Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies liian raju lasta komentaessaan

Vierailija
12.12.2013 |

En tiedä mistä tuo käytös nyt kumpuaa.

4- vuotias alkanut näyttää temperamenttiaan ja mm läpsii isäänsä. Roikkuu myös kirjaimellisesti meissä kiinni ja mieheni ei siitä pidä yhtään.

Äsken lapsi läpsäisi miestä taas kerran ohi mennessään. Mies kielsi kerran, lapsi läpsäisi uudestaan virnuillen. Sen sijaan että olisi korottanut ääntä tai kokeillut jotain muuta mies nappasi lapsen paidan kauluksesta kiinni ja kiskaisi rajusti luokseen kieltäen uudelleen. Mulla pomppasi sydän kurkkuun. Tein selväksi että tuo oli täysin väärä tapa.

Eilen lapsi kiipesi miehen päälle, vaikka tämä oli sen juuri kieltänyt. Sen sijaan että olisi kieltänyt uudelleen tai nostanut pois, mies riuhtaisi pojan yltään niin että tämä lennähti hurjaa vauhtia sohvan selkämykseen. Tuolloinkin puutuin tilanteeseen heti.

En vaan tiedä mitä ihmettä tekisin. Ymmärrän että lapsi käy hermoille, käy minunkin hermoille. Mies on hyvä isä, mutta ei nyt oikein osaa purkaa tota suuttumustaan ja kieltää oikein. Tämän päiväinen säikäytti minut ja jotain olisi tehtävä. Onko jotain vihanhallintakursseja Suomessa? Vai mitä ihmettä tolle tekisi. Pitääkö laittaa lukemaan joku lastenkasvatus opas?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosta ihan kun omaa miestäni kuvailisit. Neuvoja kaipaan minäkin. :(

Vierailija
2/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää saada loppumaan. Perheneuvola?  Neljävuotiaat osaa olla TODELLA raivostuttavia, käsiksi ei kuitenkaan saa käydä IKINÄ. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa avioliittomme aikana olen neuvoton. Mies ei ole aiemmin ollut yhtään agressiivinen. Nyt sitä suututtaa sekin että puolustan lasta, mutta pakkohan se on, ei lapselle voi näyttää että isän käytös on sallittua.

Pelkään myös että jotain isompaa tapahtuu ennen kuin mies havahtuu.

ap

Vierailija
4/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kaltoinkohtelu on suomen rikoslaissa rikos josta saa sakot ja rikosrekisterin. Kannattaa lopettaa retuuttaminen nyt ennenkuin on myöhäistä

Vierailija
5/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlatkaa Lyömätön linja.

Vierailija
6/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyisin oikeasti, että oletko minä, mutta meidän lapsi 2-vuotias.

2

Vierailija
7/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen yhteydessä perheneuvolaan, mihin sieltä menee tieto?

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:17"]

Ehdottomasti pitää saada loppumaan. Perheneuvola?  Neljävuotiaat osaa olla TODELLA raivostuttavia, käsiksi ei kuitenkaan saa käydä IKINÄ. 

[/quote]

Vierailija
8/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ole selkeästi ymmärtänyt olevansa vanhempi, laskeutuu lapsen tasolle käyttäytymisessään. En kutsuisi häntä kovin hyväksi isäksi kuitenkaan, mutta ehkä oppii..

Vierailija
9/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuta sitä miestäsi, että lapsi ottaa mallia mm. vanhemmiltaan, miten vihaa, ärtymystä ja suuttumista ilmaistaan (eli agressiivisestiko, fyysisestikö on ok?).

Vierailija
10/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on muitakin lapsia, on ollut hyvä isä 10 vuoden ajan. Nyt tullut ensin sellaista henkistä mollaamista ja nyt tämä. Henkisellä mollaamisella tarkoitan tässä sitä että mies saattaa vastata lapselle ironisella äänensävyllä.

En tiedä mikä tässä nyt on ollut ärsyttimenä. Ehkä se että minä olen tarttunut tuohon äänensävyynkin ja huomauttanut siitä. Mies sen jälkeen ollut tätä lasta kohtaan vähän kärkkäämpi.

ap

Vierailija
11/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä lapsen läsnäollessa ala sättiä isää? Se ei ole oikein. Teidän pitää puhua säännöt selväksi niin ettei lapsi sitä kuule. Ei lapsen läsnäollessa saa alkaa puuttua toisen kasvatusmetodeihin, se lapsi joutuu siinä pahaan välikäteen.

Vierailija
12/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään olen puuttunut lapsen kuullen. Koin että oli pakkotilanne. Ei lapselle saa jäädä kuvaa siitä että isän käytös oli jotenkin sallittua. Muuten olen puhunut tilanteiden jälkeen ilman lapsia.

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:33"]

Ethän sä lapsen läsnäollessa ala sättiä isää? Se ei ole oikein. Teidän pitää puhua säännöt selväksi niin ettei lapsi sitä kuule. Ei lapsen läsnäollessa saa alkaa puuttua toisen kasvatusmetodeihin, se lapsi joutuu siinä pahaan välikäteen.

[/quote]

Vierailija
13/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:33"]

[/quote]

Väkivalta pitää aina tuomita, eikä se todellakaan ole mikään kasvatusmetodi.

Vierailija
14/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa aikaa ja läsnäoloa lapselle. Huomioikaa paremmin. Rajat. 

Vierailija
15/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruutu.fi Supernanny

Ap.:n perheessä molemmat vanhemmat hakoteillä. Pistäkää vain lapsi kuriin, mutta katsokaapas tosiaan se Supernanny, ettei tätä vinkkiä tarvitse tällä palstalla toistaa iankaikkisesti.

Vierailija
16/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:29"]

Meillä on muitakin lapsia, on ollut hyvä isä 10 vuoden ajan. Nyt tullut ensin sellaista henkistä mollaamista ja nyt tämä. Henkisellä mollaamisella tarkoitan tässä sitä että mies saattaa vastata lapselle ironisella äänensävyllä.

En tiedä mikä tässä nyt on ollut ärsyttimenä. Ehkä se että minä olen tarttunut tuohon äänensävyynkin ja huomauttanut siitä. Mies sen jälkeen ollut tätä lasta kohtaan vähän kärkkäämpi.

ap

[/quote]

eihän sun pidä miestä vaan lasta kasvattaa..

Vierailija
17/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä nyt olen tehnyt väärin?

ap

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:51"]

ruutu.fi Supernanny

Ap.:n perheessä molemmat vanhemmat hakoteillä. Pistäkää vain lapsi kuriin, mutta katsokaapas tosiaan se Supernanny, ettei tätä vinkkiä tarvitse tällä palstalla toistaa iankaikkisesti.

[/quote]

Vierailija
18/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:54"]

Mitä minä nyt olen tehnyt väärin?

ap

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:51"]

ruutu.fi Supernanny

[/quote]

[/quote]

Ei tältä palstalta kannata kysellä apuja.. ihan oikeasti.

Vierailija
19/19 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö miehelle saisi huomauttaa siitä että kohtelee lapsia väärin?

ap

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:29"]

ap

[/quote]

eihän sun pidä miestä vaan lasta kasvattaa..

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yhdeksän