Mitä kuulostaa tällainen kauneus/kuntokuuri?
Lähtötilanne: en käytä ylimääräisiä ravintolisiä enkä syö erityisen terveellisesti enkä liiku. Nyt aloitan tällaisen kuurin:
-Normaalin perusruoan lisäksi syön joka päivä porkkanan, puolikkaan avocadon ja kourallisen pähkinöitä.
-Ravintolisinä otan joka päivä beroccaa, omega3:sta ja d-vitamiinia.
-Käyn joka päivä puolen tunnin mittaisella ripeähköllä kävelylenkillä.
-Nostelen joka toinen päivä käsipainoja (vaihtelevia liikkeitä yhteensä parisataa nostoa, neljän kilon painot)
-Laitan yöksi ihovoidetta kasvoille ja aamulla kosteusvoidetta.
Pitäiskö tehdä vielä jotain muuta? En halua mitään, mitä on liian vaikea pitää. Luulen että selviytyisin noista mainitsemistani jutuista kyllä.
Kommentit (155)
Suunnitelmasi kuulostaa oikein hyvältä, verrattuna siihen että et tekisi mitään. Tunnut tietävän mihin pystyt realistisesti, ja jos pitäydyt tuossa mitä olet ajatellut, uskon kyllä että se lisää hyvinvointiasi.
Pähkinöistä parhaita on saksanpähkinät ja mantelit.
Yksi helppo lisä tuohon olisi juoda päivässä pari kuppia vihreää teetä. Se vaikuttaa verenpaineeseen, kolesteroliin, sydänterveyteen ja moneen muuhun asiaan. Siitä on paljon tutkimusta olemassa, ei hömppää.
Tuossa vaan tulee todnäk käymään niin, että et tule huomaamaan mitään eroa ulkoisesti etkä sisäisesti noin pienillä teoilla ja sun motivaatio lässähtää totaalisesti kun tosiaan mitään eroa entiseen ei näy.
ap, miksi sinä kyselet mielipiteitä, kun realistiset vastaukset eivät kelpaa? Et tule näkemään juurikaan muutoksia, mutta ei tuosta ole haittaakaan. Piste.
Voin vain kuvitella, kuinka *köh* timmissä kunnossa ap on, kun puolen tunnin kävely päivässä on hänelle "kuntokuuri".
Karsi ruuasta turhat hiilari ja pienennä annoskokoa. Panostamalla ruokaan kroppa muuttuu varmasti. Ravintolisät on kyllä hyvä lisä. Itse tekisin vaikka 2-3 krt viikossa pienen lihaskuntoreenin. On helppoja, mutta tehokkaita liikkeitä. Oletko kokeillu kahvakuulaa? Täälä on hyviä vinkkejä kuvien kera: http://tinyurl.com/kuntoon2014
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:49"]
Fakta vain on se, että haastamatta kroppaasi et kohota yleiskuntoasi pätkääkään. Kävely ei sinun tapauksessasi ole haastavaa. Voit toki päättää, että kävelet joka päivä sen puolituntia, mutta se ei yleiskuntoasi kohota. Kuten sanottu, jo kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä haastaisivat kuntoasi. Aikaa menisi vähemmän, mutta kunnollesi tapahtuisi jotain. Ei silloinkaan mitään merkittävää tai näkyvää, mutta huomaisit sen kuitenkin itse. Nyt haluat väkisin tehdä jotain, mikä ei vie sinua tavoitteeseesi, eli yleiskunnon kohentumiseen.
Niin ikävää kuin se onkin, kunto ei kohene piirun vertaa, jos tekemäsi liikkuminen ei sinua rasita. Harva meistä tosiaan haluaa tai jaksaa rasittaa itseään. Siksi makaamme kotona.
Olen pahoillani, että sanon tämän ääneen. Tämä nyt vain on fakta. Päätös on ihan yksinomaan sinun.
[/quote]
Mä oon aika lailla eri mieltä. Haen just sitä lopputulosta, jonka olen saavuttanut silloin, kun edelliskerran harrastin säännöllisiä kävelylenkkejä muutaman kuukauden ajan. Tulokset olivat seuraavat:
-Alussa kävelylenkit hengästyttivät minua paljon enemmän, lopussa eivät juurikaan
-Kykenin kävelemään saman lenkin nopeammin
-Jalkoissa/jalkalihaksissa näkyi muutosta, lihakset erottuivat paremmin ja tuli kiinteämpi yleisvaikutelma
-Verenkierto koheni, iho sai väriä
-Mieli sai ylimääräistä reippautta ja pirteyttä
-Yleinen mieliala koheni
En mä mitään tuon ihmeempää tavoittele nytkään. Ei musta ole rehkijäksi. Asetan tavoitteet sen mukaan mihin pystyn/mitä viitsin tehdä.
