Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi MINULLE valitetaan ja nälvitään meidän asunnon siivottomuudesta?!

Vierailija
21.02.2014 |

Meillä siis miehen kanssa yksi pieni lapsi, mies jäi työttömäksi, joten minä käyn päivisin töissä ja mies on kotona lapsen kanssa.

Olen lisäksi myös opiskelija, joten välillä päiväni ovat erittäin pitkiä ja henkisesti ja fyysisesti uuvuttavia. Suoraan sanoen en kotona jaksa alkaa siivoamaan, koska olen automaattisesti olettanut että se on nyt miehen hommaa ja mies oli samaa mieltä.

Olemme kuitenkin aika "epäsiistejä" ihmisiä, aina välillä romua kerääntyy ja se kasautuu nurkkiin. Meillä on myös kaksi kania, joista pidetään hyvää huolta mutta eivät ole sisäsiistejä. Tämä aiheuttaa sen, että niiden häkki on enemmän tai vähemmän papanainen. Pissat siivoan pois, mutta kakat saatan jättää häkkiin koska eivät haise eivätkä haittaa kaneja.

Alkaa ärsyttämään, kun joka kerta kun meillä käy miehen ystäviä, sukulaisia tai ihan meidön yhteisiä tuttavia, nälviminen asunnon sotkusta kohdistetaan mulle ja mua pidetään yleisesti "Huonona" vaimona?!

Kaikki tietävät että mies on päivät kotona. Siltikö minun pitäisi olla se joka siivoaa vain koska olen nainen?

Miehen sisko uhkasi tehdä eläinsuojeluilmoituksen meidän kaneista (koska niiden häkissä on aina papanoita), teki mieli nauraa räkäisesti. 

Niin, ja ennen kuin kukaan tulee sanomaan että opettakaa kanit sisäsiistiksi, sitä on yritetty.

Vanhempi kanimme on kohta 9-vuotias, dementoitunut ja luultavasti kuolee kohta vanhuuteen. Ei jotenkin koskaan oppinut käymään laatikolla ja nuorempi otti tästä mallia. Nuorempikin on nyt 5-vuotias, joten ei ole mistään kovin nuorista otuksista kyse.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on lähinnä neuvo kaneja varten.

Laittakaa häkin pohjaksi vanhaa räsymattoa. Yhteen kulmaan riittävän iso muovinen astia, johon voi ostaa s-ryhmän kaupoista halpaa puupellettiä. (Kannattaa laittaa siihen kulmaan, jota kanit käyttävät pissapaikkana.) Laita astiaan vähän vanhoja papanoita ja pissaisia puruja. Katso josko kanit alkavat käydä laatikolla. Helpottaa paljon häkin siivoamista.

Jos puput jatkavat muualle pissaamista, yritä siivota ne pois vessalaatikkoon mahdollisimman nopeasti. Käsittele vielä pissakohdat pesuaineella, jottei jäisi hajuja.

Kyllä useimmat eläimet haluavat pitää pesänsä puhtaana eivätkä halua nukkua ja syödä pissojensa päällä.

Voit muuten myös käyttää papanoita kodin viherkasvien lannoittamiseen. Sekoitat vaan multaan.

Vierailija
2/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se mies on niin urpo ettei ymmärrä siivota vaikka on päivät kotona niin PYYDÄ sitä siivoamaan ja jos ei mene jakeluun niin KÄSKE siivoamaan ja jos ei mene vieläkään jakeluun niin voipi muuttaa vaikka jonkun valittaja-sukulaisen nurkkiin niin on yksi sotkija vähemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän perheessänne on oletettavasti kaksi aikuista. Kummatkin ovat osaltaan vastuussa kodin kunnosta, sekä sinä että miehesi. Mies ei ole ainoa aikuinen siellä. Myös sinä olet olemassa, joten sinäkin olet vastuussa siivoamisesta. Siivoamisen ei kuulu olla vain toisen hommaa, vaikka toinen olisi jatkuvasti kotona.

Mitä tulee kanin paskaan, siivoa ne pois sieltä häkistä. Minkään eläimen ei kuulu elää paskojensa keskellä, haisi se tahi ei.

Vierailija
4/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kani ei todellakaan syö niitä papanoita jotka jättää pitkin häkkiä ja lattioita. Ainoastaan ns. vitamiinipapanat, jotka popsii suoraan takapuolestaan. Ei mulla tuota minkäänlaisia vaikeuksia siivota sekä papanoita että pissaa kerran kaksi päivässä häkistä. SILTI joskus lämpiminä päivinä huomaan häkin haisevan, joten en halua edes tietää millaisessa lemussa elätte, jos asuntonne on muutenkin epäsiisti. Ja koska kumpikaan teistä vanhemmista ei osaa huolehtia siisteydestä, luultavasti lapsestanne tulee samanlainen.

Vierailija
5/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa nyt jo ne vitun kanit! Pointti oli ihan muualla.

Sukulaisesi ovat ääliöitä. Kerro se niille.

