Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Cerazette->painon nousu

Vierailija
18.02.2014 |

Onko kellään noussut paino Cerazette-minipillereiden käytön seurauksena?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

cerazeten takia paino on noussut 2kk aikana 5kg.... jos paino nousee vielä enemmän esim 10kg lopetan tämän

Vierailija
2/29 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painossa ei tapahtunut muutoksia mutta olin tosi ärsyyntynyt koko ajan ja tiputtelu ei ollut mukavaa. Sama täällä, ei voi e-pillereitäkään käyttää migreenin takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noussut. Syy ei tosin ole aineenvaihdunnassa tai turvotuksessa vaan ruokahalussa, joka on kasvanut aivan valtavasti. :( Voisin syödä koko ajan ja syönkin ihan liikaa. Keljuttaa.

Vierailija
4/29 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lopetettua nuo pillerit sterilisaation jälkeen ja paino lähti tippumaan ihan samantien. En siis tehnyt mitään muita muutoksia niin syömisen kuin liikunnankaan suhteen, mutta muutamassa kuukaudessa paino putosi yli 10 kiloa. Myös halut palasivat takaisin vuosien tauon jälkeen, joten suosittelen lämpimästi sterilisaatiota. Mulle se tehtiin Essure -menetelmällä ja oli todella helppo. Terveyskeskuslääkäriin varasi ajan lähetteen kirjoittamista varten ja jonotus sairaalassa tehtyyn toimenpiteeseen kesti noin puoli vuotta. Lääkäri yritti kaikkensa, että olisin ottanut mielummin jonkun kierukan tms. mutta en lähtenyt siihen mukaan ollenkaan.

Vierailija
5/29 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin vielä kahden vaiheilla, haluanko lisää lapsia, joten ei kiitos sterilisaatioille. Ei täällä kaikki ole veloja tai ikäloppuja.

Vierailija
6/29 |
20.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt 10 vuotta ja paino noussut ihan normaalisti, eli ei liity mitenkään pillereihin. Vaan liikaan syömiseen ja vähäiseen liikuntaan. BMI 23. Erittäin tyytyväinen pillereihin.

Vierailija
7/29 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla. Harmittaa vietävästi! Olin ylipainoinen ennen raskautta, raskauden aikana paino ei noussut lainkaan eli synnytyksen jälkeen olin 10kg kevyempi kuin ennen raskautta. Imetys vei lisää kiloja, mutta cerazette pisti pakan sekaisin. Gynen kanssa todettiin, että hormonaalinen ehkäisy on nyt historiaa, painoa tulee käsittämättömästi ihan lyhyessä ajassa. Ravintoterapeutin ohjauksessa pudottelen kiloja. :/

Vierailija
8/29 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos nro 2, kun vastasit! Olen syönyt noita pillereitä puoli vuotta ja paino on noussut 6 kg. Liikun ja syön monipuolisesti, mutta ruokahalu on aivan mahdoton. Luulin, että kyse on romahtaneesta itsehillinnästä tms. Taidan hakeutua sterilisaatioon, ikää on kylliksi ja lapsiluku täynnä.

Vierailija
9/29 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla nousi vuodessa paino 10 kiloa cerazetteja käyttäessä. kun lopetin pillerit, paino putosi hurjaa vauhtia. ei enää hormonaalista ehkäisyä minulle, koskaan.

Vierailija
10/29 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei vaikuttanut painoon mitenkään.

Vierailija
11/29 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti minäkin pääsen kiloistani kun lopetan nuo napit, alkaa nimittäin normaalipainon rajat paukkua! Harmi, kun muita sivuvaikutuksia ei ole ollut ja kuukautisetkin ovat pysyneet poissa.

Ap

Vierailija
12/29 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on paino jopa laskenut, mutta turvotus on aivan järkyttävää. :/ Alkoi miltei heti ekan liuskan syötyäni, eikä ole puolessa vuodessa tasaantunut.

Vierailija
13/29 |
19.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole noussut, tainnu enemmänkin pudota. Mutta voi apua miten ärsyttää koko ajan ja tiputtelee jatkuvasti. E-pillereitä en voi migreenin takia käyttää. En tiedä kauanko jaksan vielä käyttää...

