Miksi MINULLE valitetaan ja nälvitään meidän asunnon siivottomuudesta?!
Meillä siis miehen kanssa yksi pieni lapsi, mies jäi työttömäksi, joten minä käyn päivisin töissä ja mies on kotona lapsen kanssa.
Olen lisäksi myös opiskelija, joten välillä päiväni ovat erittäin pitkiä ja henkisesti ja fyysisesti uuvuttavia. Suoraan sanoen en kotona jaksa alkaa siivoamaan, koska olen automaattisesti olettanut että se on nyt miehen hommaa ja mies oli samaa mieltä.
Olemme kuitenkin aika "epäsiistejä" ihmisiä, aina välillä romua kerääntyy ja se kasautuu nurkkiin. Meillä on myös kaksi kania, joista pidetään hyvää huolta mutta eivät ole sisäsiistejä. Tämä aiheuttaa sen, että niiden häkki on enemmän tai vähemmän papanainen. Pissat siivoan pois, mutta kakat saatan jättää häkkiin koska eivät haise eivätkä haittaa kaneja.
Alkaa ärsyttämään, kun joka kerta kun meillä käy miehen ystäviä, sukulaisia tai ihan meidön yhteisiä tuttavia, nälviminen asunnon sotkusta kohdistetaan mulle ja mua pidetään yleisesti "Huonona" vaimona?!
Kaikki tietävät että mies on päivät kotona. Siltikö minun pitäisi olla se joka siivoaa vain koska olen nainen?
Miehen sisko uhkasi tehdä eläinsuojeluilmoituksen meidän kaneista (koska niiden häkissä on aina papanoita), teki mieli nauraa räkäisesti.
Niin, ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan että opettakaa kanit sisäsiistiksi, sitä on yritetty.
Vanhempi kanimme on kohta 9-vuotias, dementoitunut ja luultavasti kuolee kohta vanhuuteen. Ei jotenkin koskaan oppinut käymään laatikolla ja nuorempi otti tästä mallia. Nuorempikin on nyt 5-vuotias, joten ei ole mistään kovin nuorista otuksista kyse.
Kommentit (54)
Ap sympatiat sinulle. Te voisitte siivota puoliksi kerran viikossa sillä kyllä se päivä lapsenkin kanssa on työtä. Toinen imuroi ja toinen moppaa.
Kavereille jotka nälvivät voit sanoa suoraan, että et halua kuulla ollenkaan nälvimistä sillä siivoaminen ei ole mikään naisen velvollisuus vaan yhteinen urakka. Että jos jatkavat eivät ole tervetulleita kotiinne.
niin. miksiköhän teille huomautellaan :D
Kodinhoito kuuluu perinteisesti naiselle, mutta mies voi halutessaan, tai vaimon nalkutuksen ansiosta OSALLISTUA siihen. Oletko koskaan kuullut puhuttavan kotitöihin OSALLISTUVASTA naisesta?
Miehelläsi on varmasti henkisesti raskasta kun on työtön, toivottavasti annat hänelle tarpeeksi, ja myös omaa aikaa, jota miehet tarvitsevat joka viikonloppu sekä joka arki-ilta.
Virhe tuli siinä, että "automaattisesti oletit" että mies kotonaollessaan siivoaa.
Etkö sinä todellakaan nähnyt ihan omin silmin, että ei siivoa? Silti kuvittelit, että nyt se muuttuu kotihengettäreksi kun on päivät kotona.
En minäkään ole mikään kodinhengetär :D Pitäisikö minun olla, vain koska olen nainen?
En nalkuta miehelle. Itseasiassa sotku ei haittaa minua, mutta ärsyttää tuttavien ja sukulaisten asenteet.
Minä voisin oikeastaan tehdä ilmon noista kaneista. EI mikään eläin saa elää omien ulosteidensa keskellä.
AP ymmärrän mitä tarkoitat. Minulla on aika epäsiisti mies, enkä minäkään mikään siisteyden perikuva ole. Minua huvittaa kun anoppi on välillä motkottanut, kun minä en siivoa täällä tarpeeksi. Lapset joutuvat asumaan tälläisessä läävässä. Olemme mieheni kanssa molemmat töissä. Kumma, että ei valita pojallensa ;) Johtuu varmaan siitä, kun on tehnyt poikansa puolesta kaiken aikanaan eikä toinen ole siivonnut koskaan ennen kun kotoota pois muutti. On pikkasen vanhanaikaiset näkemykset anopilla tuosta huushollin siivoamisesta.
millainen ihminen huomauttelee toisen kodista yhtään mitään?
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]Minä voisin oikeastaan tehdä ilmon noista kaneista. EI mikään eläin saa elää omien ulosteidensa keskellä.
[/quote]
Entä jos se eläin syö niitä papanoita?
Tsemppiä ap:lle! Mun isä huomauttaa joka kerta, kun käy meillä. Ihan joka asia on huonosti. meillä on 2 marsua ja kyllä joudun vaihtamaan purut joka päivä. tehtailevat papanoita liukuhihnalla.
[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]
En minäkään ole mikään kodinhengetär :D Pitäisikö minun olla, vain koska olen nainen?
En nalkuta miehelle. Itseasiassa sotku ei haittaa minua, mutta ärsyttää tuttavien ja sukulaisten asenteet.
[/quote]
Jos et ole kodinhengetär niin MIKSI olet ottanut eläimiä asuntoosi? Olisi kannattanut harkita myös vapaaehtoista lapsettomuutta sillä lapsi ei nauti eläessään epähygieenisessä ympäristössä.
Seuraavalle valittajalle sano suoraan, selkeästi ja rauhallisesti, miten asia on. Ja sitten lopuksi kysy, mitä toinen tarkoitti sanoillaan. Ilmianna toisen typeryys ja epäystäväällisyys olematta itse typerä tai epäystävällinen. Tuntuu ihanalta, voin kertoa!
Joo, sulle huomautellaan koska olet nainen. Ja tietysti huono sellainen, kun et ole täyttänyt muiden odotuksia! Koska kaikki naiset pitävät siivouksesta, leipomisesta ja verhoista. Ja inhoavat auton renkaiden vaihtoa, halonhakkuuta ja kalastusta.
Sukupuoliroolit ovat juurtuneet hyvin syvälle, eivätkä niitä vahvistavat ihmiset välttämättä edes tiedosta tätä
Eihän teillä tunnu olevan edellytyksiä hoitaa sen enempää lasta kuin eläimiäkään.