Vierailija
6/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä äidin paapomia miehenrötkäleitä on kyllä Suomessa ihan liikaa. Itselläni oli semmonen mies joka ei pistäny tikkua ristiin auttaakseen siivoamisessa JOSSEI erikseen käynyt KOMENTAMASSA. Ei todellakaan oma-aloitteisesti tiskannut taikka imuroinut, vaikka osasi kyllä valittaa "kun on niin pölyistä ja kissankarvoja jokapuolella" ja sääli yskä siihen päälle vielä... No etsiköön muualta itselleen kodinhoitajan. Eli erohan siinä tuli.

Vierailija
7/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten tässä ihmetyttää se, että miten teillä on tuollaisia sukulaisia ja ystäviä, jotka arvostelevat toisten taloudenpitoa. Itselläni ei ole yhtäkään sellaista, enkä kyllä kutsuisi uudestaan kylään jos niin kävisi.

Vierailija
8/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuinkahan monta keskustelua olen nähnyt tällä foorumilla, jossa kotiäiti valittaa, ettei mies siivoa töiden vaan olettaa, että kotiäidin tulee se tehdä kun on kotona. Lastenhoito on niin kovaa työtä ettei siinä siivota ehdi!!! Ja akat tsemppaa että näin on, ei miehesi ymmärrä mitään, fifty-fifty (vähintään!) on kotitöiden mentävä.

Vierailija
9/54 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ymmärtäväni sun tuntemuksiasi (en nyt lukenut koko ketjua). Meillä minä olen se, joka on kotona, eli siivous on minun harteillani. Ärsyttää vaan se asenne, että miehet saa olla vaikka kuinka siivottomia, mutta minun täytyy aina olla siivoamassa vain siksi, koska olen nainen.

Osa näistä on tietenkin provoja ja vitsejä, mutta ei sitä silti jaksa kuunnella. Miehiä ja naisia on erilaisia kuin se perus-keskivertotyyppi. Jos on jotakin muuta, saa heti kuulla, kuinka on viallinen...

Sitten on vielä tämä sairaalloinen siistiyden ja puhtauden tarve. Ei me kuolla täällä mihinkään tauteihin, jos ei kaikki ole tiptop. Se on ihan höpöhöpöä. Sitä paitsi, pitää olla ihmisellä oikeus olla yksilö ja pitää antaa toisten elää elämänsä omalla tavallaan. En minäkään tule teille valittamaan kaikesta.

Vierailija
10/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lähtien kaninpapanat on olleet isokin ongelma. Ihme sakkia vastailemassa.

Vierailija
11/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kanit sinun vai miehen haluamina?

Vierailija
12/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]Minä voisin oikeastaan tehdä ilmon noista kaneista. EI mikään eläin saa elää omien ulosteidensa keskellä.

[/quote]

Entä jos se eläin syö niitä papanoita?

[/quote]Villitkin rusakot syövät välillä papanoitaan. Mitä sitten?

Vierailija
13/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin miehesi sisko niin söisin kanisi pois jotta eivät sotkisi enempää!

Vierailija
14/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koti on sotkuinen, vika on naisen, koska A) nainen ei siivoa tai B) nainen ei saa miestä siivoamaan.

JOKA TAPAUKSESSA naisen vika.

Vierailija
15/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:00"]

Minä voisin oikeastaan tehdä ilmon noista kaneista. EI mikään eläin saa elää omien ulosteidensa keskellä.

[/quote]

Minä olen myös tätä mieltä. Ihan sama muulle siisteydelle, mutta ei kai eläimen pidä asua ulosteensa keskellä.

Ja minä en edes ole mikään ns. "eläinihminen".

Mutta itse asiaan: Kyllä minustakin on älytöntä, että vielä 2010-luvulla ajatellaan, että pariskunnan nainen on lähtökohtaisesti vastuussa kodin siisteydestä.

Vierailija
16/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku kaninomistaja väittää siivoavansa kaikki papanat pois päivittäin, niin en usko.

Vierailija
17/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pieni sotku on ihan ok, mutta se kanien häkki ON siivottava kunnolla, kaikki pissat sekä papanat. On hygieniariski vain "putsata pissat" pois ja jättää kaikki muu.

Ts. Sotkuisuus ok, LIKAISUUS ei.

Vierailija
18/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.02.2014 klo 09:11"]

mistä lähtien kaninpapanat on olleet isokin ongelma. Ihme sakkia vastailemassa.

[/quote]

Samaa ihmettelen... Ei kanin häkkiä perusteellisesti tarvii siivota kuin kerran viikkoon. Pissaiset purut veks ja sit saa olla. Kani kumminkin papanoi 24/7, joten onhan niitä papanoita siellä väkisin koko ajan. 

Ja jos kani ei ole sisäsiisti, niitä papanoita on vähän joka nurkassa muuallakin. (Siis toivottavasti = Kanin ei kuulu kököttää siellä häkissään, se on vain nukkumista varten...)

Mut niinhän se vaan menee, halusimme tai emme. Nainen on hoitanut huushollin huonosti, jos on sotkuista. Ihan aina. 

Vierailija
19/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos lemmikin ottaa niin niille pitää olla aikaa tai sit vaihtoehtosesti niistä täytyy luopua. 

Vierailija
20/54 |
21.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos lemmikin ottaa niin niille pitää olla aikaa tai sit vaihtoehtosesti niistä täytyy luopua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä