Mies jätti minut viikko sitten whatsapp viestillä ja nyt kiukkuaa kun minusta ei kuulu
Olemme reilun vuoden seurustelleet. Molemmilla oma koti, ei lapsia. Ihan tiivisti nähty ja mielestäni ihan mukavaakin ollut mutta olin ilmeisesti väärässä. Sain tosiaankin viestin, missä luki jotakuinkin näin, että hänellä tunteet lopahtaneet ja kiinnostus myös laantunut ja haluaa pitää taukoa ja ottaa etäisyyttä ym.
No suuresti tavoistani poiketen en vastannut hänen viestiin. Mieli teki, voi ette uskokaan kuinka paljon mutta hammasta purren päätin, että selvä antaa sitten olla jos kerran toinen sitä haluaa. Mun ruikutukset ei enää hänen päätään kääntäisi.
Meni pari päivää niin laittoi viestin "huhuu", en vastannut. Sit tuli että "mikäs on ettet vastaa" ja sen jälkeen kiukuttelua ja monet hyvästit. Mihinkään en vastannut. Näki kyllä että olen viestit lukenut.
En aio jatkossakaan enää vastailla. Oliko tää joku kokeilu vai odottaako perään parkumista?
Kyllä, sydämeni on särkynyt ja ikävöin häntä.
Kommentit (468)
Mulla oli vähän samantapainen kokemus. Olin eronnut yhdestä "elämäni rakkaudesta" enkä millään meinannut päästä surusta. Ei herännyt kiinnotus tai tunteita muita kohtaan. Lopulta päätin, että kokeilen olla suhteessa. Seuraava ehdokas osoittautuikin sitten tosi ärsyttäväksi, ilkeäksi ja itsekeskeiseksi. Luonnollisesti ei herännyt tunteita häntäkään kohtaan. Ainakaan mitään myönteistä. Hän oli sellanen ärsyttävä rähjääjä joka asiasta ja minä en ole koskaan tykännyt tai ollut rähjääjien kanssa. Tiesin, että ois pistettävä poikki, mutta en henkisesti oikein jaksanut. Hän sit joskus puolen vuoden päästä tuli luokseni ja pisti poikki. Aloin itkemään ilosta ja sanoin, että ihan ok, olisin itsekin niin halunnut. Koska oli niin itsekeskeinen, niin alkoi epäillä, että ei se voi olla mulle ok. Kyseli koko ajan, että ootko nyt tosi surullinen ym. Ja sit ihan suoraan, että kun nyt noin itket. Ei tykännyt eikä uskonut, kun sanoin, että se on vaan helpotuksen itkua. Nooo...sitten meni viikko, niin hän laittaa tekstaria, että haluaa nähdä. En vastannut. Joitain kuukausia soitteli, mutta en koskaan vastannut. Olen sata varma, että halusi nimenomaan, että itken hänen peräänsä ja haluan takaisin. Tosi outo keissi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tero on just tollanen ihmis kakka.
Tunnetaankohan me sama Tero? :D
Kuljetusalalla, huonot hampaat ja ehdottomasti alkoholisti. Sarjapettäjä (TODELLINEN SIEMENLINKO) valehtelija, huonokäytöksinen tunnevammainen P aS k A
Hämmentävää tuo pikkulapsitason touhu : " numero vaihtoon", " estä se" ," blokkaa numero"...
Ihme "suutuin kun mua ei rakastettu"- syndrooma. Epäkypsä narsisti ei kestä eroa. Ego on niin suuri ettei kykene käsittelemään torjuntaa millään tasolla. Exän olemassaolon kieltäminen siis on näille ainoa keino hallita mielen tasapainoa luhistumatta. Voi hyvänen aika sentään. Eipä ihme että jätti, ja vielä etänä. Narsistin kanssa ei voi kasvotusten erota, koska narsisti ei sitä salli. Joissain tilanteissa toinen osaa niin kietoa toisen sormensa ympärille ettei hän pysty kertomaan ajatuksistaan, tai tulee manipuloiduksi, silloin viesti voikin olla ainoa keino puhua suoraan.
Sympatiat näille ex miehille!
-Nainen
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää, miksi ap ei ole blokannut miestä. Hiveleekö itsetuntoa miehen aneluviestit vai onko suunnitelmissa antaa miehen kärsiä puolestaan ja sitten armollisesti vastata. Miksi ei blokkaus ja unohdus, jos kerran ei aio vastata.