Kiitos vihreä tee- ja mantelivinkeistä, lisään nuo ohjelmaani!
[/quote]
Päivän naurut! Et ole tosissasi. Hoikka ja perusterve ihminen aloittaa kävelyn ja jo tuli lihakset esiin. Kävelysi on ihan yhtä tyhjän kanssa ja tuloksesi puhdasta kuvitelmaa. Aikuinen ihminen, älä viitsi. Olet saanut täällä valtavasti hyviä neuvoja ja kieltäydyt systemaattisesti uskomasta niitä. Kun kerran normaalit fysiikan lainalaisuudet eivä sinuun päde, niin mitä suotta täältä kyselet meiltä tavallisilta kuolevaisilta mitään.
Mä kannustan ap:ta kyllä!
Mä tein aika samanlaisia muutoksia tuossa vuoden alussa. Painoa oli enemmän, mutta muuten aika sama alkutilanne.
6kg on nyt lähtenyt pois ja olo on paljon parempi.
Mulla tärkeintä on ollut katsoa annoskokoja, olen syönyt kyllä ihan sitä terveellistä perusruokaa, mutta selkeästi liikaa.
Niin ja käsipainojen tilalla mä treenaan yläkroppaa omalla painolla.
Liikunnan lisääminen on ehkä paras kauneusvinkki! Tulee vähän väriä naamaan, unenlaatu paranee ja ainakin mulla mm. ryhti on parantunut selkeästi. Onpahan ilmestynyt myös vähän pebaa :-)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:22"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:57"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 13:49"]
Fakta vain on se, että haastamatta kroppaasi et kohota yleiskuntoasi pätkääkään. Kävely ei sinun tapauksessasi ole haastavaa. Voit toki päättää, että kävelet joka päivä sen puolituntia, mutta se ei yleiskuntoasi kohota. Kuten sanottu, jo kaksi puolen tunnin juoksulenkkiä haastaisivat kuntoasi. Aikaa menisi vähemmän, mutta kunnollesi tapahtuisi jotain. Ei silloinkaan mitään merkittävää tai näkyvää, mutta huomaisit sen kuitenkin itse. Nyt haluat väkisin tehdä jotain, mikä ei vie sinua tavoitteeseesi, eli yleiskunnon kohentumiseen.
Niin ikävää kuin se onkin, kunto ei kohene piirun vertaa, jos tekemäsi liikkuminen ei sinua rasita. Harva meistä tosiaan haluaa tai jaksaa rasittaa itseään. Siksi makaamme kotona.
Olen pahoillani, että sanon tämän ääneen. Tämä nyt vain on fakta. Päätös on ihan yksinomaan sinun.
[/quote]
Mä oon aika lailla eri mieltä. Haen just sitä lopputulosta, jonka olen saavuttanut silloin, kun edelliskerran harrastin säännöllisiä kävelylenkkejä muutaman kuukauden ajan. Tulokset olivat seuraavat:
-Alussa kävelylenkit hengästyttivät minua paljon enemmän, lopussa eivät juurikaan
-Kykenin kävelemään saman lenkin nopeammin
-Jalkoissa/jalkalihaksissa näkyi muutosta, lihakset erottuivat paremmin ja tuli kiinteämpi yleisvaikutelma
-Verenkierto koheni, iho sai väriä
-Mieli sai ylimääräistä reippautta ja pirteyttä
-Yleinen mieliala koheni
En mä mitään tuon ihmeempää tavoittele nytkään. Ei musta ole rehkijäksi. Asetan tavoitteet sen mukaan mihin pystyn/mitä viitsin tehdä.
Kiitos vihreä tee- ja mantelivinkeistä, lisään nuo ohjelmaani!
[/quote]
Päivän naurut! Et ole tosissasi. Hoikka ja perusterve ihminen aloittaa kävelyn ja jo tuli lihakset esiin. Kävelysi on ihan yhtä tyhjän kanssa ja tuloksesi puhdasta kuvitelmaa. Aikuinen ihminen, älä viitsi. Olet saanut täällä valtavasti hyviä neuvoja ja kieltäydyt systemaattisesti uskomasta niitä. Kun kerran normaalit fysiikan lainalaisuudet eivä sinuun päde, niin mitä suotta täältä kyselet meiltä tavallisilta kuolevaisilta mitään.
