Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi MINULLE valitetaan ja nälvitään meidän asunnon siivottomuudesta?!

Vierailija
21.02.2014 |

Meillä siis miehen kanssa yksi pieni lapsi, mies jäi työttömäksi, joten minä käyn päivisin töissä ja mies on kotona lapsen kanssa.

Olen lisäksi myös opiskelija, joten välillä päiväni ovat erittäin pitkiä ja henkisesti ja fyysisesti uuvuttavia. Suoraan sanoen en kotona jaksa alkaa siivoamaan, koska olen automaattisesti olettanut että se on nyt miehen hommaa ja mies oli samaa mieltä.

Olemme kuitenkin aika "epäsiistejä" ihmisiä, aina välillä romua kerääntyy ja se kasautuu nurkkiin. Meillä on myös kaksi kania, joista pidetään hyvää huolta mutta eivät ole sisäsiistejä. Tämä aiheuttaa sen, että niiden häkki on enemmän tai vähemmän papanainen. Pissat siivoan pois, mutta kakat saatan jättää häkkiin koska eivät haise eivätkä haittaa kaneja.

Alkaa ärsyttämään, kun joka kerta kun meillä käy miehen ystäviä, sukulaisia tai ihan meidön yhteisiä tuttavia, nälviminen asunnon sotkusta kohdistetaan mulle ja mua pidetään yleisesti "Huonona" vaimona?!

Kaikki tietävät että mies on päivät kotona. Siltikö minun pitäisi olla se joka siivoaa vain koska olen nainen?

Miehen sisko uhkasi tehdä eläinsuojeluilmoituksen meidän kaneista (koska niiden häkissä on aina papanoita), teki mieli nauraa räkäisesti. 

Niin, ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan että opettakaa kanit sisäsiistiksi, sitä on yritetty.

Vanhempi kanimme on kohta 9-vuotias, dementoitunut ja luultavasti kuolee kohta vanhuuteen. Ei jotenkin koskaan oppinut käymään laatikolla ja nuorempi otti tästä mallia. Nuorempikin on nyt 5-vuotias, joten ei ole mistään kovin nuorista otuksista kyse.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:14"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]Minä voisin oikeastaan tehdä ilmon noista kaneista. EI mikään eläin saa elää omien ulosteidensa keskellä.

[/quote]

Entä jos se eläin syö niitä papanoita?

[/quote]Villitkin rusakot syövät välillä papanoitaan. Mitä sitten?

[/quote]

No kylllä ihan kotikanitkin syövät :-D terveisin kolmen kanin omistaja. Ja siivoan häkit muuten joka toinen päivä, papanoita tulee paljon (suurimmaksi osaksi kyllä vessaan) HUI kamala! Mitä enemmän niitä papanoita siivoaa, sitä enemmän niitä luultavasti joka paikkaan tulee, kanit kun merkkailevat niillä reviiriään...

Vierailija
22/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]Minä voisin oikeastaan tehdä ilmon noista kaneista. EI mikään eläin saa elää omien ulosteidensa keskellä.

[/quote]

[/quote] se juuri olikin pointtini, että kannattaako tehdä eläinsuojeluilmoitusta noiden papanoiden perusteella, kun se eläin tarvitsee niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti, en minä vois asua jossain kaninpaskojen keskellä! Yks kaveri mulla oli jonka koti oli ihan järkyttävässä kunnossa, paskaa oli lattiasta kattoon kaikenmaailman saastaa täynnä ja keskellä huonetta meni polku mistä pääsi kulkemaan. Kissoja oli kaksi ja ne kusi ja sonti minne sattuu, koko paikka haisi ihan kuvottavalle. Miten joku pystyy asumaan sellaisessa saastakämpässä? En itekään oo mikään himosiivooja, siivoon vaan kerran viikkoon ja vaatteita on siellä täällä mutta se nyt on pientä vielä.

Vierailija
24/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap.

