurustelin tämän miehen kanssa, kuka tyhmä uskoo tätä naista? No tämä naisystävä hylättiin, kun sanoin miehelle, että tee päätös, että tämä naisystävä ei kyllä tuhoa meidän suhdetta. Ja mies jätti, onneksi. Kun oikeasti siis tämä naisystävä oli niin rakastunut mieheeni. Ostelee tälle satukirjoja ja muuta höpökkää ja luuliko ihan oikeasti tämä naisystävä, kun satukirjat etukäteen ostettu heidän yhteisille lapsilleen? Minun mieheni ei näitä satukirjoja koskaan lukenut, en ymmärrä, että naisystävä ostaa miesystävälle jotain lasten satukirjoja? Mieheni ei koskaan sanonut tälle naisystävälle, että rakastaa häntä, mutta tämä naisystävä kuvitteli omassa päässään jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teme kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Too much information. Jotenkin alkaa ällöttää kun tämäkin pitää banalisoida ja graafisesti pilkkoa. Tunteestahan seksissä pitäisi olla kyse, ei silloin juututa miettimään jotain yksittäisiä asioita. Ja jos notko tekee kipeää/tuntuu epämiellyttävältä, ei siinä tarvita mitään sen kummempaa syytä syytä. Sen luulisi olevan turn off kaikessa seksissä.
Tunteesta niin. Siitä tunteesta, mitä naisen notkolla oleva selkä herättää, tai vahvistaa. Tai sitten jos se on väärinpäin notkolla, siitä... negatiivisesta tunteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
teme kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunteesta niin. Siitä tunteesta, mitä naisen notkolla oleva selkä herättää, tai vahvistaa. Tai sitten jos se on väärinpäin notkolla, siitä... negatiivisesta tunteesta.
Tämä selkä-notko-juttu on muuten syy, miksi korkokengät ovat edes olemassa. Siis sellaiset, missä kantapää on paljon korkeammalla, muutenhan voisi olla tasaiset tolppakengätkin. Toki kiristyneet pohjeet ja reidetkin auttaa, mutta lantion ja selän kulmat ovat se oikea syy.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen hakee itsensä kannalta optimaalisen asennon, vaikka köyrynkin, luulisi miestä kiihottavan se, että nainenkin nauttii.
Tai jos nainen hakee miehensä kannalta optimaalisen asennon, vaikka notkunkin, luulisi naista kiihottavan se, että mieskin nauttii...
Ainahan se mies nauttii, jokatapauksessa. Olisko välillä mietittävä, miten sen naisenkin nautinnon laita olis?
Vierailija kirjoitti:
Miehellä oli naisystävä, joka oli mustasukkainen minusta. Ehdotti hänelle, ettei ota minua mukaan yhteistä joukkue tapaamista kohtaan? Koko joukkueella oli omat naisystävät ja tämä siis vain naisystävä ehdottaa, että minua ei sinne oteta mukaan? Nauroimme tälle naisystävälle, että hänkö nyt määrää, kun on Vain siis ystävä. Johon hän ei minua halua, kun seurustelin tämän miehen kanssa, kuka tyhmä uskoo tätä naista? No tämä naisystävä hylättiin, kun sanoin miehelle, että tee päätös, että tämä naisystävä ei kyllä tuhoa meidän suhdetta. Ja mies jätti, onneksi. Kun oikeasti siis tämä naisystävä oli niin rakastunut mieheeni. Ostelee tälle satukirjoja ja muuta höpökkää ja luuliko ihan oikeasti tämä naisystävä, kun satukirjat etukäteen ostettu heidän yhteisille lapsilleen? Minun mieheni ei näitä satukirjoja koskaan lukenut, en ymmärrä, että naisystävä ostaa miesystävälle jotain lasten satukirjoja? Mieheni ei koskaan sanonut tälle naisystävälle, että rakastaa häntä, mutta tämä naisystävä kuvitteli omassa päässään jotain muuta.
Avaa silmäsi, nainen! Sinuna olisin kyllä todella huolissani sekä itsestäsi, miehestäsi, että suhteenne laadusta. Tuo, että et ymmärrä miksi vieras nainen ostaa miehllesi satukirjoja on kyllä todella hälyttävää sinisilmäisyyttä miestäsi kohtaan ja suoranaista tyhmyyttä sinulta.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan se mies nauttii, jokatapauksessa. Olisko välillä mietittävä, miten sen naisenkin nautinnon laita olis?
Täyttä psskaa.
Olen antanut vaimolleni seksiä ja tyydytyksen, vaikka en ole läheskään aina halunnut. Jos ei muuten niin käsillä ja suulla. Nautinto on ollut kaukana. Joskus jopa suorastaan kuvottanut, ei toki yleensä.
Olen siis luvannut vaimolleni että hän saa aina, kun haluaa, ja olen pitänyt lupauksen, vaikka joskus on tiukkaa ollutkin.
Välillä tietysti haluan myös itse ja teen aloitteitakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies kiirehtii yhteenmuuttoa rakastumisvaiheessa ja sit yhteenmuutto lässähdyttää suhteen. Kun alkuhuuma mennyt, yhteen muutettu, niin miestä ei kiinnostakaan enää mun seura, paitsi sängyssä. Elellään kuin kämppikset. Kaikki semmoset pienet huomion osoitukset loppuneet; sohvalla ei ota koskaan enää kainaloon, ei suukota tai kosketa ohimennen. Kiusaantuu jos minä vaikka haluan suukottaa ohimennen. Ei kehu ulkonäköä tai mitään enää koskaan vaikka minä kehun miestä samalla tavalla kuin suhteen alussa. Ei tule kotiin tullessaan tervehtimään, saattaa suoraan vetäytyä omiin puuhiinsa. Tunnen olevani miehelle vain ”parisuhdestatus”, tärkeintä on ollut päästä parisuhteeseen ja kun se on onnistunut, ei tarviikaan panostaa enää hitustakaan.
Ko. asia on tapahtunut jokaisessa parisuhteessani. Tunnen itseni turhaksi ja arvottomaksi, ihmiseksi josta ei enää pidetä. Silti nää miehet haluaa olla mun kanssa parisuhteessa... Olenko vaan niin tylsä sitten..? Itse jatkan toisen huomioimista arjessa alkuhuuman jälkeenkin.
Mulla sama mutta toisin päin. Vaimo kiusaantuu jos kehun hänen ulkonäköään, että sun jalat on hyvän näköiset ton mekon kanssa. Tai hipaisut kesken päivää ihan muuten vaan. Ei, kun kaikki muka viittaa seksuaalisuuteen. Vaikkei viittaa. Mutta olisi kiva saada ilmaista jotenkin että pidän toisen ulkomuodosta ja lähellä olosta. Ja tahtoisin puhua just hänelle asioistani ja asian vierestä.
Mitä lukenut ketjua niin monella naisella tuntuu olevan se ongelma että miehensä olettaa ja odottaa että minkä tahansa hellyyden pitäisi johtaa seksiin. Ehkä naisesi luulee että olet tälläinen mies. Ikävä tilannehan tuo on jos toinen ei usko ettei ole taka-ajatuksia.
Aina miehen haluttomuus johtuu testosteroniarvoista. Ette muutakaan selitystä keksi.
Ehkä mieskin on demiseksuaali, eli haluaa seksiä vain rakastuneena. Mutta rakkaus on jo hiipunut muutaman vuoden jälkeen.