Oi, paras makaronilaatikko ikinä
-ainakin mulle :)
Gluteenittomia kierremakaroneja
Jauhelihaa
Punasipulia
Valkosipulia
Chiliä
Kananmuna
Kasvislientä
Pippurista ruokakermaa
Kommentit (49)
Makaronilaatikossa on hyvänmakuiset raaka-aineet, siksi se on hyvää. Pasta on mun lempiraaka-aine, oli muoto mikä hyvänsä.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 16:51"]
Kakkonen julistaa sipulijauheen pannaan, mutta käyttää itse paprikajauhetta. Onko se parempaa?
[/quote]
Taas joku, joka ei osaa lukea. Minä valittelin kakkosviestissäni, että porukka korvaa oikean sipulin sipulijauheella. Itsekin kyllä käytän sipulijauhetta esim lihojen kuivamausteseoksiin (dry rub), mutta oikeaa sipulia en sillä korvaa. Rinnakkain tuore ja mauste saattavat joissakin ruoissa olla. Minun esimerkkiruoassani taas oli jauheliha maustettu paprikajauheella (Unkarista tuotuja paria eri laatua käytän, ovat todella hyviä) ja ruoassa itsessään oli tuoretta paprikaa. Rinnakkain siis.
En muuten kirjoittanut noita wt-viestejä. Ja joku epäili että olen puhdasverinen hienostelija. Mitä ruokaan tulee, niin kyllä meillä hienostellaan välillä erittäinkin paljon ja vietetään monta tuntia keittiössä, jotta saadaan todella hyvää ruokaa. Sen jälkeen, kun on syöty erinomainen ateria on hemmetin hyvä olo, ei siis pelkästään täyttynyt vatsa.
T: Kakkonen
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:10"]
Eli mausteiden käyttö kertoo, että ruuassa on jotain perusteellisesti pilalla... Hyvä ruoka ei kakkosen mielestä mausteita kaipaa:-D
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 14:06"]
Kyllähän tämä kertoo, ettei makaronilaatikko vaan ole tarpeeksi hyvää, jos sitä pitää maustaa esimerkkien mukaisesti.
[/quote]
[/quote]
Hienoa, kun irrotit tämän asiayhteydestä vai etkö sinäkään osannut lukea? Viestistä, jossa kirjoitin "Kyllähän tämä kertoo, ettei makaronilaatikko vaan ole tarpeeksi hyvää, jos sitä pitää maustaa esimerkkien mukaisesti.", jätit nyt vaan tahallasi jätit lainaamatta myös ne esimerkit. Eli ne esimerkit olivat niitä valmiiksi maustettuja kermoja ja juustopussikastikkeita. Ei maustamisessa ole vikaa, pussijuustokastikkeen käyttöä en sen sijaan ymmärrä. Opetelkaapa mammat lukemaan!
-2
Kakkonen viittaa viestissä 45 viestin 42 kirjoittajan lukutaidottomuuteen.
Munamaito on iljettävää löllöhöttöä, joka pitäisi kieltää lailla. Onneksi sitä sotkua ei ole pakko laittaa makaronilaatikkoon.
Löyhästi keskusteluun liittyen, en ymmärrä miksi ihmiset ostavat kaikkia noita maustettuja ruokakermoja ja tuorejuustoja. Kyllä siihen soosiin saa paremman maun laittamalla oikeaa juustoa kerman joukkoon kuin ostamalla jotain kolmen juuston kermaa. Tai tehdään jälkkäri valkosuklaa-lime rahkasta, vaikka nuo ainekset eivät juuri siinä maistu. Ei nämä niin paljon ruoanlaittoa nopeuta, että sen takia kannattaisi ostaa joku ns guacamole, jossa ehkä 0,5% avokadoa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 17:54"]
Löyhästi keskusteluun liittyen, en ymmärrä miksi ihmiset ostavat kaikkia noita maustettuja ruokakermoja ja tuorejuustoja. Kyllä siihen soosiin saa paremman maun laittamalla oikeaa juustoa kerman joukkoon kuin ostamalla jotain kolmen juuston kermaa. Tai tehdään jälkkäri valkosuklaa-lime rahkasta, vaikka nuo ainekset eivät juuri siinä maistu. Ei nämä niin paljon ruoanlaittoa nopeuta, että sen takia kannattaisi ostaa joku ns guacamole, jossa ehkä 0,5% avokadoa.
[/quote]
Juuri näin.
Ruoasta kuin ruosta saa huippuhyvää käyttämällä aitoja ja parhaita raaka-aineita, oikeita mausteita ja yrttejä. Myös makaronilaatikosta.
Mutta jos käyttää näitä ruokakermoja (kovetettua kasvirasvaa = puhdasta myrkkyä), maustettuja liivate-tuorejuustoja, ketsuppeja ja lisäaine-pussikeittoja ruoan maustamiseen, niin ei kai lopputulos ole gourmetruokaa. Oli ruokalaji mikä tahansa.
Siinä #2 on väärässä. Kyse ei ole ruokalajista, vaan valmistusaineista ja -tavasta.
Eli mausteiden käyttö kertoo, että ruuassa on jotain perusteellisesti pilalla... Hyvä ruoka ei kakkosen mielestä mausteita kaipaa:-D
[quote author="Vierailija" time="19.02.2014 klo 14:06"]
Kyllähän tämä kertoo, ettei makaronilaatikko vaan ole tarpeeksi hyvää, jos sitä pitää maustaa esimerkkien mukaisesti.
[/quote]