Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtisanoin itseni voudin takia

Vierailija
18.02.2014 |

Viime viikolla meni sitten kuppi nurin tämän paska suomen perintäjärjestelmän takia.

Olen hölmöillyt raha-asiani aikoinani ja nyt maksan selkänahoistani takaisin.

Palkastani menee kolmasosa suoraan voudille, nin kuin pitääkin. Olen kuitenkin pystynyt säästämään toiselle tilille vähän pahan päivän varalle, vaikka kädestä suuhun tässä on elettykin. Tarkoituksenani on kuitenkin maksaa velkani pois... tai siis oli tarkoitus, mut nyt ei enää.

Pienet säästöni on pikkuhiljaa kasvanut sen verran, että olisi ollut varaa lähteä tyttären kanssa pienelle matkalle, siis ihan pari päivää jossain naapurimaassa, mutta kuinka ollakkaan. Vouti oli käynyt säästötililläni, tyhjentänyt sen ja otti vielä sen kolmasosan palkastani. Tästä minua ei infottu etukäteen.

Mä raivostuin siitä niin paljon, että päätin et nyt saa riittää. En maksa voudille enää senttiäkään. Joten siis irtisanoin itseni eilen vakituisesta työstäni ja aion tehdä töitä vain pimeästi tästä lähin. 

Miten tässä maassa pystyy koskaan saamaan raha-asiansa kuntoon, jos lailliset rosvot saa viedä sun rahat tuosta vaan? 

Soitan tänään voudille ja sanon, että mun rahantulo loppuu nyt, kiusatkoon jotain muuta.

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:47"]

Sanoin jo itseni irti, eikä kaduta pätkääkään. Olen jo jopa jutellut itselleni työn jota teen silloin tällöin ja saan palkan pimeästi. Eniten nautin siitä ajatuksesta, että vouti jäi nuolemaan näppejään mun osalta!

AP

[/quote]

Niin no, se vouti olemme me kaikki muut ihmiset tässä yhteiskunnassa, kai sen verran tajuat? Sinä sössit raha-asiasi, etkä suostu maksamaan sössimiäsi rahoja takaisin, niinpä me muut siten maksamme puolestasi.

Sääli lastasi, jolla noin selkärangaton äiti.

[/quote]

Ihan oikeastiko luulet, että kiinostaa...sinäpä maksat.

Vierailija
22/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkään ottamatta kantaa aloittajan viestiin ja syyllistämättä ketään vain totean, että yleensä nämä raha-asiansa sössivät ihmiset ovat juuri niitä, ketkä syytävät rahaa holtittomasti turhiin asioihin eivätkä näe pidemmälle tulevaisuuteen. Olen itse tällaisen henkilön läheinen, ja se on todella raskasta myös läheisille, koska tällainen ihminen on aina kusessa ja haluaa koko ajan lainata rahaa.

Hoitakaa siis ihmiset raha-asianne fiksusti, älkää eläkö yli varojen ajatellen, että "kyllä mä jotenkin aina pärjään", älkääkä perkele ottako LIIKAA VELKAA!

T: Kyllästynyt läheinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä, että olet nyt käyttänyt jonkun toisen rahat? Tienaamasi rahat kuuluvat niille toisille niin kauan, kuin olet velkasi maksanut.

[/quote]

Entä sitten?!

Vierailija
24/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin jo itseni irti, eikä kaduta pätkääkään. Olen jo jopa jutellut itselleni työn jota teen silloin tällöin ja saan palkan pimeästi. Eniten nautin siitä ajatuksesta, että vouti jäi nuolemaan näppejään mun osalta!

AP

[/quote]

Niin no, se vouti olemme me kaikki muut ihmiset tässä yhteiskunnassa, kai sen verran tajuat? Sinä sössit raha-asiasi, etkä suostu maksamaan sössimiäsi rahoja takaisin, niinpä me muut siten maksamme puolestasi.

[/quote]Ei kiinnosta sun säälis kuule yhtään. Lapseni kasvatan tietysti vastuuntuntoisemmaksi ja aion painottaa että raha-asiat tulee hoitaa.En mä tyttärelleni näitä asioita vatvo eikä nämä edes sille kuulu. 

AP

Vierailija
25/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

[/quote]

Puolituttu teki samoin, hiukan töitä pimeästi eli ilman veroja ja eläkemaksuja jne. Sitten sattui pieni työtapaturma, mutta koska ei ollut töissä, ei katsottu työtapaturmaksi ja joutui ihan itse maksajaksi jutussa, jonka muuten olisi maksanut työnantajan vakuutus.

Vierailija
26/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pitäisi laittaa turkin hihaan ja nussia uudelleen toivoen että tulisi vähän viisaammaksi. 

Asioiden hoitamisen lykkääminen on kuin kusisi pakkasella housuunsa; ensin lämmittää kivasti mutta sitten on kahta kylmempi.