[/quote]
Mä oon hoikka ihminen, ehkä ripeän säännöllisen kävelyn kiinteyttävä vaikutus näkyy siksi helpommin kuin niillä joilla on paksumpi rasvakerros. Kyllä se vaan näkyy mun jaloissani, jos ja kun kävelen kuukausien ajan joka päivä ripeitä kävelylenkkejä. En pidä asiaa edes mitenkään poikkeavana.
Sä et nyt vaan taida uskoa, että en todellakaan halua mitään huippukuntoa enkä halua tehdä mitään rehkimistä, koska en jaksa tehdä sellaista kuuria kuin viikon-pari. Niillä mennään mihin pystytään, se kai on järkevää?
Olen saanut monta hyvää vinkkiä, jotka aion toteuttaa. Osa on tajunnut kiitettävästi pointtini, osa ei alkuunkaan. Sinä kuulut jälkimmäiseen ryhmään.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:13"]
Jotta sä saat niitä tuloksia aikaan, pitäisi sen kuntoilun olla edes jonkin verran nousujohteista. Sen saman kävelylenkin nitkuttaminen tai samoilla 4kg:n painoilla veivaaminen tehoaa hetken mutta sitten kehitys tyssää paikalleen.
[/quote]
Mä haluankin vain saavuttaa tuon vähän paremman tason ja jäädä siihen. Ei haittaa, vaikka kuntoilu olisi sen jälkeen luonteeltaan vain ylläpitävää.
Ehkä sit joskus, jos huomaan että rupean hengästymään pienestä tai jos paino alkaa nousta tai jos en jaksa tehdä kehollani asioita tai jos lihakset alkavat kadota tai kroppa veltostua, otan käyttöön tehokkaammat konstit. Nyt en jaksa liikunnan osalta tämän enempää.
Muita vinkkejä otetaan kyllä edelleen vastaan.
[/quote]
Kävelyllä et saa sitä "vähän parempaa tasoa". Et ole rapakunnossa, kuten jo sanoit. Kävely ei kohota kuntoasi yhtään.
Jos kerran oot niin hyvässä kunnossa kuin väität olevasi, niin kävely ei vaikuta sulla mitenkään muuten kuin niin että saat kivan happihyppelyn. Mikset hölkkää? Hölkkääminen ei ole hyväkuntoiselle ihmiselle temppu eikä mikään mutta ainakin siitä saa edes hien pintaan -> kunto kasvaa.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:26"]
Mä oon hoikka ihminen, ehkä ripeän säännöllisen kävelyn kiinteyttävä vaikutus näkyy siksi helpommin kuin niillä joilla on paksumpi rasvakerros. Kyllä se vaan näkyy mun jaloissani, jos ja kun kävelen kuukausien ajan joka päivä ripeitä kävelylenkkejä. En pidä asiaa edes mitenkään poikkeavana.
Sä et nyt vaan taida uskoa, että en todellakaan halua mitään huippukuntoa enkä halua tehdä mitään rehkimistä, koska en jaksa tehdä sellaista kuuria kuin viikon-pari. Niillä mennään mihin pystytään, se kai on järkevää?
Olen saanut monta hyvää vinkkiä, jotka aion toteuttaa. Osa on tajunnut kiitettävästi pointtini, osa ei alkuunkaan. Sinä kuulut jälkimmäiseen ryhmään.
[/quote]
Kävely ei kuntoasi kohota ja sehän sinun tavoitteesi omien sanojesi mukaan oli. Olen itsekin hoikka, nuori ja ihan samoin ok kunnossa. Olen myös peruslaiska kuten sinäkin. Olen kokeillut vastaavia kävelykuureja, mutta myös muita kuureja, joten tiedän todella hyvin, mistä puhun. Juoksu/hölkkä, tai mikä ikinä nyt kroppaasi edes vähän rasittaa ja haastaa, ei ole tilanteessasi rehkimistä. Nyt yrität vain saada tuloksia tekemättä mitään, näkemättä laisinkaan vaivaa. Jos se olisi niin helppoa, kaikkihan me olisimme aina ok kunnossa.
Naamioilla, kävelyllä ja muulla hölynpölyllä saat tuloksia ja muutoksia vain pääsi sisällä. Jos kaikki tuo vaiva on sen arvoista, niin anna mennä. Paljon pienemmällä ajanhukkauksella vaan saisit oikeasti sitä kuntoa kohenemaan. Et paljon, mutta vähän.
Jotta sä saat niitä tuloksia aikaan, pitäisi sen kuntoilun olla edes jonkin verran nousujohteista. Sen saman kävelylenkin nitkuttaminen tai samoilla 4kg:n painoilla veivaaminen tehoaa hetken mutta sitten kehitys tyssää paikalleen.
[/quote]
Mä haluankin vain saavuttaa tuon vähän paremman tason ja jäädä siihen. Ei haittaa, vaikka kuntoilu olisi sen jälkeen luonteeltaan vain ylläpitävää.
Ehkä sit joskus, jos huomaan että rupean hengästymään pienestä tai jos paino alkaa nousta tai jos en jaksa tehdä kehollani asioita tai jos lihakset alkavat kadota tai kroppa veltostua, otan käyttöön tehokkaammat konstit. Nyt en jaksa liikunnan osalta tämän enempää.
[/quote]
Kävelyllä et saa sitä "vähän parempaa tasoa". Et ole rapakunnossa, kuten jo sanoit. Kävely ei kohota kuntoasi yhtään.
[/quote]
Jos luet viestejäni vähän ylemmäs, huomaat mitä olen kertonut kävelystä. Olen harrastanut sitä ennenkin ja huomannut selvästi sen aikaansaamat tulokset. Se on taso joka mulle riittää.
Mä en tykkää hikiliikunnasta, siksi en hölkkää. En mä tykkää muutenkaan hölkkäämisestä enkä juoksemisesta. Kävely on ihan mukavaa, joten sitä jaksan ja tykkään tehdä.
Tee ainakin olkapääpunnerruksia ja vipunostoja olkapäille. Hauiksia treenaa myös. Ojentajia voit treenata esimerkiksi kick-backeilla. Selän ja jalkojen treenaamiseen nuo ovat liian pienet painot, mutta voit käyttää niitä lisäpainoina esimerkiksi vatsalihasliikkeissä.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:30"]
Jos kerran oot niin hyvässä kunnossa kuin väität olevasi, niin kävely ei vaikuta sulla mitenkään muuten kuin niin että saat kivan happihyppelyn. Mikset hölkkää? Hölkkääminen ei ole hyväkuntoiselle ihmiselle temppu eikä mikään mutta ainakin siitä saa edes hien pintaan -> kunto kasvaa.
[/quote]
Nimenomaan. Veri lähtisi kiertämään, hapenottokyky parantuu ja vaiva on pieni. Sydän ja verisuonet kiittäisivät.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:33"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Jos luet viestejäni vähän ylemmäs, huomaat mitä olen kertonut kävelystä. Olen harrastanut sitä ennenkin ja huomannut selvästi sen aikaansaamat tulokset. Se on taso joka mulle riittää.
Mä en tykkää hikiliikunnasta, siksi en hölkkää. En mä tykkää muutenkaan hölkkäämisestä enkä juoksemisesta. Kävely on ihan mukavaa, joten sitä jaksan ja tykkään tehdä.
[/quote]
Kävely on mukavaa, koska se ei rasita kroppaasi yhtään. Toisin sanoen kuntosi ei siinä myöskään kohene.
Täällä taas neuvovat ne, jotka eivät mistään mitään tiedä. Vähän ovat netistä lueskelleet ja nyt luulevat olevansa jotain liikunnan ammattilaisia.
On silkkaa typeryyttä väittää ettei liikunnan lisääminen, ihan vaikka kävelyn, paranna kuntoa ja hyvinvointia.
Toivottavasti ette selitä tuollaista myös IRL omilla kasvoillanne. Tai no, omat on kasvonne toki ja jos ne haluaa menettää, niin siitä vain.
Kaikilla ei ole tarvetta juosta tai hölkätä saati koko ajan jotenkin kilpailla ja parantaa tuloksiaan. Toisille riittää, että jaksaa vetää sen puoli tuntia ja kovaa. Moni kävelee nopeammin kuin mitä moni hölkkää.
Ehkä te hölkkäneuvojat ette osaa kävellä ripeästi ja tehokkaasti, mutta se tarkoita sitä etteikö se olisi mahdollista.
http://www.kavely.fi/hilavitkutin/hilavitkutin.cgi?S0206
Ap:na harkitsisin, että ottaisit välillä sauvat kävelylle mukaan. Oikeaoppinen sauvakävely on todella tehokas liikuntamuoto, lähtee allitkin heittämällä käsistä :-)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:32"]
[/quote]
Kävely ei kuntoasi kohota ja sehän sinun tavoitteesi omien sanojesi mukaan oli. Olen itsekin hoikka, nuori ja ihan samoin ok kunnossa. Olen myös peruslaiska kuten sinäkin. Olen kokeillut vastaavia kävelykuureja, mutta myös muita kuureja, joten tiedän todella hyvin, mistä puhun. Juoksu/hölkkä, tai mikä ikinä nyt kroppaasi edes vähän rasittaa ja haastaa, ei ole tilanteessasi rehkimistä. Nyt yrität vain saada tuloksia tekemättä mitään, näkemättä laisinkaan vaivaa. Jos se olisi niin helppoa, kaikkihan me olisimme aina ok kunnossa.
Naamioilla, kävelyllä ja muulla hölynpölyllä saat tuloksia ja muutoksia vain pääsi sisällä. Jos kaikki tuo vaiva on sen arvoista, niin anna mennä. Paljon pienemmällä ajanhukkauksella vaan saisit oikeasti sitä kuntoa kohenemaan. Et paljon, mutta vähän.
[/quote]
Mitenkäs selität sen, että mun ripeä kävely on kohottanut kuntoani ennenkin? Lakkasin hengästymästä kävelyiden aikana ja jaksoin kävellä ripeämmin ja pidempiä lenkkejä + jalat kiinteytyivät?
En mä tiedä, mitä toi on jos ei kunnon kohoamista. Mun ei tarvi saavuttaa sen enempää kuin tuo taso, jonka saavutin pari kesää sitten harrastaessani kävelylenkkejä.
Siis kyllä mä nyt olen sitä mieltä, että tehokas yövoide + naamiot tekevät hyvää, koska tilanne on nyt se, että en käytä kuivalle iholleni mitään voiteita.
Apua! Tyrskähti kahvit näppäimistölle :D Kävelyllä muutosta jalkalihaksiin :DD Kuolen nauruun :D
[quote author="Vierailija" time="17.02.2014 klo 14:37"]
Täällä taas neuvovat ne, jotka eivät mistään mitään tiedä. Vähän ovat netistä lueskelleet ja nyt luulevat olevansa jotain liikunnan ammattilaisia.
On silkkaa typeryyttä väittää ettei liikunnan lisääminen, ihan vaikka kävelyn, paranna kuntoa ja hyvinvointia.
Toivottavasti ette selitä tuollaista myös IRL omilla kasvoillanne. Tai no, omat on kasvonne toki ja jos ne haluaa menettää, niin siitä vain.
Kaikilla ei ole tarvetta juosta tai hölkätä saati koko ajan jotenkin kilpailla ja parantaa tuloksiaan. Toisille riittää, että jaksaa vetää sen puoli tuntia ja kovaa. Moni kävelee nopeammin kuin mitä moni hölkkää.
Ehkä te hölkkäneuvojat ette osaa kävellä ripeästi ja tehokkaasti, mutta se tarkoita sitä etteikö se olisi mahdollista.
http://www.kavely.fi/hilavitkutin/hilavitkutin.cgi?S0206
Ap:na harkitsisin, että ottaisit välillä sauvat kävelylle mukaan. Oikeaoppinen sauvakävely on todella tehokas liikuntamuoto, lähtee allitkin heittämällä käsistä :-)
[/quote]
Höpö höpö, ei ap halua mitään sauvoja, pelkkä kävely riittää. Anna ap:n jo olla rauhassa sohvalla tai kävelyllä lähikauppaan.
En mä halua mitään pikatuloksia, ei mulla ole edes millekään näkyville tuloksille tarvetta, koska oon hoikka ja hyvännäköinen. Mun mielestäni ruokavalioni on pohjaltaan erittäin hyvässä kunnossa, ja nuo avocadot, pähkinät ja porkkanat korvaavat just niitä juttuja jotka ruokavaliostani puuttuvat + berocca myös. Otan aamuisin lasillisen mehua, ja mä aattelen että berocca-lasillinen on terveellisempi kuin tuo mehulasi.
Siis todellakaan portaiden nousu ei tunnu pahalta! Mä jaksan ihan hyvin kavuta portaita, teen sitä töissänikin joka päivä - ja jos joskus tulee tarve kävellä ripeästi pidempikin lenkki, selviydyn siitä ihan hyvin. Kai mulla on sitten arkiliikuntaa sen verran, etten ole päässyt mihinkään rapakuntoon. Haluan vain tehdä aktiivisestikin jotain pientä, nimenomaan pientä.
Toi neljän kilon käsipainojen nostelu on ihan riittävän tehokasta. Nostelin toissakesänä käsipainoja joka toinen päivä kolmen kuukauden ajan, ja käsivarteni timmiytyivät oikein mukavasti.