En voi ap:n puolesta sanoa, mutta itse en ole koskaan blokannut ketään. Johtunee siitä, että olen sen ikäinen, että blokkaaminen ei ole mulle teknisesti tuttua eikä myöskään kuulu "vanhan ajan" tapoihin. Taustalla on joku sellainen alitajuinen ajatus, että kaikkien ihmisten on saatava kiinni, jos heillä on todellinen hätä. Ennen kännyköitä oli tavallaan enemmän naapuriapua ja yhteisöllisyyttä. Joku sellanen mentaliteetti jäänyt, että viestejä ja puheluja voin jättää välistä, mutta kokonaan en yhteyden mahdollisuutta katkaise.
Hieno päättäväisyys aloittajalla. Mies halusi erota mutta sanoi sen epäreilusti kiertoilmaisuilla "pidetään taukoa" ja "kiinnostus laantunut". Ei mies olisi kuitenkaan jatkanut suhdetta, vaan leikkii /pelaa kun huhuilee. Jotain epäilyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Hämmentävää tuo pikkulapsitason touhu : " numero vaihtoon", " estä se" ," blokkaa numero"...
Ihme "suutuin kun mua ei rakastettu"- syndrooma. Epäkypsä narsisti ei kestä eroa. Ego on niin suuri ettei kykene käsittelemään torjuntaa millään tasolla. Exän olemassaolon kieltäminen siis on näille ainoa keino hallita mielen tasapainoa luhistumatta. Voi hyvänen aika sentään. Eipä ihme että jätti, ja vielä etänä. Narsistin kanssa ei voi kasvotusten erota, koska narsisti ei sitä salli. Joissain tilanteissa toinen osaa niin kietoa toisen sormensa ympärille ettei hän pysty kertomaan ajatuksistaan, tai tulee manipuloiduksi, silloin viesti voikin olla ainoa keino puhua suoraan.
Sympatiat näille ex miehille!
-Nainen
Ap ei suuttunut erosta vaan tavasta erota.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ap, vastaisin viestiin;
” En vastannut viesteihisi koska hämmennyin tätä yhteensattumaa, sillä olin itse ajatellut ihan samaa tosin sillä erolla että en ole haluanassa taukoa, vaan erota kokonaan.! Huomasin että olemme liian erilaisia. olin kyllä ajatellut että olisin aikuismaisesti kertonut asiasta kasvotusten sinulle., mutta tämä menikin sitten näin. Kaikkea hyvää jatkoon”
Apua, miten nolo viesti. 😁 Miksi pitäisi valehdella? Kuulostaisi katkeralta ja epäuskottavalta. Ja miksi käytät välimerkkejä noin omituisella tavalla (.! .,)?
Mulle ex-tapailukumppani ehdotti yhdessä vaiheessa viestillä "aikalisää". Sen jälkeen täysi hiljaisuus. Mukava juttu, enhän siis edes tiennyt miksi ja millä säännöillä (esim. voiko tavata muita) tässä oltiin nyt sitten tauolla! Olin niin lapanen ja ihastunut idiootti, etten lopettanut juttua tuohon, jälkeenpäin ajatellen olisi pitänyt. Ukkeli jatkoi pelailua ja tasaisin välein etäisyyden ottoja tuon jälkeenkin.
No, seuraavalla kerralla se on heti poikki. En tuhlaa enää yhtään aikaa tunnevammaisiim.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hieman ihmetyttää, miksi ap ei ole blokannut miestä. Hiveleekö itsetuntoa miehen aneluviestit vai onko suunnitelmissa antaa miehen kärsiä puolestaan ja sitten armollisesti vastata. Miksi ei blokkaus ja unohdus, jos kerran ei aio vastata.
En voi ap:n puolesta sanoa, mutta itse en ole koskaan blokannut ketään. Johtunee siitä, että olen sen ikäinen, että blokkaaminen ei ole mulle teknisesti tuttua eikä myöskään kuulu "vanhan ajan" tapoihin. Taustalla on joku sellainen alitajuinen ajatus, että kaikkien ihmisten on saatava kiinni, jos heillä on todellinen hätä. Ennen kännyköitä oli tavallaan enemmän naapuriapua ja yhteisöllisyyttä. Joku sellanen mentaliteetti jäänyt, että viestejä ja puheluja voin jättää välistä, mutta kokonaan en yhteyden mahdollisuutta katkaise.
Minäkään en ole blokannut kuin yhden häiriköivän exän. En halua antaa kenellekään sitä vallan tunnetta, että hän kuvittelee, että on onnistunut vaikuttamaan minuun niin voimakkaasti, että en kestäisi hänen yhteydenottojaan. Vastaamatta olen kyllä jättänyt. Olen mieluummin välinpitämätön kuin verisesti loukattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mulle on käynyt vähän vastaava juttu ja vieläkin harmittaa etten itse hoitanut asiaa kunnolla itseäni kunnioittaen. Eli oltiin yhdessä yli 2v. Mies aloitti mykkäkoulun jossain välissä, kyselin ja ihmettelin mikä on, oltiin sovittu joku sukulaismeno ja jotta se toteutuisi otin yhteyttä ja sovin välit. Ei oikein selityksiä saanut, mutta itsekunnioitus oli tosi hukassa, oli kiusaamistaustaa ymss narsisteja elämässä ennen tätäkin narsistitapausta, kun sukujuhlat oli ohi taisi herra aloittaa uuden mykkäkoulun. Silloin mulle riitti, hain kamani mitään sanomatta luotaan, hän oli ihan passiivinen eikä reagoinut yhtään mitenkään, olin ihan hajalla koska 2v ajan olin sitoutunut häneen. Hänellä ei kai ollut yhtään mitään tunteita muttei ollut miestä jättää minua kunnolla. Minun piti itsekin sen ”eron” jälkeen tivata viestin kautta että mitäs helvettiä. Kuulemma ei kiinnostanut vaan enää.
Jos mä olisin vaan silloin ekalla kerralla tajunnut blokata ja jättää koko hyypiön olisi jäänyt niin paljon parempi mieli. Tätä koko keissiä kesti tosi kauan prosessoida, niin arvottomana hän minua piti ja voin todella pahoin kun tajusin koko homman. Siitä alkoi onneksi toipuminen ja toksisista ihmisistä eroonpääsy.
Tällainen vaikeneva mulkku osui minunkin kohdalleni. Suhde oli lyhyempi kuin teidän, mutta luulin kuitenkin, että hänelläkin oli jo tunteita mukana (ja hän suunnitteli kaikenlaista tulevaisuuteen jne.). Ei kyllä jää minkäänlaista kunnioitusta tuolla tavoin käyttäytyvää miestä kohtaan.
Jos noin olisi tehty kahden vuoden suhteen jälkeen, niin voi jessus... ei voi kuin sanoa, että pääsit eroon täydellisestä kusipäästä.
Jep. Ja tää kusipää vielä ajatteli tuolloin että on valaistunut ja tosi henkinen ihminen. Siinä määrin jo buddha ettei mikään liikuta.
Mä olen niin sanaton jotenkin. Häneltä puuttui empatiakyky mitä ”normaalilla” ihmisellä on, ja aito henkistynyt ihminen on mun mielestä empaattinen harjoittaessaan uskomuksiaan. Eli ei niin ettei kiinny mihinkään tai välitä mistään ja katsoo vaan vierestä kun asiat tapahtuu. Vaan kohtelee muita kunnioittaen ja empaattisesti, arvostaa toista ja sanoo heti jos tuntuukin vaikka ettei tämä suhde ole minua varten. Hän oli jotenkin täysin tunnekylmä ja se oli jotenkin sairasta että silti hän koki ylemmyydentuntoa minua ja muita kohtaan kuvitellen olevansa jotenkin tosi hyvä tyyppi! Jos häntä esim.ahdisti sitoutuminen se pitäisi sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Missä tää mies asuu?
Tuli kylmät väreet, kun itse sain samanlaisen viestin. Onko susta mahdollista että olisi mies pyörittänyt useita naisia samalla? Vai miten tiiviisti olitte yhdessä?
Näitä miehiä riittää, jotka pyörittävät useampaa naista kerralla. Jos miehellä on oma asunto, niin se on hyvin helppoa. Minulla oli aikoinaan elämässä vaihe, jolloin siihen sopi vain seksisuhde. Muutamaa miestä tapailin ja näillä kaikilla oli ainakin yksi vakiseurustelukumppani. Todennäköisesti oli muitakin säätöjä.
Tiiätkö, olen huomannut miten jotkut miehet tekee tuota. Minä olen tuntenut jopa 2 tuollaista elämäni aikana (olen seurustellut 4 miehen kanssa). Yksi oikein dramaattisesti "jätti" minut ja en sitten hirveästi vastaillut hänelle, niin pian tuli yhteydenottoja.. Kun jossain vaiheessa rupesin puhumaan hänen kanssaan, niin taaas se dramaattiset "hyvästi" viestit tuli, johon tottakai en kovemmin vastannut. Sitten tuli "kato nyt, et oikeasti koskaan musta välittänyt!" Lopetin sen jälkeen kokoanan hänelle puhumisen. Ei voi ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos se jättöviesti ei ollut tarkoitettu sulle? Jos hänellä on useita hoitoja ja meni väärään numeroon? :)
Miksi kukaan haluaisi seurustella miehen, jolla on useampia hoitoja yhtäaikaa, kanssa? Joten ihan sama kenelle viesti oli tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja mulle on käynyt vähän vastaava juttu ja vieläkin harmittaa etten itse hoitanut asiaa kunnolla itseäni kunnioittaen. Eli oltiin yhdessä yli 2v. Mies aloitti mykkäkoulun jossain välissä, kyselin ja ihmettelin mikä on, oltiin sovittu joku sukulaismeno ja jotta se toteutuisi otin yhteyttä ja sovin välit. Ei oikein selityksiä saanut, mutta itsekunnioitus oli tosi hukassa, oli kiusaamistaustaa ymss narsisteja elämässä ennen tätäkin narsistitapausta, kun sukujuhlat oli ohi taisi herra aloittaa uuden mykkäkoulun. Silloin mulle riitti, hain kamani mitään sanomatta luotaan, hän oli ihan passiivinen eikä reagoinut yhtään mitenkään, olin ihan hajalla koska 2v ajan olin sitoutunut häneen. Hänellä ei kai ollut yhtään mitään tunteita muttei ollut miestä jättää minua kunnolla. Minun piti itsekin sen ”eron” jälkeen tivata viestin kautta että mitäs helvettiä. Kuulemma ei kiinnostanut vaan enää.
Jos mä olisin vaan silloin ekalla kerralla tajunnut blokata ja jättää koko hyypiön olisi jäänyt niin paljon parempi mieli. Tätä koko keissiä kesti tosi kauan prosessoida, niin arvottomana hän minua piti ja voin todella pahoin kun tajusin koko homman. Siitä alkoi onneksi toipuminen ja toksisista ihmisistä eroonpääsy.
Tällainen vaikeneva mulkku osui minunkin kohdalleni. Suhde oli lyhyempi kuin teidän, mutta luulin kuitenkin, että hänelläkin oli jo tunteita mukana (ja hän suunnitteli kaikenlaista tulevaisuuteen jne.). Ei kyllä jää minkäänlaista kunnioitusta tuolla tavoin käyttäytyvää miestä kohtaan.
Jos noin olisi tehty kahden vuoden suhteen jälkeen, niin voi jessus... ei voi kuin sanoa, että pääsit eroon täydellisestä kusipäästä.
Jep. Ja tää kusipää vielä ajatteli tuolloin että on valaistunut ja tosi henkinen ihminen. Siinä määrin jo buddha ettei mikään liikuta.
Mä olen niin sanaton jotenkin. Häneltä puuttui empatiakyky mitä ”normaalilla” ihmisellä on, ja aito henkistynyt ihminen on mun mielestä empaattinen harjoittaessaan uskomuksiaan. Eli ei niin ettei kiinny mihinkään tai välitä mistään ja katsoo vaan vierestä kun asiat tapahtuu. Vaan kohtelee muita kunnioittaen ja empaattisesti, arvostaa toista ja sanoo heti jos tuntuukin vaikka ettei tämä suhde ole minua varten. Hän oli jotenkin täysin tunnekylmä ja se oli jotenkin sairasta että silti hän koki ylemmyydentuntoa minua ja muita kohtaan kuvitellen olevansa jotenkin tosi hyvä tyyppi! Jos häntä esim.ahdisti sitoutuminen se pitäisi sanoa.
Jahas. Näitä upeita zen buddhismin harrastajia lienee sitten useampikin ;) En nyt laita nimeä tai mitään, mutta kuulostaa tutulta (Helsinki). Täys tahvohan tuo mies on, en usko että hän ymmärtää edes itse itseään. Luulen että loppupeleissä kannattaa ennemmin tuntea sääliä häntä kohtaan.
Ja tää ”valaistunut” mies vikitteli suhteen alussa muita naisia yms. Ehkä noihin asioihin hurahtaa joskus narsisteja tai muita tunnevammaisia, valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tää mies asuu?
Tuli kylmät väreet, kun itse sain samanlaisen viestin. Onko susta mahdollista että olisi mies pyörittänyt useita naisia samalla? Vai miten tiiviisti olitte yhdessä?
Näitä miehiä riittää, jotka pyörittävät useampaa naista kerralla. Jos miehellä on oma asunto, niin se on hyvin helppoa. Minulla oli aikoinaan elämässä vaihe, jolloin siihen sopi vain seksisuhde. Muutamaa miestä tapailin ja näillä kaikilla oli ainakin yksi vakiseurustelukumppani. Todennäköisesti oli muitakin säätöjä.
”Jos miehellä on oma asunto -” Jos?
"Kun lähdet kostoretkelle, kaiva aina kaksi hautaa." Sinä saata ap kohdata tämän miehen myöhemmin elämässä muissa merkeissä. Työyhteisössä, kaveripiirissä, harrastuksissa. Kuinka paljon parempi tilanne olisikaan, kun olisit käsitellyt eron asiallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Hieno päättäväisyys aloittajalla. Mies halusi erota mutta sanoi sen epäreilusti kiertoilmaisuilla "pidetään taukoa" ja "kiinnostus laantunut". Ei mies olisi kuitenkaan jatkanut suhdetta, vaan leikkii /pelaa kun huhuilee. Jotain epäilyttävää.
"Tarvitsen tilaa hengähtää"
"Kyse ei ole sinusta vaan minusta"
...ovat ne muut klassikot kun on löydetty kiinnostavampi pano mutta kenties halutaan pitää edellinen varalla.
Hyvin päätetty loppuratkaisu.
Jos kisataan paskoista tavoista jättää...kauan kauan sitten oltiin yhdessä erään hieman itseään täynnä olevan jäbän kanssa(jostain itsetuhoisesta syystä nämä vetoavat minuun). Vähän olin alkanut ihmettelemään kuukausien symbioosien jälkeen, kun hänellä alkoi olla jänniä menoja eikä ollut aikaa viettää yhdessä kuten aikaisemmin. Noin vuoden "seurusteltua", olin tulossa laivalla reissusta ja hän puolivälistä kyytiin paikasta B. . Hän itse pyysi ja ehdotti, että tavattaisiin laivalla. Hieno juttu.
No, laivalla törmäsin ravintolassa ensin yhteiseen tuttuun joka oli hieman vaivautunut. Itse herraa en sillä hetkellä bongannut. Istuin suht tuuttuun seurueeseen erään naisen viereen ja kysyin häneltä ystävällisesti, kenen seurassa hän oli näistä miehistä. Vastaus yllätti, se oli oma miesystäväni(tai luulin olevan miesystäväni). Ennen totaaliromahdusta hymyilin sievästi ja kysyin kauanko ovat seurustelleet.....useamman kuukauden, eli siitä kun aloin miettiä että jotain outoa on ilmassa.
Tämä nuljake oli vain pikkuhiljaa koittanut tehdä pesäeroa-nauttien hyödyt molemmista eukoista. Raukkana ei uskaltanut sanoa asioita suoraan vaan järjesti tuollaisen ihmeellisen totuus päin pläsiä tapahtuman. Minä sain hermoromahduksen, herra ei pahoitellut mitenkään. Naisen viaksi e ntietenkään tätä laittanut. Ovat edelleen yhdessä, yksi lapsikin. Hauskaa, että joitain vuosia tapahtuman jälkeen tämä mies jaksoi vongata persettäni lähibaarissa. Ei irronnut, jännä.
Että joskus se tekstarikin olisi ihan ok.
Säälittävää, itseni kannalta että vielä 21 vuoden jälkeen vituttaa kuin pientä oravaa