Onko sinua sanottu herkkupepuksi tai hyväpeppuiseksi? Minkä ikäisenä ensimmäisen kerran ja milloin vielä viimisen?
Kommentit (86)
13 vuotiaana pari vuotta vanhempien takapenkin poikien suusta kuultuna, täpötäyden koulubussin käytävällä seisomaan pakotettuna. Siitä se sitten alkoikin, mun peppukompleksi.
Nyt, yli 40v peppu on timmissä kunnossa mutta piilotan sen mielellään vieläkin.
Joskus yläasteiässä sanottu ensimmäisiä kertoja. Ei kyllä varmaan juuri tuolla nimityksellä vaan ihan että ”sulla on hyvä p-rse”. En muista milloin olisi viimeksi sanottu, harvemmin sitä töissä tai harrastusporukassa tuollaista sanotaan. Lähinnä baarissa tullut kommenttia, mutta enpä ole käynyt varmaan kahteen vuoteen. Oma mies on tietysti sanonut. Olen nyt 41-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Mies sanoo monta kertaa viikossa, mutta oman miehen realiteetintajuun, mitä tulee vaimonsa vartaloon, en oikein usko. Muutaman kerran on joku jossain baarissa maininnut. Yleensä ne on enemmän "sulla on hyvä vartalo" -tyylisiä. En oikein pidä noista kommenteista, vaivaannun helposti. Se voisi olla kivaa, jos joku mies keskellä päivää kehuisi ihan asiallisesti, että "hei, sulla on kivannäköinen peppu".
Kantsis uskoa, Jos vaan on miehesi sellainen perinteinen suomalainen "jörö"
Jos sanoo niin silloin myös tarkoittaa sitä, ymmärsitkö herkkupepa? :)
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
13 vuotiaana pari vuotta vanhempien takapenkin poikien suusta kuultuna, täpötäyden koulubussin käytävällä seisomaan pakotettuna. Siitä se sitten alkoikin, mun peppukompleksi.
Nyt, yli 40v peppu on timmissä kunnossa mutta piilotan sen mielellään vieläkin.
Mulla muuten sama, vaikka kommenteista on aikaa niin vielä tänäkään päivänä en tykkää pitää tiukkoja housuja jos ei yläosa ole löysä ja niin pitkä että peittää takapuolen. Jos yläosa on lyhyt, housut ovat sitten löysempää mallia josta muodot eivät näy niin selvästi.
Vierailija kirjoitti:
Niaset täällä kehuskelevat sillä, kuinka heitä esineellistetään.
Naiset (ja miehet, vaikka sujuvasti jätit seikan huomiotta) vastaavat ap:n kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viittä vaille kommentoin tänään yhden miehen peppua. Se oli täydellinen. Harvoin näkee sellaista. En sitten kuitenkaan kommentoinut, koska en halunnut olla sika.
Olisit saanut olla sika. Ei mies siitä olisi loukkaantunut.
En tohtinut riskeerata. Tuijottaa tapitin vaan ja ihastelin itsekseni.
On ja olen nainen, minulla ei ole selluliittiä pepussa ja aika pieni peppu on. Ei ole miesmäinen takapuoli, lantioni levenee alaspäin. Enemmän olen kuullut mainintaa rintavuudestani, myös positiivista mainintaa. Haukkujat ovat yleensä olleet toisia naisia.
Niin kyllähän se on parempi hävetä ja peittää vaan, jos joku uskaltaa kehua niin avarilla vaan päin näköä esineellistävää sikaa. Kyllä on ihminen vajaaälyinen jos on tyytyväinen kehoonsa tai varsinkaan takapuoleensa. Löysät peittävät vaatteet, mahdollisimman vaatimaton olemus ja nöyrä, sopivan katkera luonne on olla pitää.
Kuntosalilla näkee parhaita pebbuja
18-19-vuotiaana kuulin siitä muutamalta ihmiseltä. Sen jälkeen herkkupeppu on muuttunut ihmettelyksi miksen ole hankkinut lapsia kun minulla näyttäisi olevan siihen hyvä lantio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole koskaan sanottu. Jännä että tuollainen on joillekin naisille ylpeilynaihe... En ole koskaan ollut tyrkky ja korostanut persuuksiani esim pukeutumalla. Kyllähän nämä kehut varmasti liittyvät sellaiseen että laitetaan oikein ihoa nuolevat housut jalkaan.
No ei. XL-kokoiset collegehousut jalassa, vaikka nainen itse on kokoa S, ja silti tullut tuo kommentti. Jos persaus on muodokas, ei sitä vaatteilla niin vaan peitetä.
Kyllä puolijoukkuetelttaankiin verhottua persettä voi kehua jos a) tietää että se oikeasti on hyvä, b) ei varsinaisesti kiinnosta, mutta pillua tekisi mieli tai c) perhesopu sitä vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muista ekaa kertaa, mutta edelleen tulee kommenttia, olen 45v. Sekä omalta puolisolta, että joskus muiltakin. 😉 Ei haittaa!
------
Arvasin että näitä tulee. Olen 45 vee ja olen niin nuorekas, minulla on edelleen kiva per se jne jne. Itseään korostavat keski-ikäiset muijat ärsyttävät todella.
T.Mies39
Hyvin sanottu. Jos 45v mies kehuisi itseään niin mammat tukehtuisivat raivoon.
Yläasteelta asti ja edelleen, olen 48v.
Siis aikuiset ihmiset kehuvat per settään kilpaa tässä ketjussa?!:)
Mulle on sanottu ja olen sentään mies.
Miten pierettimiä voi kukaan kutsua herkkupepuksi?
Vierailija kirjoitti:
Niin kyllähän se on parempi hävetä ja peittää vaan, jos joku uskaltaa kehua niin avarilla vaan päin näköä esineellistävää sikaa. Kyllä on ihminen vajaaälyinen jos on tyytyväinen kehoonsa tai varsinkaan takapuoleensa. Löysät peittävät vaatteet, mahdollisimman vaatimaton olemus ja nöyrä, sopivan katkera luonne on olla pitää.
Tulevaisuudessa burkha peittää kaiken.
Naisrauha on taattu!
Sunnuntaina mies sano. Päätin vielä laskea housut kinttuun ja pyllistin. Mulla ikää 37
Vierailija kirjoitti:
Siis aikuiset ihmiset kehuvat per settään kilpaa tässä ketjussa?!:)
Ei ole sinua sitten hyväpebbuiseksi kehuttu :)
12-vuotiaana ekan kerran. Ja se oli silloin 80-luvulla, milloin ei todellakaan ollut muotia isot takamukset tyyliin Kardashian. Ja sellaiset terveiset sulle, joka täällä katkerana kommentoi, että tämän asian suhteen vaihtaisin paikkoja ihan heti sellaisen kanssa, jonka persettä ei ole kommentoitu. Saisit kiittää luojaa kasvurauhasta. Nykyisin viisikymppisenä saa onneksi olla rauhassa vieraiden kommenteista, ikä on tuonut auktoriteettia, rupsahtamista on tapahtunut, enkä kyllä liikukkaan missään baareissa tms paikoissa, joissa asiattomia kommentteja kuulisi.