Ystävien suhtautuminen RASKAUTEEN
Siis onko kellään muulla ollut huonoja kokemuksia tästä?
Odotan ensimmäistä lasta ja eräs toinen ystäväni on noin kolme kuukautta pidemmällä raskaudessaan kuin minä ja meidän yhteinen hyvä ystävämme jaksaa remuta ja iloita tämän toisen ystävän TOKASTA raskaudesta mutta mun raskaudesta ei kysele eikä ole kiinnostunut tippaakaan.
Mistä hitosta tää johtuu??
Kommentit (7)
Jospa se haluaa antaa sinulle rauhan olla raskaana ja fiilistellä omalla tavallasi? Eka raskaus on kuitenkin jotain uutta ja jännää ennenkaikkea sinulle. Ehkä jonkun toiseen ja useampiin raskauksiin voi suhtautua rempseämmin kun on ehtinyt kouliintua eikä ehkä vedä hernettä nenään yhtä herkästi kuin ensikertalainen. Mielenkiintoista on myös se, miten kaverit suhtautuvat sen jälkeen, kun lapsi on syntynyt. Ei välttämättä niin kuin olisi kuvitellut.
T. Yhden lapsen äiti, joka ei edes mainostanut raskauttaan
Niin, perusteluja? Millä tavalla johtuu minusta?
AP
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:00"]
Jospa se haluaa antaa sinulle rauhan olla raskaana ja fiilistellä omalla tavallasi? Eka raskaus on kuitenkin jotain uutta ja jännää ennenkaikkea sinulle. Ehkä jonkun toiseen ja useampiin raskauksiin voi suhtautua rempseämmin kun on ehtinyt kouliintua eikä ehkä vedä hernettä nenään yhtä herkästi kuin ensikertalainen. Mielenkiintoista on myös se, miten kaverit suhtautuvat sen jälkeen, kun lapsi on syntynyt. Ei välttämättä niin kuin olisi kuvitellut.
T. Yhden lapsen äiti, joka ei edes mainostanut raskauttaan
[/quote]
Se kyllä mua kanssa pelottaa. Kun on saanut viimeisen neljän vuoden aikana ravata jokaisen synnyttäneen kaverin luona uutta tulokasta ihastelemassa ja lahjoja viemässä niin jotenkin epäilyttää että kun on omalla kohdalla tulossa niin en usko että kukaan tulee kylään katsomaan. Olenko vain valmiiksi katkera? :/
AP
No ihan suoraan sanoen, puhutko raskaudestasi kokoajan taukoamatta ja olethan muistanut olla kiinnostunut muidenkin ihmisten asioista? Minä raskaana ollessani olin kyllä kiinnostunut muiden asioista, mutta taisin liikaa vaahdota joillekkin raskaudestani ja ottivat minuun etäisyyttä.
Raskaus on kyllä ihana asia, mutta jos toinen ei ole siinä tilanteessa siitä jatkuva hössötys ja hehkuttaminen saattaa ottaa hermoon. Myös itse pidän mieluusti yhteyttä niihin raskaana oleviin joilla jalat maassa, mutta ne joilla ampuu jo vähän yli ja ovat niin raskaana niin heihin olen ottanut etäisyyttä eikä oikeen kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2014 klo 23:01"]Niin, perusteluja? Millä tavalla johtuu minusta?
AP
[/quote]
Vaikea sanoa kun en sinua tunne mutta
A) Ei johdu ainakaan RASKAUDESTA jos kerta kaverin raskauteen suhtautuu ihan eri lailla ja
B) Näin äkkiseltään vaikutat lievästi rasittavalta tyypiltä.
Siinä nyt kaksi perustelua.
Miten tähänkin käytökseen pitäisi suhtautua? Antaa mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja antaa vaan olla? Vituttaa että kerrankin kun minä kaipaisin tukea ja "huomiointia" niin sitä ei sitten kirveelläkään tule mutta itse pitäisi aina olla muiden elämän muutosten perään touhottamassa!
Eikö ole muita jotka joutuvat kokemaan tällaista vääryyttä?
AP