Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän nyxän ja exän lapsilla eri elintaso kuin teidän lapsilla?

Vierailija
04.11.2020 |

Miten selitätte lapsille? Olen itse vähävarainen, eikä lapseen voi laittaa paljon rahaa. Miehen exä on tottunut ostamaan lapsilleen mm. arvokkaita vaatteita ja harrasteita. Tuntuu vain välillä aika ikävältä, kun mies elättää enemmän entistä perhettään kuin meitä (olivat eronneet jo kauan ennen minua).

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen exä tottunut ja mies elättää mitä?

Vierailija
2/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän koko aloituksessa ole päätä eikä häntää. Siis pistääkö äijä kaikki rahansa entisestä liitosta oleviin lapsiinsa ja teidän yhteisen klulut maksat sinä? Eroa niin saat ainakin elarit siltä ;D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen exä tottunut ja mies elättää mitä?

Heillä on ollut tapana laittaa lapsiin paljon rahaa ja mies ei raatsi pudottaa lasten elintasoa, vaikka nyt on uusi perhe. Myös exä odottaa samaa. (Ap)

Vierailija
4/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri elintaso. Mies ja hänen exänsä elättävät heidän yhteistä lastaan ja minä ja mies meidän yhteistä lastamme. Mulla on huomattavasti suuremmat tulot ja enemmän varallisuutta kuin miehelläni, joten yhteisellä lapsellamme on korkeampi elintaso kuin miehen ja hänen exänsä lapsella. Lisäksi mun vanhempani ovat varakkaampia kuin miehen tai hänen exänsä vanhemmat, joten isovanhemmiltakin tulee lapselleni paljon enemmän kuin mitä miehen lapsi saa omilta isovanhemmiltaan. 

Miksi mies laittaa enemmän rahaa lapseensa exänsä kanssa kuin yhteiseen lapseenne? Miksei molemmat voi saada mieheltäsi yhtä paljon? Se  on sitten eri juttu, jos miehesi exällä on enemmän rahaa kuin sulla. 

Vierailija
5/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri elintaso. Mies ja hänen exänsä elättävät heidän yhteistä lastaan ja minä ja mies meidän yhteistä lastamme. Mulla on huomattavasti suuremmat tulot ja enemmän varallisuutta kuin miehelläni, joten yhteisellä lapsellamme on korkeampi elintaso kuin miehen ja hänen exänsä lapsella. Lisäksi mun vanhempani ovat varakkaampia kuin miehen tai hänen exänsä vanhemmat, joten isovanhemmiltakin tulee lapselleni paljon enemmän kuin mitä miehen lapsi saa omilta isovanhemmiltaan. 

Miksi mies laittaa enemmän rahaa lapseensa exänsä kanssa kuin yhteiseen lapseenne? Miksei molemmat voi saada mieheltäsi yhtä paljon? Se  on sitten eri juttu, jos miehesi exällä on enemmän rahaa kuin sulla. 

Ei miehen tulot ole pohjaton kaivo. En edes arvosta rahan tuhlaamista merkkivaatteisiin ym. ja lapsi saa vaatetta/ruokaa/lämpöä, mutta välillä mietin lapsen omaa näkemystä vähän vanhempana. Näkeekö olleensa vähemmän arvokas lapsi. (Ap)

Vierailija
6/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä molemmilla on omia lapsia, ei yhteisiä.

Näiden lasten välillä on elintasoero. Miehen ex ostaa kallista. Me saman perheen sisällä olemme linjanneet, että lapsilla on meidän puolelta sama elintaso. Esim. Kukin lapsi saa samanarvoiset lahjat.

Vierailija
7/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei miehen tulot ole pohjaton kaivo. En edes arvosta rahan tuhlaamista merkkivaatteisiin ym. ja lapsi saa vaatetta/ruokaa/lämpöä, mutta välillä mietin lapsen omaa näkemystä vähän vanhempana. Näkeekö olleensa vähemmän arvokas lapsi. (Ap)

Niin, mutta mitä sovit miehesi kanssa  yhteisen lapsenne elatuksesta ennenkuin tulit raskaaksi? Ja mitä mies on vastannut, kun olet kysynyt, miksi hän käyttää enemmän rahaa esikoiseensa kuin kuopukseensa?

Vierailija
8/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä molemmilla on omia lapsia, ei yhteisiä.

Näiden lasten välillä on elintasoero. Miehen ex ostaa kallista. Me saman perheen sisällä olemme linjanneet, että lapsilla on meidän puolelta sama elintaso. Esim. Kukin lapsi saa samanarvoiset lahjat.

Tätä minäkin ajattelen, etten halua vain periaatesyistä lähteä kilpavarusteluun. Ajattelin tilanteen olevan sama useammalla. Hieman hämmentää. (Ap)

Vierailija
9/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta mitä sovit miehesi kanssa  yhteisen lapsenne elatuksesta ennenkuin tulit raskaaksi? Ja mitä mies on vastannut, kun olet kysynyt, miksi hän käyttää enemmän rahaa esikoiseensa kuin kuopukseensa?

En halua syyllistää tilanteesta miestäni. Hän kokee tekevänsä oikein. Meidän lapsi on vielä pieni ymmärtämään kuvion, enkä minä tarvitse statustavaraa periaatteen vuoksi. Voihan miehen puolelta kyse olla myös yhteisen ajan puutteen hyvittämisestä. Lapset käyvät harvoin. Ehkä rahan käyttö vielä tasapuolistuu, kun meidän lapsi kasvaa. (Ap)

Vierailija
10/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me illä on eri elintaso kuin miehen lapsilla. Tai sanotaanko näin että miehen lapsilla on meilläkin eri elintaso kuin äitinsä luona :D Meillä syödään halpaa ruokaa, ei reissata missään, eikä käydä mäkkärissä. Meiltä saa lahjaksi jotain pientä/itse tehtyä, ei koskaan i-padeja ja trek pyöriä kuten äidiltään. Selityksemme tähän on se että minä olen pitkällä sairaslomalla, ja mieheni tuloilla pitkälti hoidetaan talolaina ja eläminen. PLUS tietysti lapsiin menee elareita mieheltä 400e/kk. Joten miehen eksä ostelkoon tuolla 400 eurolla lapsille mitä haluaa. Mieheni sanoo lapsille vain että hän elättää teitä jo äidin luo, joten ei ole varaa enää tuon lisäksi ostella mukavia-

Vierailija
11/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä kävisin miehen kanssa jo nyt keskustelua siitä, että ei missään nimessä ole oikein eikä reilua, että mies käyttää enemmän rahaa toiseen lapseensa mitä toiseen. Kyllä lapsien suhteen pitää olla tasapuolinen, etenkin kun biologisesta vanhemmasta kyse. Ei isä saa suosia toista lastaan enemmän mitä toista. Lapsi ottaa asian myöhemmin itseensä ja ajattelee olevansa vähempiarvoisempi, mitä toinen lapsi. Mikä on lapselle aika raastavaa ja vahingollista.

Vierailija
12/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksuja ei määritellä exän nyxän tulojen mukaan, ne katsotaan siten, että lapsi saa tasapuolisesti elantoa molemmilta vanhemmiltaan.

Meillä sekä mies että minä tienasimme hyvin, mutta eron jälkeen mies masentui ja on nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. Elareita hän maksaa silti, ei tosin enää samaa summaa kuin töissäollessaan. Exän nyxä on tästä katkera, koska lapsellani on kaikki se, mistä hänen lapsensa voivat vain unelmoida. Exän nyxä ei tajua, että minä maksan itse sen kaiken peruselannon "ulkopuolisen", mutta lapsen isä osallistuu silti lapsen elatukseen. Kyse ei ole siitä, mihin minulla on varaa vaan siitä, mihin lapsen isällä on varaa. Jos ei ole rahaa elättämiseen, ei ole oikeutta lapseen.

Vierailija
13/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisellani on eri isä kuin muilla lapsilla. Tämä isä on varakas ja sukua siltä puolelta paljon. Esikoinen saakin paljon ja kalliita lahjoja isältään ja muilta sukulaisilta. Nuoremmat lapset joskus saa näitä sitten käyettynä. Ei voi mitään.

Vierailija
14/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miehelläni on lapsia kahden eri naisen kanssa. Kun tapasimme, ensimmäiset olivat teinejä. Pitkään mietin, että kylläpä mies suosii näitä vanhempia. Nyt nämä vanhemmat ovat aikuisia, ja mies siirtänyt rajankäyttönsä näihin pienempiin. Pitkällä tähtäimellä kaikki saavat osansa.

Yhteisiä lapsia meillä ei ole, eikä tule.

Vierailija
15/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan oikeasti hei. Onko vähän eroa jollain vauvalla ja teinillä rahanmenossa? :D :D 

Ap:kaan ei ole omien sanojensa m,ukaa rahanperään, mutta miettii jo pienen lapsen kohdalla, joka ei edes ymmärrä vielä mitään, sitä että lapsi kokee itsensä arvottomaksi jos isä ei maksa rakkauttaan rahalla. Voi hyvää päivää ja trololoo

Vierailija
16/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen puhumaan tuosta miehelle. Tottakai niihin omiin lapsiin satsataan ihan yhtä paljon jokaiseen. Toki jos teidän yhteinen lapsi on vielä kovin pieni, niin eihän se vielä itse ymmärrä mitä merkkiä ne vaatteet on tms. Tää on yksi syy miksi en halua mihinkään uusperhe kuvioon lähteä. Mieluummin pysyn sinkkuna vaikka sen 10 vuotta, ennenkuin omat lapset kotoa muuttaa. Enkä tosin halua enempää lapsia.

Vierailija
17/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vexi kuxi ja elämä meni vaitträssixi. :D

Vierailija
18/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ihan oikeasti hei. Onko vähän eroa jollain vauvalla ja teinillä rahanmenossa? :D :D 

Ap:kaan ei ole omien sanojensa m,ukaa rahanperään, mutta miettii jo pienen lapsen kohdalla, joka ei edes ymmärrä vielä mitään, sitä että lapsi kokee itsensä arvottomaksi jos isä ei maksa rakkauttaan rahalla. Voi hyvää päivää ja trololoo

Osa miehen lapsista on päiväkoti-ikäisiä, mutta toki meidän lasta vanhempia. Kyse ei ollut teinien menoista vaan ihan tavallisista vaatehankinnoista ym. joihin käytetään huomattavan paljon rahaa. (Ap)

Vierailija
19/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas näitä ongelmia!

Vierailija
20/164 |
04.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ikä toki vaikuttaa menoihin, myös vaatemenoihin. Mutta eksä ei saisi vaikuttaa menoihin millään tavalla.

Päiväkotilasten vaatemenot eivät ole sen isommat kuin taaperonkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi