Taas saa kuunnella tuttavien päivittelyä kun meidän perhe päätyi paikkakuntamme suurituloisten listalle
Tai no mies oikeastaan, mutta sama asia. Ei voi ymmärtää tätä suomalaisten kateutta. Käydään suurennuslasin kanssa läpi kaikkien suurituloisten tiedot ja levitetään koko kansalle.🙄 Pelkästään se että verotiedot ylipäänsä julkaistaan on absurdia! Vastaavaa ei voisi kuvitella missään muussa kuin pohjoismaisessa kyttäys-yhteiskunnassa!
Kommentit (131)
Minusta taas on ihan hyvä, että Suomessa on julkiset vero- ja palkatiedot. Jos kaiken voisi salata, suurinta osaa tällä palstalla pyörivistä voitaisi esim palkkaneuvotteluissa vedättää mennen tullen ja nimenomaan huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas on ihan hyvä, että Suomessa on julkiset vero- ja palkatiedot. Jos kaiken voisi salata, suurinta osaa tällä palstalla pyörivistä voitaisi esim palkkaneuvotteluissa vedättää mennen tullen ja nimenomaan huonompaan suuntaan.
Avoimuus on hyvästä niin yksityisellä kuin julkisellakin sektorilla - jälkimmäisen tapauksessa hyvä tietää mihin veroeurot ja velkaa päälle kulutetaan.
Minä löydyn suurituloisempien listalta 😊 mutta on sen eteen paiskittu töitäkin.
Meillä onneksi molemman tulot jää pikkuisen alle julkaisurajan. Meidän tulot "perheenä" olisi alistalla aika korkealla, varmastikin korkeammalla.mitä ap:n "perheen" tulot jossa vaan yksi aikuinen tienaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Meidän perhe”
”Tai no mies oikeastaan”Eli et ole itse edes päässyt mihinkään listalle ja kukaan ei sun tuloja päivittele.
No olen viime vuodet lähinnä hoitanut lapsia ja pyörittänyt arkea.
AP
Mitäs aiot sitten tehdä kun lapset menevät kouluun eikä arkea tarvitse samalla lailla pyöritellä, onko työpaikka jo tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Minä löydyn suurituloisempien listalta 😊 mutta on sen eteen paiskittu töitäkin.
Hih hih, niin minäkin.
Mulla oli kanssa mies listalla, itse olen tosi pienituloinen. Mutta ei meillä ole rahaa juurikaan ylimääräistä, verotus vie puolet jo. Ja muutenkin kun on oma (pankin) ihan perus omakotitalo ja auto ja neljä teini-ikäistä lasta niin eipä tässä säästöön juuri mitään saa. Tai itse laitan huikeat 100 euroa joka kk, mutta ei siis mitään suuria summia.
Ehkä sen huomaa siinä, että jos pesukone hajoaa niin ei tarvitse ihan hirveästi miettiä mistä rahat uuteen saadaan. Mutta ei meillä ole mitään uutta ja hienoa, oma autokin jo kohta 20vuotias ja talo vanha.
Ja olen huomannut, että kaikki mitä tulee niin kaikki menee. Sama se paljonko tienaa.
Ajat muuttuu. Tulevaisuudessa rikolliset sitten kidnappaavat ja tietävät paljon vaatia perheeltä lunnaita. Tai minne iskeä. Ällöä että rikolliset näkevät paljon tienaa. Oikeastaan pelottavaa. Onko muualla maailmassa näin julkista rikkaiden tulot?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo tulojen penkominen vähän hassua, mutta kyllä minä ainakin ihan mielelläni olisin siellä suurituloisten listalla, vaikka siinä tuollaisia ikäviä haittapuolia onkin.
Miksi?
Varmaan sen takia, että kun ei ole taloushuolia, on perheiden merkittävin huoli ja eniten riitoja aiheuttava tekijä poissa.
Voi miten kurjaa että teidän perheellä on niin raskasta ja ikävää aikaa tämä marraskuun alku. Kannattaa tehdä asialle jotain, jos ei jatkossa halua niitä julkaistavan. Minä soitan nyt miehelle sairaalaan ja kyselen mitä kierrolla sanottiin, onko saanut yhtään parempia uutisia. Koittakaa te jaksaa koko perhe, tsemppiä kyllä se siitä taas iloksi muuttuu!!!
Ei ole olemassa mitään perhelistaa. Kuten ei myöskään perheverotusta. Lohduttaudu ap sillä, että jos tullainen lista olisi olemassa, jossa lasketaan pariskunnan tulot yhteen, niin tehän ette olisi millään korkealla sijoituksella, johtuen sinun surkeista tuloistasi 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Meidän perhe”
”Tai no mies oikeastaan”Eli et ole itse edes päässyt mihinkään listalle ja kukaan ei sun tuloja päivittele.
AP
Edelleen et ole päässyt millekään listalle.
Kun miehesi dumppaa sinut kun penskat lähtevät kotoa pääset toimeentulotukilistalle ja sitten myöhemmin Suomen pienimmät eläkkeet -listalle. Onnittelu jo etukäteen.Kuulostat kateelliselta. Fakta on että meidän perhe on sillä listalla.
AP
Urpå, teidän perhe ei ole sillä listalla, vaan sun miehesi. Niin munkin mies on ollut jo monta vuotta, en minä eikä meidän perhe. Olet kyllä nolo.
Ihan kauheeta kun joudutte kuuntelemaan :)
"Meidän perhe on sillä listalla".
:DD
Nyt sinä aapee puhut sontaa. Jos edes miehesi todellisuudessa olisi listalla, tietäisit mitä siinä listassa lukee.
Mutta kivan aloituksen sait aikaan sieltä kunnan vuokra-asunnosta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onneksi molemman tulot jää pikkuisen alle julkaisurajan. Meidän tulot "perheenä" olisi alistalla aika korkealla, varmastikin korkeammalla.mitä ap:n "perheen" tulot jossa vaan yksi aikuinen tienaa...
Taas on ekaluokkalaiset asialla. Meidän tulot on paremmat kuin ap:n ja naapurin Pera on köyhä, hihhii.
Olen ollut aina köyhä ja joskus säästöillä jotain hankkinut, niin siitäkin on muijat olleet kateellisia.
Ovat jopa myöntäneet olevansa kateellisua siitä, kun en ole kateellinen.Huoh.
No kaipa ne miehen tulot hyödyttävät myös ap:ta, joten sikäli voi puhua "meidän tuloista". Vai onko oikeasti yleistäkin, että kotiäiti etsii päivät pitkät pulloja maksaakseen puolet ruokalaskusta sillä välin, kun mies tuskailee, mihin rahansa sijoittaisi? Kyllä jotkut kokevat rahat yhteisiksi, turha siinä on muiden naukua, että ei meillä vaan. Toki se on eri asia, jos mies jättää ap:n ja sitten tämä etsii niitä pulloja, mutta siitähän aloituksessa ei ollut kyse vaan juuri tästä hetkestä. (Vaikka onhan sekin mahdollista, että ap on hoitanut/hoitaa asiansa niin, ettei pulloja tarvitse etsiä, mikä tuntuu olevan monelle ihan uskomaton ajatus.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Meidän perhe”
AP
Edelleen et ole päässyt millekään listalle.
Kun miehesi dumppaa sinut kun penskat lähtevät kotoa pääset toimeentulotukilistalle ja sitten myöhemmin Suomen pienimmät eläkkeet -listalle. Onnittelu jo etukäteen.Kuulostat kateelliselta. Fakta on että meidän perhe on sillä listalla.
AP
Sillä listalla ei ole yhtäkään perhettä.
Jos miehesi on niin suurituloinen että on tuolle listalle päässyt, niin on oikeasti suuri vaara että hän vaihtaa sinut nuorempaan 10v sisällä. Että hoida nyt äkkiä ne raha-asiasi kuntoon.
Jos ahdistaa, ota yhteyttä Vastaamoon.