Vituttaa suunnattomasti ap:n kaltaiset luuserit.... teet varmaan seuraavaksi liudan lapsia jollekin paperittomalle mustalle miehelle että sekin saadaan tänne meidän elätettäväksi.... 

Vierailija
27/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko ettei tyttäresi tule tajuamaan millainen luuseri olet???

Kyllä se tulee tietämään :(

Vierailija
28/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:05"]

Ap pitäisi laittaa turkin hihaan ja nussia uudelleen toivoen että tulisi vähän viisaammaksi. 

Asioiden hoitamisen lykkääminen on kuin kusisi pakkasella housuunsa; ensin lämmittää kivasti mutta sitten on kahta kylmempi.

Vituttaa suunnattomasti ap:n kaltaiset luuserit.... teet varmaan seuraavaksi liudan lapsia jollekin paperittomalle mustalle miehelle että sekin saadaan tänne meidän elätettäväksi.... 

[/quote]Sä oot outo noilla vertauskuvillas... Ootko ryssä?

Vierailija
29/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voudilta ei olla turvassa edes ulkomailla. Suomi on kateellisten luvattu maa. Äkkiä joku kiinnostuu millä sinä elätät itsesi ja pimeä työ on historia. Vouti perii myös sosiaalietuuksista, että viimeistään eläkkeellä on laskun maksun aika. Nauti lapsi kulta vielä kun voit. Enemmin tai myöhemmin pilkka osuu omaan nilkkaan ja itku pitkästä ilosta.

Vierailija
30/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:07"]

Voudilta ei olla turvassa edes ulkomailla. Suomi on kateellisten luvattu maa. Äkkiä joku kiinnostuu millä sinä elätät itsesi ja pimeä työ on historia. Vouti perii myös sosiaalietuuksista, että viimeistään eläkkeellä on laskun maksun aika. Nauti lapsi kulta vielä kun voit. Enemmin tai myöhemmin pilkka osuu omaan nilkkaan ja itku pitkästä ilosta.

[/quote]

Ap:n kaltaiset luuserit pitääkin käräyttää .... 

Vierailija
31/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Eipä muuten pidä paikkaansa. Ota selvää asioista ennen kuin tulet tänne pätemään.

Vierailija
32/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niinpä, ap sotkee koko nykyisen ja tulevan elämänsä vain 15 000 euron takia, uskomatonta! Ymmärtäisin että tuntuisi epätoivoiselta jos velkaa olisi vaikka 300 000 euroa, mutta tuollaisen "pikkusumman" kuin 15k takaisinmaksuun ei mene montaa vuotta. Vaihtoehtoina on siis häämöttävä velattomuus tai ikuinen köyhyys ja epävarmuus, ja ap valitsee jälkimmäisen. Noh, sitä niittää mitä kylvää.

Vierailija
33/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidat kuulua tähän "pullamössö" sukupolveen joka kuvittelee typeryyttään, ettei velkoja tarvitse koskaan maksaa takaisin?

Kaipaisin hieman jämäkkyyttä suomalaiseen velanperimiseenkin, vaikkapa eteläisen naapurin malliin!

Vierailija
34/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehnyt jo pentuja jollekkin savunahkalle?

Vierailija
35/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:17"]

On tehnyt jo pentuja jollekkin savunahkalle?

[/quote]No hyi mitä rasismia. Me ollaan ihan supi suomalainen perhe. Onko niin että tummemman hipiän omaavat olisi jotenkin huonompia raha-asioissa? Vai miksi te niihin meitä vertaatte?

AP

Vierailija
36/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törttöilitkö asiasi siis joskus 1500 luvulla koska ei voutia enää ole olemassa?

Vierailija
37/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:09"]

[/quote]Eipä muuten pidä paikkaansa. Ota selvää asioista ennen kuin tulet tänne pätemään.

[/quote]

Tarkenna. Pädetään sitten yhdessä lisää.

Vierailija
38/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

[/quote]

[/quote]

Nyt meni kyllä tosi pahasti pieleen. Pankin luottotappioita ei makseta yhteiskunnan varoista.

Vierailija
39/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:24"]

Törttöilitkö asiasi siis joskus 1500 luvulla koska ei voutia enää ole olemassa?

[/quote]Kyllä, taisi olla vuosi1523.

Vierailija
40/93 |
18.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 11:15"]

taidat kuulua tähän "pullamössö" sukupolveen joka kuvittelee typeryyttään, ettei velkoja tarvitse koskaan maksaa takaisin?

Kaipaisin hieman jämäkkyyttä suomalaiseen velanperimiseenkin, vaikkapa eteläisen naapurin malliin!

[/quote]

Kuolema kuittaa velat, se ei ole kuvitelmaa vaan niin se menee. Eli ei tarvi maksaa jos ei jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan