Taas saa kuunnella tuttavien päivittelyä kun meidän perhe päätyi paikkakuntamme suurituloisten listalle
Tai no mies oikeastaan, mutta sama asia. Ei voi ymmärtää tätä suomalaisten kateutta. Käydään suurennuslasin kanssa läpi kaikkien suurituloisten tiedot ja levitetään koko kansalle.🙄 Pelkästään se että verotiedot ylipäänsä julkaistaan on absurdia! Vastaavaa ei voisi kuvitella missään muussa kuin pohjoismaisessa kyttäys-yhteiskunnassa!
Kommentit (131)
Vierailija kirjoitti:
M
Ja olen huomannut, että kaikki mitä tulee niin kaikki menee. Sama se paljonko tienaa.
Ihan oma valinta.
Ap varmaan tarkoitti, että tuttavat päivittelee sitä, ettei hän vieläkään ole töissä vaan "pyörittää arkea kotona".
Paljonko Ap olivat omat tulosi? :D
Minullakin on monelaisia mielikuvitusjuttuja meneillään. Piristää työttömän päivää taantuvan pikkukaupungin kerrostaloyksiössä. .
Olette vaan kateellisia apn perheen menestyksestä.
Miksi jotkut kyttäävät keskituloisten ihmisten tuloja? Tuo 100 000 € vuodessa on keskiluokkaisen kotitalouden alaraja Länsi- ja Keski-Euroopassa .
Monet pienituloiset haluaisivat niin kuulua keskiluokkaan. :D
Julkkiksethan ovat kertoneet, että aina löytyy niitä ikivanhoja koulukavereita ja jopa kiusaajia nuoleskelemaan, kun tulee julkisuutta. Alkavatkohan vanhat "ystävät" ottaa yhteyttä näihinkin, kun huomaavat jonkun päätyneen listoille. Harmi, ettei ole tilaisuutta asian testaamiseen näköpiirissä. :D
Muuttakaa sieltä perähikiältä tänne pääkaupunkiin niin ei tarvitse listoilla killua ja siitä ahdistua ;)
Tuskin kovin monia oikeasti kiinnostaa. Itse vaihdoin juuri radiokanavaa kun alkoi nuo verojutut. Lehtiin painamisen voi sitäpaitsi kieltää, todella harva käy missään verotoimistossa niitä kyttäämässä.
Tuo 100k ei nyt edes ihan hirveästi ole. Ja tietty vielä jos puoliso pienituloinen. Kahdella aikuisella olisikin, mutta voin sanoa, että neljän teinin kenkien uusiminen on jo semmoinen rahaerä, että 😳 tai vaatteet yleensäkin. Ja varsinkin kun ovat kasvuiässä olevia poikia. Kengät ovat hetkessä pienet ja rikki, joten niitä ei voi edes säästellä. Tai se ruuan määrä. Ja harrastukset. Ei pysty edes sanoin kuvaamaan.
Miksi pitää tienata niin paljon? Eikö 2000e/kk riittäisi niin ei tarvitsisi tulla palstalle itkemään miehen rahoista.
Vierailija kirjoitti:
Tuo 100k ei nyt edes ihan hirveästi ole. Ja tietty vielä jos puoliso pienituloinen. Kahdella aikuisella olisikin, mutta voin sanoa, että neljän teinin kenkien uusiminen on jo semmoinen rahaerä, että 😳 tai vaatteet yleensäkin. Ja varsinkin kun ovat kasvuiässä olevia poikia. Kengät ovat hetkessä pienet ja rikki, joten niitä ei voi edes säästellä. Tai se ruuan määrä. Ja harrastukset. Ei pysty edes sanoin kuvaamaan.
Toiset ne pystyy kasvattamaan lapset yli puolta pienemmilläkin tuloilla... Rahan käyttöä voi opetella, jos ei 100 000e tulot riitä perheen perustamiseen, niin kannattaa jäädä lapsettomaksi suosiolla. Taidat olla aika vieraantunut normaalista elämästä.
Minä myös jo vuosikausia tuplasti yli tuon julkaisurajan mutta nyt teen kiellon. Töitä tuohon kyllä täytyy tehdä....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Meidän perhe”
”Tai no mies oikeastaan”Eli et ole itse edes päässyt mihinkään listalle ja kukaan ei sun tuloja päivittele.
No olen viime vuodet lähinnä hoitanut lapsia ja pyörittänyt arkea.
AP
Edelleen et ole päässyt millekään listalle.
Kun miehesi dumppaa sinut kun penskat lähtevät kotoa pääset toimeentulotukilistalle ja sitten myöhemmin Suomen pienimmät eläkkeet -listalle. Onnittelu jo etukäteen.Kuulostat kateelliselta. Fakta on että meidän perhe on sillä listalla.
AP
Lukeeko siellä listalla siis teidän perhe?
Ettei vaan lukisi vain miehesi nimi?
Niinpä. SINÄ et ole sillä listalla, koska SINÄ et kykene muuhun kuin pesemään kakkaisia peppuja. Ja kuvittelet että SINÄ olet suurituloisimpien listalla?
Ai, täällä pk-seudulla tavallisella omakotitaloalueella asuu useampikin listalle päässyt henkilö, joten ei noita kukaan jaksa ihmetellä. Joka vuosi ollaan listalla, mutta yhtäkään ihmettelyä en ole kuullut enkä myöskään kommentoi muiden tuloja.
Ei minua myöskään haittaa, että nuo julkaistaan. Ihan sama. Mitään haittaakaan siitä ei ole ollut ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Meidän perhe”
”Tai no mies oikeastaan”Eli et ole itse edes päässyt mihinkään listalle ja kukaan ei sun tuloja päivittele.
AP
Hellanduudelis taas, "meidän perhe" 🤣. Yhteinen tili varmaan jota mies hallinnoi kun " se nyt vaan on niin paljon fiksumpi, hihhii".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ette kieltäneet julkaisua syystä, että ____?
Ja tänään aamun uutislähetyksissä, jopa Ylen kanavalla, puhuttiin siitä, että nämäkin tiedot yritetään kaivaa jostain esiin. Ihan sairasta.
Ei niitä tarvitse yritää kaivaa esiin. Jokaisen suomalaisen verotulot ovat julkisia, kenen tahansa tiedot saa vain soittamalla verotoimistoon ja kysymällä. Vaikka olisi kielto journalistisesta julkaisusta.
Mielestäni tämä on hirvittävää. Olen tyytyväinen että maksamme verot USAan jolloin kukaan ei pääse tirkistelemään tulojamme, vaikka muuten mielelläni Suomeen haluaisinkin ne maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
”Meidän perhe”
AP
Edelleen et ole päässyt millekään listalle.
Kun miehesi dumppaa sinut kun penskat lähtevät kotoa pääset toimeentulotukilistalle ja sitten myöhemmin Suomen pienimmät eläkkeet -listalle. Onnittelu jo etukäteen.Kuulostat kateelliselta. Fakta on että meidän perhe on sillä listalla.
AP
Fakta on, että sun mies on siinä listalla. Ei siinä lue Perhe Korhonen.
Täällä ei ole yhtään suurituloista, tekemässä tyhmiä aloituksia.
Oikeesti olet tt-asiakas ja mt-palvelujen vakio asiakas.