Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten päästä tunteesta eroon, kun on tullut loukatuksi

Vierailija
26.08.2025 |

Asian tultua ilmi tunsin ensin vihaa, sen jälkeen katumusta että annoin itseni ajautua kyseiseen tilanteeseen. Nyt on tullut uudestaan viha kyseistä ihmistä kohtaan. Olen pettynyt.

Aika varmaan auttaa unohtamaan kyseisen tapahtuman ja ihmisen?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne ja se että hävettää miksi minä olen sellainen että tuo toinen kuvittelee että on täysin ok kohdella minua niinkuin hän teki. Eikö minulla ole enempää arvoa?

Vierailija
2/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttu tunne ja se että hävettää miksi minä olen sellainen että tuo toinen kuvittelee että on täysin ok kohdella minua niinkuin hän teki. Eikö minulla ole enempää arvoa?

Niin. Ilmeisesti itsekkäitä ihmisiä on huomattava määrä maailmassa. Toisten ihmisten tekojen ei saisi antaa määrittää omaa arvoa, mutta oikeudenmukaisena ihmisenä satuttaa jos satutetaan tietoisesti. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, että se on sen ihmisen mielipide tai teko, oma valintansa ja vahinkonsa, ei sinun. Miksi sinun pitäisi siitä välittää toisten mielipiteistä/puheista/käytöksestä, törttöjä on aina. Anna heidän olla ja katso eteenpäin.

Vierailija
4/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattele, että se on sen ihmisen mielipide tai teko, oma valintansa ja vahinkonsa, ei sinun. Miksi sinun pitäisi siitä välittää toisten mielipiteistä/puheista/käytöksestä, törttöjä on aina. Anna heidän olla ja katso eteenpäin.

Yritän todella. Estin hänet ja poistin yhteystiedot. Tunnen itseni likaiseksi ja loukatuksi. Tunteet on tunteita ja tiedän niiden menevän ohi ja unohdan tuon ihmisen aikanaan. On vain hankalaa nyt kun asia on tuore ja tunteet pinnassa. Ap.

Vierailija
5/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän todella. Estin hänet ja poistin yhteystiedot. Tunnen itseni likaiseksi ja loukatuksi. Tunteet on tunteita ja tiedän niiden menevän ohi ja unohdan tuon ihmisen aikanaan. On vain hankalaa nyt kun asia on tuore ja tunteet pinnassa. Ap.

Älä anna loukkaajallesi sitä iloa, että jäisit hänen sanomisiaan murehtimaan. Eteenpäin vain. Päästä irti.

Vierailija
6/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivalta. 

T. M55

Vierailija
7/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä anna loukkaajallesi sitä iloa, että jäisit hänen sanomisiaan murehtimaan. Eteenpäin vain. Päästä irti.

Kiitos. Tekoa ja hänen välinpitämättömyyttä minua kohtaan murehdin. Hän väitti itseään empaattiseksi, mutta totuus tuli ilmi nopeasti. Onneksi kuitenkin olen saanut viettää aikaa läheisten kanssa ja reissata kesäloman, niin auttanut huomattavasti siihen mitä alkuun oli. Ajoittain vain tulee tämä tunne taas. Ap.

Vierailija
8/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Olin todella pitkään eksälle vihainen, koska hän käyttäytyi todella törkeästi minua kohtaan. Aikaa kului muutamia vuosia, mutta nyt olen huomannut, että en yksinkertaisesti enää välitä siitä mitä hän teki. Hän on idiootti, mutta en mieti sitä enää. Ihanan vapauttava olo, kun asia ei vaan vaivaa enää. 

Vierailija
9/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. 

Vierailija
10/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä sinulle on tehty, mutta muista että häpeä kuuluu törkeän teon tekijälle, ei uhrille. Sinulla ei ole mitään hävettävää.

Vierailija
11/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha kannattaa muuttaa viisaudeksi.

Opit jotain siitä ihmisestä. Jatkossa pysyt kaukana.

Jotkut on sairaita, ja kaikki ei näe sitä. Sairaatkin voi olla siksi suosittuja.

Vierailija
12/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Olin todella pitkään eksälle vihainen, koska hän käyttäytyi todella törkeästi minua kohtaan. Aikaa kului muutamia vuosia, mutta nyt olen huomannut, että en yksinkertaisesti enää välitä siitä mitä hän teki. Hän on idiootti, mutta en mieti sitä enää. Ihanan vapauttava olo, kun asia ei vaan vaivaa enää. 

Kiitos. Toivon että unohtaisin hänet ja teon nopeasti. Itseään ei voi kuitenkaan pakottaa, täytyy oppia hyväksymään hänen teko ja välinpitämättömyys. Itsekkyys. Eihän se järjellä ajateltuna ole minun syyni jos toinen tietoisesti satuttaa. Kiitos vielä. Ap.

Vierailija
13/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on sairaita, ja kaikki ei näe sitä. Sairaatkin voi olla siksi suosittuja.

Tämä on totta. Tiedän nyt etten hänen kaltaistaan ottaisi enää koskaan elämääni ja varoitusmerkit toivon näkeväni selkeämmin tämän jälkeen. Ap.

Vierailija
14/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että viha pitää sinua vankinaan. Älä anna sen vangita sinua.

Vierailija
15/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä neuvo. Vaikka kokemus oli kamala, niin siitä oppi jotain ja ajan kanssa siihen saa etäisyyttä eikä olo ole enää niin paha.

Vierailija
16/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kysyä kysymyksiä itseltään. 

-Eroanko henkilöstä. Ei enää toistu sama. Miten toimin ensi kerralla, poistunko hiljaa vai sanonko napakasti. Miten suojaan itseä.

-Miksi roikun tunteessa. Oliko se vahinko toiselta että on tökerö vai toinen ilkeä. Jos ilkeä, ehkei sitten näe enää. Etäisyyttä?

-Miten katkaisen ajatuksen siihen asiaan, ihmiseen ja tilanteeseen. Ettei se ärsytä ja vaivaa. Mitä muuta laitan tilalle. Miten saavutan hyviä tunteita. Koska asia on käsitelty vai kestääkö sen käsittely?

Vierailija
17/17 |
26.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesaja 43 

18 - Älkää enää menneitä muistelko, älkää muinaisia miettikö! 19 Katso: minä luon uutta. Nyt se puhkeaa esiin - ettekö huomaa? Minä teen tien autiomaahan ja joet kuivuuden keskelle. 

1. kirje korinttilaisille 13 

4 Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, 5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, 6 ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. 7 Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii. 

Matteus 6 

14 Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. 15 Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne. 

Kirje efesolaisille 4 

32 Olkaa toisianne kohtaan ystävällisia ja lempeitä ja antakaa toisillenne anteeksi, niin kuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden. 

Kirje kolossalaisille 3 

13 Pitäkää huolta, että tulette toimeen keskenänne, antakaa anteeksi toisillenne, vaikka teillä olisikin moittimisen aihetta. Niin kuin Herra on antanut teille anteeksi, niin antakaa tekin. 

Luukas 6 

37 Alkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita. Älkää julistako ketään sylliseksi, niin ei teitäkään julisteta syllisiksi. Päästäkää vapaaksi, niin teidätkin vapautetaan. 

Kirje filippilaisille 3 

12 En tarkoita, että olisin jo saavuttanut päämääräni tai jo tullut täydelliseksi. Mutta pyrin kaikin voimin saavuttamaan sen, kun kerran Kristus Jeesus on ottanut minut omakseen. 13 Veljet, en katso vielä päässeeni siihen asti. Vain tämän voin sanoa: jättäen mielestäni sen, mikä on takanapäin, ponnistelen sitä kohti, mikä on edessä. 14  Juoksen kohti maalia saavuttaakseni voittajan palkinnon, pääsyn taivaaseen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä