Irtisanoin itseni voudin takia
Viime viikolla meni sitten kuppi nurin tämän paska suomen perintäjärjestelmän takia.
Olen hölmöillyt raha-asiani aikoinani ja nyt maksan selkänahoistani takaisin.
Palkastani menee kolmasosa suoraan voudille, nin kuin pitääkin. Olen kuitenkin pystynyt säästämään toiselle tilille vähän pahan päivän varalle, vaikka kädestä suuhun tässä on elettykin. Tarkoituksenani on kuitenkin maksaa velkani pois... tai siis oli tarkoitus, mut nyt ei enää.
Pienet säästöni on pikkuhiljaa kasvanut sen verran, että olisi ollut varaa lähteä tyttären kanssa pienelle matkalle, siis ihan pari päivää jossain naapurimaassa, mutta kuinka ollakkaan. Vouti oli käynyt säästötililläni, tyhjentänyt sen ja otti vielä sen kolmasosan palkastani. Tästä minua ei infottu etukäteen.
Mä raivostuin siitä niin paljon, että päätin et nyt saa riittää. En maksa voudille enää senttiäkään. Joten siis irtisanoin itseni eilen vakituisesta työstäni ja aion tehdä töitä vain pimeästi tästä lähin.
Miten tässä maassa pystyy koskaan saamaan raha-asiansa kuntoon, jos lailliset rosvot saa viedä sun rahat tuosta vaan?
Soitan tänään voudille ja sanon, että mun rahantulo loppuu nyt, kiusatkoon jotain muuta.
Kommentit (93)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:35"]
Viime viikolla meni sitten kuppi nurin tämän paska suomen perintäjärjestelmän takia.
Olen hölmöillyt raha-asiani aikoinani ja nyt maksan selkänahoistani takaisin.
Palkastani menee kolmasosa suoraan voudille, nin kuin pitääkin. Olen kuitenkin pystynyt säästämään toiselle tilille vähän pahan päivän varalle, vaikka kädestä suuhun tässä on elettykin. Tarkoituksenani on kuitenkin maksaa velkani pois... tai siis oli tarkoitus, mut nyt ei enää.
Pienet säästöni on pikkuhiljaa kasvanut sen verran, että olisi ollut varaa lähteä tyttären kanssa pienelle matkalle, siis ihan pari päivää jossain naapurimaassa, mutta kuinka ollakkaan. Vouti oli käynyt säästötililläni, tyhjentänyt sen ja otti vielä sen kolmasosan palkastani. Tästä minua ei infottu etukäteen.
Mä raivostuin siitä niin paljon, että päätin et nyt saa riittää. En maksa voudille enää senttiäkään. Joten siis irtisanoin itseni eilen vakituisesta työstäni ja aion tehdä töitä vain pimeästi tästä lähin.
Miten tässä maassa pystyy koskaan saamaan raha-asiansa kuntoon, jos lailliset rosvot saa viedä sun rahat tuosta vaan?
Soitan tänään voudille ja sanon, että mun rahantulo loppuu nyt, kiusatkoon jotain muuta.
[/quote]
Kai sä ymmärrät ettei ne voudin saatavat sieltä kovin pian haihdu? Ja toki olet ymmärtänyt myös sen, että ennen kuin olet maksanut saatavasi et voi omistaa yhtään mitään omissa nimissäsi? Ymmärräthän myös sen että luottotietohistoriasi ei välttämättä ihan hetkeen sitten puhdistu ja tämä vaikuttaa kaikkeen elämässä, kuten niinkin pieneen kuin puhelinliittymän saantiin?
Mä oikeesti niin toivon että tää on pelkkää provoilua ja huonoa vitsiä.....
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 10:47"]Sanoin jo itseni irti, eikä kaduta pätkääkään. Olen jo jopa jutellut itselleni työn jota teen silloin tällöin ja saan palkan pimeästi. Eniten nautin siitä ajatuksesta, että vouti jäi nuolemaan näppejään mun osalta!
AP
[/quote]
Eihän se voudilta ole pois. Sillä varmaan muitakin perittäviä eikä jää sun rahojasi kaipaamaan. Todennäköisesti sille ei tule edes tietoon, ettet maksa. Kun se ei voi kaikkia muistaa ja sillä vaan listat niistä, nenän edessä, joilta peritään.
Eli ähäskutti!! :D
Velallisilta se on pois!
"Ammuit viestin tuojan, etkä lähettäjää!"
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:03"]Jos kerran peritty se kolmannes ja ap säästänyt rahaa toiselle tilille, ihan niin kuin joku säästää vaikka toimeentulotuesta, niin onhan se sikäli epäreilua, että pieneksi piristykseksi tarkoitetut rahat viedään ja vielä ilmoittamatta. Eri asia olisi, jos ap olisi yrittänyt pimittää vaikka ylimääräisiä tulojaan säästötilille (toisesta työstä esim.). Totta kai velat pitää maksaa, mutta hiukan ymmärrystä ihmiselle, joka on yrittänyt saada hoidettua asioitaan niin kuin on sovittu. Jos on sovittu, että kolmannes palkasta menee velkojen maksuun, niin eihän sitten säästötiliin mennä kajoamaan. Eihän se nyt kuulu kenellekään, että onko ap syönyt vaikka pelkkää puuroa vuoden, jotta on saanut säästöön rahaa pikkureissua varten.
Itse olisin ottanut yhteyttä voutiin ja keskustellut asiallisesti, että miten se velanmaksu nyt oikein menee. Enkä todellakaan olisi sanonut itseäni irti työstä, jolla pystyy vanhoja velkoja maksamaan.
[/quote]
Epäreilua viedä piristykseksi tarkoitettuja...!!??
Siihen ap on ITSE syyllinen.
Epäreilua on se mitä ap tekee: velkaantuu ja jättää maksamatta. Kuvottavaa osaamattomuutta!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:03"]
Jos kerran peritty se kolmannes ja ap säästänyt rahaa toiselle tilille, ihan niin kuin joku säästää vaikka toimeentulotuesta, niin onhan se sikäli epäreilua, että pieneksi piristykseksi tarkoitetut rahat viedään ja vielä ilmoittamatta. Eri asia olisi, jos ap olisi yrittänyt pimittää vaikka ylimääräisiä tulojaan säästötilille (toisesta työstä esim.). Totta kai velat pitää maksaa, mutta hiukan ymmärrystä ihmiselle, joka on yrittänyt saada hoidettua asioitaan niin kuin on sovittu. Jos on sovittu, että kolmannes palkasta menee velkojen maksuun, niin eihän sitten säästötiliin mennä kajoamaan. Eihän se nyt kuulu kenellekään, että onko ap syönyt vaikka pelkkää puuroa vuoden, jotta on saanut säästöön rahaa pikkureissua varten.
Itse olisin ottanut yhteyttä voutiin ja keskustellut asiallisesti, että miten se velanmaksu nyt oikein menee. Enkä todellakaan olisi sanonut itseäni irti työstä, jolla pystyy vanhoja velkoja maksamaan.
[/quote]
Jos palkasta ulosmitataan kolmannes, silloin EI olla sovittu yhtään mitään ap toimesta. Kyse on silloin ulosottolakiin perustuvasta perinnästä, ei ap ja ulosottoviraston välisestä sopimuksesta.
Ai hitto mä rukoilen, että tämän kaltaiset ämmät saa joskus nenilleen oikein urakalla, että kaatuvat mutaan ja muut räkivät päälle. Toivottavasti sä joudut vaikeuksiin joskus elämässäsi todella pahasti ja saat halveksinnat muilta päällesi, muista silloin oma asenteesi ÄLÄKÄ odota keneltäkään armoa silloin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:07"]
Jos kerran peritty se kolmannes ja ap säästänyt rahaa toiselle tilille, ihan niin kuin joku säästää vaikka toimeentulotuesta, niin onhan se sikäli epäreilua, että pieneksi piristykseksi tarkoitetut rahat viedään ja vielä ilmoittamatta. Eri asia olisi, jos ap olisi yrittänyt pimittää vaikka ylimääräisiä tulojaan säästötilille (toisesta työstä esim.). Totta kai velat pitää maksaa, mutta hiukan ymmärrystä ihmiselle, joka on yrittänyt saada hoidettua asioitaan niin kuin on sovittu. Jos on sovittu, että kolmannes palkasta menee velkojen maksuun, niin eihän sitten säästötiliin mennä kajoamaan. Eihän se nyt kuulu kenellekään, että onko ap syönyt vaikka pelkkää puuroa vuoden, jotta on saanut säästöön rahaa pikkureissua varten.
[/quote]
Noh...itse olisin maksanut laskuni ajoissa ja jättänyt ostamatta sen mihin minulla ei ole varaa. Hups! Niihän mitä teen ja tekee tuhannet muutkin. Mutta olisihan se ollut likaa vaadittu, että ap. olisi toiminut kuten minä ja tuhannet muut. Joten empaattista olkapäätä.
[/quote]
ja viesti oli toarkoitettu sille alemmalle lainatulle vastaajalle!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 14:51"]
Ai hitto mä rukoilen, että tämän kaltaiset ämmät saa joskus nenilleen oikein urakalla, että kaatuvat mutaan ja muut räkivät päälle. Toivottavasti sä joudut vaikeuksiin joskus elämässäsi todella pahasti ja saat halveksinnat muilta päällesi, muista silloin oma asenteesi ÄLÄKÄ odota keneltäkään armoa silloin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:07"]
[/quote]
Noh...itse olisin maksanut laskuni ajoissa ja jättänyt ostamatta sen mihin minulla ei ole varaa. Hups! Niihän mitä teen ja tekee tuhannet muutkin. Mutta olisihan se ollut likaa vaadittu, että ap. olisi toiminut kuten minä ja tuhannet muut. Joten empaattista olkapäätä.
[/quote]
[/quote]
Lainaus: Ai hitto mä rukoilen, että tämän kaltaiset ämmät saa joskus nenilleen oikein urakalla, että kaatuvat mutaan ja muut räkivät päälle. Toivottavasti sä joudut vaikeuksiin joskus elämässäsi todella pahasti ja saat halveksinnat muilta päällesi, muista silloin oma asenteesi ÄLÄKÄ odota keneltäkään armoa silloin"
Olet lainailujesi kanssa niin sekaisin...mutta luulen että tarkoitat minua, joka puhuin laskujen ajoissa maksamisesta. Rukoile lapsi kulta, jos se sinua auttaa. Mitä sinä sitten minulle kiroatkin olen kyllä varautunut. Laitan avautumisesi sinun puutteellisuuden piikkiin. Saa räkiä, minä jään henkiin.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:00"]Lainaus: Ai hitto mä rukoilen, että tämän kaltaiset ämmät saa joskus nenilleen oikein urakalla, että kaatuvat mutaan ja muut räkivät päälle. Toivottavasti sä joudut vaikeuksiin joskus elämässäsi todella pahasti ja saat halveksinnat muilta päällesi, muista silloin oma asenteesi ÄLÄKÄ odota keneltäkään armoa silloin"
Olet lainailujesi kanssa niin sekaisin...mutta luulen että tarkoitat minua, joka puhuin laskujen ajoissa maksamisesta. Rukoile lapsi kulta, jos se sinua auttaa. Mitä sinä sitten minulle kiroatkin olen kyllä varautunut. Laitan avautumisesi sinun puutteellisuuden piikkiin. Saa räkiä, minä jään henkiin.
[/quote]
Nyt en kyllä ymmärrä mitään tästä sönkötyksestä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:00"]Lainaus: Ai hitto mä rukoilen, että tämän kaltaiset ämmät saa joskus nenilleen oikein urakalla, että kaatuvat mutaan ja muut räkivät päälle. Toivottavasti sä joudut vaikeuksiin joskus elämässäsi todella pahasti ja saat halveksinnat muilta päällesi, muista silloin oma asenteesi ÄLÄKÄ odota keneltäkään armoa silloin"
[/quote]
Nyt en kyllä ymmärrä mitään tästä sönkötyksestä.
[/quote]
Kysy äidiltäsi. Hän kertoo kyllä sinulle, että ulosotto ei ole välttämätön osa elämää vaikka kadottaisi koko elämänsä hallinnan. Aurinkosta päivä jatkoa!
Avaa tili ulkomaille niin se vouti ei pääse käsiksi rahoihin. Onnistuu helposti vaikkapa Virossa. Ja ihmettelen kovin miksi jotkut vetävät täällä niin kovin herneen nenäänsä siit jos jonkun luottotiedot ovat menneet. Omapahan on asiansa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:19"]
Avaa tili ulkomaille niin se vouti ei pääse käsiksi rahoihin. Onnistuu helposti vaikkapa Virossa. Ja ihmettelen kovin miksi jotkut vetävät täällä niin kovin herneen nenäänsä siit jos jonkun luottotiedot ovat menneet. Omapahan on asiansa.
[/quote]
Onko mielipiteensä kirjoittaminen auttamatta herneen vetämistä nenään?! Oletko itse koskaan kironut ääneet, kun hinnat nousee jne. Meinaatko, että yrittäjä kirjaa luottotappioksi esim. ap. maksamattomat ostokset. Ei kyllä hän maksattaa ne kuluttajalla.
Oletko yhtää miettinyt kuka maksaa voudin palkan ja kulut, kun hän tekee yhteistyötä esim. viron viranomaisten kanssa.
En. Ei kiinnosta. En ole ainakaan kuullut että vouti tekisi yhteistyötä Viron viranomaisten kanssa. Jos niin kävisi niin täytyisi varmaan avata tili jossain muussa maassa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:29"]
En. Ei kiinnosta. En ole ainakaan kuullut että vouti tekisi yhteistyötä Viron viranomaisten kanssa. Jos niin kävisi niin täytyisi varmaan avata tili jossain muussa maassa.
[/quote]
Älä ole lapsellinen. Viranomaisyhteistyötä tehdään ympäri maapallon. Mutta hienoa, että verojen maksaminen on sinulle kunnia asia, että olet valmis maksamaan niitä lisää! Arvostan!
Itse olen kyllä huolissani, mistä löytyy eläkeelleni maksaja. Mutta mitä se sinua liikuttaa. Te pidätte tätä maata pystyssä!
Provo "sitten" taas samalta vakkarilta. Asiassa käytäntö menee niin, että jos olet palkastasi maksanut ulosottoon ja saan aikaan säästänyt, siitä ei vouti ota senttiäkään. Sen sijaan, jos säästöjä on ollut jo ennen kun vouti on palkkaasi rokottanut osaltaan, niin silloin, tottakai siitä omaisuudestasi otetaan velkojille kuuluvat, oletko hieman tyhmä?
Luulisi provoa tehdessä olevan hieman perillä käytännöistä miten asiat oikeassa elämässä on!
Pistä ap. rahasi vaan sukanvarteen, ulosottokaaren mukaan vouti voi lähettää maksukiellon ulkomaille ja ulkomaille avautusta tilistä voidaan ulosmitata.
Kaverini oli yhtä idiootti kuin sinä. Tai meinasi olla. Saatiin onneksi taottua järkeä päähän. Työt jatkui ja kohta velat maksettu. Kivasti kasvaa korkoo tuollanen summa, muutaman vuoden päästä maksat tuon summan tuplana takaisin. Onnea valitsemallesi tielle!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 15:39"]
Provo "sitten" taas samalta vakkarilta. Asiassa käytäntö menee niin, että jos olet palkastasi maksanut ulosottoon ja saan aikaan säästänyt, siitä ei vouti ota senttiäkään. Sen sijaan, jos säästöjä on ollut jo ennen kun vouti on palkkaasi rokottanut osaltaan, niin silloin, tottakai siitä omaisuudestasi otetaan velkojille kuuluvat, oletko hieman tyhmä?
Luulisi provoa tehdessä olevan hieman perillä käytännöistä miten asiat oikeassa elämässä on!
[/quote]
Tämä tuli selväksi jo kolmannessa viestissä, mutta provo kantoi silti aika pitkälle, ei huono...
Joo no ei sinne ulkomaiselle tilille tietenkään kannata siirtää rahoja suomalaiselta tilitä suoraan. Toki se sitten saadaan selville. Ne rahat voi tallettaa ihan käteisenä. Tuskinpa suomalaisilla viranomaisilla on resursseja käydä läpi jokaisen maailman maan pankkeja ja pankkitilejä ja etsiä onko heillä suomalaisia asiakkaita. Helpommalla toki pääsee jos säästää sukanvarteen käteisenä mutta sukanvarresta on hankalampi maksaa vaikkapa lentolippuja kun sen matkan haluaa varata.
Kyllä ihmisillä on paljonkin keinoja välttää noita vouteja sun muita mutta ei niistä kannata hirveästi julkisesti huudella.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2014 klo 13:46"]
Ulosottoon voi joutua monista syistä ja tiedän monenlaisia tavaroita .. Ei raha-asioiden sössiminen tarkoita, että on yhteiskunnan pohjasakkaa.
Aloittajalle neuvo olisi enemmänkin, että olisi sopinut inhimillisemmän maksusuunnitelman.
[/quote]
Aloittajalle neuvo olisi enemmänkin, että olisi maksanut laskunsa. Tai sopinut maksusuunnitelman velkojan kanssa. Olisi säästänyt satoja euroja.