Meillä on muuton jäljiltä iso määrä pahvilaatikoita purkamatta. Niitä kun ei purkaa ennenkuin on saatu hyllyt seinille ja pari kaappia tehtyä. Itse en näitä pysty tekemään, sillä kroonisen sairauden takia käsivoimani ovat kovin heikot enkä saa porattua ruuvia seinään. Meillä ei siis ole paikkaa minne laittaa ne tavarat jotka ovat purkamattomissa pahvilaatikoissa.

Miehen sukulaisten mielestä tämä johtuu vain ja ainoastaa minun saamattomuudestani.

Vierailija
25/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Eikös joidenkin jyrsijöiden ihan pidäkin syödä niitä papanoitaan? Muistelen, että pikkusiskon marsu nappasi suoraan persuksistaan sen panana suuhunsa.. yäääk, mutta siis kuului asiaan kuulemma. Ja jos sotku ei häiritse teitä, anna koirien haukkua, karavaani jatkaa kulkuaan:)

Vierailija
26/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin päädyttiin jäkättämään aloittajalle, eli sille naiselle. Miksei kukaan kilju jssap tähän väliin, kun ukko kerran on jonkinsortin holhottava? 

Noh, epäilemättä noin vois käydä meilläkin, mutta silti. Kyllä vituttaisi, jos mulle asiasta huudeltaisiin ja mies pyörittelis himassa peukaloitaan... 

Vierailija
27/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No porukka täällä ei ilmeisesti ymmärrän mitään kaneista, ne papanat on ihan normaaleja eikä mitään tauteja levitä ollenkaan

http://www.pesu.org/index.php/materiaalit/artikkelit/176-kanit-ja-niiden-hoito

Ja jos nimenomaan ne miehen sukulaiset kitisee, kerro ensi kerralla missä teillä on siivousvälineet jos noin haittaa, ja mainitse että mies kun on lusmuillut kotona siivoamatta päivät.

Vierailija
28/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ärsytksen. Olemme mieheni kanssa sopineet, että hän tiskaa ja minä teen ruuat. Silti joka kerran kun tiskiallas on täynnä, niin vieraat naureskelevat minulle.

Vierailija
29/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kanit sisätiloissa jos on jokin poikkeustila, vaikkapa sota, piiritys tai nälänhätä ja kaneja kasvatetaan oman perheen ruoaksi, mutta teillähän ravinto ei voi olla niistä kaneista kiinni. 

Vierailija
30/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastatte paskaa ja saatte aivban oikein kuulla siitä. Myös lapsianne tulaan kiusaamaan paskan rakastajiksi aikanaa.

Vierailija
31/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää anoppilassa, kun appiukko sotkee vessan kuin pikkukakara. Siis jos hänellä joku likainen homma ulkona niin vessassa tottaka altaat ja hanat ym likaisia. Ja anoppi on ammatilta laitoshuoltaja ja valittaa muiden sotkemisesta, mutta oma mies ei siivoa jälkiään puhumattakan että pitäisi siivouspäivän tai ottaisi omaksi hommakseen arkisen ruoanlaiton. Muita arvostelee myös näistä taidoista ja olettaa ne muiden hommaksi. Oma vaimonsa ei pidä ruoanlaitosta ja apella on valtaisa ruokahalu. Anoppi syö jotain laihdutuspusseja.

Vaikka tässä valitankin niin koskaan en ole valittanut heille mistään. Heitä sen sijaan ärsyttää muiden asiat ja tuovat ärsytyksen julki, jos jollain on joku lempiruoka tai pitää jostain tietystä levitteestä, esim. toivoo että saisi ottaa kaapista voin margariinin sijasta. Anoppi myös kehuu miten siistiä ja puhdasta toisella miniällä on. En tiedä miten tuo pitäisi ottaa?

Vierailija
32/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:01"]

AP ymmärrän mitä tarkoitat. Minulla on aika epäsiisti mies, enkä minäkään mikään siisteyden perikuva ole. Minua huvittaa kun anoppi on välillä motkottanut, kun minä en siivoa täällä tarpeeksi. Lapset joutuvat asumaan tälläisessä läävässä. Olemme mieheni kanssa molemmat töissä. Kumma, että ei valita pojallensa ;) Johtuu varmaan siitä, kun on tehnyt poikansa puolesta kaiken aikanaan eikä toinen ole siivonnut koskaan ennen kun kotoota pois muutti. On pikkasen vanhanaikaiset näkemykset anopilla tuosta huushollin siivoamisesta. 

[/quote]

Minulla on samanlainen anoppi, tehnyt poikansa eteen kaiken, paaponut piloille. Ei edes omaa huonetta tarvinnut siivota itse. Ja voi kyrsä että minua riepoo, kun kaikki on mun harteilla. Vaikka sovittais, että yhteinen koti ja yhteisesti jaetaan siivousvastuu, niin jotenkin se aina siirtyy mulle. Anoppi osti minulle vauvan synnyttyä luuttuja lahjaksi. Siis siivousrättejä. Meidän koti on kuulemma anopin mielestä läävä, koska MINÄ en siivoa tarpeeksi. Käydään molemmat töissä, joten ei minusta ole reilua, että raataisin sitten kotona lisäksi yksikseni.

Vanhanaikaisia anopit joo, mutta nykyäänkin jotkut naiset suostuvat itse pitämään kodista huolta. Esim. naapurini, 3 poikaa ja mies, äijä käy golfaamassa ja nainen raataa silmäpusseineen irvistyshymy naamalla kotona, koska kuulemma "haluaa tehdä niin ja se on naisen hommaa". Että onnea vaan niiden poikien tuleville vaimokkeille.

Vierailija
33/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:16"]

Jos koti on sotkuinen, vika on naisen, koska A) nainen ei siivoa tai B) nainen ei saa miestä siivoamaan.

JOKA TAPAUKSESSA naisen vika.

[/quote]

En minä ainakaan haluaisi miestä joka tottelisi minua kun minä jotain käsken. Olen onnellinen kun minulla on mies joka päättää ihan omin aivoin mitä tekee tai tekemättä jättä, eikä ole naisen käsytyksen alla. Ihan kauheeta seurata kaveripiirissäkin näitä tyranni vaimoja jotka käskyttää miehiänsä minkä kerkeevät ja haukkuvat miehiänsä kilpaa porukalla. Yök. Meillä on ainakin tasa-arvoinen suhde, eikä täällä kukaan ketään käskytä. Asioista puhutaan, mutta jokainen päättäkööt itse. Luoja kiitos en ole moista tossu meistä itselleni ottanut. 

Vierailija
34/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:01"]

AP ymmärrän mitä tarkoitat. Minulla on aika epäsiisti mies, enkä minäkään mikään siisteyden perikuva ole. Minua huvittaa kun anoppi on välillä motkottanut, kun minä en siivoa täällä tarpeeksi. Lapset joutuvat asumaan tälläisessä läävässä. Olemme mieheni kanssa molemmat töissä. Kumma, että ei valita pojallensa ;) Johtuu varmaan siitä, kun on tehnyt poikansa puolesta kaiken aikanaan eikä toinen ole siivonnut koskaan ennen kun kotoota pois muutti. On pikkasen vanhanaikaiset näkemykset anopilla tuosta huushollin siivoamisesta. 

[/quote]

Minulla on samanlainen anoppi, tehnyt poikansa eteen kaiken, paaponut piloille. Ei edes omaa huonetta tarvinnut siivota itse. Ja voi kyrsä että minua riepoo, kun kaikki on mun harteilla. Vaikka sovittais, että yhteinen koti ja yhteisesti jaetaan siivousvastuu, niin jotenkin se aina siirtyy mulle. Anoppi osti minulle vauvan synnyttyä luuttuja lahjaksi. Siis siivousrättejä. Meidän koti on kuulemma anopin mielestä läävä, koska MINÄ en siivoa tarpeeksi. Käydään molemmat töissä, joten ei minusta ole reilua, että raataisin sitten kotona lisäksi yksikseni.

Vanhanaikaisia anopit joo, mutta nykyäänkin jotkut naiset suostuvat itse pitämään kodista huolta. Esim. naapurini, 3 poikaa ja mies, äijä käy golfaamassa ja nainen raataa silmäpusseineen irvistyshymy naamalla kotona, koska kuulemma "haluaa tehdä niin ja se on naisen hommaa". Että onnea vaan niiden poikien tuleville vaimokkeille.

[/quote]

Minulla itselläni on 4 poikaa. Voit arvata, että ei mene meillä ihan samanlailla ;) Pojat siivoavat jo kovaa vauhtia :D

t. se alkuperäinen anoppi kirjoittaja

Vierailija
35/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano jokaiselle motkottajalle, että meidän taloudessa siivouksesta päävastuullinen on se, joka on kotona. Miehelle sano, että nyt on alettava siivoamaan tai muutetaan erilleen. Tee kirjallinen lista ja ohjeistus miehellä viikon jka päiväksi tehtävistä, joita tämän tulee tehdä.

Vierailija
36/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Täh, kanithan syö omia papanoita.Luonnossa, ja häkissä.

Vierailija
37/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:31"]

Hyi helvetti, en minä vois asua jossain kaninpaskojen keskellä! Yks kaveri mulla oli jonka koti oli ihan järkyttävässä kunnossa, paskaa oli lattiasta kattoon kaikenmaailman saastaa täynnä ja keskellä huonetta meni polku mistä pääsi kulkemaan. Kissoja oli kaksi ja ne kusi ja sonti minne sattuu, koko paikka haisi ihan kuvottavalle. Miten joku pystyy asumaan sellaisessa saastakämpässä? En itekään oo mikään himosiivooja, siivoon vaan kerran viikkoon ja vaatteita on siellä täällä mutta se nyt on pientä vielä.

[/quote]

Ja sinä katsot asiaksesi nyrpistellä hienoa nenääsi täällä ja pitkin kyliä, etkä tee elettäkään ohjataksesi kamua hoitoon tai kysyäksesi että hei, mitä oikeasti kuuluu?

Vierailija
38/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiselta kysytään: Auttavatko miehesi ja lapsesi sinua kotitöissä?

Mieheltä kysytään: Autatko vaimoasi kotitöissä?

Lapsilta kysytään: Autatteko äitiä kotitöissä?

Vierailija
39/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]

En minäkään ole mikään kodinhengetär :D Pitäisikö minun olla, vain koska olen nainen?

En nalkuta miehelle. Itseasiassa sotku ei haittaa minua, mutta ärsyttää tuttavien ja sukulaisten asenteet.

[/quote]

No miksi hemmetissä sinä et kerro niille sukulaisille, että se on MIES joka on päivät kotona ja jolla on loistavasti aikaa vaikka siivota, kun sinulla sen sijaan ei ole?

Syy asenteisiin on se, että sinä et tee yhtää mitään niiden asenteiden korjaamiseksi.

Vierailija
40/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]

Minä voisin oikeastaan tehdä ilmon noista kaneista. EI mikään eläin saa elää omien ulosteidensa keskellä.

[/quote]

Kanit papanoivat jatkuvasti. Vaikka siivoasit niiden häkin niin papanoita siellä on pian taas. Kanit eivät ole kuten kissat taikka koirat. Ne saattavat oppia tekmään pissan erilliseen laatikkoon tai sitten ei. Jos antaa niiden jaloitella niin saa sitten poimia papanoita.

Jos kanin ruokavaliossa on heiniä niin papanat voivat olla hyvinkin kuivia.