Vierailija
14/29 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt pitkän ehkäisy tauon jälkeen syönyt cerazette minipillereitä noin reilu puoli vuotta.
Painoa oli ennestäänkin liikaa... Ja nyt on sitten ainakin tullut se +5kg lisää ja nestettä kerryttänyt. Ottaa aivoon ihan älyttömästi!!! Mitään muita huonoja puolia ei ole ollut. Kasvot ehkä vähän näppyyntyy herkemmin, ikinä ei ole (edes teininä) ollut ongelmaa tästä. Ja nyt hiukset rasvottuu päivässä, yök. Ihaninta on ollut kun ei ole ollut menkkoja, tämän takia alotinkin taas ehkäisyn.
Muuta syytä ei oikein ole kun miestä ei kiinnosta yhtään petitouhut :/
Siks mietinkin miksi tungen itteeni hormoonia?! En voi myöskään migreenin takia käyttää muuta.
Ikää on kohta 37. Mutta en mitään lopullista uskalla vielä. Lapsia on kaksi.
Cerazetet ajattelin jättää kun oon pari liuskaa käyttäny.
Kyllä mä ne menkat kuukupilla kestän!
Mietin vaan kun lääkäri sanoi että parempi jotain ehkäsyä käyttää kun ei ollenkaan, miksiköhän? En siinä sitten hokannut kysyä.

Vierailija
15/29 |
17.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ceratzette tääläkin ja 5kg ja kaikki 21kg jotka synnytyksessä lähti on tullut takaisin. Mulla kaikki oireet mitä pilleriliuskasta löytyy! Edelliset pillerit sopi täydellisesti, sitte tuli joku tk lääkäri joka määräs nää ja toisen lääkkeen jota ei ole valmistettu yli viiteen vuoteen.paino on mulle aina ollu ongelma ni ois voinu vähän paremmin miettiä tota pillerimerkkiä. Pahimmat oireet on migreeni, paino ja jatkuva ärtyneisyys. Onneksi pääsen parin vkon päästä lääkäriin.

Vierailija
16/29 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giglinmary, kiihottavia kuvia sulla alastonsuomessa... :)

Vierailija
17/29 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi pullukka joka on syönyt Cerazetteja pian 3,5 vuotta.

Ennen näitä pillereitä painoin n. 60 kg ja tällä hetkellä paino on lähes 80 kg vaikka ruokailutottumukset ovat menneet jopa terveellisempään suuntaan.. Olenkin tässä harkinnut näiden pillereiden lopettamista. Ennen näitä söin Yazeja, joiden kanssa ei ollut mitään ongelmia (nyt vain harmittaa, miksi edes menin vaihtamaan?!)..

Lisäksi näiden pillereiden myötä on alkanut ilmenemään itkuherkkyyttä ja mieli on usein maassa. Ainoa hyvä puoli on ollut se, ettei menkkoja ole ollut tänä aikana kuin pari kertaa.

Taidanpa keväämmällä käydä pyytämässä Yazit takaisin.

Vierailija
18/29 |
12.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nousi paino kyllä sen jälkeen kun aloitin noi, mutta en tiedä että oliko se pillereiden syy vai yleisen elämänmuutoksen. MUTTA! Kun yritin laihduttaa huomattuani painon nousseen yli 10kg niin eipäs onnistunutkaan niin helposti. Aloin siis liikkumaan ja tarkkailemaan ruokavaliota todella tiukasti.  Lopetin pillerit, jatkoin uusia terveellisiä elämäntapoja ja paino putosi ''kuin itsestään''. Kuulostaa vähän järjettömältä, mutta tuntui kuin läski olisi ollut tiukemmassa kiinni pillereiden kanssa :D Nyt aloitettiin uudelleen ehkäisykapselilla ja tarkkailen juurikin ettei paino pääse nousemaan, koska uskon että pystyn pitämään kyllä painonnousun kurissa, sen painon karistaminen on nimittäin todella rasittavaa. Pillerit aloittaessa olin päässyt jo seurustelun myötä laiskistumaan ja ruokahalun kasvu sitten pääsi aika salakavalasti nostamaan painoa. En epäile etteikö jollain ihan vaan pillerit itsessäänkin voi aiheuttaa painonnousun, kuitenkin jokaisella kroppa toimii erilailla. 

Vierailija
19/29 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut Cerazettet nyt melkein vuoden ja painoa on tullut 12 kg lisää. Eka 10 lisäkiloa tuli kuitenkin puolen vuoden sisällä pillerien aloittamisesta, ihan järkkyä... En lisäksi ole saanut painoa laskemaan millään, vaikka aiemmin 5-8 kg painonpudotukset on ollut helppoja. Myöskin lievä akne häiritsee ajoittain, joten ei ole mun pillerimerkki tuo ollenkaan! Tällä viikolla aika gynelle, jotain muuta pitää keksiä.

Vierailija
20/29 |
15.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

3kk ja paino nousi tuossa ajassa 7kg. Järkytys oli suuri, kun punnitsin itseni tuolloin. Olin koko tuon 3 kk ajan mm.kävellyt päivittäin useamman kilometrin ja jopa seurasin syömisiäni ja välttelin makeaa.

Tuon lisäksi kuukautiset menivät ihan sekaisin, vuoto kesti minimissään 14 päivää ja saman verran tauko ja uusi vuoto. Pillerit lensivät roskiin ja terkkari sanoi, ettei todennäköisesti olisi edes ehkäisyksi riittänyt, kun noin käyttäytyivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi